Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Éjszakai futam, vaddisznók, sűrű mezőny: Asi nyerte a Miskolc-ralit

A rali országos bajnokság mezőnye két versenyen van túl. Az egri és a miskolci viadalt is az Aschenbrenner György-Pikó Zsuzsa kettős nyerte. A sikerekről Asit kérdeztük.
Az Eger-ralit egy kis szerencsével nyertétek meg, számítottál a duplázásra?

Reméltük, hogy harcban leszünk a Miskolc-ralin is az első helyért, de nem voltam biztos a sikerben. A miskolci pályák alacsonyabb átlagsebességűek, így tömörül a mezőny. Az egyik gyorson jelentősen meg is vertek minket, de előtte már olyan előnyt csináltunk, ami kitartott a verseny végéig. Ahogy mondani szokták, a jó pilótának van szerencséje.

Éjszakai gyors, a Miskolc-ralin.
Éjszakai gyors, a Miskolc-ralin.


Erre az évre átalakult a mezőny, vannak visszatérők, vannak hiányzók, de ennyi, végső sikerre is esélyes páros ritkán indul a bajnokságban.


MAXX SHOT MISKOLC-RALI, AZ OB 2. FUTAMA

Abszolút végeredmény:

1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsanna (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 58:30.9, 2. ifj. Tóth, Tagai R. (Peugeot-Total-Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 1.9 másodperc hátrány, 3. Herczig, Baranyai (©koda Rally Team Hungária, ©koda Fabia S2000) 4.8 mp h.

AZ ORSZÁGOS BAJNOKSÁG ÁLLÁSA

1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa 40 pont
2. ifj. Tóth, Tagai 27
3. Turi, Percze 25

Ez a bajnokság olyan, amilyen az elmúlt 20 évben talán soha nem volt. Sokkal komolyabb bármelyik eddigi idénynél, beszélhetünk a korábbi WRC-kről, vagy bármiről. Eddig WRC-vel a legjobb pilóták közül csak néhányan indultak, a többi, hasonlóan felkészült, egyébként gyors versenyző pedig asszisztált nekik. Most,  úgy tűnik négyen-öten is esélyesek vagyunk egy-egy versenyen, és van még legalább 4 páros, akik bármikor odaérhetnek, ha jobb napot fognak ki. Persze vannak hiányzók is. Benik Balázs, Spitzmüller Csaba biztosan harcban lenne velünk az élen. A mezőny eleje nagyon sűrű, így izgalmas év vár ránk.

A Miskolc Rally is így ért véget, rendkívül izgalmasan. Közöttetek, és a második helyen végzett Tóth Janikáék között 1.9 másodperc döntött. Plusz adrenalin fokozó volt, hogy sötétben is mentetek.

Az éjszakai futam több dologban is megnehezíti a dolgunkat. Nagyon jó lámpák kellenek, amelyeket aztán be kell állítani. A hideg miatt rosszabb a tapadás, így a gumiválasztással is sok minden eldőlhet. A legfontosabb pedig a fizikai állóképesség, és a koncentráció. Verseny, majd nappal az autóval foglalkozunk, és éjszaka újra verseny, úgy, hogy nap közben nem aludtunk. Mindenki elfárad a végére.

Asi a Miskolc-rali prológján


Érdekes kalandokban is volt részetek bőven.

Mi mentünk elsőnek, és bizony voltak meglepetések a sötétben. Akadt olyan gyorsasági, ahol a 800 méteres egyenes egyharmadánál fékezni kellett, mert nyulak rohantak át előttünk. Tudni kell, hogy 120 km/óra feletti tempónál bármilyen kisállat rommá tudja törni az autót, úgy, hogy ugrik a folytatás, de elég, ha a lámpa megy tönkre. Kazár Mikiék vaddisznók miatt álltak meg. Nekünk két-három esetben is fékezni kellett, ez jelentős időveszteség volt. A hangulat azonban feldobott mindenkit. Az erdőben, a fák között is végig álltak az emberek az utak mentén. Ez persze a töksötétben csak akkor látszott, amikor a raliautók erős lámpasora megvilágította a domboldalt. Sokan tábortüzet raktak, a sátrakból előkerültek a bográcsok, a grillsütők. Igazi ralli-piknik kerekedett az éjszakai futamból.

Az Asi-Pikó páros tavaly a Catalunya-rali második helyét szerezte meg az N csoportban.
Az Asi-Pikó páros tavaly a Catalunya-rali második helyét szerezte meg az N csoportban.


Azt eddig is tudták rólad, hogy gyors pilóta vagy, a teljes sikerhez azonban kell egy jó autó, és egy csapat.

Minden összeállt, aminek kell. Eddig a csapat és az autó is száz százalékos volt, és mi sem hibáztunk. A Mitsubishi Lancer EVO IX-es beállításai remekül sikerültek, a futóművet pl. tizedmilliméter pontosan be tudjuk lőni. A gumi választás is sikeres volt mindkét versenyen. 


Asi - Pikó Zsuzsa - Grepton Kupa 2010


Már bajnoki cím egyik legnagyobb esélyeseként emlegetik az Aschenbrenner György-Pikó Zsuzsa kettőst. Milyen idénnyel lennél elégedett?

Sikeres célbaérést, probléma mentes versenyzést szoktam kívánni nem csak magamnak, hanem a többieknek is. Az nyerjen, aki a jobb, aki a gyorsabb, ne egy-egy bukás, vagy műszaki probléma döntse el a végső sorrendet. Egerben Turi Tomiék az utolsó előtti gyorson bukfenceztek, és mi így kerültünk eléjük, Ott kellett a szerencse. Miskolcon viszont enélkül is nyertünk. Ilyen folytatásban bízom.










Olvasóink írták

  • 2. KissBali 2010. április 28. 06:12
    „GRATULÁLOK KISALFÖLD!!!! Végre egy hír,egy cikk a Magyar Autóspórtról is! Köszönöm szépen a MAGYAR RALI KEDVELŐI NEVÉBEN IS!! CSAK IGY TOVÁBB!!!! Remélem ez hagyomány marad!”
  • 1. IV.Béla 2010. április 27. 20:06
    „Na, meghallgattatott a múltkori ima, hogy nem csak akkor kell foglalkozni a ralival, amikor baleset van. :)
    Nagyon jó kis verseny volt egyébként. Sajnálom, hogy Turi nem tudott most nyerni, de majd talán Salgón. Mellesleg az óvári Rongits-Hannus páros szintén egy EVO IX-essel az összetett 13. (kategória 11.) helyén végeztek, ez teljesen reális eredmény.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A MiZo-Pécs a bajnok: a döntő 3. meccsét is elbukta az MKB-Sopron

A Pécs idegenben, hosszabbítás után 100–96-ra legyőzte a Sopron csapatát, így 4 év után újra… Tovább olvasom