Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Bamako Challenge live: Hatvan kilométerre Ungvártól

Az az igazság, hogy a mai iszapdagonyázásra mi már kicsit – durván 30 kilométeren át – az éjszaka is gyúrtunk. Történt, hogy eredetileg kempinges-sátras szállással készültek a szervezők a versenyzőknek, csak hát esőistenasszony áthúzta a számításaikat nyírségi jégzáporával.
Ennek köszönhetően méteres tócsák vártak minden versenyzőt a táborban, mire megindult egy alternatív flúgos futam: száguldás a panziós helyekért. Nos, hiába raliztunk kétszer is a Tisza melletti töltésen éjnek évadján, csapatunk a rövidebbet húzta: előbb a sáros sátorozást, majd a bulizók hajnalig tartó kareokozását élveztük...

Akatból lakat
A rajt reggel nyolckor volt, de az itiner osztás hatkor. Ha valaki kedvet kap a versenyekhez, esetleg az afrikai sivatagi ágyúgolyófutamhoz, akkor neki is elsőként a koordinátákkal kell majd megbirkóznia. Vagyis adott napon az összes koordinátát be kell vinni a GPS-be, hogy aztán jópofa, nehéz, esetleg megoldhatatlan feladatokkal szembesüljön az ember az előre megadott helyen.

Csak ízelítőül a mai napból: a Tisza lápos területén találd meg az akatot, majd írd fel a rajta szereplős négy betűs szót. Nos, itt először arra kellett kiscsapatunknak rájönnie, miszerint az akat valójában lakat – hogy elírásról vagy beugratásról volt szó, valószínűleg soha nem derül ki –, majd a rozsdás darabon „Burg"-ot leolvasni.

Tán ebből a rövidke élménymorzsából is világosan látszik, hogy a Bamako Challange versenyei nem az ész nélküli száguldásról, hanem elsősorban a tájékozódásról és az ügyességről szól. Persze, ez nem azt jelenti, hogy negyvennel poroszkáltunk, de mégis azt kell inkább hangsúlyozni: egyes pontoknál jól húztunk 19-re lapot, s sikerült kisebb-nagyobb távokat levágni vadregényes tájakon.

Nem is olyan rossz
Vasárnap egyébként Magyarország keleti végeinél vezetett utunk, de oly annyira, hogy egy tábla szerint 60 kilométerre voltunk Ungvártól, miközben 300-ra Budapesttől. A huszonkilenc feladatból hármat nem sikerült kivégeznünk; kettőt a szintidő miatt alapból kihagytunk, míg egy táblát a világ minden kincséért sem (volna) sikerült fellelnünk. Összességében 90 versenyautóból végül a tizedik hely környékére futott be a Homokdűne 700 kilométernyi kaland után – pontos helyezés jövő hét elejére várható – ami defekt, batári nagy „nyolcas" a kereken, jégeső, valamint bő öt órás alvás ellenére nem is olyan rossz.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halászi Takarék labdarúgó megyei I. o. (06.01.)

Labdarúgás - Eremények a labdarúgó megyei I. osztály utolsó előtti fordulójából. Tovább olvasom