Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 22°C Még több cikk.

Bamako Challenge live: Flúgos futamon a Homokdűne

Budapest-Ibrány - Fejlődik-fejlődik a Bamako-projekt: az afrikai száguldásnak már hazai, "betétversenyei" is akadnak. A győri Tempfli Laci Homokdűnéjéből ezúttal médiacsapatot fabrikált, így a Kisalföld riporter, Szeghalmi Balázs is részese lehet a Ibrányig tartó autózásnak.

Még mielőtt belevágnánk a közel 450 kilométernyi, kőkemény tereprali élménybeszámolójába, jegyezzük meg: utunk mégsem a Felvidéken át Tornaljára, hanem a Mátrán és az egri borvidéken keresztül a Tisza partjára, Ibrányba vezetett. Ennek oka, hogy a szlovák város az utolsó pillanatokban lemondta a bulit, állítólag a környezetvédelmi engedélyeket nem sikerült beszerezni. Kis csapatunk - a kronológia kedvéért: Tempfli Laci, dr. Csapó Imre, Novák Tamás és jelensorok írója - kedvét persze ez cseppet sem szegte.

Fotó: Szeghalmi balázs

Május 31 - A verseny első napja
Korán, fél négykor keltünk, hogy hatra, az itiner osztás elejére Pestre érjünk. Háromnegyed hatkor a Pesti Kőkaland park bejáratánál szomorúan konstatáltuk, hogy erőfeszítésünk – vagyis hajnali kelésünk – a tizedik helyre volt elég. Percek alatt több tíz autó sorakozott fel mögöttünk. Az érkezési sorrend rögtön megadta a versenyben indulás sorszámát is. Megkaptuk a szombati futam feladatait. Huha. Hetvenkét pont. Ez elsőre elég durvának tűnt. Mint később kiderült előérzetünk nem volt alaptalan. Az esti ibrányi cél sima úton is több mint 250 kilométer. Ha még ehhez hozzávesszük, hogy 72 pontot kellett érinteni, ott nem egyszer furfangosabbnál furfangosabb fejtörőket megoldania, akkor rögtön érthető a flúgos futam titulus. Rögtön elkezdtük kütyüinkbe pötyögni a koordinátákat, amivel a 8 órás eligazításig és rajtig végeztünk is.

Fotó: Szeghalmi Balázs

Defekt-"nyolcas"-jégeső hármas sok(k) volt
Első körben a szervezők rögtön azzal dobták fel a hangulatot, hogy a kezdő speciált a sofőröknek bekötött szemmel, a navigátor útmutatásai alapján kellett teljesíteni. Noch einmal Bamako-fíling. Laci és Imi ugyan szélvész rajtot vett tőlünk, kár, hogy a közepén majdnem lebontották a pályát, de azért az 1 perc 5 másodperces idővel így is az élbolyban végeztek. A 72 feladat első harmadát remek tempóban kezdtük, mire jött a defekt. A kisebbik gond, hogy ezzel több mint 10 perces hátrányba kerültünk, a nagyobbik, hogy a pótkerékben hatalmas nyolcas ékesedett. Ennek köszönhetően Isuzunk veszélyesen kacsázott a terepen – legalábbis néhány versenyzőtársunk szerint –, ettől függetlenül a második harmadban is repesztettünk, amennyire a kerék bírta. Jól is álltunk, mikor a Nyírségben lecsapott a jégeső. Az utolsó tíz feladatot nem is teljesítettük, mint ahogy végül alig tíz perccel a szintidős érkezést is elbuktuk. Bár hajszálon múlt, 30 büntetőpontot így is kénytelen-kelletlen elkönyveltük. Veszve azonban még semmi sincs, a mai 200 kilométeres zárószakaszon még bőven javíthatunk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hazai pályán kapott ki az SVSE-GySEV

Labdarúgás - Szombati eredmény az NB III-ból. Tovább olvasom