Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 24°C Még több cikk.

A tervek szerint 2010-ben hazánkból rajtolna a Dakar-rali

Autó-motor - A Dakar-ralin, a világ legnehezebb terepraliversenyén a tervek szerint 2010-ben Budapesten lenne az autók bemutatása, a prológot pedig Veszprém megyében rendeznék.
Két év múlva Budapestről indulhat a Dakar-rali, erről december 6-án kötött előszerződést a szervezőkkel Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára, aki pénteken Lisszabonban, az idei viadal rajtján is folytatja a tárgyalásokat.

Az államtitkár az MTI-nek elmondta: csütörtökön egy szakmai, előkészítő csapattal utazik a portugál fővárosba, ahol technikai részletekről egyeztet.

„A két fél megállapodása értelmében március végéig szeretnénk mindenben megegyezni, és akkor aláírni a végleges szerződést. Nem titok, van még néhány buktató, de ezek már nem a magyar kormányon múlnak, hanem például azon, hogy az idei verseny hogyan sikerül" – mondta Ujhelyi István.

A kormány tavaly márciusban vállalt garanciát a rendezésre, a 2,2 millió eurós (550 millió forint) licencdíjra. A rendező Amaury Sport Organisation (ASO) menedzsmentje akkor tekintette meg a tervezett helyszíneket.

A tervek szerint a világ legnehezebb terepraliversenyén 2010-ben Budapesten lenne az autók bemutatása, a prológot pedig Veszprém megyében rendeznék.

Ujhelyi kitért arra, maguk a Dakaron induló magyar versenyzők voltak az ötletgazdák, hogy legyen Budapesten a rajt. Ez ügyben Szalay Balázs és Palik László sokat segít az egyeztetéseken.

Az államtitkárral tart Lisszabonba többek között Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint több esemény-, illetve rendezvényszervezésben jártas minisztériumi munkatárs, akik elemzik és feltérképezik a mostani rajt körülményeit, feltételeit.

A 2010-es magyarországi rajtról készített tanulmány szerint sikeres rendezés esetén a bevételek meghaladhatják az egymilliárd forintot, de legrosszabb esetben is legalább a 780 milliót. A kiadások 300–400 millió forintra tehetők, ehhez jön a 2,2 millió eurós licencdíj. Kedvezőtlen forgatókönyv esetén a magyar államnak kell kipótolnia a költségvetést.

Nem csupán a Dakar-rali vendégül látására irányul magyar „autós-motoros" rendezési szándék. Ujhelyi István a gyorsasági motoros világbajnoki sorozat szervezőjével, a Dorna céggel is folyamatosan egyeztet, hogy Magyarország a jövőben futam házigazdája lehessen.

„Nemcsak sport-, hanem turisztikai szempontból is jelentős esemény mind a Dakar, mind pedig a motoros vb-sorozat versenye" – tette hozzá Ujhelyi.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tigrisek: az elnök elégedett

Kosárlabda - Remek őszt zárt első NB II-es idényében a Soproni Tigrisek. Hazai pályán veretlen… Tovább olvasom