Kisalföld logö

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 11°C | 19°C Még több cikk.

A sportág hazai úttörői

Repülés - Nagy reményekkel vág neki a hamarosan kezdődő évadnak a ralirepülésben tíz éve sikeres győri Mayer Béla–Havlin Péter páros.

Az idei szezon nyitányaként a napokban vehetik át a tavalyi évadért járó aranyserleget a magyar ralikupában elért eredményükért csakúgy, mint a ralirepülő nemzeti bajnokság első helyéért.

Az idén 80 éves Győri Aero Klub három csapattal képviselteti magát a bajnoki sorozatban, hiszen a Mayer–Havlin pároson kívül a Pák András–Nagy Gyula, valamint a Kocsi H. Krisztián–Bende Zoltán kettősök is öregbítik a klub hírnevét. A magyar ralikupában a Pák–Nagy duó a tavalyi évben az előkelő 3., a Kocsi H.–Bende páros pedig a 4. helyen végzett.
A ralirepülő-bajnokságon Kocsi H. Krisztián és Bende Zoltán az 5., Pák András és Nagy Gyula a 6. helyezést érte el.

Mi is az a ralirepülés? Leegyszerűsítve: különféle földi objektumok keresése repülés közben fotók segítségével. Technikai segítség, úgymint GPS használata, nem engedélyezett. Mindez időre történik, s górcső alá veszik az ítészek azt is, mennyire pontosan repülnek el a versenyzők az adott objektum felett.


A győri páros a rengeteg éremmel és kupával a repülő előtt.
A győri páros a rengeteg éremmel és kupával a repülő előtt.



A Mayer–Havlin duó eredményes múltra tekinthet vissza: háromszor nyerték el együtt a ralirepülő magyar bajnoki, kétszer pedig a magyar nemzeti bajnoki címet. Kétszer választották meg őket az év sportolójának. Közös pályafutásuk alatt 16 arany-, 18 ezüst-, valamint 13 bronzérmet szereztek.

Szinte a kezdetekben az élmezőnybe küzdötték magukat, s folyamatosan a legjobbak között tartják számon a nevüket.

S még egy, a sportághoz kapcsolódó eredmény, amelyre méltán lehetnek büszkék: a páros navigátora, Havlin Péter nevéhez fűződik az a világon egyedülálló szoftver, amely a verseny értékelésében nyújt igen jelentős segítséget. Az idei évtől használatos program ugyanis olyan értékelést tesz lehetővé, amelyet elődje nem: a köríves repülés nyomvonalát is tudja követni.

Nem csak Magyarországon cseng ismerősen a pilóta és navigátora neve. A sportág világbajnoki futamán háromszor vehettek részt, repültek Dél-Afrika, Franciaország, valamint Ausztria fellegei között. A nemzetközi terepen való megmérettetés lehetőségét azzal vívhatja ki egy-egy magyar páros, ahogyan a nemzeti sorozatban szerepel. A válogatott keret tagja az lehet, aki a bajnokságban az 1–6. helyen végez.

Mayer Béla és Havlin Péter azzal, hogy eljutottak nemzetközi megmérettetésekre, lendületet adtak a magyar ralirepülésnek. Hiszen amíg a dél-afrikai világbajnokságon egyedüliként ők képviselték hazánkat, addig a legutóbbi, ausztriai vb-n már hat magyar páros indult. Igaz, ebben alighanem a hely közelsége is szerepet játszott.
Ezeken a futamokon a Cessna–172-essel repülő páros rendre a középmezőnyben végzett, ami korántsem kis teljesítmény, tekintve a nemzetközi repülési erőviszonyokat. Nagy repülősnemzetnek a motoros repülés tekintetében a lengyelek, az oroszok és a csehek számítanak.

Magyarországon ez a sportág a 2000-es évek elején indult útjára, jelenleg fejlődő szakaszában tart. Egy dolog egészen biztos: a sportág magyarországi úttörői között jegyzik majd a Mayer–Havlin kettős nevét.
Hogy mi a titok? A legfontosabb: a tíz, repülésben együtt eltöltött év.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Svájci szakember irányítja a soproni hokit

Jégkorong - Sopronban bezárt a műjégpálya, így a hokisoknak is véget ért a szezon. A Sopron HC… Tovább olvasom