Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

A Nissan volt a legjobb szerdán a Dakaron

Tarolt a Nissan a szerdai 478 kilométer hosszú gyorsaságin. McRae, De Vlilliers és Vatanen végzett az első három helyen. Szalay a kiváló 27-ik helyen zárt, pedig lekoccolt néhány fát és elhagyta a sárvédőt, lámpát, lökhárítót. A motorosoknál David Fretigné győzött, Romának közben egy tehénnel támadt afférja.
A Mauritániában zajló 13-ik szakasz során a versenyzőknek 734 kilométert kellett teljesíteni, amiből 478 km számított gyorsaságinak. A pálya gyors és kanyargós volt ugyan, de az akadályokat inkább a keskeny nyomvonal mintsem a nehéz terepviszonyok jelentették.

Az autósoknál az utóbbi napok, küszködése után nagyon összeszedte magát a Nissan. Az összetettben csak a 21-ik helyről rajtoló McRae megnyerte az etapot, de mögötte is két Nissan - De Villiers és Vatanen végzett. McRae elégedetten nyugtázta élete első szakasz győzelmét a Dakaron. "Az első tiszta szakaszom. Jó érzés volt mindenkit leelőzni. Az ember érzi, ha jól szerepel." A rally világbajnok szerepléséhez csapattársának - a harmadik helyen záró Vatanennek - is volt hozzáfűznivalója: "Ma hagytalak nyerni. Most már csak 49 szakaszgyőzelem van hátra és utolérsz.

Amire nincs túl gyakran példa mostanában: A negyedik - ötödik - hatodik helyen sem ért be Mitsubishi, itt Servia a Schlesser Forddal, Kleinschmidt a VW-vel és De Mevious a BMW-vel végzett. A hetedik helyen záró Masuoka egy egész keveset faragott összetettbeli hátrányából Peterhansellel szemben, de még mindig több mint egy óra a különbség. Schlesser közben stabilan harmadik az összetettben, míg a negyedik ötödik helyen a két BMW áll De Mevious és Alphand.

Közben a Mitsubishi Motorsport vezetője Sven Quandt is megszólalt, kijelentve, hogy a Mitsubishinél nincsenek csapat utasítások. Egyedül arra kérték a versenyzőket, hogy egy darabban hozzák be ma autójukat.

Szalayéknak ez már kevésbé sikerült, ugyanis elvesztették a jobb első sárvédőt, lámpát, a lökhárítót és az olajhűtő ventillátort. Elszállt az első differenciálmű is, és egy fát is túl közelről szemléltek meg, így kész csoda, hogy mégis sikerült a kiváló 27-ik helyen célba érni. Balázsék összetettben a 48-ik helyen állnak.

Balu a következőket nyilatkozta a szakaszról:
"Ma egy 479 kilométeres gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni egy szavannás, fákkal teli pályán, amelynek a talaja, porhanyós, porral teli homok volt. Az 50. kilométernél egy nagy árok átrepülése után eltörött az első differenciál művünk, ezért a hátralévő távot hátsó kerék hajtással kellett megtennünk. A rendkívül csúszós talaj miatt ez rengeteg utánkormányzást igényelt, mert az autó folyamatosan dobálta magát. Ennek ellenére egy élvezetes, lendületes versenyzéssel sikerült a 27. helyre beérnünk. A kamionunk, a tegnapi nap folyamán egy patakba borult és elektronikai problémák miatt csak éjjel 3-ra ért be a táborba. A szerelőknek a kései érkezés ellenére sikerült tökéletes állapotba hozni és így folytathatta a versenyt. Jelenleg épp a cp1-es ponton haladtak át és a 38. helyen állnak. Ezen a szakaszon, a sok fa nem kedvezett az Opelnek, elvesztettük jobb első sárvédőt, lámpát, a lökhárítót és az olajhűtő ventillátorunkat. A tegnapi napon történt ütközés nyomait sikerült kijavítanunk, ma viszont a fákkal való találkozás eredménye vár a szerelőkre. Az autónak a sok por miatt elektronikai problémái is vannak. Emiatt előfordult hogy nem indult be, megállt a benzin pumpa, vagy az önindító nem kapott áramot. Ezeknek a problémáknak a megoldása is a mai este feladata."

A motorosok között Fretigne Európában már két szakaszt is nyert kétkerék meghajtású Yamahája nyergében, majd eltűnt a mezőnyben. A mai napnak a 13-ik helyről vágott neki, összetettben hátránya több mint három óra volt az éllovassal szemben. A mai etapot viszont megnyerte, amihez kellett Cyril Despre hibája is. Despres remekül ment az utolsó 40 kilométert leszámítva. "Hibáztam, pedig tudtam, hogy a GPS pont rossz helyen szerepel, de elfelejtettem figyelni rá. Egy kis csapást kerestem, de soha nem találtam meg. Nem koncentráltam eléggé." Despres végül az ötödik helyen végzett, de így is előrelépett összetettben a harmadik helyre.

Az összetettben a 10-ik helyre előrelépő Fretigne viszont elégedetten nyilatkozhatott: "A verseny kezdetekor nem sokra tartották a 450 köbcentis motort, azt gondolták, hogy semmit sem lehet elérni vele a Dakaron. Most viszont nem csak ahhoz jutottam elérhető közelségbe, hogy befejezzem a Dakart, de szakaszt is nyertem Afrikában.

Sainct lett a mai napon a második, összetettben is ugyanezt a pozíciót foglalja el. Az élen a ma harmadiknak befutó Roma áll, így Sainct csökkentette hátrányát, ami így már kevesebb, mint hét perc. Romának ma az is időveszteséget okozott, hogy hirtelen ki kellett kerülnie egy tehenet. A manőver nem sikerült tökéletesen, emiatt elesett, de a nem lett semmi komolyabb baja, felpattant a motorra tovább hajtott.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Érvényesüljön a papírforma

Megkezdődtek a küzdelmek az európai kosárlabdakupákban. A női Euroligában érdekelt Euroleasing-Orsi… Tovább olvasom