Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

A győri páros megpróbálta

Hétfőn délután sikerült műholdas telefonon keresztül elérnünk a világ egyik legkeményebb autóversenyén, a Dakar-ralin elindult győri párost. Szomorúan mesélték el, hogy kiestek a versenyből. Lapzártakor azonban új hírek érkeztek.
(illusztráció)
Pénteken, magyar idő szerint délután négy óra. Líbia. Sivatag. Homokvihar tombol. A győri páros Chevroletje ott áll a dűnék között. A mezőny messze van már előttük. Esélyük sincs, hogy időben elérjék az ellenőrző pontot. Lehet, hogy az éjszakát is a kövek és a homok rengetegében kell tölteniük.

Egymillió esetből egyszer

Jakab Tamás veszi fel a műholdas telefont. Furcsa, még van ereje nevetni, pedig a technika olyan módon babrált ki velük, amire nem lehet felkészülni. Pedig kiválóan indultak neki a szakasznak. Alig pár óra alatt mintegy húsz autót utasítottak maguk mögé. Egyszer csak a teljesen normális, semmi nehézséget nem jelentő szakaszon a motor feladta.
– Simán mentünk, beszélgettünk, csevegtünk. A líbiai kősivatag egészen szépnek tűnt a volán mögül – mondja Jakab Tamás.

– De csak addig a pillanatig, amíg meg nem álltunk. A kocsiból kiszállva már egyáltalán nem szép a táj. Olyan történt velünk, ami egymillió esetből egyszer, ha előfordul. Leállt a versenyre méretezett olajszivattyú. Ettől megszűnt a motor kenése, és azonnal csapágyas lett. Most itt várjuk a felmentő sereget. A mezőny régen elzúgott mellettünk, még a helikopter is. Fenesi Józseffel már az éjszakára készülünk. Úgy tűnik, esélyünk sincs, hogy beérjünk az ellenőrző pontig, és folytathassuk a versenyt.

A szervizkamion másik úton haladt

Indulás előtt: Dr. Jakab Tamás és Fenesi József a legkeményebbnek tartott 8. szakaszt is teljesítette, majd tegnap a technika ördöge kényszerítette őket megállásra.
Pedig elvileg lehetett volna. A csapat szervizkamionja ugyanis képes lenne orvosolni a bajt, ám több száz kilométerrel odébb, ráadásul nem is a versenyútvonalon közlekedett. Az ilyen esetekre nem ők lennének az igazi megoldás, hiszen elvileg tilos a versenyterepre bemenniük. A Jakab–Fenesi páros ezért, mint sokan mások, egy versenykamiont indító spanyol céggel kötött szerződést, hogy baj esetén vontassa ki őket a szervizelési ponthoz. Ám ez a kamion tegnapelőtt felborult a sivatagban. Sebaj, gondolták a versenyzők, hiszen a spanyoloknak van egy másik kamionja is, az is kivontathatja őket. Tegnapelőtt este meg is beszélték, hogy ez lesz a vontatójuk szükség esetén. Csakhogy a spanyolokra rájárt a rúd, ez a kamion is a homoktenger áldozatává vált. A versenyben lévő egységek közül számíthattak volna még a Szalay-csapat kamionjára, csakhogy ott előző nap az egyik versenyző gerincsérülést szenvedett, és nem versenyezhettek tovább. Nem volt senki, aki segítsen.
– A sivatagban nem számíthatsz csodára, bár egy darabig reménykedtünk benne. Itt csak az áll meg segíteni neked, akivel előre megbeszélted, akit előre megfizettél – meséli a homokvihar elől autójuk eleje alá búvó Jakab Tamás. – Jól vagyunk, megvagyunk, csak egy kicsit keserű minden, hiszen olyan balszerencsénk volt, hogy az szinte hihetetlen. Már tegnap három és fél keréken versenyeztünk. Azt kibírtuk, azt hittük, ezután rosszabb nem jöhet. De hát ez a Dakar.

Éjszakai motorgenerál

Arra a kérdésre, hogy mi lesz ezután, mikor jönnek haza és hogyan, a győriek egyszerűen nem tudtak választ adni. Mint lapzártakor kiderült, még korai is lett volna. Ugyanis a csodával határos módon, egy kamionnal mégis eljutottak az első ellenőrzőpontig, ahová szervizkamionjukat várták. Utolsó beszélgetésünk idején az autó tetején állva már látták a győri MAN fényszóróit. A szervizkamion egyenesen feléjük tartott, de a távolságot akkor még megbecsülni sem tudták. Várhatóan a találkozás után elkezdődött az éjszakai szerelés, az erőforrás újracsapágyazása és életre keltése. Ha mindez a heroikus erőfeszítés sikerrel járt, akkor még 300 kilométer várt rájuk a sötét sivatagban...

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

56. helyen a Kis-Czeglédi-páros

Az összetettben  még érdekelt Kis Sándor, Czeglédi Péter duó az 56., a Jakab Tamás, Fenesi… Tovább olvasom