Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

A Ferrari világbajnok lett

Kettős győzelmet aratva szerezte meg a konstruktőr-világbajnoki címet a Ferrari a tegnapi 19. Forma–1-es Magyar Nagydíjon, zsinórban hatodszor. Ez rekord, miként az is, hogy Michael Schumacher tizenkettedszer állhatott fel a dobogó legfelső fokára idén.

Michael Schumacher élete 82. győzelmét aratta, a Hungaroringen negyedszer nyert.
A rajtot Michael Schumacher – már szokásosan –, Fernando Alonso, Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen kapta el a legjobban, emiatt az első kör végére több helyen módosult a kezdési sorrend. A lényeg azonban változatlan maradt: az élen a világbajnok haladt, mögötte csapattársa, Rubens Barrichello következett, aki az első kanyarban sikeresen verte vissza a Renault spanyoljának támadását. Az első tíz kör a kerpeni fölényének jegyében telt, öt alkalommal is leggyorsabb kört futott. A különbségre jellemző volt, hogy 1.21 alatt csak a két ferraris tudott menni – ők időnként 1.20 alá is kerültek.

A 10. körben aztán az is kiderült, hogy a maranellóiak úgy érték el a messze legjobb eredményt szombaton, hogy nem is a legkevesebb üzemanyagot tankolták. Először Alonso és Giancarlo Fisichella látogatott a bokszba, majd egy körrel később Barrichello, és csak utána Schumacher. A többség 21–22 liter benzint vett magához.

Az embernek már az elején volt egy olyan érzése, hogy ha Schumi elsőként fordul be az első kanyarba, nincs senki, aki megfogja, s ez csak fokozódott a kerékcserék után. Azok közül, akik a nagydíj előtt jó szereplésben bíztak, ketten is kiestek. Räikkönen versenyének motorhiba vetett véget már a futam első ötödében (úgy látszik, az MP4–19B sem tökéletes), Jarno Trulli pedig a 44. körben állt ki, hasonló okok miatt. (Hogy egy év alatt mennyit változott a világ, azt elég jól szemlélteti, hogy tavaly a renault-s Alonso körözte le Schumachert, most pedig Schumacher a 40. körben a renault-s franciát.)

A folytatásban már nem történt változás. A Ferrari idei hetedik kettős győzelmével és Schumacher 12. diadalával két újabb rekord is megdőlt. Az olasz istálló zsinórban hatodik konstruktőr-világbajnoki címét nyerte, amire korábban még nem volt példa. A német sztár hungaroringi sikere az idei 12. volt, ami szintén csúcs. Az eredmény azt jelenti, hogy Schumacher előnye 38 pont csapattársa előtt, azaz két hét múlva Spában – kedvenc pályáján – gyakorlatilag is eldőlhet „egyéniben" a 2004-es világbajnokság.

„ A verseny könnyű része csak az utolsó bokszkiállásom után következett, addig keményen kellett nyomnom. Az autóban sokkal többet kell dolgozni, mint ami kívülről látszik" – nyilatkozta a futam után Schumacher. Jean Todt csapatfőnök azt mondta, csupán két bizonytalansági faktor volt, a rajt és az autó megbízhatósága, de végül is minden rendben ment. Ross Brawn technikai igazgató az általános lelkendezés közepette arról is beszélt, hogy Barrichello első bokszkiállásakor problémák voltak a benzintöltővel, de erről nem informálták a pilótákat, mert tudták, hogy képesek megjavítani.
A Renault többé-kevésbé elégedett volt. „Fernando ragyogóan rajtolt, nagyon jó versenye volt. Jarno alulkormányozottságtól szenvedett a második kiállása előtt, ezért harmadszor is kihívtuk, hogy megpróbáljunk javítani az autón. Sajnos hamarosan feladta, mert lecsökkent az olajnyomás" – nyilatkozta Pat Symonds, a mérnöki munkáért felelős igazgató.

A futam egyébként rendezési szempontból is nagy siker volt. A nagydíj három napjára a Hungaroring sajtóirodájától kapott információ szerint 167.400-an váltottak belépőt, ami jelentősen több, mint a tavalyi 150 ezres adat. Emellett a rajt előtt Medgyessy Péter miniszterelnök bejelentette: megszületett a megállapodás Bernie Ecclestone-nal, így a magyar futamnak 2011-ig helye van a versenynaptárban. Nagy szó ez akkor, amikor az országok sorban állnak, hogy rendezési jogot kapjanak.
19. Magyar Nagydíj, végeredmény:

1. M. Schumacher (Ferrari) 1:35.26,131,
2. Barrichello (Ferrari) +4,696,
3. Alonso (Renault) +44,599,
4. Montoya (BMW-Williams) +1.02,613,
5. Button (BAR-Honda) 1.07,439,
6. Szato (BAR-Honda) +1 kör,
7. Pizzonia (BMW-Williams) +1 kör,
8. Fisichella (Sauber-Petronas) +1 kör,
... 15. Baumgartner (Minardi-Cosworth) +5 kör.


A vb állása. Pilóták:

1. M. Schumacher 120 pont,
2. Barrichello 82,
3. Button 65,
4. Trulli (Renault) 46,
5. Alonso 45,
6. Montoya 38,
... 19. Baumgartner

1. Konstruktőrök:

1. Ferrari 202, 2. Renault 91,
3. BAR-Honda 83,
4. Williams-BMW 54,
5. McLaren-Mercedes 37.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vagány játékot vár a szakvezető

Az Arany Ászok Liga második fordulójában Debrecenben vendégszerepel a Győri ETO FC. Sok a sérült,… Tovább olvasom