Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

A dohányreklám és a Forma–1

Bernie Ecclestone, a Forma–1 első számú irányítója bejelentette, hogy idén utoljára rendezik meg az Osztrák Nagydíjat.
– A 2006-ig szóló szerződés ellenére május 18. után nem lesz több verseny Spielbergben. Ezért elsősorban az önök egészségügyi minisztere a felelős, aki beleegyezett a dohányreklámok betiltásába – nyilatkozott a bécsi Kronen Zeitungnak a nagy hatalmú brit sportvezető, aki a kitzbüheli alpesi viadalra érkezett Ausztriába.
Ecclestone jövőre Sanghajt és Bahreint kapcsolná be az F1 „vérkeringésébe", s tervei szerint 2005-ben Isztambul, majd Oroszország is csatlakozik a házigazdákhoz.

– Könnyen elképzelhető, hogy néhány év múlva csak 5–6 verseny lesz Európában – tette hozzá.
A dohányreklámok tilalma átrendezheti a Forma–1 térképét, s valóban előfordulhat, hogy a jelenlegi 10 helyett csak 5–6 versenyt rendeznek Európában. A népszerű autóverseny iránt érdeklődőknek egyébként is már a 70 százaléka más földrészen figyeli a száguldást...
– Ez a vita nem a pénzről szól, kizárólag arról, hogy a csapatok 2006-ig kötöttek szerződést a cigarettagyárakkal – mondta Bernie Ecclestone idézett bejelentése után.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már tavaly döntött arról, hogy hasonló okok miatt a Belga Nagydíjat törli az idei versenynaptárból.
Az EU-tagállamok 2002 decemberében határoztak a széles körű dohányreklám-tilalomról, Németország és Nagy-Britannia tiltakozása ellenére. A rendelkezés értelmében a dohánycégek nem szponzorálhatnak határokon átnyúló nagyszabású rendezvényeket, így például a Forma–1-et sem. Az irányelvet 2005. július 31-ig kell a gyakorlatban alkalmazni, s ez okozza a legnagyobb problémát, mert a korábbi határidő 2006-os „zárórát" emlegetett.

– A csapatok és a versenyrendezők úgy számoltak, hogy 2006-ig gyakorlatilag van négy-öt évük, hogy elköltsék a dohányreklámoknak köszönhető összesen 300–350 millió dolláros bevételüket, közben pedig igyekezzenek máshonnan pótolni a kieső pénzt, s ezt húzta keresztül a tavaly decemberi szigorítás – kommentálta az MTI-nek az Osztrák Nagydíj várható törlésének hírével ismételten aktuálissá váló témát Dávid Sándor, a Forma–1 avatott szakértője. Hozzátette: szó sincs arról, hogy a határidő módosítása miatt válságban lenne a gyorsasági vb-sorozat, mert egyrészt akadnak „tartalék" szponzorok, másrészt változatlanul többen szeretnének Forma–1-es futamot rendezni, mint amennyit lehetséges. Ugyanakkor a meglévő és szóba jöhető házigazdák közül senki nem versenghet, például Bahrein hihetetlenül erős anyagi hátterével.

– A Magyar Nagydíj nincs veszélyben – hangsúlyozta Dávid. – A Hungaroringnek 2006-ig élő szerződése, 2010-ig pedig elvi megállapodása van Ecclestone-nal.
A 2001. július 1-jén hatályba lépett törvény ugyan teljes dohányreklám-tilalmat rendelt el Magyarországon a rádióra, a televízióra és a sajtótermékekre, s némi késéssel a közterületre is, azonban felhatalmazta a gazdasági minisztert, hogy világszintű motorsportrendezvényre, különös méltánylást érdemlő esetben, kérelemre, meghatározott időre felmentést adjon ki. A miniszteri rendelet szerint világszintű, nemzetközi motorsportrendezvénynek minősül az, amelyet a kérelem benyújtását megelőző öt évben legalább két földrészen és legalább 10 különböző országban megrendeztek vagy megrendeznek.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kézilabda válogatott kikapott, de továbbjutott

Az argentin válogatott 31-30-ra kikapott Szaúd-Arábia együttesétől a C-csoportban, így a magyarok… Tovább olvasom