Kisalföld logö

2017. 05. 23. kedd - Dezső 14°C | 24°C Még több cikk.

Walter: már régen autózhatnánk az M85-ösön

Walter Dezső, Sopron előző polgármestere szerint az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron-Pereszteg közötti szakasza már 2004-ben rendelkezett a jogerős útépítési engedéllyel és kiviteli tervekkel.

Mint arról portálunkon beszámoltunk, a közelmúltban Firtl Mátyás (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselője sajtótájékoztatón elmondta: mintegy 138 millió forintból ismételten hatástanulmány készül az M85-ös gyorsforgalmi út 27 kilométeres szakaszára.

Ezt követően kezdődhet el a tervezés, majd az építési engedélyeztetés. A kivitelezés az országhatár-Sopron-Pereszteg között pedig 2020-ra fejeződhet be.

A politikus akkor kitért arra is, hogy a több éves csúszás egyik oka, hogy az előző, szocialista kormányok nem rendelkeztek megfelelő engedélyekkel, így uniós forrásokra sem pályázhattak.

Ezzel szemben Walter Dezső, Sopron korábbi polgármestere cáfolja az előbbi nyilatkozatot, s azt állítja, hogy a Sopron-Pereszteg közötti szakasz már 2004-ben rendelkezett érvényes építési engedéllyel.

A kivitelezés pedig, a pénzügyi fedezet rendelkezésre állásának függvényében, bármikor elkezdhető lett volna.

Az építési költség az akkori árakon számolva 25 milliárd forintot tett ki.

Walter Dezső
Walter Dezső


- Ebből eddig egy valami valósult meg, mégpedig Nagycenken a GYSEV vasúti pályájának korrekciója - mondja Walter Dezső. - A Sopron-országhatár közötti résszel kapcsolatban tudni kell, hogy 2005. év második felében készültek el a kivitelei tervek. Az elképzelések szerint ezen a szakaszon 2006-ban már megjelentek volna munkagépek.

A költségek az esetben 20 milliárd forintot tettek ki. Mindezen adatok hivatalosak, a Győr-Moson-Sopron megye közúthálózat fejlesztési terve 2004-2015 című anyagban is szerepel.

Walter Dezső így folytatta: mivel az unió az autópálya építést nem támogatja, ezért döntöttek annak idején a gyorsforgalmi út mellett.

Erre ugyanis 90 százalékos közösségi pénzek érkezhetnek. Feltéve, ha a város, 2006-ban megválasztott új vezetése ezzel érdemben foglalkozott volna.

- Talán, ha pereskedések helyett kiemelt figyelmet kap a városvezetés részéről az M85-ös gyorsforgalmi út, akkor már jó ideje ezen autózhatnánk - tette hozzá Walter Dezső. - S most pedig már a Pereszteg-Csorna közötti szakaszra kellene koncentrálni.

Az előzetes tervek erre a része is elkészültek. Az új út, a mostani 85-ös főúttal párhuzamosan, déli irányban vezetne. Ehelyett jelenleg ismét százmilliókból készülnek tanulmányok, s az út pedig csak hosszú évek múltán készülhet el.

Walter Dezső zárásként kifejtette, már 2003-ban Hans Niessl tartományfőnökkel és munkatársaival is jó volt a kapcsolat. Az együttes elképzelés az volt, hogy osztrák A3-as autópálya a kelénpataki (Klingenbach) határátkelőn keresztül rácsatlakozott volna az "elkészült" M85-ösre.

Az építést 2007-es kezdéssel és 2009-es befejezéssel ütemezték közösen - ebből azonban semmi sem valósult meg mindezidáig.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pótlóbuszok járnak: vágányzár lesz Sopron és Szombathely között

November 4-7-e között Sopron-Szombathely között, pályaépítési munkálatok miatt Büktől vonatpótló… Tovább olvasom