Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 19°C | 31°C Még több cikk.

Waldorf-iskolát alapítanának a szülők

Waldorf-iskolát nyitnának a brennbergbányai szülők, akik várják az érdeklődők jelentkezését. Úgy vélik, a gyermekközpontú, képességfejlesztő intézmény a magatartás-problémákra is megoldást jelenthet ebben a rohanó világban.

– Hamarosan megalapítjuk a Brennbergi Waldorf Egyesületet, egyelőre a fővárosi szövetség névhasználati engedélyére várunk – fogalmazott az ötletgazda Kocsis Szabina. – Brennbergbányán működik egy Waldorf jellegű óvodai csoport, szeretnénk, ha lenne folytatás. Az önkormányzat is támogatja az elképzelést, ha lesz 8–10 gyerek, akkor indulhat az osztály. A felhívást több óvodába eljuttattuk, várom a szülők visszajelzését és készséggel válaszolok a kérdéseikre is – tette hozzá az édesanya, aki elmondta: a kicsik nagyobb figyelmet kapnak az ilyen intézményben, kis létszámú csoportokban dolgoznak, ezáltal sokkal kezelhetőbbek.

Megtudtuk: a Waldorf-oktatás a gyerekek folyamatos testi-lelki-szellemi szükségleteihez mérten alakítja a tananyagot. Az ilyen iskolákban az osztálytanító nyolcadik osztályig oktatja a gyerekeket, így stabil, személyes kapcsolatot tud kiépíteni a kicsikkel. A tantárgyakat tömbösítve tanítják, egy osztály hetekig él a történelem vagy a biológia bűvöletében, ami nagyban segíti a tananyag bevésődését. Feleltetés nincs, szöveges értékelést alkalmaznak, mert azt vallják, hogy az osztályozás szorongást kelt. Az iskolában az éneklés és a nyelvóra mindennapos, hasonló a helyzet más művészetekkel és a kézművességgel is, de felsőben térképrajzolást és kertépítést is tanulnak. Az alapvető célkitűzés, hogy a saját út megtalálására tegyék alkalmassá a növendékeket.

Az önkormányzat támogató levelében közzétette: a város vezetésétől sem áll távol a Waldorf-pedagógia alkalmazása. A következő időszak feladata lesz a teendők végiggondolása, a szakmai felkészülés előkészítése, a megfelelő pedagógiai módszerek elsajátíttatása.

Olvasóink írták

  • 11. netspherecyborg 2011. január 20. 23:05
    „huhuhuhuuuu! annyira jo olvasgatni ezeket a pesszimista kommenteket:D ennyire latszik ,hogy ki tudja mi az a waldorf es ki nem! En waldorf gimnaziumba vegeztem ,5 teljes evemet toltottem ott, igaz ez nem olyan mint az altalanos waldorf iskola ,de van bennuk kozos. Szoval en mint ex-diak azt a velemenyt szeretnem vilagrahozni ,hogy : valakinek jot tesz a waldorf valakinek meg nem! ha valakinek nem megy akkor az valoszinuleg iskolat valt ugyis ,nem?
    @Baranyka ha a sznob szulok waldorfiskolat akarnak csinalni ,had csinaljanak. A waldorf az waldorf marad,sznob szulok ide vagy oda, ha waldorf tanarokkal vannak egyutt a gyerekek az meg lehet a szuloknek is jot tesz majd kesobb;) ha meg elit iskolat akarnak ,akkor valoszinuleg azt csinalnanak...
    @zoltee hidd el a versenyszellem az a gyerekbe van ,ha meg nincs akkor valoszinuleg halott. ki nem akart elso lenni kiskoraban?o.O ekkora hulyeseget en meg nem is pipaltam ,de jo volt rajta rohogni egyet. ez az iskola nem a szocializmus.

    Nekem hatalmas igenyem lett volna erre az iskolara meg kiskoromba, de az ilyen pesszimistak miatt nem volt lehetosegem. Ennyit rolatok pesszike´k! koszi-.- es gimibe es 5 evig vonattal jartam gyorbe...hat igen a regi szep idok :D (megert^^)

    En nagyon szivesen tamogatnam onmagammal a kezdemenyezest ,hogy ezek a pesszik ne pesszizzenek mar ennyit. Hol tudok feliratkozni?:D

    Udv!”
  • 10. Lárika 2010. december 20. 19:52
    „Bocsi, még egy kérdés: a tandíj mennyi lesz ebben a zseniképzőben?”
  • 9. Lárika 2010. december 20. 19:50
    „Bárányka, Nálad a pont! Már nem is írok semmit; Te mindent megírtál!”
  • 8. gondolkodó45 2010. december 19. 09:22
    „Nagyon jó a kezdeményezés! Sok sikert!
    A hozzászólások elolvasása után jutott eszembe: A környező nagyvárosokban és néhány kisebb településen már jó ideje működnek Waldorf intézmények. Sopronban miért lenne ez baj? Miért generál ekkora ellenállást az, hogy egy lassan hetvenezres városban lenne választási lehetőség? Sopront rengeteg kritika éri, mert kevés a lehetőség rengeteg téren. Valamiért a "jól megvagyunk mi úgy ahogy vagyunk, ne fejlődjön itt semmi" provinciális hangulat jellemzi a várost. Érdemes lenne körülnézi az országban. Egyszer valaki azt mondta, hogy a város a saját gőgjébe fog belefulladni és soha nem fog fejlődni. Ez valóban igaz lenne? Remélem nem!
    Illetve: "Mert azok a dolgok, amiket nagyon erőltetnek, életkori adottságok, képességek, stb., az ritkán vezet valami jóra." Ez a mondat arról árulkodik, hogy az illető a pedagógia és a pszichológia területén teljes mértékben járatlan.”
  • 7. zoltee 2010. december 17. 01:04
    „Az ötlet jó, a kezdeményíezés szimpatikus, a Waldorf-módszernek rengeteg előnyét ismerem, de:

    veszélyesnek tartom a gyerekeket megóvni attól, ami rájuk vár, mégpedig a versenyszellemtől és az értékeléstől.

    Az életnek ugyanis nincs Waldorf-tagozata, ezek a gyerekek 18 évesen sok éves lemaradással szembesülhetnek majd a többi, valóságon edzett társukkal szemben.

    Szerintem nem az a megoldás, hogy megszüntetjük a versenyhelyzetet, hanem az, ha tiszta és reális, következetes, mérhető elvárás-rendszert támasztunk velük szemben, akkor teljesen reálisan értékelhetjük Őket.

    Halkan megjegyzem: ez utóbbi is távol áll sok, általam ismert "normál" iskolától, tehát azzal egyetértek: valami változás sok esetben kell.

    Csak ne essünk át mindenben a ló túlsó oldalára. (És hangsúlyozom: nincs bajom a Waldorf-iskolákkal, sok dologban követendő példa, ahogy a gyerekekkel dolgoznak.)”
  • 6. ÁrtatlanBárányka 2010. december 16. 22:13
    „Jaja, én vágom a dolgot, oda-vissza, hogy miről szól a Waldorf.
    Csak egy möttyet kéne a dolog mögé nézni. Szerintem.
    Mert azok a dolgok, amiket nagyon erőltetnek, életkori adottságok, képességek, stb., az ritkán vezet valami jóra.
    No meg ugye a Brennbergbánya. Azzal a rengeteg jobb képzésre érdemes fiatallal!
    Igazából ez a necces számomra. Egy nagyvárosban oké, persze, legyen a dolog, mert biztos összejön annyi olyan képességekkel bíró gyerek, akik miatt érdemes belevágni.
    Félre ne értsd, nem a Waldorf módszerrel van a probléma.
    Hanem azzal, hogy a brennberg-i törekvés mögött vajmi kevés oktatásfejlesztési szándék van, hanem inkább jó adag sznobizmus.
    És ezek a szerencsétlen gyerekek a szülők sznobizmusa miatt szopják meg a harci f...t.
    De persze azt is vágom, hogy azért kell a Waldorf isi, mert a Waldorf oviban kezdett gyermekek nagyjából most isis korúak, és "nehogymá´ valami proli iskolában folytassa".
    De belegondolván, hogy az élet nem csak a munkáról, a munkahelyi minőségi teljesítményről szól, hanem ÉLETről is, és egy csomó olyan dolgot nem fognak ott megtanulni, amit egy Technokol-szagú rendes iskolában megtanulnak.
    Értsd, társadalmi beilleszkedés, szocializálódás, emberi kapcsolatok kezelése, stb. Ezek pont amiatt tudnak kialakulni, amitől sznobanyu óvni kívánja a gyereket: veszekedés, verekedés, csibészségek, szövetkezések, utálkozások stb.
    Itt Magyarországon nem tudják a T. szülök kikerülni azt a dolgot, hogy a csemete érintkezzen a pór néppel. USA, UK más. Ott eleve olyan környéken laknak, ahol csak a saját kaszt található meg, ott a suli is, onnan egyenes út a nívós középsuli, majd a drága egyetem.
    Itt azért ezt nem lehet megcsinálni. Brennberg nem Uptown. Még középiskolája sincs....”
  • 5. TCsKA 2010. december 16. 14:51
    „Kedves Bárányka !

    A Waldorf-pedagógia célja, hogy módszerével és neveléselméletével a gyermekek egészséges fejlődését támogassa. Ennek érdekében teljes mértékben tekintetbe veszi az életkori sajátosságokat és az adott korhoz tartozó fejlődési törvényszerűségeket. A testi, lelki és szellemi adottságok fejlesztésére egyformán hangsúlyt fektet az egységes művészeti, gyakorlati és intellektuális képzés útján, így az oktatásban ,,a szív, a kéz és a fej" egyidejű nevelése jelenik meg.
    A Waldorf-intézményeket világszerte a szülők igénye hívja életre, megegyezően az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatával és az Európa Parlament határozatában megfogalmazott alapelvekkel.
    A fentiek és meggondolatlan kijelentéseid (mely szerint az az oda járó gyermekek szülei Ausztriában kubikoló festőapuk és takarítóanyuk, illetve a "hülye gyerek" kifejezés) figyelembevételével javaslom először tájékozódj és utána alkoss véleményt.
    Igenis szükség és igény van egy ilyen jellegű iskolára, ahhoz, hogy ne "puhos" embereket neveljünk, ahogy Te fogalmaztál.”
  • 4. bleee 2010. december 16. 08:20
    „#2 Ha nem tudod, ne mondd!”
  • 3. ÁrtatlanBárányka 2010. december 16. 00:21
    „Hát nem tudom....
    Tényleg van erre szükség?
    Kinevelni egy csomó puhos embert?
    Mennyire lesz szociális az a gyerek, aki 8 évet tölt el ugyanazzal a 10 társával?
    Hogy fog megállni az életben az, aki homlokegyenest más képzést, és bánásmódot kapott?
    Azért ez még nem Amerika meg Anglia, ahol élesen elhatárolható egymástól a társadalom bizonyos rétegei.
    Ezek a szülők nem kékvérűek, nem vezető tiszteket, vállalatokat örökítenek tovább gyerekeiknek, hanem jómódban élő AUSZTRIÁBAN KUBIKOLÓ emberek, akik leginkább saját be nem teljesedett vágyaikat "önmegvalósítják" a gyerekük által. Hansika attól, hogy Waldorf suli, attól még ugyanolyan ökör marad.
    Régebben azt mondták a gyerekre, hogy "hülye a gyerek". Ha látta a szülő, hogy nem boldogul a gyerek, meg baszogatják a társai emiatt, akkor lenyelte a békát, és elfogadta, hogy nem baj, de legalább jó sportoló.
    Most meg ilyenekkel próbálkoznak... Aki hülye, azzal akármit csinálsz, hülye marad! Egyéb képességeit kell fejleszteni.

    Amit ezek a szülők szeretnének, az inkább a Francia Intézet. Csak erről már ugye nem írnak a Blikk-ben meg a Krone Zeitungban. Az egy kicsit más téma. Meg oda nem is annyira elég a festőapu meg a takarítóanyu osztrák fizuja...

    Üdv
    Egy Szülő”
  • 2. barca10 2010. december 15. 20:39
    „Nagyon jó kezdeményezés, csak akkor az önkormányzatnak azt is tudomásul kellene venni, hogy a brennbergi iskola nem javítóintézet, hogy oda száműzzék a városból a magatartás és tanulási zavaros gyerekeket, akiket már mindenhonnan kidobnak. Arra van más intézmény, igaz ugyan azon az útvonalon fekszik. Talán megoldódik a kérdés, hogy miért van az, hogy az oviban túljelentkezés van, az iskolában meg összesen egy osztályra való gyerek van. Pedig szép nagy iskola van, egy jó iskolavezetés megfelelő tervekkel meg tudná tölteni. Szurkolok, hogy sikeres legyen a kezdeményezés!!!!”
  • 1. szocdem 2010. december 15. 10:45
    „Na ezt ha megtuggya hoifman rózsi, akkor nektek annyi!

    Még hogy nem kaphat egyest a kis elsős- másodikos gyerkőc! Még hogy nem bukhat meg! Még hogy börtönbe se lehet zárni a hatéveseket! Ez itt a kapitalizmus kedves szülők, a gyerek ha nem tud eleve engedelmes rabszolgaként viselkedni, akkor annak annyi! Ez a mai oktatási paradigma, de Mi választottuk ezt a rémséget.
    Én nem hiszem hogy ilyen egyszerü lesz kitörni belőlle...

    Az önkoritól meg lehet hogy nem áll távol, de a vezérek gy se engedik elburjánzani a Waldorf módszert, mert akkor mi lesz az egyházi, meg az állami buktatós, magyarkodós iskolákkal???”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Indiai iskolát támogat a soproni fotóművész

Horváth Eszter fotóművész, a Soproni Fotóklub tagja India hétköznapjairól készített albuma osztrák kiadásban látott napvilágot. Tovább olvasom