Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 24°C Még több cikk.

Vitatták a tűzoltóknak járó pénzt

Szombathely-Sopron - A szombathelyi munkaügyi bíróság első fokon elutasította szombathelyi tűzoltó parancsnokság per-újrafelvételi kérelmét. Beadványukban vitatták a túlmunka után kifizetet pénzek mértékét.
Korábban bászámoltunk róla, hogy az  országban elsőként – tavaly ősszel – a szombathelyi tűzoltók kapták meg a túlmunkájuk után járó pénzüket. A pénzt a kifizetési határidő utolsó napján át is utalták. Ám az ügy ezzel még nem ért véget. A szombathelyi városi tűzoltó parancsnokság azonban per-újrafelvételi kérelmet nyújtott be, ugyanis vitatják a kifizetett összeg nagyságát. A szombathelyi munkaügyi bíróság a beadványt tegnap első fokon elutasította, fellebbezésre 15 nap áll rendelkezésre.

Mint arról többször beszámoltunk, a tűzoltók azért fordultak országszerte a munkaügyi bíróságokhoz, mert véleményük szerint az államnak át kellett volna vennie az uniós irányelvet. Azaz a 2004. május elseje és 2007. december 31-re között a heti 48 óra felett ledolgozott munkaidő után jár(na) a túlszolgálati pénzt. Ám ez országszerte nem történt meg, így a tűzoltók jogi úton próbálkoznak. Legutóbb Békés megyében született – a tűzoltók javára – jogerős ítélet. Megyénkben április 14-én, a csornai és a győri tűzoltók perét tárgyalják.

– A szombathelyi döntés nincs hatással a többi peres ügyre, ugyanis ezeket külön-külön kell kezelni – nyilatkozta a Kisalföldnek Szekeres Csaba, a tűzoltókat képviselő ügyvédi iroda vezetője. – A Legfelsőbb Bíróság korábban már hozott egy határozatot, amely a tűzoltóknak adott igazat. A közbenső ítélet amely csak a jogalap tekintetében döntött, a munkaügyi bíróságoknak a fizetendő összeg tekintetében minden eljárást le kell folytatni. Továbbra is szeretnénk peren kívül megegyezni, ugyanis a perköltség és a késedelmi kamatok meghaladják milliárdos nagyságrendű.

A Kisalföld információi szerint az Önkormányzati Minisztérium időhúzásra játszik. A tárca álláspontja az, hogy a jogerős bírósági döntés után sem fizetnek. Számítási módjuk szerint ugyanis nincs túlmunka. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és a parancsnokságok számítási módja, viszont ellentétes a minisztériuméval. Azt már csak halkan jegyezzük meg, a három szervezet, a bírósági eljárások során egy oldalon áll, és még köztük sincs egységes álláspont.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. FREDDY/S 2009. március 15. 08:46
    „Eüdolgozó!
    Majd ha Magyarországon valódi demokrácia lesz és az igazságszolgáltatás nem csak a jogra ügyel, hanem a valódi igazságra, akkor biztosan vidámabb lesz az élet mindenki számára, nemde...”
  • 40. Eüdolgozó 2009. március 14. 19:42
    „Freddy! Igazad van 39 ezer Ft az édeskevés! Ezért is nem értek egyet azzal, hogy a fegyveres testületek tagjai 25 év után havi 120 - 160 ezerért tengessék az életüket havonta! Felelősség a Te munkáfdban is van az enyémben is a fegyveres testületekébe is és mindenkiébe. Minden munka és szakma felelősségteljes a maga nemében! Te levághatod az ujjaid, kezed, stb... a rendőrt lelőhetik, az eü dolgozó összeszedhet Hepatititst, rákot kaphat a rtg sugártól és altatógázoktól, megvághatja magát szikével, a takarító is felelős azért, hogy 100% tiszta legyen az a terület amit kitakarít. Nem az a baj, hogy egyesek 120 - 160 ezret kapnak nyugdíjnak hanem az, hogy a többiek nyugdíja meg sem közelíti azt! Nem sajnálom a magas nyugdíjakat, de akkor más is kapjon legalább annyit és az aktív dolgozók is kapjanak többet! Ha én a havi bruttómat kapnám nettóba akkor csak fele annyit keresnék mint a határ túloldalán dolgozók! Ebban az országban már szinte minden törvény és előírás UNIÓs csak a bérek és a nyugdíjak nem!”
  • 39. FREDDY/S 2009. március 14. 19:30
    „Eüdolgozó!
    Egy faipari gépen dolgozó nagyobb veszélynek van kitéve, mint 25 rendőr, mégsem mehet 20-25 év után nyugdíjba. A nyugdíjamat 18-an 3 év alatt még nem tudták kiszámítani, mert nem minden dokumentumot fogadnak el, egy bizonyítvány se bizonyíték, sőt egy hibás törvény szerint nemlétező minimálbért számítottak a valódi jövedelem helyett, és kiderült, hogy 145 évet dolgoztam, csak most azt nem tudom, hogy pontosan hány éves vagyok, így a 39e nyugdíj azért hab a tortán, nemde...”
  • 38. Eüdolgozó 2009. március 14. 19:13
    „Freddy!
    Én azt sem tartom etikusnak, hogy egy 60 év körüli ember már 20 éve nyugdíjas legyen! Tudod részarányosan egyetértenék vele és igy lehetne visszakényszeríteni őket az adófizetők táborába. Vedd alapul, hogy egy 90 - 100 ezret kereső ember havi 10 - 12 ezret fizet nyugdíjjárulékként. Presze ha nem nyugdíjpénztár tag mert akkor 8% a pénztáré és 0.5% az államé. De vegyük alapul, hogy az a kb 12 ezer Ft az államnak megy. Egy nyugdíjas átlagrendőr havi 120 - 160 ezret kap. 1 ember befizet 12 ezer nyugdÍjjárulékot... vagyis legkevesebb 100 befizető tart el 1 nyugdíjas ex BM dolgozót... Szerinted ez normális dolog? Rendben, menjen nyugdíjba 40 - 45 évesen, de akkor kapjon csak 20 ezer nyugdíjat! No, és ha ennek ellenére megél és nem dolgozik mellette hivatalosan akkor meg kellene vizsgálni, hogy miből?! Ja, az életét kockáztatja a BM dolgozó és stressznek van kitéve? Az orvos az ápoló, a műtősök nem?? Amikor életet kell menteni az nem stresszes? Amikor az altatógázt szivják és röntgensugárban állnak (ami köztudottan rákot okozhat!) az semmi ugye? Nekünk akkor miért nem jár korkedvezményes nyugdíj 25 év után? Van egy nyugdíj melett dolgozó nővérkollegám. 38 évet ledolgozott a nyugdíj előtt és a havi nnyugdíja jelenleg 54 ezer Ft...!”
  • 37. FREDDY/S 2009. március 14. 18:21
    „Eüdolgozó!
    Én csak azt érzékeltettem, hogy a százalékos eredmény a tisztességtelen bérezés alapja, ugyanis az infláció, mely egyes vezetők "teljesítménye" mindenkit azonosan érint. Nekem az utolsó kiemelt munkahelyemen a minimálbér 10%-át tudták fizetni, a többit a munkaügyi központ, mellyel a korábbi fizetésem 8,8 %át értem el. Panaszkodni nem érdemes, mert az idő mindig megold mindent. Eddigi munkahelyeimnek nagy része sikeresen a csőd szélén táncolnak, vagy táncoltak. Rájöttem, hogy szakmát tévesztettem, mert rendőrként már húsz éve vidáman élhetném a nyugdíjas éveket, nemde...”
  • 36. Eüdolgozó 2009. március 14. 14:39
    „Freddy!
    Nem 3000 Ft volt a fizetáésem, de az a bizonyos 50% az ne vakitson el sem téged sem mást! Volt egy bérünk... pl: 20000 Ft... ahhoz, hogy legalább a minimálbér meglegyen ami pl: volt 30000 Ft ahhoz kiegészitésként adtak 10 ezret... Az 50%-os emeléssel azt a bizonyos 10 ezer Ftot beépítették a 20 ezer Ft mellé így a 10 ezret nem kiegészítésként kaptam hanem egyösszegben szerepelt a papiromon a 30 ezer Ft plusz ugye 3 évente jár kb 1500 Ft bruttó emelés a bértábla szerint. Hát így történt az a bizonyos 50%-ös fizetés emelés. A fentebb leírt összegeket csak példának szántam a könnyebb számolás kedvéért. Igen, vannak orvosok (ösztályvezetők) akik hazaviszik a 800 ezret is havonta, de kérdem én, hogy több szakvizsgával a háta mögött és a folyamatos tanulás mellett ez sok pénz szerinted? Jelen pillanatban átlag 105 ezret hozok haza havonta! De... ebben benne van az adójóváírás 11 ezer pár száz Ftos összege és a 13. havi pénz is. Ha megvonják az adójóváírást és a 13. havit akkorhazahozok kemény 90 ezret havi 230 órával és felelősséggel a hátam mögött. A soproni kórházban csak a műtétes osztályokon, (sebészet, trauma, nőgyógyászat, szemészet, gégészet, urulógia) évente van kb. 9 ezer műtét és egy rakat beteg aki megfigyelésre kerül be a kórházba. Mindezért a szakdolgozók kapnak átlag 80 ezer Ftot. A nüvér éjszaka sok esetben 25 - 30 beteget lát el egyedül! Szerinted így teljesen biztonságban vannak a betegek akik bent fekszenek?! Éjszaka meg kell írnia a másnapi ételrendelést, a reggeli gyógyszereket ki kell adagolnia a betegeknek, égytállal futkározik, infuziót cserél, újraélesztésnél segédkezik és hadd ne soroljam tovább. Az orvos, műtősnő, betegszállító, műtőssegéd ha ügyeletes akkor 24 órázik. Vn, hogy abban a 24 órában (reggeltől reggelig) végigállnak 8 - 12 műtétet is felelősséggel havi 90 ezer Ftért. Ügyeleti időben az egész kürházra van 1 betegszállító és 1 vérszállító havi 65 ezer Ftért.”
  • 35. FREDDY/S 2009. március 14. 11:58
    „Eüdolgozó!
    Ha az 50%-os emelés 1500,-Ft volt, akkor a 3000,-Ft-os fizetés is megkérdőjelezhető. Persze, ha valaki 2.000.000,-Ft-ot visz haza az egy picivel több, mint az 53.000,-Ft-os jövedelem.
    Természetesen félreértelmezni dolgokat egyszerűbb, mint a valódi ténnyel foglalkozni, nemde...”
  • 34. Eüdolgozó 2009. március 14. 09:21
    „FREDDY/S!
    Nemtudom kinek mi az irreális. Egy nővér aki az orvos utasítására kötöz, gyógyszerel stb... havi 70 - 80 ezret visz haza. Egy 46 éves adjunktus havi 140 ezret egy műtőssegéd havi 90 ezret egy betegszállító havi 60 - 65 ezret visz haza egy 54 éves főorvos havi 350 ezret keres. Igen, tényleg irreálisan sokat keresünk.”
  • 33. tamo75 2009. március 14. 09:00
    „Nem tudom a megyebeli pereket miért kell húzni -halasztani?
    Talán a megyebeli bíróság nem mer dönteni,vagy nincs a helyzet magaslatán?
    Érdekes reggel a rádióban halgattam,hogy a rendőröknek pénzt igértek a túlórákért amit kívánok kapjanak meg.
    De kérdezem a Tűzoltókat miért nem lehet kifizetni akik már megdolgoztak érte.
    Nem kell aggódni a megyebeli perben áprilisba se lesz döntés.
    A tűzoltók köszönhetik a gyenge szakszervezetüknek az ügyek menetelét.”
  • 32. FREDDY/S 2009. március 14. 03:16
    „Eüdolgozó!
    Ha mindenkinek egyformán emeltek volna, egyeseknek nem lenne irreálisan magas fizetésük a többiekhez képeset, nemde...”
  • 31. Eüdolgozó 2009. március 13. 22:23
    „FREDDY/S!
    Az az ész nélküli emelés az én esetemben bruttó 1500 Ft volt! Ellenben igazad van! Ennyit sem kellett volna adni és akkor legalább már nem lenne még ennyi ember sem aki ellát ha orvoshoz kell menned.”
  • 30. FREDDY/S 2009. március 13. 15:27
    „Ha akkor nincs az ész nélküli 50 %-os emelés, akkor nem lennék ennyire rossz helyzetben, nemde...”
  • 29. egysoproni_ 2009. március 13. 11:53
    „Jockey és Intel! Rendben! Vegyétek el a 13. havi nyugd íjat és béreket! De... ha a közalkalmazottaktól elvesztek akkor ebben az országban mindenki más is fizessen még pluszt a közös kasszába! A havi átlag fizetéseket osszátok el 12-vel és minden hónapban fizessétek be az államnak! A terheket közösen kell viselni mivel ti is ebben az országban éltek! Egyik embertől miért vegyenek el többet míg a másiktól kevesebbet! A közszférában nemhogy béremlés nemvolt hanem inkább fizetés csökkenés! Az egészsőgügyi dolgozók rendőrök, tűzoltók ügyeleti díja a korábbi 110 - 120 - 130%-ról 70 - 80 - 90%-ra csökkent! Ez havi szinten legalább 15 ezre Ftos kiesés nekik! Kedves Jockey és Intel! A ti fizetésetek csökkent ennyit az elmólt 1-2 évben? Ti ha tűlmunkát végeztetek azt kiadták szabadnapba vagy kifizették? Mert nekünk évekig csak a fele pénzt fizették mint ami járt volna jogosan és amit több esetben a bíróságok meg is állapítottak! Tudjátok ha még ennyi pénzünk sem lesz akkor igencsak sokat fogtok várni rendőrre, tűzoltóra, orvosra, épolóra meet még ennyi ember sem marad mint amennyi most van és akkor azért fogtok sírni, hogy miért kell oly sokat várni! No persze azt is efelejtitek, hogy ha mi közalkalmazottak kevesebbet keresünk akkor ti is kevesebbet fogtok mert kevesebbet fogunk otthagyni a boltba ami hosszabbtávon a ti állásotokat is veszélyezteti! Erre miért nem gondoltok? Miért csak addig jut el a tudat, hogy ezt el kell venni meg azt el kell venni a közalkalmazottaktól. Prezse mi az államtól kapjuk a havi bérünket, tőlünk a legkönnyebb! No, de mint javasoltam, fizessétek be ti is az államnak a havi jövedelmeteknek az 1/12-ed részét havonta hamár közös a teherviselés!”
  • 28. Intel 2009. március 12. 18:51
    „28.

    Magyarország lerombolását a Fidesz kezdte, mikor mindent hitelből épített, mikor ő könnyebb volt, mert a Bokros csomag arra ért be.
    Ebből könnyen gazdálkodhatott.
    Aztán az Mszp pedig választásokat akart nyerni, és egyre nagyobb jóléti kiadásokat csinált, amivel csak szimpátiát ért el!

    Hiba ott kezdődött mikor megálltak a reformok...”
  • 27. jockey 2009. március 12. 10:32
    „Intel

    Megintcsak egyet kell, hogy értsek veled. Valóban, amire nincs pénz, azt el kell venni. Például a 13. havi nyugdíjat mindekitől. Az is jogos, hogy óriási bajban van az ország. Ki is kormányoz közel 7 éve? Akkor megvan a hunyó!”
  • 26. Intel 2009. március 12. 07:12
    „Lehet háborogni, vagdalózni, elégedetlenkedni.

    Egy dolgot viszont meg kell érteni, hogy az állam nagyon rossz helyzetben van, és tenni kell valamit!
    Mivel a következő kérdés az fog lenni, hogy az állam csődöt, hogyan fogják átélni az emberek!

    Mindenki azt mondja, hogy rossz világ van!
    Én azt mondom, hogy ez piskóta ahhoz ami következhet pár hónapon belül, mert nem kezelik jól a válságot!
    A jelenlegi politikai elit alkalmatlan rá, mert nem tudták megkezdeni a valódi reformokat.”
  • 25. egysoproni_ 2009. március 11. 21:05
    „Igen, tanulmáyok ami a kisembert érinti a legjobban mint mindig és azokat akiktől el lehet venni. Mert ugye azoktól lehet elvenni akik az államtól kapják a havi bérüket! Tudod szégyen, hogy a közszolgáknak a jogos bérükért pereskedni kell amit eddig 10 esetből 9x meg is nyertek! Tőlünk közszolgálati dolgozóktól már eddig is többet elvettek az elmúlt években mint amennyit kaptunk. Nem emelést kaptunk hanem bércsökkentést! Számold ki... ügyeleti körülmények közt ami régebben 110% volt az jelenleg 70%! Végülis ez "csak" 40%-os ügyeletidijcsökkenés. Ez havi szinten kb. "csak" 15 - 20 ezer Ft (alapbértől függően) 2006 szeptembere előtti időben pedig a 24 órás ügyeleti időből csak 12-t fizettek ki. Te ha fele pénzt kapnál a munkádért nem reklamálnál?”
  • 24. Intel 2009. március 11. 20:52
    „Továbbra is ajánlom Bokros Lajos tanulmányait!
    IMF szakértők tanulmányait!
    Surányi javaslatát!
    Vagy sorolhatnám...

    Érdekes módon mindig azt mondják, hogy ők hülyék ehhez...
    Persze ne feledjük, fontos lenne az állam reform megkezdése is!”
  • 23. egysoproni_ 2009. március 11. 20:37
    „Azt áruld el nekem, hogy a Fidesz miből fog 14. - 15. havit adni? Honnan lesz rá pénz! Elárulom neked! Csak megszorításokból!! Ne feledd!! 1x ők már ígértek 14. havi nyugdíjat is ami mint 1x bevalották, hogy kampányfogás volt! Megjegyzem, hogy mutasd meg nekem egy közszolga bérpapírján, hogy hol van feltüntetve az, hog 13. havi bér!? Elárulom neked, nem fogod megtaláni rajta mivel keresetkiegészítésként szerepel, tehát a 13. havi bér megszűnt, nincs így azt elvenni sem lehet!”
  • 22. egysoproni_ 2009. március 11. 20:34
    „Intel, még valami! Ne vakítson el a 13. havi bérünk! A 13. havi csak és kizárólag az alapbérre jár! Nem jár 13. havi a pótlékokra!! Még valamit ne felejts el! Én egészsőgügyben dolgozm. Ami ügyeleti díjat eddig 110 - 120 illetve 130-al fizettek az jelenleg 70 - 80 - 90 % lett! Ez esetben nekem ne beszélj bérbefagyasztásról amikor nem befagytak a bérek hanem csökkentek és nem száz Ftokat hanem havi szinten több ezer Ftal!! Sajnos ebben az országban már minden uniós csak a bérek nem! 2 éve egy osztrák ismerősöm kérdezte, hogy te komám, mennyit keresel? Mondom neki 350 - 400 Eurot. Kérdezi hetente? Mondom nem, havonta! Erre elmosolyodott és annyit mondott: bolond vagy...
    Van oylan ex. kollegám aki fősulit végzett jó szakember volt a munkában. Elment máshova dolgozni mert havi 100 ezer Ftal többet visz haza. ígen Intel, ez kell. A jók elmennek a selejtek meg majd vigyáznak rád, elolták a házad ha kigyullad és megpróbálnak gyógyitgatni. Ebben az országban van pénz csak az elosztás rossz!”
41 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gazdaságélénkítő konferencia

Sopron - A REGIONET-aktív program nemzetközi nyitókonferenciáját március 17-én, kedden a… Tovább olvasom