Kisalföld logö

2017. 08. 24. csütörtök - Bertalan 12°C | 27°C Még több cikk.

Virágos városok, falvak versenye: Lipót aranyat, Sopron ezüstöt nyert

A legjobbak között végeztek a 2010. évi európai virágos városok és falvak versenyébe benevezett magyarországi települések.

Lipót a falvak kategóriában indulhatott és aranyat nyert, Sopron szépségét ezüsttel jutalmazta a nemzetközi zsűri.

Tavaly Sopron és Lipót diadalmaskodott a Virágos Magyarországért környezetszépítő versenyben, így a nemzetközi megmérettetésen is indulhattak. A cerviai díjkiosztót tegnap este tartották, a háromszáz küldött 12 európai ország 24 településéről érkezett.

Lipót mellett egy francia és egy ír falu kapott aranyat. A képen Karácsonyné Német Tünde és kislánya, Eszter. fotó: Bertleff András
Lipót mellett egy francia és egy ír falu kapott aranyat. A képen Karácsonyné Német Tünde és kislánya, Eszter. fotó: Bertleff András

A falvak mezőnyében Lipóton kívül csupán a francia Guyencourt-Saulcourt és az írországi Carrick kapott aranyérmet, Sopron ezüst helyezésével olyan városokat tudhat maga mellett, mint a franciaországi Beauvais, az olasz Salsomaggiore, vagy az osztrák Kirschlag.

A verseny során a nemzetközi zsűri minden pályázó faluba s városba ellátogatott. A cseh, belga, francia, olasz, ír, holland, osztrák, német, horvát, angol, szlovén és a magyar szakembergárda július 5-én járt Sopronban, másnap pedig Lipótot keresték fel és térképezték fel településeink arculatát. Az észrevételeiket pontok formájában jelenítették meg, semmit nem árulhattak el arról, tetszik-e nekik, amit látnak.

Sopron is erős mezőnyben aratott sikert.  Fotó: Magasi Dávid
Sopron is erős mezőnyben aratott sikert. Fotó: Magasi Dávid

A díjkiosztó helyszínén értük utol pénteken Szalay Dórát, a Sopron Holding Zrt. igazgatási irodavezetőjét, aki nagyon örült az eredménynek.

– Az is siker, hogy a legszebb 24 település között tartanak minket számon Európában, de az ezüst minősítés hab a tortán. Szeretnénk tovább népszerűsíteni Sopront, ezért részt veszünk egy kiállításon is itt, Olaszországban, ahová kenyeret, sajtot, pálinkát, borokat, a megye termékeit hoztuk el.

Albert Zsolt, a lipóti virágosítás projektvezetője is a helyszínen szurkolt. Elmondta, sokat dolgoztak a sikerért és már az is nagy eredmény lett volna, hogy bemutatkozhatnak a nemzetközi porondon s átadhatják prospektusaikat a turisztikai szakembereknek. Rendkívül örülnek az aranyéremnek.

Az Entente Florale Europe verseny 1975-ben indult. Hazánk 1990-től résztvevő. Idén 21 ezer település pályázott: 12 falu és 12 város jutott a döntőbe.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. otromba 2010. október 15. 13:32
    „Miért lett ilyen a hozzászólás?”
  • 35. csery 2010. október 05. 18:18
    „Ez nem igaz, az ismerőseim ezt azon nyomban megcáfolnák, de ezt neked úgyis hiába ecsetelném. Imádom Sopront, és nagyon büszke vagyok rá, a legszebb magyar városnak tartottam mindig is, semmi máshoz nem hasonlítható hangulata van. Ennek ellenére még most is pénzkidobásnak tartom ezt a versenyt, jelen helyzetben legalábbis, mert Sopron a legeladósodottabb városok között az élen van (200 ft/fő, beleértve csecsemő, idős...). Bár tény és való, hogy gyönyörű lett a város virágba borulva, de sokkal égetőbb problémák orvoslására is lehetett volna azokat a milliókat kiadni. Ha része lennél a város "vérkeringésének" akkor tudnád miről beszélek és azt is hogy nálunk is volt összefogás, az "igazi" soproniak hozzá is tették a saját kis szeletüket a szépítéshez, csak mint korábban írtam egy városban ez másképpen érvényesül, egy faluban mindenki mindenkit ismer, egy pár utcát, házat kell kicsinosítani és valószínűleg Lipót nincs is eladósodva.”
  • 34. cirmosLi 2010. október 05. 10:01
    „Kedves csery!
    Amit itt leírtál, az nem azt tükrözi, hogy büszke vagy a városodra!!!”
  • 33. muskátli 2010. október 04. 12:02
    „pedig cirmosLi nek igaza van ha tetszik ha nem kedves csery! és ez országos szinten probléma , az összefogás. politikai szinten gondolva mondom ezt. ha lenne ebben az országban összefogás, akkor nem itt tartanánk! de csak a pártok egymásramutogatása folyik itt, azon kivül semmi. ez az ország lassan elnyerheti a nagy nulla cimszót!”
  • 32. csery 2010. október 02. 17:53
    „"Ha nálatok is lenne egy kis összefogás, akkor még spórolni is tudna a város a parkosításon"

    Hát köszi szépen, kedves vagy. Azért egy várost nem szabad összehasonlítani egy faluval. Én pl nem tehetem meg, hogy mondjuk a Széchenyi téren, vagy a Várkerületen az Erzsébet kertben stb. neki álljak virágot ültetni, meg fákat nyírni stb. mert rögtön büntetnének, ez közterület címszó alatt, pedig hidd el kedves büszke lipóti, hogy örömmel megtenném, sőt azt sem szégyeltem, hogy kimentem a környékünkön szemetet szedni, és képzeld itt is nagyon sokan összefogtak és virágosítottak a saját portáljukon + még ahol tehették, nem csak a vezetők érdeme, hogy ilyen szép lett a városunk. Károgók meg mindenhol vannak, egy 60-ezres városban meg jóval többen, mint egy faluban, úgyhogy légyszives ne osszd itt az észt az összefogásról! Üdv.: egy VÁROSÁRA BÜSZKE soproni ;-)”
  • 31. cirmosLi 2010. október 01. 13:22
    „Kedves hozzászólók!
    Ahelyett hogy itt csámcsogtok ezeken a "pénzes" dolgokon, nem hogy ti is inkább kimennétek és próbálnátok szebbé tenni a városotokat.Mert mi Lipóton ezt tettük és tesszük is, és az egész falu örül a helyezésnek, mert mindenki tett érte valamit.Nem pedig számon kérjük a település vezetőit hogy mire költik el a pénzt.Ha nálatok is lenne egy kis összefogás, akkor még spórolni is tudna a város a parkosításon.
    De ha fontosabb az hogy itt "osszátok" az észt,akkor ne is csodálkozzatok ha a pénz meg elfolyik.
    Üdv: egy FALUJÁRA BÜSZKE lipóti”
  • 30. oszvald.ferenc 2010. szeptember 28. 22:25
    „Kedves muskátli 3. hozzászólás 2010.09.25. 11:25
    Előbbi bejegyzésem is erről szól: nincsen 3. meg 4. helyezett. Ugye milyen megtévesztő a cikk?
    Üdvözlettel: Oszvald Ferenc”
  • 29. oszvald.ferenc 2010. szeptember 28. 22:22
    „"Az is siker, hogy a legszebb 24 település között tartanak minket számon Európában, de az ezüst minősítés hab a tortán"

    Nem akarok ünneprondó lenni de íme a tények:
    Country Town/City Award
    Austria Kirchschlag in der Buckligen Welt silver
    Belgium Hasselt silver
    Croatia Pozega commemoration cerificate
    Czech Republic Havirov silver
    France Beauvais silver
    Germany Westerstede gold
    Hungary Sopron silver
    Ireland Carrick on Shannon gold
    Italy Salsomaggiore Terme silver
    The Netherlands Vlaardingen gold
    Slovenia Mozirje silver
    United Kingdom Stockton-on-Tees gold

    Vagyis ezüstnél rosszabbat senki nem kapott, hcsak a horvát emlékpalettje nem az...De ez nem is baj, szép dolog ez a kezdeményezés, jó is, hogy Sopron ebben részt vett: de most miért kell az indokolatlan önfényezés? Sopron nem második lett a 12-ból, és még csak azt sem mondanám, hogy a 24 legszebb település között van: 12 ország nevezett egy várossal és egy faluval - ennyi. Lehet Svájcban 55 szebb település is van, vagy az osztrák 38. helyezett is különb. Ez megy ebben az országban, ez kiábrándító. És most nehogy nekem azzal jöjjön valaki, hogy miért nem tudok örülni a sikernek, mert mint fennírtam: örülök, hogy Sopron részt vett. A mellébeszélésnek, csúsztatásnak nem örülök.
    Tisztelettel: Oszvald Ferenc

    Forrás: http://www.entente-florale.eu/”
  • 28. álomszép 2010. szeptember 28. 11:19
    „F.T a bizottságosdi napján szabadságon volt. A bizottságot kísérők így tudták és miért kételkednénk ebben?
    Az angol nyelv, a jelenlévők szerint, ciki volt tényleg és lettek volna ott angolul jól beszélő emberek. ennyi és nem több. Kár politikai vitát csinálni ebből.
    Ne bántsátok már egymást! Mindenkinek van véleménye és mindenki elmondhatja. Vagy tetszik vagy nem, de messzemenő következtetéseket nem kéne levonni:)”
  • 27. muskátli 2010. szeptember 28. 09:46
    „én már hátam mögött mondhatom az ovodás idöszakot, de én is kibirtam, és nem nyavalyogtam ennyit. igaz, hogy amit irtok abban van igazság, de ami sok az sok.
    a politikusokról meg megvan a véleményem tök mindegy melyik párt. MIND MOCSOK!
    a virágokra meg akkor is szükség van, ha van hely az oviban ha nincs. továbbra is azt mondom, ha mindenki tenne 1-2 virágot a háza elé, attól még nem menne csödbe, és szebb lenne a környezete.
    milliókba meg nem hiszem hogy került ami sopronban látható idén. max a politikus irt egy nagy számlát aztán a különbözet meg az ö zsebébe ment.”
  • 26. hehe08 2010. szeptember 28. 08:19
    „ezek szerint az normális, hogy a városvezetés inkább virágokra költ x millió forintot ahelyett, hogy a gyermekeinkre költené?????????

    ha benne élnétek a helyzetben nem írnátok ekkora idiótaságokat!

    ma leméretem az óvónőkkel a csoportszobát....”
  • 25. csery 2010. szeptember 28. 07:52
    „Egyetértek muskátlival :(”
  • 24. muskátli 2010. szeptember 28. 07:06
    „SZÖRNYÜ EZ A MAI VILÁG, FÖLEG AZ EMBEREK AKIK BENNE ÉLNEK ÉS TÖNKRETESZIK!”
  • 23. régimotoros59 2010. szeptember 28. 00:09
    „re: 20. hehe08 2010.09.27. 20:27

    Mindig megzavar, amikor valaki nagy hangon elkezd nyomni valami szöveget például az időjárásról, aztán amikor bekérdeznek neki, akkor azzal jön, hogy de akkor mi van a szíjhajtással.

    Én azt kérdeztem a nagyhangú kommentjére, hogy hol van sopronban 35 fő óvodai csoport.
    Milyen érdekes, hogy erre nem kaptam választ.

    Hanem ön ír valamit, hogy hány gyereket utasítottak el.
    Ja. Jó. (Óvódás korunkban ment ez a vicc: ,,Két hangya megy a sivatagban. Azt kérdi az egyik: Hány óra van? - Mire a másik: Én is arra megyek.")
    Ja. Jó.
    Nem igazán értem, vagyis egyáltalán nem értem, hogy mit akar mondani, de próbálom lekövetni.
    Vagyis - ahogy írta: ,,Idén 60-70 gyereket utasítottak el........ - aztán egyszercsak hirtelen minden gyereket felvettek valahova....."
    Segítsen nekem, mert el vagyok bizonytalanodva borzasztóan: .... ez most ön szerint JÓ vagy ROSSZ?
    Vagyis most akkor sírjunk vagy nevessünk?
    Tehát most akkor szidjuk az önkormányzatot vagy dicsérjük?
    Megpróbálom kitalálni, hogy mi történt, hogy önnek is segítsek:
    ELSŐ ESEMÉNY: 60-70 gyerekkel több bukkant fel, akiket óvodába akartak adni, az előzőleg feltételezetthez képest;
    MÁSODIK ESEMÉNY: az önkormányzat ,,lereagálta" a helyzetet, vagyis mindegyik gyereknek lett helye.
    SEGÍTSEN, bitte: ez most jó hír vagy rossz?
    Vagyis most akkor szidni kell az önkormányzatot vagy gyalázni?
    Mert az nem kétséges, hogy nyilván azt kell, amit ön mond... :)))
    Attól meg, hogy ,,mi ez ha nem választási trükk??????!!!!!! - na, ettől magamhoz nyúltam.
    MI A VÁLASZTÁSI TRÜKK?" De tényleg?
    Hogy több lett a gyerek, mint amivel az óvodák kalkuláltak?
    Vagy az, hogy felvették őket?
    Hol vagy Besenyő Pista bácsi????!!!
    Utóirat: én mindenkinek mindent próbálok elhinni. De a 15 m2-re 19 gyerek kicsit neccesnek tűnik. Melyik ez az óvoda? De most már tényleg konkrétumot...

    Ja, és ha már ide keverte a virágosítást (hát persze, hiszen a hír eredetileg erről szólt), akkor: elmondom, hogy NEM CSAK A KIJELÖLT ÚTVONALAKAT virágoztatták fel. (Ezt meg a főkertésztől tudom. Mert ilyen nagyfontosságú ember vagyok, aki ilyen nagyfontosságú embert ismer. Na, mit szól?)
    Kedves hehe, ugyanis nem voltak kijelölt útvonalak, csak az, hogy szép legyen a város.
    A zsűrizéses útvonalak csak ezután lettek kitalálva.
    A ,,kibaszott" muskátlit meg beszélje meg a lakossággal.
    És mi az, hogy ,,tessék megkérni"? A se**-emet kitörölni csak onnantól érvényes vagy szükséges, ha például azt a polgármester valami könnyes szemű beszédben kéri tőlem mint lakosságtól?
    És nem azért, mert MAGAMTÓL IS próbálok minimálisan kulturált, civilizált lenni?
    Na nemár...
    Majd csak akkor kezdek nem odasz***ni a szomszéd küszöbére, ha a polgármester erre külön személyesen, gitárkísérettel megkér egy holdvilágos éjszakán?”
  • 22. régimotoros59 2010. szeptember 27. 23:17
    „re: 19. Gwendolin 2010.09.27. 20:07

    Kedves Andrea! Vallja be, de őszintén:
    igazat tetszik mondani, hogy F.T. ,,nem fogadta a bíráló bizottságot"?
    Honnan tetszik ezt venni? Ott tetszett lenni? Mint ,,Biztos Forrás"? (Ez valami indián név, csupa nagybetűvel?)
    Vagy csak csúsztatni vagy nemigazatmondani teszik?
    Nem lehet, hogy ön is csak benyom valamit a helyi mszp kampányeszköztárából, ami arra az primitív klisére van építve, hogy F.T. (ellentétben a nép szeretetében lubickolva fürdő W.D.-vel) arisztokratikusan távol tartja magát mindentől és mindenkitől?
    Ha már itt tartunk: mostanra elég unalmas lett, ahogy a kőgagyi, primitív és szánalmas LÁTLELET-ben többedszer próbálnak a sötétített autóüveges szöveggel valami hatást kiváltani a feltételezett szavazóbázisuk kellőképpen együgyű tagjaiból. Azokból, akiknek maguktól eszükbe se jutna, hogy az üveg nem azért van elsötétítve, hogy ők maguk ne lássanak be, vagy éppen Kránicz László ne lásson be a sok évtizedes szorgalmas és keserves munkával a ,,kisház" mellé összespórolt tizenakárhány milliós Phaetonjából a polgármester Skodájának hátsó ülésére.
    Hanem bizony, kedves Andrea, az üveg talán azért sötétített, hogy NE SÜSSÖN BE A NAP, vagyis menet közben is lehessen írni, olvasni, vagyis DOLGOZNI.
    Vagyis nem a jobb egyes ülésen királykodni.
    De minek mondjam, ezt egy értékesítési vezető úgyis tudja. :)))
    Speciel tudom, hogy az útvonalat (amióta és ahol ez a verseny van), mindenhol előre be kellett jelenteni, egyeztetni kellett.
    Akkor most mi is a baj tehát?
    Azt sem tudom, hogy ki volt az ,,irányító pajtás" és mennyire tudott angolul. (Mellesleg ön ott volt a ,,szánalmas vezetésen" vagy csak blöfföl és hangulatot kelt?) Mindegy. Igazából arra vagyok kiváncsi, hogy ez most akkor angoltanárok versenye volt, vagy a virágos közterületek látványáé?
    Még egyszer, összefoglalva: a helyi emeszpé nagy erővel próbálja ezt a pökhendiség, kivagyiság, sötétített üveg dumát benyomni az agyakba. Közben mintha észre sem vennék, hogy a nagy mszp-idol (bocsánat: FÜGGETLEN!!!!!!!) Dezső úr kizárólag egyes szám első személyben képes fogalmazni. Tessék a kampánydumáit megnézni: átvetTEM, csinálTAM, építetTEM, ÁLTALAM elindított fejlesztések, vagyis ÉNÉNÉNÉNÉNÉNÉNÉNÉN.
    Mi van akkor a pökhendiséggel és a kivagyisággal?
    Vagyis kinek az egója van itt túltúráztatva?”
  • 21. hóvirág12 2010. szeptember 27. 22:56
    „Kedves hehe08!

    A hülyeségnek si van határa. Te meg most elérted azt, így muszáj hozászólnom.

    Tudod Te, mekkora 15nm? Az kevesebb, mint 4m*4m.
    A lakótelepi lakások isszobája 3.5m*3.5m a kétszoba+hallos lakásokban -- viszonyítási alapként....
    Szóval ne gyere azzal, h nálatok 15nm a csoportszoba!
    Ja és akkor azon mégse 35-en vannak, hanem csak 19-en?
    Tudod mit, ha nő vagy, kérj a férjedtől egy collstokot és mérd meg holnap a csoportszoba méretét!
    Aztén kérjük majd holnap a mérési hegyzőkönyvet! :-D
    Tuti nem 15 nm lesz...

    Ja és arról is elfeledkeztél, h Sopron már csak olyan, h felkapnak az emberek egy-egy óvodát, vagy iskolát... így ott szoronganak a gyerekek, mert mindenki oda akarja a leszármazottját vinni. Más hasonló intézményben meg van bőven üres hely.
    És a "felkapás" sajnos sokszor nem is jogos... És üres csoportszobár nem lehet átvarázsolni egyik intézményből a másikba.... pláne, h 5-10 év múlva teljesen másik ovi, vagy suli lesz felkapott.....

    (nem írok konkrét példát, mert most nincs kedvem egy iskolát sem halálra sérteni...)”
  • 20. hehe08 2010. szeptember 27. 20:27
    „régimotoros59
    konkrétum?????
    idén 60-70 gyereket utasítottak el........
    aztán egyszercsak hirtelen minden gyereket felvettek valahova.....
    ha van hely az oviban ha nincs.......
    mi ez ha nem választási trükk??????!!!!!!
    a mi ovinkban 15 m2-en 19 gyerek van plusz 2 óvónő és egy dadus......
    szerinted ez normális mi?????
    tényleg demagóg vagyok ha ez zavar!!!!!!!!! vállalom!!!!!!!!

    igen, virágokra szükség van, DE
    ez nem arról szól, hogy szép legyen a város......
    csak a kijelölt útvonalakat virágoztatták fel.......
    tessék megkérni a lakosságot, hogy egy kibaszott muskátlit tegyen ki az ablakjába.....
    szerintem sokan megtennék.....”
  • 19. Gwendolin 2010. szeptember 27. 20:07
    „Biztos Forrás!

    Fodor Tamás nem fogadta a bíráló bizottságot(ez jellemző rá amúgy is) irányító pajtása meg elfelejtett tolmácsot kérni és gyenge angol tudásával szánalmasan próbálkozva vezette a bíráló bizottság tagjait a virágokkal feldíszített előre egyeztetett útvonalon .Ilyen felvezetés után nem csoda hogy nem az aranyat kaptunk meg . Mennyibe került ismét a pökhendiség kivagyiság?”
  • 18. muskátli 2010. szeptember 27. 07:11
    „virágokra mindig szükség volt, és lesz is. képzeljétek el a várost virágok nélkül! már igy is szomorú a kinézete, szinek nélkül meg föleg. ez teljesen független a politikusoktól, akik meg igy is úgy is hazudnak függetlenül hogy melyik párt tagjai. nem hazúg politikust még nem találtak ki.
    továbbra is legyen sopron virágos, de ez a mennyiség amivel nyert? ezt meg sem kéne emliteni. több kéne ide! ha minden lakos csak 1 virágot ültetne a városban, (amit szerintem mindenki meg tudna engedni magának) sokkal szebbé tennék a várost.”
  • 17. régimotoros59 2010. szeptember 26. 21:27
    „re: 12. hehe08 2010.09.26. 19:43

    Na, ez az a lemez, ami sosem jár le. Ha nem virágos vagy nem ilyen vagy olyan a város, akkor aztán bezzeg más város, meg bezzeg más ország. Ha meg valami történik, akkor egyből mennyibe került, és abból mennyi óvodai csoportra és lélegeztetőgépre futotta volna. Minden kerül valamibe és mindenki a saját ügyeiről gondolja, hogy azok fontosabbak, mint másnak az ügyei. És soha sehol nem volt és nem lesz annyi pénz, amivel mindenkinek minden igényét ki lehetne elégíteni, akármilyen fontos is lenne. Persze nem vitatom, érthető, ha mindenki a saját dolgát hajtja meg hajtogatja. Csak nem kéne mindig demagógnak lenni és blöffölni, csak azért, mert mondjuk az éppen aktuális polgármester nem szimpi. Mert ugyanis konkrétan nem hiszem, hogy van Sopronban olyan óvodai csoport, amelyikben 35 gyerek lenne, a létszámot ugyanis jogszabály korlátozza, és kötve hiszem, hogy rendkívüli helyzetet leszámítva csinálhatna ilyent egy óvoda vagy az önkormányzat. (Óvónőtől tudom.) Esetleg KONKRÉTUM? Vagy csak blöff és hangoskodás. Egyébként se gondolom, hogy simán lehetne azt csinálni, hogy az idén ,,megnyitunk" egy vagy két csoportot, aztán meg jövőre ,,bezárjuk", ha 3-4 gyerekkel csökken a létszám. Hipphopp most fölveszünk plusz óvónőt és dadát, aztán hipphopp elküldjük? Azt veszem ki az indulatos és demagóg hozzászólásából, mintha azt hinné, hogy az 1-2 új csoport megnyitása az csak olyasmi lenne, hogy azok ott vannak az óvodában, csak rá van fordítva az ajtajukra a kulcs, tehát ugyan már meddig tartana megnyitni őket?”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újra van gázszolgáltatás Sopronban és környékén

Pénteken visszaállt a gázszolgáltatás Sopronban, miután szerdán és csütörtökön elvégezték a… Tovább olvasom