Kisalföld logö

2018. 04. 25. szerda - Márk 13°C | 25°C Még több cikk.

Veszélyes a vizes útfelület

A vizsgálat még nem zárult le a szerdai, halálos kiementelű baleset ügyében, de annyi bizonyos, valamiért gyakran csúsznak meg az érintett szakaszon az autók.

A szerda esti újabb – kettős halállal végződő – tragédia sokakat elgondolkodtatott, vajon csak az autóvezetők tehetnek a balesetekről, vagy az út vonalvezetése, minősége is közrejátszik abban, hogy egyre több a virág a szélén. A Magyar Közút Kht. állítja: az úttal nincs semmi baj.

A Soproni Rendőrkapitányság eddigi vizsgálata szerint a szerda esti kettős halállal végződött tragédiát – H. Zoltán és 33 éves fia halálát – az okozta, hogy a fiú nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezette a Jaguárt az esős időben.

Hogy pontosan mi és hogyan történt, azt a későbbi vizsgálatok döntik el, de tény, ezen a szakaszon – Kapuvár felől közelítve Pereszteghez, a forgalomlassító sziget környékén – gyakoriak a balesetek. Kétezertől – ekkor adták át a felújított és kiszélesített nyomvonalat – a mai napig öten haltak meg itt, a súlyos sérültek száma hét, a könnyebbeké pedig tizenöt volt.

A férje és gyermeke nélkül maradt édesanya elmondta, fia tapasztalt vezető volt, sokat járt Győrbe és Bécsbe, soha semmi problémája nem akadt. Ha vele utazott, mindig biztonságban érezte magát. El se tudja képzelni, hogy túl nagy sebességgel haladt volna és ezért csúszott meg a nedves úton.

A Kisalföld tudósítását olvasva többen is telefonáltak szerkesztőségünkbe. Mindannyian – egymástól függetlenül – állítják, ez a szakasz esős időben életveszélyes, a vizes felületen szinte lehetetlen kormányozni az autót, ilyenkor az úttest felülete olajosan csillog. Véleményük szerint az útfelület minősége is közrejátszik abban, hogy sok a baleset. Ezt azonban határozottan cáfolta a Magyar Közút Kht. szóvivője, Szőnyi Zsolt.

– A 85. számú főút Pereszteg és Nagycenk közötti szakasza az egyik legforgalmasabb a megyében, csak a 86-os főút forgalmasabb – mondta a szóvivő. – A hét éve felújított út mindenhol jól belátható, a csomópontokban külön kanyarodósávokat alakítottak ki. Két évvel ezelőtt érdesítő felülettel látták el. Az út futófelülete megfelel a tervezési sebességnek, hibamentes. Ezen a szakaszon megvizsgáltuk a baleseti okokat, és ezek nem támasztják alá azt a vélekedést, hogy vonalvezetési, forgalomtechnikai vagy burkolatminőségi problémák miatt gyakoriak a balesetek. Természetesen egy halálos tragédia is több, mint a megengedhető, de a megyében sajnos ennél sokkal több is előfordul egy-egy útszakaszon. A mi megállapításaink szerint a felelőtlenségen kívül más nem okolható a balesetekért.

Ez tehát a hivatalos vélemény, amely nem mindenben egyezik a közlekedők véleményével. Addig is, amíg nem épül meg a tervezett M9-es, marad a fokozott óvatosság, mert az elsődleges felelősség mindig az autóvezetőké.

Horváth Ferenc

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Irány egyenesen a Balaton!

Június 11-től – hétfőtől – újra elindítja balatoni járatát a GYSEV. A kényelmes vasúti kocsikból álló közvetlen járat augusztus 27-ig naponta közlekedik Sopron és Keszthely között. Két év után – együttműködve a MÁV-val és az osztrák vasúttársasággal (ÖBB) – indulnak el a közvetlen járatok. Tovább olvasom