Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 19°C Még több cikk.

Veszélyben a szolgálat

Az SOS telefonos lelkisegély-szolgálat soproni stábjának anyagi helyzete már csak alig néhány hónapos működést tesz lehetővé. Pedig szükség van jótékony tevékenységükre: Sopronban évente mintegy kétezer-ötszázan tárcsázzák számaikat.
Fotóillusztráció: Somló Samu Sopronban és környékén évente kétezer-ötszázan hívják a lelkisegély-szolgálatot. Sokan talán az utolsó pillanatban...
A soproni stáb jelenleg tizennégy operátorral dolgozik. Ők azok, akik több hónapos kiképzésen vettek részt, hogy megértéssel fordulva az SOS telefonos lelki-segélyszolgálat számát tárcsázókhoz, a krízishelyzeteket kezelni tudják. Évente mintegy kétezer-ötszáz hívást regisztrálnak, az öngyilkossággal fenyegetőzők száma eléri a tizenöt–húszat. Szakemberek szerint ha egy, a végsőkig elkeseredett ember még veszi a fáradságot, hogy utolsó szalmaszálként fölemelje a telefont, az többnyire még megmenthető. Ez is mutatja a telefonos lelkisegély-szolgálatok működésének társadalmi fontosságát.

Karácsonykor és újévkor sem volt számszerűleg több hívása az SOS megyei telefonos lelkisegély-szolgálat soproni csoportjának, mint az év más szakaszában. Az ünnepek folyamán ugyanakkor még több jó szóra, nagyobb lelki támaszra van szükségük a betegségtől, a magánytól vagy éppen a rossz kapcsolattól szenvedő embereknek – tudtuk meg Sámson Tímeától, a soproni telefonos lelkisegély-szolgálat szakmai vezetőjétől.
– Az anyagiak szűkössége miatt legutóbb 2000 őszén indíthattunk speciális telefonos lelkisegély-szolgálatos képzést, pedig fontos lenne az utánpótlás biztosítása – mondja Sámson Tímea. – Akkor harmincan vállalkoztak a feladatra, közülük négyen–öten ma is tagjai a stábnak. Szeretnénk beindítani újabb képzéseket, továbbképzéseket, ám a költségek nagysága miatt ezekről egyelőre nem is álmodhatunk. Önállóak vagyunk, így a lelkisegély-szolgálat soproni központjának fenntartása, valamint az egyéb költségek nem kis terhet rónak ránk: például a zöldszám hívása ingyenes a hívónak, de nekünk ezért fizetni kell. A Matáv így is nagyvonalúan segíti munkánkat azzal, hogy a hívásdíjak 80 százalékát magára vállalja. Anyagi helyzetünket pályázatok révén, valamint a Lelkisegély-szolgálatok Országos Szövetségének segítségével próbáljuk egyensúlyban tartani. Az önkormányzattól tavaly százezer forintot nyertünk. Éves szinten a soproni stáb kiadásai megközelítik a kétmillió forintot...
– Kilátásaink nem túl kedvezőek, ha nem sikerül szponzort találni, áprilisban megszűnhet a soproni stáb – veszi át a szót Szántóné Tóth Éva, a stáb operatív vezetője, a lelkisegély-szolgálat támogatására életre hívott Teleszó Közhasznú Egyesület elnöke. – A jogi személyiséggel rendelkező szervezet megfelelő hátteret szeretne biztosítani a szolgálat működéséhez. Az egyesület kezdeti munkájában nagy támaszunk volt dr. Tóka Tamás, s nagyon bízunk abban, további segítőkre találunk ahhoz, hogy a telefonos lelkisegély-szolgálat továbbra is segíthessen...
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Életmentés – engedély nélkül

Az ÁNTSZ megyei főorvosával eddig sem az Országos Mentőszolgálat, sem Sopron vezetése nem ült le… Tovább olvasom