Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Veszélyben a sportpályák

A József Attila utcai sportpálya területén lakóházakat építene a tulajdonos, a vasutas pálya eladó, és évek óta szeretnék értékesíteni a Vasas-pályát is.
Az optimista gondolkodásúak szabadidős parkot képzelnének a Locomotív mögé.
Ha Sopron nem vigyáz, csupán a két önkormányzati – a Káposztás utcai és az Anger réti – sportlétesítmény marad meg a városnak. A rendezési terv módosításával az előző ciklus képviselő-testülete átminősítette a József Attila utcai volt Matáv-pályát, s a ma még zöld terület beépíthető ingatlanná vált. Az új tulajdonosok több mint száz lakásból álló lakóparkot képzeltek a gyep helyére, s erre az elvi építési engedélyt már meg is kapták.
– A rendszerváltás előtt törvény védte a sportlétesítményeket, ha egy megszűnt, pótolni kellett. Ez a védelem azonban megszűnt – tudtuk meg Rákóczi József sportfelügyelőtől, akinek érthető módon sajog a szíve minden, a sporttól elvett négyzetméterért. A volt Matáv-pálya esetében pedig különösen fájlalja, hogy a sportszakma semmit sem tudott a terület átminősítéséről...

Nincs védelem

– Nem lehetett volna kötelezni a tulajdonost, hogy az ingatlan továbbra is sportlétesítményként funkcionáljon – mondja Abdai Géza, a körzet önkormányzati képviselője, aki a döntés időszakában a sport albizottság elnöki tisztét is betöltötte. Véleménye szerint a tulajdonosnak akkor már nem fűződött érdeke a pálya fenntartásához, a területet csak felverte volna a gaz. „Kellene a sportpálya, de ki és milyen formában működteti?" – tette fel a kérdést Abdai Géza. Az alsó-lövéreki képviselő körzete ráadásul a másik pályát is elveszítheti. Bár a rendezési tervben a volt Locomotív-szálloda mögötti ingatlan szabadidős tevékenységségre való, s nem beépíthető területként van nyilvántartva, Abdai Géza szerint, ha a tulajdonos GySEV Rt. értékesíti a komplexumot, bekövetkezhet a legrosszabb is: „Egy jó ügyvéd kihajthatja a tulajdonosi érdekek megvalósulását".
A Kisalföld információi szerint a GySEV vezérkara 1,8 milliárd forintért árulja az ingatlant. A szálloda felújításra szorul, a vendéglátóegységek és a tornaterem szintén. De itt van például Sopron egyetlen salakos edzőpályája.
A GySEV vasútigazgatója, Józan Tibor korainak tartja a kérdést, annyit azonban elárult, tárgyalnak a soproni önkormányzattal a közös megoldás lehetőségéről.

Megoldás?

Abban mindenki egyetért, hogy a pályák elvesztése, beépítése a város egésze számára lenne fájdalmas veszteség. Az optimista gondolkodásúak egy szabadidős parkot képzelnek a Locomotív mögé. A Lövérek lába ideális hely lenne egy minden szempontból minőséget nyújtó komplexumnak, ami helyet adhatna élvonalbeli sportolók felkészüléséhez, utánpótlás-neveléshez vagy akár fizetős életmódtáborokhoz is. A pesszimisták azonban azt mondják, manapság az építő lobbi a legerősebb, ez a leggyorsabb és legnagyobb nyereséggel kecsegtető üzlet, s ha jön a „karvalytőke", nem nézi a környék érdekeit.

Precedens

A Vasas-pálya az ÉDÁSZ tulajdona. – Évek óta próbálják értékesíteni, de ez is sportlétesítményként szerepel a rendezési tervben, ez eddig nehezítette az eladását – mondja Rákóczi József. Persze, ami megtörtént a Matáv-pályával, az megeshet máshol is – tehetjük hozzá, hisz az átminősítéssel precedens teremtődött.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Márkahű soproni polgármester

A soproni városháza gépkocsiparkjának új szerzeménye egy hét- személyes Seat Alhambra. A… Tovább olvasom