Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

Vége a vágányzárnak a Sopron-Szombathely vonalon

A vonatpótló buszok helyett másfél hónap után újra a GYSEV vonatai járnak a Sopron-Szombathely és a Körmend-Szentgotthárd szakaszokon is.
A tervek szerint halad a vasútfejlesztés a GYSEV Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasútvonalán. A Sopron – Szombathely és Körmend – Szentgotthárd között április óta érvényben lévő vágányzár befejezését követően a vonatpótló autóbuszok helyett ismét a GYSEV megszokott szerelvényei járnak június 4-én, pénteken üzemkezdettől.

A mintegy két hónapig tartó vágányzár során a pályatesten zajló munkafázisok miatt teljesen le kellett állítani a vonatközlekedést a Sopron-Szombathely és a Körmend-Szentgotthárd vonalszakaszokon, ez idő alatt az utasokat vonatpótló autóbuszok szállították.

A GYSEV pénteken a megszokott menetrend szerint újrainduló szerelvényei az érintett vonalszakaszokon néhány napig biztonsági okokból az útátjárókat és a biztosítóberendezés átépítésével érintett szakaszokat csökkentett sebességgel közelítik meg, emiatt a vonatok várhatóan kb. 15 perces késéssel közlekednek.

Kérjük Tisztelt Utasainkat, hogy utazásuk tervezése során a késés miatt megnövekedő menetidőt szíveskedjenek figyelembe venni!

Mint ismeretes, a 41,3 milliárdos uniós támogatással végrehajtott, 48 milliárd forint összköltségű vasútfejlesztés keretében a Szombathely–Szentgotthárd vonal teljes rekonstrukciója, és a Sopron–Szombathely vonal korábban elkezdett rekonstrukciós munkáinak befejezése valósul meg – összesen mintegy 110 kilométernyi hosszon. A fejlesztés 2011-re tervezett befejeztével a mai 60-80 km/h-ról 120 km/h-ra emelkedik a sebesség a teljes vonalon.

GYSEV Zrt.

Olvasóink írták

  • 13. támogató 2010. június 10. 11:28
    „a menetrend készítése összetett feladat, és nem csak a gysev (saját hatáskörben) készíti azt el. :S”
  • 12. miracle 2010. június 09. 22:24
    „Nekem van egy olyan gyanúm is, hogy jóval több a Szombathelyig/Szombathelyről utazó, mint a Szombathelyen keresztül utazó utas és hát a többség igényeit helyezik előtérbe a kisebbség igényeivel szemben.”
  • 11. Goldmund 2010. június 09. 17:47
    „Nemigen értem a fanyalgókat. Logikus, hogy a decemberi menetrendváltozásig nem fogják különösebben átvariálni a menetrendet. De aki szerint nem jó az átszállás, jelezze most (!) a GySEV-nek, lehet, hogy figyelembe veszik a következő menetrendben.
    Azt viszont tudomásul kell venni, hogy ezerféle igény van, és olyan menetrendet nem lehet csinálni, amivel mindenki elégedett lesz.”
  • 10. miracle 2010. június 08. 16:51
    „támogató
    igen.
    Odenburg
    Te már ismered a jövő évi végleges menetrendet (ami 120-ra készül már)?”
  • 9. pniki 2010. június 05. 23:13
    „Pénteken a reggel 7 órás vonattal 3/4 9-re értem volna be Szombathelyre. Ez nekik a kb. 15 perces késés? Persze ez mind szép és jó lesz hosszútávon, hogy ezt megcsinálták de vonatpótló busszal hamarabb beértem volna. Az embereknek reggel amikor időre mennek dolgozni nincs arra idejük, hogy fél meg egy órákat várjanak. Nagyon jól tudták ezt már, hogy ennyit fognak késni, nem hiába próbálgatták 3 napig a vágányt. Csak azt nem értem, hogy miért nem akkor indították el újra a vonatokat amikor rendesen már tudnak olyan tempóba menni, hogy a durván 1 óra 10 perces menetidőt betudják tartani?!”
  • 8. Odenburg 2010. június 05. 19:54
    „,,2011-re tervezett befejeztével a mai 60-80 km/h-ról 120 km/h-ra emelkedik a sebesség a teljes vonalon."

    Köszönjük, nagyon örülnénk is ,de sajnos a csatlakozások nem megoldottak.
    Hiába érünk Szombathelyre gyorsabban ,ha a továbbutazáshoz már minimum 40percet ,de ennél többet is várakoznunk kell!
    Sajnos a GySEV csak Budapestben tudd gondolkodni, az ország más városaiban is szeretnénk eljutni átszállás és várakozás nélkül és időben. Pl. Pécsre ha korábban indulna úgy mint Bpestre reggel 6-kor , Veszprémbe , Balatonra, Zalaegerszegre, csak naponta 1 vonatot átszállás és várakozás nélkül a kora reggeli órákba lehetne indítani és este vissza ? Az itt felsorolt városokban is nagyon sok diák tanul és nagyon körülményes a lejutás.
    Kirándulásokat is tudnának szervezni autóval nem rendelkező családok, iskolai osztályok stb..ha nem lenne körülményes az átszállás és 1 nap meglehetne fordulni ,akár Pécsről is
    Talán egyszer? Jó lenne ha a MÁV-val tudnának egyeztetni az utasok megtartása érdekében.”
  • 7. támogató 2010. június 04. 23:01
    „miracle:
    mire gondolsz, az önrészre?”
  • 6. miracle 2010. június 04. 12:44
    „támogató,
    de kb 15%-át, ami 6-7 mrd lehet.”
  • 5. támogató 2010. június 04. 10:25
    „xd86: adok egy számlaszámot, nekem is utalhatsz. a _te_ pénzedből senki nem költött semmit.
    mire a teljes átépítés befejeződik, fele annyi időt kell vonaton töltened. ez egyelőre csak a vágányzár vége, aminek köszönhetően újra indultak a vonatok. de még van más is, ami hozzátartozik a fejlesztéshez.”
  • 4. zoltee 2010. június 03. 23:41
    „Éljen a GySEV! A MÁV meg vegyen példát! Így lehet, így kell, így érdemes dolgozni. Remélem, mihamarabb terjeszkedik, és Zalában is GySEV járatokon utazhatunk, számomra nagy öröm lenne!”
  • 3. miracle 2010. június 03. 11:00
    „"biztosítóberendezés átépítésével érintett szakaszokat csökkentett sebességgel közelítik meg"
    Akkor az egész vonalon...?”
  • 2. beszélő 2010. június 03. 10:32
    „Érdemes végigolvasni a cikket és nem rögtön nekiesni a másiknak ! A cikk vége a következő: A fejlesztés 2011-re tervezett befejeztével a mai 60-80 km/h-ról 120 km/h-ra emelkedik a sebesség a teljes vonalon. Ugye így mindjárt más!”
  • 1. xd86 2010. június 03. 10:22
    „"A GYSEV pénteken a megszokott menetrend szerint újrainduló szerelvényei..."
    Ezért költöttünk 41mrd-ot, hogy u.o. csiga lassan közlekedjünk???”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sorok a szűrőkamion előtt Sopronban

Szerdán kezdődtek a VII. Országos Patika Nap rendezvényei, a megnyitót Sopronban tartották. Tovább olvasom