Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 24°C Még több cikk.

Vasúti fejlesztés megtakarításból

Sopron - Másfél év alatt 227 millió forinttal csökkentette működési költségeit a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) gépészeti üzletága. A gazdaságosabb működés megteremtéséhez hozzájárult, hogy a magyar–osztrák vasúttársaság soproni műhelyében a nagyobb mozdony- és személykocsi-felújításokat is el tudják végezni.
Száznegyvenhárom millió forinttal több maradt tavaly a GYSEV kasszájában a vasúttársaság gépészeti üzletágának köszönhetően, az eddigieknél is gazdaságosabb működést megcélzó program eredményeként.

– Idén további 84 millió forint megtakarításával számolunk – mondta el a magyar–osztrák vasúttársaság vezérigazgatója.

A soproni műhelyben is el tudja végezni a 30 éves V43-as villamos mozdonyok nagyjavítását, jelentős összegeket tartva házon belül. Fotó: Magasi Dávid
A soproni műhelyben is el tudja végezni a 30 éves V43-as villamos mozdonyok nagyjavítását, jelentős összegeket tartva házon belül. Fotó: Magasi Dávid

Dr. Székely Csaba hozzátette: a költséghatékonyabb működést annak köszönheti a GYSEV, hogy gépészeti üzletága az elmúlt esztendő óta már a soproni műhelyben is el tudja végezni a 30 éves V43-as villamos mozdonyok nagyjavítását, és a személykocsik osztottkocsi-fővizsgáját, jelentős összegeket tartva házon belül.

A megtakarításokat beruházásokra fordította a GYSEV. Megújult a mozdony- és a kocsiműhely világítása, valamint festése. Új szerszámkészletet és segédberendezéseket szereztek be, amelyeket a műhelyek közelébe áthelyezett új raktárakban tárolnak. Új, esztétikusabb irodákat, valamint szociális helyiségeket biztosítottak a mozdonyvezetőknek. Nem utolsósorban a hatékonyabb és jó minőségben elvégzett munkák eredményeként dolgozóik többletteljesítményét is honorálni tudják.

Idén is folytatódik a program, tegnap újabb V43-as mozdony nagyjavításába kezdett bele a GYSEV, és várhatóan folytatja a kocsiműhely felújítását és korszerűsítését is.

Olvasóink írták

  • 7. GySEV: Gyere Sanyi Egyél Virslit 2008. május 28. 19:24
    „"a költséghatékonyabb működést annak köszönheti a GYSEV, hogy gépészeti üzletága az elmúlt esztendő óta már a soproni műhelyben is el tudja végezni a 30 éves V43-as villamos mozdonyok nagyjavítását"

    Ezt a ´90-es években is eltudták végezni már... jó nagy kirakat cikk ez a nyilvánosság felé...”
  • 6. nem mondom meg 2008. május 28. 09:27
    „Hogy már 2,5 órát sem bír ki az ember egy "rövid" nélkül...
    Hát azok a borzalmas GYSEV büfé kocsik... Doktori címmel nem igaz, hogy nem lehet megkülönböztetni a kék színt a sárga-zöldtől... A MÁV és a GYSEV két, egymástól független cég! Látszik ez a múltkori farádi balesettel kapcsolatos fórumon is. Mindenki a MÁV-ot hibáztatja. Buta, félművelt emberek, akinek a pofájuk nagy... Itt is...”
  • 5. ????????? 2008. május 27. 22:11
    „miracle
    Azért a buszban sem lennék olyan biztos, mert mikor azzal utazik a kedves utas, akkor meg arra panaszkodik,h. a buszon milyen meleg van, nincs légkondi, vagy a sofőr nem kapcsolja be a légkondit. Vagy egy másik indok a szidalmazásra, hogy sokan vannak a buszon, kicsi buszt küldenek, stb.”
  • 4. lenmag 2008. május 27. 21:29
    „dr Fábián nincs összekerve az EC ill IIC fogalma??????????????”
  • 3. miracle 2008. május 27. 19:04
    „A GYSEV-nek nincs büfékocsija.
    A többivel egyetértek, kiegészítve azzal, hogy minden - igen minden - kocsinak légkondicionáltnak kéne lennie.
    Majd megint lehet aszalódni a 40 fokban, a kedves utas meg inkább a légkondis busszal (vgy kocsival) megy”
  • 2. csak Én 2008. május 27. 18:12
    „"telefont feltölteni nehézkes"
    Ha valaki telefonnal is keresi a pénzét, az vegyen magának pótakkut. Úgy gondolom, hogy ezt a luxus-t megengedheti magának.”
  • 1. Dr. Fábián Attila 2008. május 27. 13:28
    „Tisztelt Szerkesztőség!

    Mind ennek én nagyon örülök, de az IC kocsik mikor kerülnek sorra. Sem az I. osztály sem a II. osztály állapota nem felel meg semmilyen elvárásnak. Télen a fűtéssel, nyáron a hűtéssel akadnak gondok. Az ülések elhasználódtak, pl. többnek a dönthetősége vagy éppen az egyenesben tarthatósága nem megoldott. A vagonokban nincs áram így dolgozni (laptoppal), telefont feltölteni nehézkes. Szerintem megérdemelnék az utasok, hogy ne csak a mozdony, hanem az utazó környezet is megfelelő legyen.

    A büfékocsik minőségéről vagy meglétéről (ami egy IC-hez már úgygondolom Európában nem luxus) talán az ÁNTSZ-nek kellene nyilatkoznia (többször a személyzet higénés állapotát is beleértve)

    Üdvözlettel:

    Dr. Fábián Attila”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Iskolai pofonok után ítélet

Sopron - Másfél év – három évre felfüggesztett – börtönbüntetéssel sújtotta dr. Gajdos… Tovább olvasom