Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Vasút: Milliárdos pluszkiadás a rossz sínek miatt

Csak a Kelenföld-Győr vasútvonalon a rossz sínek miatti lassítás-gyorsításból eredő pluszkiadás éves szinten mintegy egymilliárd forint.

A GYSEV Zrt. Vasúti Pályaépítés és Fenntartás címmel rendezett műszaki napot szerdán Sopronban.

Az egyik előadó, Fischer Szabolcs, a győri Széchenyi István Egyetem tanársegédje a Vasúti sebességkorlátozások nemzetgazdasági jelentőségéről értekezett.

- Az egyik munkában azt vizsgáltuk, hogy mennyivel több energiát használnak fel a mozdonyok a rossz sínek miatti lassítás-gyorsításból - közölte a szakember. - 2010-ben a Kelenföld-Győr vonalat néztük meg. Kiderült: egy év alatt mintegy egymilliárd forinttal emelkedett meg a villamos energia számla. Számításaink szerint, amennyiben most az összes lassítást okozó hibát kijavítanák, akkor öt év alatt mintegy hárommilliárd forintot lehetne megtakarítani. Fontos, ezen összegek erről az egy vonalról szólnak, országos szinten jóval nagyobb szám jönne ki. A terveink szerint az idei első félében, újabb szakaszokon folytatni fogjuk.

Mint megtudtuk, az ÖBB, vagy a német vasút nagy hangsúlyt fektet a hibák kijavításra. Ausztriában ezért, szinte ismeretlen fogalom az úgynevezett lassú jeles szakasz.

Horváth Róbert, a konferencia szervezője kifejtette: szeretnék, ha ebből a szakmai napból hagyomány lehetne. Szerdán 11 értékes előadást hallgathattak meg az érdeklődők.

- Ezen a minikonferencián találkozhattak azon szakemberek, egyetemi oktatók, vállalkozások, vasúti vezetők, akik valamilyen módon a vasúti pálya építésével, fenntartásával, üzemeltetésével foglalkoznak. Ez egy jó alkalom volt a tapasztalatcserére, a kapcsolatépítése - tette hozzá a szervező.

Olvasóink írták

  • 5. 1x2=? 2012. február 22. 17:33
    „4
    Hol élsz?”
  • 4. Kuvasz 2012. február 22. 14:21
    „A DB vonalain, ha egy ceruzát a kocsi asztalkáján felállítanak, az Hamburgig állva marad, mondja a fáma. Bár ez így nem teljesen, de majdnem igaz.”
  • 3. intar 2012. február 22. 13:49
    „Örvendetesek az ilyen témájú konferenciák ,műszaki megbeszélések. Ugyanakkor szomorú , hogy évtizedes- mindenki által tudott - szakmai evidenciák kibeszélésére szerveznek összejöveteleket. Intézkedni,dolgozni kellene!”
  • 2. narrator 2012. február 22. 12:13
    „Ha a felsővezeték feszítő vas-súlyok ellopását megakadályoznák-amiből a hírekben szereplő felsővezeték szakadás
    többsége adódik, mennyit lehetne megtakarítani?
    Ha a vasúti közlekedés biztonsága elleni bűncselekményeket terrorizmusnak minősítenék, mennyit lehetne megtakarítani?
    Gysev vonalakon miért tud a rendőrség eredményeket elérni?
    Máv vonalakon miért nem?
    Kik követik el ezeket a bűncselekményeket?
    Miért kell ebbe belenyugodni?”
  • 1. józanparaszt 2012. február 22. 11:22
    „ez nagyjából igaz a közútakra is.tölünk nyugatra pl. a kis repedéseket is kiöntik folyékony emulzióval, így néhány euróból megelözik a víz beszivárgását es az út felfagyását. Mert olyankor ugye már milliókban számolják az útjavítási költséget. milyen egyszerü nem??? csak Magyarországon nem!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üzletszerű kéjelgés elősegítése: A jegyző bezáratta a soproni panziót

Közbiztonsági érdekből ideglenesen bezáratta Sopron jegyzője azt a panziót, amely tulajdonosa ellen… Tovább olvasom