Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Újabb baleset a belvárosi oszlopok miatt Sopronban

˝Egyértelmű, hogy a konstrukció hibás, ennyi balesetet nem lehet a sofőrök hibájával magyarázni˝ - fogalmazott Kalmár István, az MSZP Sopron elnöke. A városháza számadatokkal és videó felvételekkel cáfol, míg a tűzoltóparancsnok szerint munkatársuk figyelmetlensége okozta a balesetet.


˝Most már szinte minden 2. hétre jut egy oszlopdöntés a belvárosban. Mára világossá kellett válnia mindenki számára, hogy a Fodor Tamás által favorizált, méregdrága fémoszlopok, amik a belvárost zárják el, rosszul működnek.

Ezúttal egy tűzoltóautó akadt fent a behajtón, szerencsére kifelé menet. De, mint ismeretes a városháza egyik autója is pórul járt már, akárcsak helybéliek, vagy külföldi turisták is. Mi lesz, ha majd tüzet kell oltani, vagy valakiért a mentő siet és akkor lesz a gond!?

Egyértelmű, hogy a konstrukció hibás, ennyi balesetet nem lehet a sofőrök hibájával magyarázni. De még, ha néhány sofőr ügyetlenkedés is állna, a – most már rendszeresnek mondható – balesetek mögött, akkor is igaz az az alapvetés, hogy minden rendszert úgy kell elkészíteni, hogy azt mindenki, még az ügyetlenek is, használni tudják.

A 20 millió Forintból épített beléptető, rossz, pazarló, hibás beruházás volt, mind várospolitikai, mind gazdasági és ma már látszik, közlekedésbiztonsági szempontból is. Tudomásunk szerint maga Fodor Tamás ragaszkodott ehhez a megoldáshoz.

Szomorú, hogy a Polgármester nem azon töri a fejét, hogyan lehetne működtetni a Gyermek- és Ifjúsági Központot, vagy hogyan lehetne megmenteni több tucat óvónő, pedagógus munkahelyét, hanem inkább a hibás és káros beruházásokat erőlteti mindenáron.

Nem ilyen presztízsberuházásokra, hanem az emberek valódi problémáira kellene végre figyelmet fordítani Sopronban is. Sajnos azonban a Fidesz kormány és a Fideszes városvezetés nem az emberekkel törődik, hanem a saját hatalmának bebetonozásán és a saját erőltetett beruházásain dolgozik. Jó példák erre a belvárosi „sorompók", vagy korábban a hévíz-kút fúrása, vagy a városháza szintén méregdrága automata üvegajtaja˝ - fogalmazott Kalmár István, az MSZP Sopron elnöke.


- Megvizsgáltuk a káreset körülményeit és ezek alapján egyértelműen megállapítható, hogy a beléptető rendszer üzemszerűen működött, a tűzoltóautó vezetőjének figyelmetlensége okozta a balesetet –nyilatkozta megkeresésünkre Csuka Zsolt a Soproni Tűzoltóság parancsnoka, akitől azt is megtudtuk, hogy már a rendszer tervezésekor egyeztettek a városházával. – A kialakításkor figyelembe vették gépjárműveink szélességi méreteit, valamint az üzembe helyezéskor gyakorlati próbával győződtünk meg a rendszer működőképességéről. Ennek során olyan módosítást tettünk – rendszámáthelyezés- az egyik autónkon, ami lehetővé tette a zavartalan működést. Jól működő rendszer esetében sem zárható ki azonban az emberi tényező, mint ahogy ebben az esetben is történt. A balesetből származó anyagi kárt természetesen vállaljuk.

Az üzembe helyezés óta a rendszer összesen 31470 be- és kilépés regisztrált, ezek közül eddig 5 esetben történt anyagi kárral járó baleset. A videó felvételeken pontosan látszik, hogy mindegyik esetben a rendszer üzemszerűen működött, a balesetet a sofőr figyelmetlensége okozta - tudtuk meg a városházán.


Nyitóoldali képünk forrása: ikvahir.tk

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. Nanu 2011. június 27. 11:16
    „filtec ha így lenne akkor oda se kellett volna rakni az oszlopokat :)”
  • 38. Bokk 2011. június 25. 09:34
    „"Az üzembe helyezés óta a rendszer összesen 31470 be- és kilépés regisztrált"
    Aki bement, vélhetően ki is ment, ami azt jelenti, hogy a kijött időadatokat felszorozhatjuk kettővel. A 6, ill. 9 percenkénti belépés is riasztónak tűnhet, számoljunk máshogy: 31.470 be- és kilépés 60-80 nap alatt. Feltételezve, hogy minden kocsi, ami bement, ki is jött, napi 197-212 behajtásról beszélhetünk. Szerintem ez nem sok.
    És még egy fontos érv a zárás mellett: így ellenőrizhető, hogy ki mennyi ideig tartózkodik benn, nem nyilvános parkoló a belváros. De félreértés ne essék, nem a konkrét technikai megoldást pártolom, lehet, hogy ez így drága, nem látható, a sorompó jobb, stb., annak viszont örülök, hogy lezárták, már jó régen meg kellett volna lépni. Azt meg remélhetőleg olvassák az illetékesek, hogy rugdalni kell, nem látszik, stb., és nem várják meg míg három példányban, gépelve, tértivevénnyel érkezik hozzájuk panasz, hanem odasétálnak, megnézik mennyibe lenne két tükör, aztán intézkednek. Úgy veszem ki, hogy ennyi beruházással lehetne segíteni a többség gondján.”
  • 37. matuskaszilveszter 2011. június 25. 05:54
    „T. 33. Bokk 2011.06.24. 13:03
    "A 30e-ből 5 beszédes szám, vajon a sorompónak nem mennének neki ennyien?"Egy gyors számolás:2 hónapja működik a sorompó:60 napX24 óra=1440X60perc=86400 átlépés percenként 30 000 belépés azt feltételezi hogy kb.:3 percenként lépett be egy autó éjjel-nappal este és éjjel is!ha egyébként már 3 hónapja üzemel ez a szám:4.32 autó szép dolog a matematika tények és valós számok megmutatják a valóságot:NEM VALÓSZÍN HOGY 30000 EZREN LÁTOGATTÁK MEG A BELVÁROST MERT HA EZ IGAZ TELJESEN FELESLEGES A BELÉPTETŐ RENDSZER!?”
  • 36. xy 2011. június 24. 22:29
    „27. Alpokalja számára:
    Részben elfogadom a kritikát, DE a hozzászólásokból hamar kiderült, hogy a rendszer messze nem tökéletes. Az is tény, hogy kb. 20.000.000,- Ft-ba került. Az önkormányzat vagyona mindannyiunk, soproniak közös vagyona.
    - Nos pártállástól függetlenül elvárom a mindenkori városvezetéstől, hogy olyasmire adjon ki ennyi pénzt, ami kifogástalanul működik. Egy 20 millás berendezést pár hónap után talán nem lábbal piszkálva kellene a nagyérdeműnek működésre bírni... Az információs szolgálat egyébként erősen akadozik, jellemzően egy mobiltelefon üzenetrögzítőjével lehet "társalogni".”
  • 35. Bokk 2011. június 24. 13:03
    „Ez esetben egymás után több autó is behajthatna. Az oszlopot pont ez ellen tervezték. A 30e-ből 5 beszédes szám, vajon a sorompónak nem mennének neki ennyien?

    A tükör felhelyezése reális javaslat, megnyugtatná a lámpa jelzéseit nem értőket és talán nincs is nagy költsége. Ez eloszlatná sokak bizonytalanságát, és fél év múlva - ha a gyakori behajtóknál már meglesz a rutin - is hasznos lehet, mindig lesznek újak, egy-egy eseményre engedélyt igénylők, akiknek segít.
    A hülyeség ellen pedig semmi nem véd, lásd a 30. hsz linkje alatti videókat.”
  • 34. SZILAJ 2011. június 24. 13:01
    „justitiácska - Ebből nem lehet kihagyni a politikát. Nézz utána mikor szólal fel a Kalmár a Kisalföldbe?
    Szinte keresi ez a fazon a helyzeteket, hogy mikor csaphat le a Fideszes vezetésre.
    Nem tudná ezt a problémát megoldani a városházán? "Nézd Fodorkám, ez balesetveszélyes. Nem tudnánk ezt másképp átépíteni?" Ezért kapja a fizetését, nem is keveset! Nem pedig azért, hogy a Kisalföldbe úszítsa a két tábort egymás ellen! Ez a Kalmár egy jó nagy sz%rkeverő, az már szentigaz!”
  • 33. Filtec 2011. június 24. 12:38
    „Miért nem lehet valami fotocellát, érzékelőt beépíteni ebbe a drága oszlopba?
    Parkolóházakban is több helyen láttam, hogy ha van üres hely, akkor ezt zöld LED mutatja, ha foglalt, akkor piros LED.
    Érzékeli, hogy bent áll egy autó.

    Tehát, az oszlop tetején egy érzékelő megoldaná, hogy ha emelkedik az oszlop, és felette van egy nagy fémtömeg, akkor másszon vissza a lyukjába az oszlop.

    Amíg az autó az oszlop felett van, addig NE jöjjön ki a lyukából!”
  • 32. Bokk 2011. június 24. 12:33
    „A hülyeség határtalan:
    http://varos.blogter.hu/322603/behajtas_csak_busszal”
  • 31. justitiácska 2011. június 24. 11:49
    „Szerintem ebböl ki lehet hagyni a politikát,bár ami igaz az igaz,most szépen fejlödik a város.Én a Fidesre szavaztam,Kalmár úr ide ,vagy oda,ez a megoldás nagyon veszélyes.Több helyen találkoztam vele,láttam balesetet is,ahol megemelte a kocsit amikor az akinek joga volt behajtani,mert egy kicsit töketlenkedett.Kicsit olyan mint a szüzlány esete a nászéjszakán "na de kérem nem lehetne kicsit finomabban?"”
  • 30. SZILAJ 2011. június 24. 10:06
    „A "fekvő rendőr" hasonló elven működik. Jön a hülye sofőr 120 Km/h-val megdobja , a kocsija gallyra megy és az idiótája elgondolkozhat rajta , hogy a 30-as táblánál miért száguldozott.... Kalmár úr szerint, ez is jogellenes???
    Vagy nem, mert ez nem Fideszes találmány? Röhej az egész szocitábor!!!”
  • 29. Alpokalja 2011. június 24. 09:10
    „Na lassan kiderülnek az okok...

    A legtöbb ember a kijelzőt nézegeti, hogy milyen rendszámot ír ki, ahelyett, hogy a lámpát nézné. Nem tök mindegy, mit ír ki a kijelző?

    "Már az oszlop felett voltam, amikor az én rendszámomat írta ki a kijelző."
    Ez bizony elég nagy baj, mert ha az autó az oszlop felett van, akkor csak kitekert nyakkal, hátrafelé nézve lehet látni a kijelzőt. Ne csodálkozzunk, ha valaki előre megy és hátrafelé néz, hogy nekimegy mindennek, ami előtte van.

    "Ha tökéletes lenne a rendszer, akkor a gyártója felvállalta volna, hogy az egyértelmű ZÖLD=SZABAD színnel jelezze a készülék a szabad utat, ehelyett a SÁRGA=VIGYÁZZ színt vállalta"
    Talán pont ez a lényeg, hogy nem ész nélkül kell zöld lámpánál áthajtani, hanem némi odafigyelés sem árt. Egyébként ugyanilyen elven működő lámpát szoktak telepíteni pl. a tűzoltóságoknál. Piros, piros-sárga, sárga, villogó jelzéseket tud. Elvileg a jogosítvánnyal rendelkező ember számára nem lehet ismeretlen.

    Egyébként én is jártam már úgy, hogy sziszegett az oszlop, de nem ment le, mert a cső megakadt. Kiszálltam (nem tolatgattam össze-vissza, az érzékelőket megzavarva), lábbal rásegítettem és láss csodát, csak akkor váltott villogó sárgára, amikor leért az oszlop.
    Az egyik legnagyobb hülyeség a visszatolatás, azzal lehet a rendszert megzavarni. Ha nem megy, akkor is inkább az információs szolgálat, mint az egyéni akciózás.
    A tükör tényleg jó ötlet lenne. Vagy egy kiegészítő lámpa a kamera fölé. Jobban látható.”
  • 28. matuskaszilveszter 2011. június 24. 00:27
    „Sajnos a legtöbb autó nem nekimegy hanem fölé. ----mert nem egyértelmü a jelzés: van behajtásim megállok:>>>piros >>>>sárga---- mehetek???>>>>>>az oszlopot nem látom>>>>>>>>>>kiszállok azoszlop fent>>>>>>>várok.......(közben ketten dudálva anyáznak miért nem megyek? )na! oszlop le ...fullad a motor.. épp átérek mikor hatalmas robajjal leszakad a lökhárító >>>>> nem baj régi modell 2 perc és vissza van pattintva DE!nem lehetne ezt ugy megcsinálni hogy 1 autó sem tudjon megsérűlni üszemszerű használat esetén ; mellesleg 5 böl 1szer valami baj van rendszám felismeréssel visszatolatni ujra vissza hátha most felismeri a rendszámot .Másik : magán taxis kollega esküvőre menne de nincs behajtási engedélye hát kér egyet : Hol ? ki ? mikor ? miért ?házasodik? aztán potom 6000-ért megvan az egyhavi!!! behajtási . nem lehet 1-2 napossat esetleg olcsóbban v. ugyan ennyiért de legyen az egyhavi 40000 ( ha már az a cél hogy ne hajtsunk be ) talán el kellene gondolkodni ezeken a dolgokon politika mentessen mert a tT. képviselőink azért vannak ott ahol hogy a közemmbereket szolgálják vagy ezt már elfelejtették????????”
  • 27. Filtec 2011. június 23. 21:53
    „Re: #22. justitiácska 2011.06.23. 17:25

    Félreolvastál.
    Én pont az akartam írni, hogy nem jó a kamera büntetés. Attól még behajthat, és csak utána büntetik meg.

    Lásd gyorshajtókat az autósztrádán. 200 km/h-val beléd száguld hátulról, akkor már késő bánat.

    Van kamera, tudja is, hogy van, mégis gyorsan hajt
    Más: ott a megállni tilos tábla, mégis megáll, stb.

    Fizikailag kell megakadályozni a behajtást. Bécsben is több ilyet láttam már 10 évvel ezelőtt is. A mai napig ott van az oszlop.”
  • 26. Nagymedve 2011. június 23. 18:32
    „Csuka úr azért nyal az oszlop gazdáinak, mert fosik, hogy ha az embereit megvédi, ő is lapátra kerűl!”
  • 25. orion1 2011. június 23. 17:52
    „Haver albérletbe költözött a Templom utcába, költözéshez nem kapott behajtási engedélyt, vagy a fuvarosnak nem volt (?) , és a Színház utca felől talicskán, meg kézi kocsin hordtuk be az ingóságokat, amik lim-lomnak néztek ki, mi meg hajléktalanoknak néztünk ki a túristák között :D”
  • 24. justitiácska 2011. június 23. 17:25
    „Szerintem túl nagy büntetés egy behajtásért a kocsi tönkretétele.Mindenki hibázik.Ja ,35 éve van jogsim,soha nem volt balesetem,de ez szerintem túl veszélyes.Filtec jól mondja kamera-büntetés,ennyi mért nem elég?”
  • 23. máris 2011. június 23. 10:06
    „csingilingi ! gmentes !
    Az ilyen hozzászólásokból kellene több !!!!”
  • 22. gmentes 2011. június 23. 09:17
    „Kedves politikusok! Kit érdekelnek már ezek a szardobálások. Mind egyformák vagytok. Azért lettetek politikusok, hogy hazudjatok és csaljatok, lopjatok. A presztizsberuházásokról meg ne beszéljünk. A Deák tér jó példa. Felesleges szökőkutak, föld alatti bunkerek. Elég lett volna csak szimplán megújítani úgy, ahogy azelőtt volt (csak akkor nem jut pénz a pártkasszába). Ja és milyen érdekes, hogy Deák szobrát nem sikerült annó a térrel együtt megújítani, restaurálni. Magánberuházás kellett (Deák étterem) a felújításához.”
  • 21. csingilingi 2011. június 23. 09:00
    „Minden nagyon szép, minden nagyon jó! Meg vagyok elégedve. Fodor úrral, Kalmár úrral, oszloppal, mozival.”
  • 20. Vercingetorix04 2011. június 22. 22:05
    „Nincs vele semmi baj - a rendszer teljesen jól müxik!
    DE! Ha esetleg egy-egy tükröt még oda lehetne tenni... Ugyanis a kocsiból NEM LÁTNI HOGY LEMENT AZ OSZLOP!!!
    JÓ, tudom, ott a SÁRGA lámpa, de könyörgöm, ez olyan nagy dolog lenne?
    Kicsit vakrepülés így átmenni az oszlop fölött!
    0 költség és szinte mindent megoldana!
    BALÁZS, intézd el légyszi!!!”
39 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VOLT: A Prakker szívből zenél, s fergeteges bulit csap

A legbulisabb külföldi, közismert számokból állított össze egy csokorra valót a VOLT-ra a soproni… Tovább olvasom