Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Új vasúti pályát építene a GYSEV

A kisalfold.hu információi szerint a GYSEV Zrt. Fertőszentmiklós-Sopron-országhatár között új kétvágányú vasúti pályát építene. Az árufuvarozói üzletág pedig külön cégként működik majd.

A GYSEV Zrt. még tavaly készítette el a közép- és hosszú távú fejlesztési koncepcióját. Ez tartalmazza, hogy a vasúttársaság Közép-Ausztriában, illetve Nyugat-Magyarországon régiós vezető szereplő szeretne maradni. Ennek érdekében a már most is zajló ötvenmilliárd forintos vasútfejlesztési program mellett más változások is várhatók.

Az egyik leglényegesebb elem, hogy Sopronba Ausztria, valamint Győr felől beérkező jelenlegi kettő-kettő vasútvonalat egy nyomvonalra tennék át.

- Fertőszentmiklós-Sopron-országhatár között a tervek szerint két sávos új vasúti pálya épülne meg - mondta el a kisalfold.hu megkeresésére Székely Csaba, a vasúttársaság vezérigazgatója. - Az új vonal Fertőszentmiklóstól indulna, majd Fertőbozon és Harkán keresztül érné el Sopront. Ezzel a most üzemelő Sopron-Győr közötti pálya egy szakaszát váltanánk ki. Tudni kell, a munka elején állunk jelenleg. Ez igaz arra a tervre is, amely szerint az országhatárt a jelenlegi kettő helyett, egy helyen Baumgartnnél lépné át a vasút.

az árufuvarozói üzletág egy száz százalékos GYSEV tulajdonban lévő cégként működik tovább.
Az árufuvarozói üzletág egy száz százalékos GYSEV tulajdonban lévő cégként működik tovább.


- A tervek elkészítésének költségéhez uniós forrást remélünk. Mindemellett nem tettünk el arról a törekvésünkről, hogy növekedjünk részesedésünket a Dunántúlon és Kelet-Ausztriában - folytatta Székely Csaba. - A végleges döntés előtt azonban számos egyeztetést kell tartani a MÁV-val, az ÖBB-vel, valamint a kormányokkal. Az ő hozzájárulásuk is szükségesek ehhez. Éppen ezért, korai még az átveendő vonalszakaszok hosszáról beszélni.

A már említett vezető szerep megtartását erősíti az is, hogy portálunk információi szerint a nyár elejétől szerint az árufuvarozói üzletág egy száz százalékos GYSEV tulajdonban lévő cégként működik tovább. Ez a napi munkában semmilyen változást nem okoz.

Olvasóink írták

  • 11. támogató 2010. április 12. 11:01
    „miért nem lehet baumgarten mellé magyarul (is) odaírni, hogy Kertes? úgyis mindenki így ismeri...
    a másik: kétsávos. az a közút. a vasút az kétvágányú, vagy párhuzamos egyvágányú.”
  • 10. info2009* 2010. április 08. 18:47
    „Szoval az uj vasuti vagany cikkcakkban fog megepuleni? Fertoszentmiklos - Fertoboz - Harka - Sopron???
    Fertoszentmiklorsrol Kophazaig kellene uj vasutat epiteni, hogy az osszes osztrak teherforgalom ne Sopronon keresztul haladjon at, hiszen az osszes olasz es szloven es horvat stb arut SOPRONON fogjak keresztul vinni.
    A magyar partoknak vegre jo lenne a lakossag erdeket nezni es a tranzit forgalomtol a magyar lakossagot megkimelni. Miert nem lehet az osszes kamion forgalmat a kophazai hataratkelon kizarolagosan lebonyolitani? Miert nem lehet az oszes teher tranzit vasut forgalmat szinten Kophazan keresztul lebonyolitani, ha mar az OBB ugyis uj vonalat akar epiteni. Sopronnak igy is nagyon rossz a levegoje a fekete kemenyfustoktol, az allando egetesektol, a forgalomtol, mar csak a a percenkenti dizel-fustot okado tehervonatok hianyoznak. Szoval gondolkozzon el Sopron lakossaga, hogy mit akar es kepviselje erdekuket minden helyi part, mert ugye ez a dolguk.”
  • 9. Ovinkor 2010. április 08. 11:48
    „bn 2010.04.08. 11:22
    Sokkal kedvezőbbek itt az adottságok, mint az ország többi részén. Nem hiszem, hogy a gazdaságtalan szárnyvonalakból feltőkésítés nélkül a GYSEV sokkal többet ki tudna hozni. Egy-egy vonallal lehet valamit kezdeni, de a személyszállítás az ország vasútvonalainak többségén veszteséges... Ráadásul a GYSEV lényegi eleme, hogy az osztrák személyforgalom egy része Sopronon keresztül zajlik, s ennek számos pozitív következménye van.

    Egy-egy vonal korszerűsítése is óriási összegeket emészt fel, országos szinten erre tömegesen nincs pénz. Kb. 30 éve folyamatos a technikai lemaradás és az egy-egy vonalon történő korszerűsítés kettőssége az egész országban. Ezen nem tud rövid távon változtatni senki, ahhoz éveken keresztül ezermilliárdos nagyságrendben kellene a vasútba ruházni. Nincs erre forrás. Biztos meg lehet spórolni néhány milliárdot, lehet tisztább a kocsi stb., de itt egyhamar nagy megújulás nem lehet.

    Stan01 2010.04.07. 17:16
    A GYSEV osztrák tulajdonrésze pedig tartósan osztrák állami tulajdon marad, ezt államközi egyezmény rögzíti, s senkinek sem érdeke módosítani.”
  • 8. bn 2010. április 08. 11:22
    „olvasszák a Máv-ot a GYSEV-be :D Vagy ne is, szűnjön meg a MÁV, és vegye át a helyét a GYSEV.”
  • 7. dpista 2010. április 08. 09:49
    „Álmodozzatok csak, de a GYSEV nem úgy áll azért. Majd ha EU felől jön a pénz akkor tudnak valamit csinálni. Ha már Zala ződüljön bizony nagy esély van arra, hogy Zalaegerszeg-Rédics között lehet csak GYSEV buszok járnának. A GYSEV sajnos szemmel láthatólag kicsit leépült az utóbbi időben.

    Stan01! Miért vásárolná ki a GYSEV osztrák részét a magyar állam!? Nehogy már... Meg persze Berlinig elviszi majd a kamionokat... ez nem Svájc vagy a Brenner hágó! Mikor beléptünk a nagy EU-ba már azt követő héten látványosan leépült a Rola forgalom Sopronnál így 2004 év végét sem érte meg az egész.”
  • 6. miracle 2010. április 07. 21:35
    „zoltee
    Korai az öröm. A fidesz nem támogatja.”
  • 5. zoltee 2010. április 07. 21:14
    „Tisztelt GYSEV!

    Sok sikert a ny-dunántúli vasútvonalak átvételéhez! Személy szerint nagyon várom, hogy Szombathelynél ne kelljen egy más világba csöppennünk, és egészen Kanizsáig, Gyékényesig kulturált, kiszámítható, megbízható céggel utazhassunk a vasúton!

    Remélem, már az idei menetrendváltástól "bezöldül" Zala megye vasúthálózata is!!! :)”
  • 4. Lobbo71 2010. április 07. 21:00
    „Stan01, az általad felvázolt menetrend azzal kezdődne, hogy kirúgnának 15ezer vasutast. Utána kellene egy vezető, aki nem ismeri a nokiás dobozt, na ilyen ma nincs Magyarországon.”
  • 3. fgzb 2010. április 07. 19:43
    „Igenis, a megnövekedett kamionforgalmat állami eszközökkel kellene a vasútra terelni.
    Akár olyan útdijakat a 86-ra, hogy jobban megérje felszállni a RO-LA-ra, mint gördülni az országuton.
    Jelenleg a külföldi kamionos cégek kvázi ingyen használják a magyar közutakat, illetve
    az adófizetők pénzét. Rédicsnél felszállnának, Sopronnál, vagy H.halomnál, Rajkánál meg le.
    Elkötelezett, az orránál tovább látó, az ország és a környezet érdekeit hosszú távon szemmel
    tartó gondolkodásra lenne szükség, Nokia dobozok nélkül!!”
  • 2. miracle 2010. április 07. 17:55
    „Na, pont az kéne mégcsak, hogy a GYSEV-et beolvasszák a MÁV-ba.”
  • 1. Stan01 2010. április 07. 17:16
    „A következő kormánynak a következő lenne a logikus lépés: Kivásárolja a GySEV osztrák felét, a magyar állam, 100%-os tulajdonrészt szerezve. Eközben a MÁV-ot folyamatosan újra egyesíti egy üzletággá és teszi nyereségessé, kedvező menetjegy árakkal+folyamatos fejlesztésekkel. A végén kapunk két jól menő vasúti céget, amit lehet egyesíteni egy nagy vállalattá. Amint ezek egyesültek, a Kárpátokban legnagyobb vasúttársasággá fejlesztés. Ez nem csak álom, nagyon is megvalósítható, csak ki kell aknázni a lehetőségeket. Pl az átmenő kamionokat határon felpakolják vonatra, és akár Berlinig elviszi a magyar vasút, de minimum határtól határig. Így nem csak az államnak lesz haszna, de a kisembereknek is, mert nem kell a kamionos forgalmat elviselni. Természetesen így is lesz kamion forgalom, de jóval kevesebb.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Széchenyi díszíti a Taurus-t

Széchenyi István arcmása díszíti a GYSEV Zrt. egyik Taurus-át. A felmatricázott mozdonyt szerdán… Tovább olvasom