Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Új dékáni vezetéssel kezdődik a faipari mérnöki kar tanéve

Sopron - Dr. Jereb László (1947) egyetemi tanár személyében új dékán vezetésével kezdődik a Nyugat-magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Karán az idei tanév.
– A kar három-három műszaki és művészeti, illetve gazdaságinformatikus szakán szeptembertől közel ezer – köztük száznyolcvan elsőéves – hallgató kezdi, illetve folytatja tanulmányait – összegzett lapunk érdeklődésére dr. Jereb László dékán, akinek egykoron az édesapja is oktatott az egyetemen. – Elődöm, dr. Molnár Sándor eredményes tevékenységéért a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetésben részesült; reméljük, az új kari vezetés ehhez méltó módon folytathatja a faipari mérnöki kar oktatói, tudományos és kutatói munkáját.

Beindítják a faipari mérnöki szakon a mesterképzést, s már megkapták ezt az engedélyt az informatikusképzésnél is.
Beindítják a faipari mérnöki szakon a mesterképzést, s már megkapták ezt az engedélyt az informatikusképzésnél is.

dr. Jereb László a jövőt illetően elmondta: beindítják a faipari mérnöki szakon a mesterképzést, s már megkapták ezt az engedélyt az informatikusképzésnél is. A többi szakon az elfogadtatás folyamatban van. A változásokkal összefüggésben hozzátette: a szakmai tanárképzés a soproni pedagógiai karon, az andragógia oktatása pedig a győri Apáczai-karon folytatódik. – A faipari mérnöki kar ezzel is hozzá kíván járulni az NYME hatékonyságának emeléséhez, lehetőségeinek jó kihasználásához. Ugyanakkor szeptembertől a felsőbb évfolyamokon elindul választható formában az önálló laboratóriumi oktatás – hangsúlyozta az új dékán.

– Célunk, hogy a hallgatók ne csak tudást gyűjtsenek, hanem annak alkalmazásában is tapasztalatot szerezzenek. Egy-két éven belül olyan komplex, önálló laborokra szeretnénk szert tenni, amelyekben a mérnök-, a művész- és informatikushallgatók közös projekteket, hasznos és látványos alkotásokat hozhatnak létre. Ennek anyagi fedezete biztosított abból a mintegy ötmilliárd forintból, amelyet az NYME infrastrukturális fejlesztések támogatására nyert. A napokban a kari tanács pedig döntött a Faipari Kutató-, Továbbképző és Szolgáltató Központ továbbfejlesztéséről, amely a továbbiakban kari innovációs központként fog működni. Vezetésére a korábbi dékánt, dr. Molnár Sándort kértem fel, aki eddig is sokat tett a kutatási-fejlesztési tevékenység előmozdításáért.

Olvasóink írták

  • 10. FREDDY/S 2008. szeptember 07. 19:20
    „Sopronban a faipari cégek annyi segítséget kaptak a múltban, hogy most már a jövőjükről nem kell gondoskodni, nemde...”
  • 9. Egy volt hallgató 2008. szeptember 07. 19:03
    „Hallgató!
    A BME nem az NYME!

    de azért sok sikert az új Dékánnak!”
  • 8. FREDDY/S 2008. szeptember 07. 10:21
    „Kutatni csak pontosan és szépen, hogy egyszer már hasznosítható eredmény is egyen éppen, úgy érdemes, nemde...”
  • 7. Hallgató 2008. szeptember 06. 15:53
    „Sok sikert az új dékánnak! Ha nem kerül bele az egyetemi "családi" légkörbe, akkor meggyőződésem, hogy sikeres munkát végezhet, mint ahogy már a BME-n is megtette ezt.”
  • 6. FREDDY/S 2008. szeptember 05. 18:10
    „Az egyetemi oktatás színvonala a gazdaság fejlődésén mérhető le, ha van megfelelő kutatás, fejlesztés és oktatás, melyekhez a megfelelő szaktudású oktatóra is szükség lenne, akkor az eredmény is jelentkezne, nemde..”
  • 5. ZOLI-ENNYI 2008. szeptember 05. 16:47
    „Nos Zoli! Figyelj!

    kellene egy hosszú távú fejlesztési stratégia, melyben a magas színvonalú képzés minden alapfeltételét érintően meghatároznák az elvégzendő feladatokat - azaz egy fejlesztési program, ami több, a megfelelő színvonal eléréséhez javítandó működési területre vonatkozóan tartalmazna projekteket, határozott célokkal, határidőkkel és felelősökkel.

    EZT A STRATÉGIÁT KELLENE AZTÁN - MINDEN "TŰZÖN-VÍZEN ÁT" MEGVALÓSÍTANI - SOHASEM FELADVA A CÉLOK ELÉRHETŐSÉGÉBEN VETET HITET. ( nem úgy sírni-ríni, mint ahogy azt az EMK Dékánja tette az OEE Debrecenben tartott Vándorgyűlésén- ja, egyébként miért Debrecenben, az ottani Egyetemen volt ez a Vándorgyűlés - s azért rimánkodni, hogy nehogy már valahol máshol is engedéylezzék az erdőmérnökképzést. No persze, amíg nincs máshol ilyen képzés - könnyű a "legjobbnak?" lenni, s a szakterületen a "legjobb?" kutatási eredményeket produkálni )

    MINDEHHEZ PEDIG OLYAN EMBEREK KELLENEK, AKIK ERRE KÉPESEK!”
  • 4. nemazalényeg 2008. szeptember 05. 12:11
    „Kedves " Lényeg"!

    Eléggé feltűnő már,hogy akárhányszor van cikk,hír a NyME-ről Ön mindig elküldi a lényegét...
    Köszönjük,már elolvastuk egypárszor!!!!

    Ha ilyen Okos,akkor fogalmazza meg,írja le,hogyan lehetne az egyetemet "kihúzni a csávából"....bírálni azt könnyű!

    Mindenki tisztában van vele,hogy a NyME nem tartozik az "elitegyetemekhez"- de viszont azt se felejtsük el,hogy vannak nála sokkal gyengébb nívójú egyetemek,fősulik!!!-
    jó középmezőny!

    Zoli”
  • 3. LÉNYEG 2008. szeptember 05. 11:31
    „Minőségi felsőoktatás

    Felsőoktatási intézmény kategóriában
    a Miskolci Egyetem,
    szervezeti egység kategóriában
    a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara részesült a díjban.
    Arany fokozatú elismerő oklevelet kapott
    a Kodolányi János Főiskola,
    ezüst fokozatú elismerő oklevélben részesül
    a Budapesti Corvinus Egyetem és a Budapesti Műszaki Főiskola

    - közölte az oktatási tárca.
    A díjjal évente azon felsőoktatási intézmények teljesítményét ismerik el, amelyek stratégiai jellegű minőségfejlesztést valósítanak meg, s az Európai Minőségi Díj követelményrendszerével összhangban támogatják az önértékelésen alapuló minőségfejlesztést.
    Egyúttal folyamatosan figyelemmel kísérik és értékelik a szolgáltatásaikat igénybe vevő partnerek elégedettségének alakulását, és a gyakorlatban alkalmazzák az egymástól való tanulást, az összehasonlításon alapuló fejlesztést, valamint a sikeres megoldások átvételét.

    EZ A LÉNYEG!
    MINDEN MÁS, rusztikálisan fogalmazva, CSAK PARASZTVAKÍTÁS!

    EZ A LÉNYEG - AZ OBJEKTÍVEN MÉRHETŐ és MÉRT MINŐSÉG, S ENNEK VÁLLALÁSA!

    EHHEZ TERMÉSZETESEN LEGFONTOSABB, MINDEN SZINTEN AZ EMBER -ANNAK SZEMÉLYISÉGE, TUDÁSA!

    LEHET SZÁMOKKAL ( felvételi számok ), FEJLESZTÉSI PÉNZEKKEL, MAB MINŐSÍTÉSSEL ( miközben általánosan ismert például az egyetem oktatóinak idegennyelvismeret szintje ) KÉRKEDNI - DE A LÉNYEG AZ EFFEKTÍV TELJESÍTMÉNY. Ehhez természetesen kellenek a tárgyi feltétek is, DE A LEGFONTOSABB, ahogy már említettem AZ EMBER, VEZETŐ és BEOSZTOTT.”
  • 2. zzzzzz 2008. szeptember 05. 07:44
    „Azért már csináltak egy két hülyeséget tanár képzést nem kellet volna át rakni a benedekhez legalább is a mérnök tanárit meg a tesi sem most mindenkinek le kell menni főiskolához mért nem volt jó a krasznai?
    A fejlesztéseket várom kiváncsi leszek mi lesz belöle, csak jól csinálják meg ne ugy mint a B épületet amit a kivitelező el felejtett beszigetelni most meg ujra kiástak mindent mert a pince beázott. remélem mi 3-évesek is élvezhetjuk majd a dolgogat ha el készül. Jó Szerencsét”
  • 1. FREDDY/S 2008. szeptember 05. 05:37
    „A fejlesztés mindig nézőpont kérdése volt, ezért érte el ezt a szintet, és nem sikerült a világszínvonal közelébe kerülnie, nemde...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lakások kalapács alatt

Sopron - Az önkormányzat a napokban hét lakás értékesítésére írt ki pályázatot, amelyek többnyire… Tovább olvasom