Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -4°C | 4°C

Turisztikai konferencia - Sopron, a tékozló város

Sopron az évi közel négyszázezer vendégéjszakájával a kilencedik legnépszerűbb turisztikai célpont Magyarországon.

A Streili család három generációja Bécsből érkezett egy hosszú hétvégére Sopronba. Két elvárásuk volt az úti céljukat illetően: közel legyen az osztrák fővároshoz és legyenek meg a pihenés feltételei: jó levegő, hangulatos séta- és wellnesslehetőségek...

Évek óta állítják a turisztikai szakemberek, hogy nem elég idecsábítani a vendégeket, meg kell tanulni itt is tartani őket. Ez pedig csakis öszszefogással, a különböző „hangszeresek" egy „zenekarrá" szervezésével lehetséges. Akkor működik jól a városmarketing, ha van egy fő termék és van egy fontos üzenet. Egyetlen villanás csupán, ami felkelti a turista érdeklődését, vonzó, csábító, indulásra késztető. Sopron különleges hely, számos olyan természeti és épített kinccsel, ami vendégcsalogató lehet, de éppen ezért nagy a veszélye annak, hogy elaprózódik. Többek között ez is elhangzott azon a konferencián, amit helyi és meghívott szakemberek részvételével tartottak a Hotel Fagusban.

– Azt szokták mondani Sopronra, hogy tékozló város. Tékozló, mert elherdálja értékeit. Ez talán túlzás, de tény: túl sok mindent próbálunk eladni, s mindent másképpen. Másféle szlogen szerepel például a város honlapján és más a turisztikai felületén, nem is beszélve az ágazatban működő különböző intézmények szlogenjeiről.

Az Adamicska család Pilisről érkezett Sopronba. Feltett szándékuk a szállodai bejelentkezés után, hogy nagyot sétálnak a belvárosban és megkóstolják a soproni vörösbort. Fotó: Nyikos
Az Adamicska család Pilisről érkezett Sopronba. Feltett szándékuk a szállodai bejelentkezés után, hogy nagyot sétálnak a belvárosban és megkóstolják a soproni vörösbort. Fotó: Nyikos


A döntés hiányzik, ami meghatározná a lényeget, amire fel lehetne fűzni a többi kincsünket – mondja Taschner Tamás soproni turizmusszakértő. Véleménye szerint nem jut el az üzenet a vendéghez, ha az túl sok mindenről szól: ha Sopron egyszerre akar a sport, az iskola, a szabadság, a hűség, a műemlékek, Liszt Ferenc, az erdők, hegyek városa lenni, csak elaprózza magát. Egyetlen vezérfonalat kellene kiválasztani és arra felfűzni a különböző, modern köntösbe öltöztetett tartalmakat. Ugyanis ahogy a divatban, úgy a turizmusban is megvannak az aktuális trendek.

– Most éppen az egészségturizmus és a városlátogató programok futnak világszerte a legjobban – mondja Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. szakembere. Szerinte a „van"-ból könnyű gazdálkodni, tehát Sopron helyzete szerencsés, de kétségtelen, hogy vannak még kiaknázatlan lehetőségei. Tama István szerint három területen van szükség a fejlesztésre: a külföldiek idecsalogatásában és tartózkodási idejük meghosszabbításában, valamint a belföldi vendégéjszakák számának növelésében.

– A kulturális turizmus, a klasszikus városlátogató programok külföldön nagyon erősek. Sopronban is tartalmasabb, összefogottabb kínálatot kell nyújtani – vélekedik a szakember. Sopron könnyen eladható turisztikai termék, ma is – ebben egyetért a szakemberek többsége. Amiben lépnie kellene, hogy az idecsábított vendég ráébredjen: van miért itt maradnia.

– Például az erdőért – mondja Bánáti László, a Taeg Zrt. szakembere, aki résztvevőként hallgatott bele az előadásokba. – Mindig tud valami pluszt nyújtani az együtt gondolkodás, ha megismerjük a turisztikai trendeket, mi is időben tudunk mozdulni a vendégek érdekében – mondja. A Sopronba érkező turisták jelentős része ugyanis ma is a parkerdő nyújtotta csendért, a jó levegőért foglal szobát a szállodákban. A téli időszakban sokan innen utaznak ki az osztrák sípályákra, nyáron Sopronból látogatnak el a Fertő körüli osztrák és magyar kulturális rendezvényekre. Az ősz az osztálykirándulások időszaka, nyáron pedig a VOLT Fesztivál a város fő attrakciója. 

  
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Contact Day: lehetőség a karrierre

Második alkalommal rendezi meg Contact Day elnevezésű interaktív karrier- és vállalati napját az… Tovább olvasom