Kisalföld logö

2018. 10. 18. csütörtök - Lukács 10°C | 21°C Még több cikk.

Túlélték: Centimétereken múlott az életük

Kópháza - Mindössze pár centin múlott, hogy a kópházi vasúti átjárónál telibe találjon a gyorsvonat egy kisteherautót. Az utasok karcolás nélkül úszták meg az ütközést.
– Erősen szürkült már az idő, amikor délután ötkor az egyik kópházi vasúti átjáróhoz értünk az autóval, amelyben mellettem édesanyám és a két és fél éves Balázs fiam utazott – fogott történetébe Szűcs Lajos 36 éves kópházi asztalos.

Szűcs Lajosék egy karcolás nélkül úszták meg a vonattal való „találkozást".

– Ezt az átjárót nem látták el se jelzőlámpával, se sorompóval, mindössze egy stoptábla jelzi a veszélyt. Jobbról viszonylag jól látható a sínpár, de balról a magas növésű tuják és egy épület miatt már nem. Az autóval tehát megálltam, s amikor megbizonyosodtam arról, jobbról nincs veszély, lassan előrehaladtam, hogy balról is meggyőződjek az áthaladás biztonságáról. Gázt adtam, ám amikor ismét jobbra néztem, döbbenettel láttam, felénk száguld egy gyorsvonat.

A fékre tapostam, de a mozdony hátsó fellépője hozzáért az autónk műanyag lökhárítójához, betörte a jobb oldali lámpát, s összetörte a kocsi díszrácsát. Az érintőleges ütközéstől a motorháztető és a bal oldali lemez meggyűrődött. Én azonnal hátramenetbe kapcsoltam.

Az utasfülkében nem keletkezett sérülés. A vonat vezetője hívta ki a rendőrséget és a mentőket, bár ez utóbbiakra szerencsére nem volt szükség, karcolás nélkül megúsztuk a kalandot. A rendőrök közlekedési szabálysértés miatt feljelentettek.

A stoptáblára hivatkozva mondták, a felelősség az enyém: minden esetben – ha szükséges, akár az autóból kiszállva is – meg kell győződni arról, szabad az átjárás, nem jön vonat.

Olvasóink írták

  • 19. Jógyerek 2008. január 31. 22:36
    „http://puding.radiolan.hu/pbpe/pecsituzoltok/vasut/index1.html”
  • 18. Egy soproni 2008. január 31. 22:16
    „Pfff. kiskorú is volt a kocsiban? Erre annyit mondanék, hogy kiskorú veszélyeztetése...
    Át akart hajtani körülnézés nélkül? Közlekedés elleni bűncselekmény...”
  • 17. Cseter János 2008. január 31. 10:39
    „Lassan mindenre fény derűl? Miért titkolták el idáig a 20.m.féknyomot?
    No. és hol a "félkarú soropmpó"? lehet, hogy az is volt csak ellopták? Így nem is tudta megfogni a kocsit. No, meg így fenn állhat a relatív gyorshajtás is. Ezért illik a tényeket a teljesség igényével közzétenni. Hisz az olvasók, arról tudnak véleményt nyilvánitani, amit közzé tesz a sajtó munkatársa.”
  • 16. közlekedésbiztonság 2008. január 30. 22:11
    „Ha igaz lenne, amit mondott, a rendőrök nem rajzoltak volna kb. 20 méteres féknyomot a helyszínen! Meg lehet nézni!

    A vonat itt 60 km/h-val ment, ennyit a szupergyors expresszről...
    És még valami, a kocsi nem a vonat elejével ütközött, hanem a mozdony hátuljába hajtott bele Lajos úr.”
  • 15. ..."ergó" 2008. január 30. 14:50
    „a 11-es hozzászóláshoz:
    a legtöbb cikk, (újságíró?) -nak fogalma sincs arról, hogy mit is ír le....., mi h....k meg vitakozunk a félreinfókon. Vegyetek újságot- etetünk bennetek-szól az ő hitvallásuk. Lehet, hogy a helyszín is necces, de azért valószínű az autós is......lassssssssssú. Nem odafigyelés a minimum......részéről. Ha a leírtak alapján lenne 1 kis igaza mégis, akkor a közlekedési hatóság nézzen már 1 kicsit körül a szemétdombon !”
  • 14. myself 2008. január 29. 15:39
    „Ha már ráhajtott a vasúti átjáróra, akkor már valóban tilos.”
  • 13. colomano 2008. január 29. 15:00
    „myself ok, de nem állhat meg akkor sem!”
  • 12. myself 2008. január 29. 14:59
    „11-nek: (4) Biztosítatlan vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű egyik irányból sem közeledik, és a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.

    http://web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument”
  • 11. colomano 2008. január 29. 14:28
    „KRESZ
    Közlekedés vasúti átjáróban
    39. § (2)
    A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.

    Ergo a cikk utolsó mondata nem igaz...”
  • 10. istván 2008. január 29. 13:51
    „A gk.vezetője pontosan tudtta hogy rossz a beláthatosága annak a szoakasznak.Ha került volna 1 km-t akkor ez nem következik be.Könyebb másokat kolni mint elismern saját felelőségünket.És persze nyogodt szemmel néz a két és féléves fia szemébe,mertt azok a hülye rendörök?!”
  • 9. Hajni 2008. január 29. 13:20
    „Emberek! Mondja már meg valaki,hogy lehet-e olyan gyorsan kiszállni az autóból ,meggyőzödni arról,hogy nem jön-e vonat,visszaszálni és miután ezt megtettük épségben átérni? Nevetséges! Biztos,hogy illetékesek még nem próbálták ezt a módszert,de ajánlom nekik. A családnak:Örülök,hogy megúszták és remélem van fűrész a háznál.:)”
  • 8. hehe 2008. január 29. 13:08
    „... a legjobb duma amit hallottam az az, hogy:

    Ha villog a fehér az átjáróban az nem azt jelenti, hogy szabad az átkelés, csak azt, hogy működik a fénysorompó!!!! :D:D:D:D:D

    Emberek!!!!
    Hol élünk????
    Európa????
    áááááá dehogy.......”
  • 7. colomano 2008. január 29. 13:02
    „A sorompó kérdést Hofi már elintézte:
    "Ha jön a vonat, akkor úgyis eltakarja az utat, ha meg nem jön, akkor meg minek."”
  • 6. SzÉva 2008. január 29. 11:44
    „Tökéletesen igazat adok a rendőröknek, de mi van akkor, ha kiszállok az autómból , meggyőződök a szabad átjárásról, majd visszaülök, és indítok. A vonat, amit ekkor még nem látok, 100-120 km/h sebességgel ez idő alatt vidáman odaérhet. Nem lenne célszerűbb, ha az átjárónál nem lenne olyan zavaró tényező mint a tuja, ami nem teszi lehetővé a pálya beláthatóságát.”
  • 5. Cseter János 2008. január 29. 11:04
    „A KRESZ-t nem a hivataloknak találtáki a hivatalok, hanem a közlekedőknek! Így, ha a közlekedők hiányolnak valamit a kivitelezésbe hát a hivatalok mindig el bagatelizálják a felelősségüket! A Hatóságok pedig bologatnak hozzá! Sokkal könnyebb a kátyús útra egy veszéjt jelző táblát kirakni mint, azt megjavíttani. Sőt sebességkorlátozó táblát is ki tenni, aminek a tullépásét lehet még büntetni is felemelt tarifával! Minek is háritanák el a hibákat, ha jól jövödelmez? A fenti "szerncsés" eset, sem történt volna meg, ha az illetékesek ellátják sorompóval. Peresze a hatóságaink nem kötelessége a hiányt pótoltani! Valószínű nincs benn a munkaköri leírásukba!”
  • 4. colomano 2008. január 29. 10:29
    „Hmm, az a kérdés, hogy ez egyedi eset-e v. rendszeresen megtörténik?”
  • 3. csibe 2008. január 29. 09:43
    „és elballagok megnézni a vonatot,és mire visszaszállok,addigra ide is ér a helyi gyors vonat...vagy akkor még előtte elszaladok még egyyszer megnézni..nem kéne felelősségre vonni őket talán..a koronco-csanak elágazásba annyira lent vannak a táblák,hogy szinte semmit nem látni egy alacsony szeményautóból,ha meg kijebb mész,elviszi a kocsi orrát a forgalom..”
  • 2. FREDDY/S 2008. január 29. 09:22
    „Ha az átjáró beláthatatlan, nem jó a felelősséget a vezetőre hárítani. Biztonságos átjáró kiépítése a vasut feladata. Én Csornán jártam úgy 20 éve, hogy a fehér lámpajelzés, jobbra-balra nézés után áthaladtam, majd mögöttem a voan is megérkezett. Az érzékelők gyomtalanítása miatt nem működött megfelelően. Ezt is nekem kellett volna figyelembe venni, nemde...”
  • 1. Én 2008. január 29. 08:19
    „Valaki fogta a kezed ember...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pilis-Invest : Nincs esély a teljes kár megtérülésére

Sopron - Buga Imre, a Pilis-Invest felszámolója elismerte a Kisalföldnek, csekély az esély, hogy a… Tovább olvasom