Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Tizenöt puskát visszakap az egyesület

Sopron - A korábbi rendőrhatósági határozatot részben megváltoztatva, a korábban elkobzott húszból tizenöt hatástalanított puska kiadását rendelte el a hagyományőrző egyesületnek a Soproni Városi Bíróságon dr. Németh Csaba bíró.
Nem igazoltan hatástalanított, illetve csak részben hatástalanított puskák és egy gépkarabély ügyében hozott határozatot a Soproni Városi Bíróság tegnap. A szabálysértési tárgyaláson a Soproni Honvéd Hagyományőrző Egyesület szimpatizánsai is részt vettek.

– Ezekkel a fegyverekkel, amelyeket az év elején elkoboztak tőlünk, a soproni Honvéd Hagyományőrző Egyesület a Szent Koronánál, államfők és miniszterelnökök állami ünnepségein is díszsorfalat állt – mondta a bíróságon a kapitányi egyenruhába öltözött Igler Attila, az egyesület helyi vezetője.

–A testőrök soha nem a papírt kérték a hatástalanításról, hanem megvizsgálták a fegyvereket, így bizonyosodtak meg azok tüzelésképtelenségéről. Soha nem volt problémánk ezzel kapcsolatban.

A lőfegyverrel kapcsolatos szabálysértési ügyben kapitányi egyenruhában jelent meg a Honvéd Hagyományőrző Egyesület helyi vezetője, Igler Attila dr. Németh Csaba bíró előtt. Fotó: Magasi
A lőfegyverrel kapcsolatos szabálysértési ügyben kapitányi egyenruhában jelent meg a Honvéd Hagyományőrző Egyesület helyi vezetője, Igler Attila dr. Németh Csaba bíró előtt. Fotó: Magasi

Hónapokkal korábban, egy névtelen feljelentéssel kezdődött a tegnap véget ért ügy: az év elején lefoglalta, majd elkobozta a soproni rendőrség a hagyományőrzők II. világháborús puskáit és egy gépkarabélyt – amelyeket a díszőrség kellékeként használtak – azzal az indokkal, hogy hiányoznak a puskák hatástalanítási papírjai, s akadnak olyan fegyverek, amelyeket csak részben tettek lőképtelenné.

A tárgyaláson Igler Attila védőügyvédje, dr. Bokros Gábor érvelése során elmondta: csak 1991 előtt adtak ki hatástalanításról igazolást, próbajelet pedig kizárólag a 2004 után hatástalanított fegyvereknél kell alkalmazni. Véleményük szerint pedig egy hatástalanított lőfegyver még működő része nem minősül tűzfegyver fődarabjának.

Dr. Németh Csaba bíró végül – részben – megváltoztatta a rendőrhatóság első szinten meghozott határozatát, s tizenöt puska kiadását rendelte el az egyesületnek. A többi fegyver esetében – amelyeknél egyes részek működőképesek maradtak, s feltételezhető, hogy illetéktelen kezekbe kerülve egy „új" fegyver eszkábálható össze belőlük – az elkobzásra vonatkozó rendelkezés érvényben maradt.

A bírói döntést követően Igler Attila lapunknak elmondta: a további díszelgő fegyverek beszerzésénél szorosabban működnek együtt a rendőrséggel a félreértések elkerülése végett.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. 1st 2008. szeptember 08. 07:35
    „Bimmmbóóúúúú
    Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.”
  • 23. joco 2008. szeptember 05. 16:19
    „csodabimbo: igazad van: fökleg az utolso soraidban.Én nem mertem megnevezni öt, de tán ö is reagálhatna.Tudom, hogy "ismeri" és használja az internetet.”
  • 22. 7. 2008. szeptember 05. 15:33
    „21.

    A fegyvereket én sem szeretem, de ezek működésképtelen, hatástalanított fegyverek voltak. Egy laktanyában lévő kiállításról vitték el őket a rendőrök! Ilyen erővel az összes múzeumból le lehetne foglalni minden "fegyvernek látszó tárgyat". Ez a röhej ebben az ügyben, meg persze az, hogy van olyan "ember", aki ilyen egyben névtelen feljelentést tesz. Visszatérünk az 50.es évekbe?”
  • 21. Csodabimbó 2008. szeptember 05. 14:12
    „Mi szükség fegyverekre? Személy szerint örvendek, h elkobozták azokat a fegyvereket, így még a lehetőségét sem adják meg, h vki használhassa. A sok fegyverbuzi, meg költözzön ki Amerikába és védje fegyverrel a birtokát.

    dr. Németh Csaba az egyik legkorrektebb bíró, lehet őt szidni, mint általában a kemény ellenfeleket, de látja a lényeget.
    Gőbl Gyuri, te meg nyugodjál már le, régen egy élrtelmes ember voltál, most meg mindenképpen börtönben akarsz kikötni? Először nem gondolod, h otthon kellene lázadni? Majd ha az ősök makulátlanok lesznek...”
  • 20. joco 2008. szeptember 05. 09:14
    „sok "g". és talán az sem véletlen, hogy egy "hagyományörzök"-kel foglalkozo hozzászolásoknál (itt)"irtak"nevemben egy a politikai állásfoglalásaimtól tökelütö "reagálást"?
    de a lényeg a diktatorikus elvnek/eszmének mindegy, hogy milyen a szine, lehet vörös és lehet fekete is.”
  • 19. ggg 2008. szeptember 05. 08:16
    „na látod joco,
    ez így már sokkal árnyaltabb. nekem egyre megy, h valaki náci vagy "hagyományőrző" náci, egyformán gyűlölöm mindet. de azt le kell szögezni, h a hagyományőrzők kis töredékére lehet csak joggal ráhúzni, h náci.”
  • 18. joco 2008. szeptember 05. 06:01
    „sok"z" és még több"g": nem minden"hagyományörzö" náci, de minden náci" hagyományörzö"-nek titulálja magát.Egyben igazad van .náci=komcsi.de azért a honlapon megjelent "náci" ruhás "hagyományörzöket" ugye Ti is megvettitek?”
  • 17. ggg 2008. szeptember 04. 21:53
    „jocojocojocojocojocojocojocojocojocojocojoco :D :D :D
    én a nácikat is ugyanúgy megvetem, mint a komcsikat. SŐT szarok bele az mszpfideszszdszmdfmegasokköcsög harcába. én egyszerűen nm bírom elfogadni az ilyen totál beszűkült látókörű embereket, mint te. az ilyeneket tudják befolyásolni a politikai pártok. sajnállak...”
  • 16. zzzzzz 2008. szeptember 04. 18:05
    „A hagyomány őrzők nem nácik hiába gondolják sokan azt. Azért mert megemlékezéseken ki állnak sorfalat állni? gondolkodjuk mindenkinek van valamilyen rokona aki az I vagy a II világháborúba harcolt. Arra emlékezni nem szégyen büszkeség az a szégyen hogy meghurcolják az ilyen haza szerető embereket. Vagy mi lesz holnap már a néptánc is náci induló lesz. Elegem van vár a sok hülye soproni parasztból aki a kőkemény 6 álltalánosával ugrál mert régen kisz tag volt.
    Forduljon magába vagy a föld alá.”
  • 15. joco 2008. szeptember 04. 15:59
    „Én honlapon láttam a náci SS. egyenruhás "hagyományörzöinket" és részemröl is befejeztem.Mit várhat el az ember egy olyan csapattol akik másik véleménye ellen nem egyenes modon küzdenek, hanem megprobálják lejáratni, nevében ökörségeket irogatnak. Figyu:gggggggggggg-hát szerinted ez normális.?Ja még nem jött vissza a "fekete" (náci)korszak ,mikor ti döntitek el, hogy kik hazaszeretö és ki nem.Tudod:öseink a nácikorszakot is tul élték, mi a vöröskorszakot is,-habár akkor még gyerek voltam- de nekem sem a ti sem a vörös vészkorszak nem kell. ÉRTED?”
  • 14. ggg 2008. szeptember 04. 13:47
    „figyu joco,
    ha végigolvasnád, amit írtam, jeleztem benne, h több ismerősöm is tagja a hagyományőrzők csoportjának. tehát, én TUDOM, h milyen elveket vallanak. ellenben veled, aki csak FELTÉTELEZI. ebből ráadásul tök logikusan következik, h a kesztyűs embert neked kell megkérdezni, ha hiányosak az információid, nekem fölösleges, hisz ÚGYIS ISMEREM néhányukat.
    nyilvánvaló, h nálad eredményes volt a vörös agymosógépezet, ezek után kérlek ne alkoss véleményt hazaszeretetről, meg nacionalizmusról, mert sérted a nálad sokkal tágabb látókörű honfi emberek önérzetét. ezekben a témákban alkotott véleményed kb annyira elfogadható, mintha egy náci kezdené értékelni a cionizmust.
    a témát részemről lezártam, a véleményemhez továbbra is tartom magam.

    ja és még egy: az élet nem fekete-fehér...”
  • 13. anti_joco 2008. szeptember 04. 12:31
    „joco ne károgj már annyit, tudjuk a hozzászólásaidból, hogy bolsi agy mosott vagy az.
    Amiket meg most állítasz felér a rágalmazással, adod hozzá a nevedet is? Vagy maradsz névtelen, mint a feljelentő elvtársad, ha nem épp te magad vagy az is.”
  • 12. joco 2008. szeptember 04. 12:16
    „10-11 kérdezzétekdmeg a "kesztyüs" elv-társatokat az elveiröl. ezek szerint amit csinált az egyik elv-társatok az nálatok elfogadott?.És az is "hagyományörzés" mikor SS. és egyéb német(náci) ruhákba öltözve fotozták egymást ? 11-es és tudod a "fegyver" "minösitése SZAKEMBERRE tartozik.Érted hivatalossan bejegyzett szakértöre.Érted ?nem hát.Tudjátok a haza szeretette és az "nacionalizmus" két különbözö fogalom.”
  • 11. kendermagos 2008. szeptember 04. 10:50
    „ne izgulj joco
    tudjuk hogy egy bolsi figura vagy aki csak nácizni tud zsigerből, a te haverjaid üldözik a hagyományőrzőket, mert nyilvánvalóan nácik szerintetek. neked annyi eszed sincs, hogy tudd mi a különbség széljobbos, radikális, nacinalista között. Én azért aggódom kicsit, hogy a soproni rendőrök nem tudnak különbséget tenni lőfegyver és nem lőfegyver között, mert ezek szerint hiányos volt a kiképzésük és továbbképzésre szorulnak.”
  • 10. ggg 2008. szeptember 04. 09:39
    „joco1
    gondolom megkérdezted "a képen szereplő "kapitányi" ruhában "kesztyüskézzel" álldogálótól" az elveit. vagy csak rutinból nácizol? vannak hagyományőrző ismerőseim, és nyugodt szívvel állíthatom, h semmi közük a szélsőjobbhoz, vagy a magyar gárdához, vagy az SA-hoz :). DE koszorúznak nemzeti ünnepeinken, őrt állnak a hűség zászlónál, megemlékeznek a népszavazásról, trianonról, sopron bombázásáról, stb. szóval meg van bennük az az egészséges nacionalizmus, aminek meg kéne lennie minden magyar emberben, és meg van a "sikeres" országok népeiben. ezt szélsőjobbnak beállítani butaság. fel kéne végre fogni ennek az agymosott népnek, h a haza szeretete nem feltétlenül jár együtt mások gyűlöletével. de amíg tolvaj politikusaink ülnek népünk nyakán, erre semmi esély sincs. hiszen ez azokban a körökben senkinek sem érdeke...”
  • 9. /joco1 -még utoljára 2008. szeptember 04. 09:17
    „Megj.-nem a cikkhez-de ide !!! Valaki jellemtelenül visszaélt a nick-nevemmel(/joco1), én 2008.09.03-án -egész nap külföldön voltam, nem szoltam hozzá sem az itteni sem más cikkhez.Föleg nem olyan ökörséget.Tudják Uram/Hölgyeim. a soproni és egyéb "hagyományörzö"-nek nevezett testületek tagjai sz.jobbos beállitotságuak-kérdezzék meg a képen szereplö"kapitányi" ruhában "kesztyüskézzel" álldogálotol elveit.A teremben valo célzatos egyenruhás megjelenés, nagyon hasonlit a testvér társulatuknak-tényleg komoly személyi átfedések vannak köztük-a magyar SA.gárda "miheztartásvégett" valo "nevelö" jellegü megjelenéseikhez. Megj. ez volt az utolso "igazi" /joco1-es megjelenésem.Neonáciaim:egyszer az egyik honlapon már sikerült a védett ill.regisztrál nevemben olyanokat irni, hogy a moderátor letiltott, kb 10 napomba került mig a honlap "tisztázta nevemet".ott is hasonlo "szohasználatu" ürge lépett be helyettem, de ott még ocsmány és trágár szavakat is használt.neonáciaim!! érvekkel nem tudtok küzdeni csak aljas modszerekkel ?Igaz az IP.cim alapján lehetne azonositani a faszit, de alja népéhez tartozo mukso nem ér meg ennyit sem.”
  • 8. Dr. Bokros Gábor 2008. szeptember 03. 23:13
    „A tárgyalás még gyakorlott ügyvéd számára is megdöbbentően kezdődött.
    A szabálysértési ügyet, amit általában az adott bíróság kezdő bíróira szoktak szignálni, nem is helyi bíró, hanem a mosonmagyaróvári városi bíróság elnöke tárgyalta.
    A másik megdöbbentő a fegyveres rendőrök jelenléte volt a tárgyalóteremben. Én már védtem nem egy olyan ügyben, ami bűnszervezet tagjai ellen indult, de a szabadlábon levők ellen még soha nem láttam rendőrt a tárgyalóterembe vezényelni, szabálysértési ügyben meg különösen nem.
    A bíróság a hallgatóság egy részét kiküldte a tárgyalóteremből, azzal, hogy nincs ülőhely. Annak a kettő személynek akit kiküldött, a helyén ültek a rendőrök. Ezzel komolyan sérült a tárgyalás nyilvánosságának törvényi alapelve.
    A bíró a tárgyalás kezdetén többször is kérte az ügyvédi meghatalmazást és csak nyomatékos felhívásra volt hajlandó átlapozni az iratokat, ahol azt meg is találta, a védelem már korábban benyújtott indítványával együtt. A szóban is megismételt indítványt a bíróság elutasította, holott volt olyan szakkérdés, melyre Hegyi István tanácsos, gyémántjelvényes igazságügyi fegyverszakértő az IRM Bűnügyi Szakértő- és Kutatóintézet munkatársa ( aki a móri ügyön kívül a Magda Marinkó ügyben is komoly hírnevet szerzett) jelentősen megváltoztathatta volna az ügy kimenetelét.
    Dr. Bokros Gábor
    ügyvéd
    Dr. Bokros Ügyvédi Iroda
    8960 Lenti, Petőfi u. 2.
    Tel/fax: (36 92) 551 270
    Mobil: (36 30) 3398 000
    E-mail: bokros@enternet.hu”
  • 7. Gőbl György 2008. szeptember 03. 23:10
    „A Soproni Honvéd Hagyományőrzők szeptember 02-án tartott nyilvános (koncepciós, ötvenes éveket idéző) tárgyalásáról beszámoló.

    A bíróság folyosóján két egyenruhás rendőr várakozik majd a tárgyalóterembe is bejönnek. Szünetben feltett kérdésre azt válaszolják, hogy szolgálatban vannak. A rendőrautó amivel érkezte, közben KRESZ tábla tiltását semmibe véve, szabálytalanul parkol (1. kép).

    A nyilvános tárgyalásra a szokásosnál nagyobb számban érkező hallgatóságból akinek nem jutott szék a bíró dr. Németh Csaba (2. kép) a Mosonmagyaróvári Városi Bíróság elnöke arrogánsan kiküldi. "Jogszabályi" hivatkozása. "Nincs álló hely. Tessék kimenni!"

    A Pulzus Tv (városi tv) kamerás, kicsit késve érkező munkatársát ellenszenves stílusban kérdőre vonja milyen médiától jött.

    A védelem által meghallgatni kívánt tanút, Hegyi István Urat aki budapesti igazságügyi fegyver szakértő (aki több országos ismertségű ügyben, így a Móri esetben adott szakvéleményt) kiküldi a tárgyalóból, majd a távozása után megjegyzi, hogy egyébként nem kívánja meghallgatni.

    Majd megtörténik az egyesületet vezetőjének mint eljárás alá vont meghallgatása. A bírósági gyakorlattal nem rendelkező Igler Attilát hagyta a bíró folyamatosan összefüggően beszélni, de a bíró által használt pattogó, ellenvetést nem tűrő, nagyon határozott, feszült légkör láthatóan blokkolta az egyesület vezetőjét. Tárgyalás után elmondta, hogy nem merte elővenni a táskájában lévő előre megírt a tárgyaláson előadni kívánt vázlat jegyzetét ezért több, szerinte lényeges felvetést nem tudott elmondani.

    Ez után Dr. Bokros Gábor ügyvéd Úr aki a Kaliber fegyver szaklap munkatársa még egy kisérletet tett az igazságügyi fegyverszakértő tanúkénti meghallgatására, ezt azonban a bíró érthetetlen módon megtagadta. Ezt követően a hallgatóság számára is közérthetően, konkrét jogszabályi hivatkozásokkal adta elő a védelem álláspontját.

    A végzés kihirdetése előtti szünetben a folyóson a hallgatóság, értetlenségének, megrökönyödésének adott hangot a tárgyaló teremben történtek miatt. Az ügyvéd elmondja, hogy praxisában még nem fordult elő ilyen légkörű tárgyalás vezetés, bár a bírónak jogában áll a tanú meghallgatásától eltekinteni.

    A végzés kihirdetése után az indoklás alatt a székről felállva fényképeket szándékoztam készíteni, a bíró megszakítva az indoklást kérdőre vont - "Miért készítek képet? Talán sajtós?" - a válaszra, hogy igen igazolnom kellett azt, ami természetesen megtörtént.

    A korábbi határozatot akként változtatta meg a bíróság, hogy a húsz "fegyverből" tizenötöt visszaadni rendeltek, továbbiakban fenntartotta a korábbi végzést, öt "fegyver" elkobzását, pénzbírság plusz eljárási költség.

    Dr. Bokros Gábor ügyvéd az alábbiakat írta a beszámolóm olvasása után azt kiegészítendő, azt nem változtatva, hozzájárulásával bírva inkább lentebb csatolom.

    Kérem a média segítségét, hogy nyilvánosságot kapjon ez a jogállamiságot nem tükröző megtörtént eset.

    Üdvözlettel: Gőbl György 06-20-23-73-222,”
  • 6. ggg 2008. szeptember 03. 15:43
    „" a magyar az az ország, ahol bármi megtörténhet,
    ha megerőszakol a rndőrség, hívd a rendőrséget..."”
  • 5. stuncz 2008. szeptember 03. 14:14
    „Azt az öt puskát pedig amit nem adtak vissza, valószínüleg egy rendőr fejes falán fogjuk viszontlátni... Ha kell nekik valami, vegyék meg, és ne el.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Forródrót a profikhoz

Sopron - Sopronban jó a közbiztonság, ebben határozottan egyetértenek a város közterületeinek rendje… Tovább olvasom