Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Száz forintot kérnek a gyerekek kísérőitől

Sopron - Száz forintot kérnek esetenként az uszodában az úszásórára érkező gyerekek kísérőitől. Az érintettek felháborodtak. A vízmű érvel: a jelképes összeg méltányos a költségek térítéséhez.

– Nagy volt az értetlenkedés, amikor kiderült a soproni Csík Ferenc uszodában: januártól száz-száz forintot kell fizetni azoknak, akik úszásoktatásra viszik gyereküket – panaszolta az érintettek nevében Horváthné Lőrincz Eszter. – Hatéves kislányunkat, Szonját heti kétszer hozom egy-egy órára úszni szervezett keretek között. Eddig csak az egyesületi díjat és a sportolóbérletet kellett fizetni, ami összességében havonta több mint hatezer forintba kerül. Most azonban növekedett a kiadás: amikor az uszodába viszem, s amikor egy óra múlva érte megyek, száz-száz forintot kérnek tőlem a bejáratnál. Ismerek olyan anyukát, akinek három gyermeke úszik három különböző időpontban; könnyű kiszámolni, hogy az ő pluszköltsége egy nap alatt hatszáz forint. Mindezek miatt nem tartjuk jogosnak a kísérők „megsarcolását", hiszen  a kisgyerekeket nem lehet egyedül uszodába engedni.

Az úszásoktatásban részt vevő gyerekek szülei nem tartják jogosnak a plusz költségeket, ugyanis a kicsiket nem engedhetik el egyedül az uszodába.

– Megértjük a szülők felvetését, ugyanakkor azt is el kell mondanom, hogy a kísérőkkel kapcsolatban is költségeink vannak: papucsot adunk nekik, továbbá ha akarják, ha nem, élvezik a meleget, s plusz takarítási feladatot is jelentenek a számunkra –  nyilatkozta lapunknak Hegedüs László, az uszodát fenntartó Sopron és Környéke Víz- és Csatornamű Zrt. vezérigazgatója. – Ezen túlmenően előfordult olyan is, hogy míg a gyerek úszásoktatáson volt, a szülő is használta a medencét, ingyen és bérmentve. Mindezek láttán döntöttünk úgy, hogy a gyerekek kísérőitől jelképes összeget, száz-száz forintot kérünk költségeink fedezésére. Ha a szülőknek jobb ötletük van, nem zárkózunk el a párbeszédtől... 

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. Zsolt 2008. január 22. 14:34
    „Apuka fogalmazta meg jól. Én három éve viszem az uszodába a gyerekeimet rendszeresen úszásoktatásra és még soha nem blicceltem. Aki ezt teszi fizetessék ki vele a jegyet. Aki nem hoz papucsot attól kérjenek pénzt a nylonpapucsért. Sajnos minden a lenyulásról szól ebben az országban. Amúgy Hegedűs úr minek nézi a szülőket, hogy azt gondolja melegedni járnak oda. egy bocsánat kérést ez is megérne. Arról kellene inkább beszélni, hogy mi van akkor ha egy apuka a kislányával jön úszni. Hol tudja felöltöztetni?
    Mondhatnák a családi öltözőben, de abból csak egy van. Mi marad?
    A férfi öltöző. 4-5 éves kislányok a férfi öltözőben. Kedves Hegedűs úr ne mondja már, hogy jól van ez így. Szerintem kellene egy sportöltöző csak fiúknak és csak lányoknak. Amúgy a gyerekek után fizetünk az úszásért, bérletet váltunk nekik, tehát szó sincs róla, hogy szívességet tesznek nekünk, hogy bemehetünk. Az ott dolgozók ebből kapják a fizetésüket. A Hegedűs úr is. Csak sajnos Magyarországon még mindig úgy gondolják sokan ,hogy ők vannak a szolgáltatást igénybe vevőért és nem fordítva. Mindennap úszónak meg figyelmébe ajánlom, hogy gondolja át mennyi lenne a belépője, ha egy gyerek sem járna úszni és ő meg pár nagyokos járna csak uszodába.
    Amúgy én is meg pár előttem szóló is megfogaémazott okos ötleteket.Szóval Hegedűs úr illene meghallgatni minket.Szerintem a nagy fizetéséért néha gondolkozni is kellene.”
  • 28. Apuka 2008. január 22. 14:08
    „Mindkét oldalnak van igazsága. Biztosan vannak olyan szülők, akik úsznak addig, amíg a gyerekük oktatáson van. Szerintem ők vannak kevesebben. Ők fizessenek rendes belépőt. Karszalagos megoldással könnyen lehetne ellenőrizni, hogy ki jogosult a medence használatára és ki nem. Azoktól a szülőktől pénzt kérni, akik csak elkísérik a gyereket, viszont nem jogos. Ők az uszoda szolgáltatását nem veszik igénybe. Ugyanis nem úsznak. Az, hogy élvezik a meleget egy járulékos dolog. (A buszjegy sem drágább télen, amikor fűtenek a buszon, az MKB Arénában, moziban, színházban stb. sem drágább a jegy télen a fűtés miatt, stb.) A gyerekek jegyébe bekalkulálták. Többet fűteni pedig nem kell azért, mert ott ül egy anyuka vagy apuka. Amikor már nem lesz fűtés, akkor 100 Ft-ot sem kell fizetni? A takarítás is csak ürügy. Ha papucsot kell viselni, milyen plusz kosz kerül az uszodába? Tegyék kötelezővé a papucs használatát és nincs gond. Azok a gyerekek, akik most tanulnak meg úszni később ők lesznek a fizető vendégek. Ha most megkedvelik az uszodát, talán később sem Ausztriába mennek. Egy 4-5-6 stb. éves gyerek pedig egyedül nem tud menni usziba. Akinek volt, vagy van ilyen korú gyereke, az tudja miről van szó. Akinek nincs, annak kívánom, hogy legyen és élje át azt az élményt, amikor látja ezeket a piciket a medencében. A vizitdíjat példaként felhozni azért sántít, mert azt is az orvosi szolgáltatásért kell fizetni, nem a kíséretért. Ha elkísérek valakit a kórházba nekem nem kell sem vizitdíjat sem ,,melegedési" díjat fizetnem, mert nem veszek igénybe kórházi szolgáltatást. Elhiszem, hogy az uszoda fenntartása sok költséggel jár. De ezt ne a kisgyerekes szülőkre akarják hárítani! Talán az Önkormányzathoz is lehetne fordulni. Az egészséges életmódra nevelésre, tömegsportra biztosan lehetne egy kis pénzt pályázni, ha már az aranylábú, aranykezű, többségében nem soproni játékosokra több tízmillió forint van.”
  • 27. FREDDY/S 2008. január 21. 16:50
    „Csak addig kell feszíteni a húrt, míg el nem szakad, mert azt követően lehet siránkozni is, nemde...”
  • 26. béla 2008. január 20. 23:06
    „Nem a százassal van baj hanem a mentalitással. Ha ez a mi uszodánk akkor nekünk kell fenntartani. Az meg csak a belépők megfizetéséval megy.l”
  • 25. keki42 2008. január 20. 22:59
    „Szerintem jogos lehet a százas!

    Egy kétgyermekes Apa vagyok, akinek a gyermekei is több éve az uszodában úsznak.
    Szeretném megosztani eddigi tapasztalataimat a témával kapcsolatban. Leszögezem a mi családunkat sem veti fel a pénz, így ennek a százasnak mi sem örültünk. Sőt!
    Már vártam, mikor történik valami, hisz mindezt azoknak a pofátlan szülőtársunknak köszönhetjük akik ,,Én csak a gyermekemért jöttem"-el órákat úszkáltak ingyen azon az amúgy is szűk helyen, ami maradt a hobbi sportolóknak.
    A takarításra meg a melegre való hivatkozás szerintem kamu, a vízmű ezt csak kitalálta saját védelmére, az igazi indok az előbbi, a rendcsinálás. Nyílván sokkal könnyebb lenne, ha csak a töredékét kellene fizetni, de csak gondoljuk át.
    Ott is duplája a jegyár ahol a meleg a földből jön, hát itt nem jön. Gyanítom hogy csak a gázszámla több mint 5 millió havonta. És hát lássuk be a nagyobb pénzt nem a vízműnek fizetjük, hanem az egyesületnek, amit nem látunk át. Nem tudjuk pontosan mennyi kedvezményt kapnak az egyesületek a vízműtől a sávbérlésre, de szerintem sokkal többet mint amennyit Nekünk szülőknek mondanak az edzők. Ja és Engem iszonyúan zavart amikor az edző uszított, hogy kérjek áfás számlát a százasról, mert azzal feltartom a sort és akkor majd biztos eltörlik. Hát ezzel csak a mögöttem állót meg a pénztárost szivatom nem a vízművet. Ezt biztos átgondolták ezért nem fogják csak úgy eltörölni.
    Még egy fontos tény! Ez sportuszoda nem wellnes park, itt a sportolóknak kell megfizetni a költségek nagy részét.
    Az igazi megoldás egy jó beléptető rendszer lenne mint más uszodákban, ami kb. 15 milló. Talán egy-két éven belül az is lesz és akkor ez megoldódik. Egyébként meg jó érzés látni, hogy mióta a vízmű az üzemeltető szinte mindent felújított, így talán ezt is megoldja mielőbb.”
  • 24. Jógyerek 2008. január 20. 18:51
    „Szerintem sem jogos a 100 Ft!
    Miért is van ez, takarítani kell? Rendben. ha orvoshoz elkíséred apád, anyád, gyermeked akkor fizess vizitdíjat mert a havas/sáros cípőd után is kell takarítani meg elmész a klozetra és lehuzod a tartályt...”
  • 23. dabi 2008. január 18. 22:58
    „a 100 ft rol adnak számlát , de az oktatásrol nem szoktak . miért nem ? esetleg a tagdijakbol kellene lefaragni !”
  • 22. anyuka 2008. január 18. 13:31
    „Szerintem akkorsem jogos a 100 Ft.
    Akkor határozzák meg másképp az úszásoktatás díját és ellenőrizzék, hogy a kísérő ne menjen be úszni.
    Bp-n a BKV is rájött, hogy ha több ellenőrt alkalmaz, a bevétele is nő és bőven behozza az árát az alkalmazott ellenőr. Akkor itt miért nem lehet az úszómester mellé alkalmazni valakit, aki a medencetérben ellenőrzi, hogy mindenki jogosan használja-e a medencét. A karszalagos megoldást itt is be lehetne vezetni.
    Egy kétgyerekes vagy háromgyerekes család esetében ez már elég sok plusz kiadás egy hónapban.”
  • 21. ERKDP 2008. január 17. 23:45
    „Anci gratulálok! Ez aztán az értelmes hozzászólás! Nem azt mondom, hogy egyet értek vagy, hogy nem értek egyet azoknak a hozzászólásaival, akiket pökhendien elintézett, de azért azt megjegyezném, hogy a Kanadát és a kanadait magyarul k betűvel írjuk... mert ugye, attól, hogy belhonban él valaki, még nem lesz kultúrmagyar (egybe írva!)... Szerintem, addig, amíg valaki még helyesen írni sem tud, ne beszéljen kultúrmagyarokról, főleg nem ilyen stílusban! Még akkor sem, ha igaza van, bár ezt eldönteni nem tudom. Mindkét félnek igaza van ugyanis, ezért kompromisszumos megoldásra van szükség! Ez a jelenlegi legalább olyan rossz, mint az eddigi gyakorlat, csak épp a ló másik oldala...
    (Utóirat: attól a vizitdíj még nem lesz jogos és igazságos, hogy a dokinál nem hőbörög a beteg... bár Istennek hála ez a probléma nemsokára megoldódik!)”
  • 20. anci 2008. január 17. 23:22
    „Ja és a vizitdíj?!Höbörög valaki a dokinál?Nem! Fizet!Fizessenek az usziban is!”
  • 19. anci 2008. január 17. 23:16
    „Válasz annak aki azt írja az alkalmazottak unatkoznak:
    12 órán keresztül vannak ott a vendégekért!Mint a Tescoban a Biztonsági Őr!Ő is unatkozó felesleges munkaerő!?!?Ha pénzt nem tudsz adni el ne vegyél!!!!!
    Válasz annak aki azt mondja nem szemetelnek a kísérők:én is rendszeresen igénybe veszem az uszoda szolgáltatásait.No comment a kísérőkről.Pl anyuci a tus alatt teszi tisztába a csemetéjét.Közben azt mondja neki nyugodtan pis kak oda.
    Válasz annak aki canadai magyar:Canadában kell magyarnak lenni vagy itthon?Azt sem tudod mennyi 1 dollár!Aki pedig kimegy Ausztriába ,na az a másik kultúr magyar!Vigye csak ki a pénzt az országból!
    Mi a "nekem ez jár" országa vagyunk!Adni nem akarunk semmiért!Lásd kommunista szombat hozzászoló!Megkérdezném tőle ha a feleségének az orvos plasztikázná a mellét,mit szólna ha a doki "én csináltam "címszóval tapogatná anyu cickóját!
    Tehát legyen is csak a100 ft!!!!!!”
  • 18. Jógyerek 2008. január 17. 22:56
    „Nagy Imre!
    Az árak egy szinten vannak! ...és az érte kapott tisztaság, szolgáltatás?
    Azt mondod, hogy 5 - 6 Dollár 1 - 1 óra nálatok. 1 Dollár kb. 200 Ft...
    Az én és sokak fizetése havi szinten 440 Dollár vagy 352 euro...
    A soproni strandrol me ne is beszéljünk. A belépő drága, van ugytudom, hogy 2 medence, a csuszdát évekkkel ezelött elbontották a büfé drága, stb...

    Ja, gondoloma következő lépés az lesz (és itt nem tippeket akarok adni!!) , hogy aki usziba megy fizessen a parkolásért... mert ugye biztos van olyan város ahol fizető parkoló van az uszoda környékén, meg amugyis a Lővérekben még nincs fizetős parkoló... :-s”
  • 17. Nagy Imre 2008. január 17. 22:16
    „Regi sopronikent gyakori olvasoja vagyok a Kisalfoldnek. Most Kanadaban elek. Nekem is van ket gyermekem 5,7 evesek es mindketten jarnak uszni a varos uszodajaba. Akit erdekel leirom hogy hogy mukodik itt az uszas oktatas. Itt az uszodak varosi iranyitas alatt vannak. Az adofizetok penzebol tartjak fenn es nem a profit az elsodleges szempont hanem a szolgaltatas. Az hogy a gyermekek tudjanak uszni kozerdek. Eloszor is nem fognak belefulladni a vizbe (vizisportok nepszeruek), tovabba az egeszseges eletmora probaljak raszoktatni oket. Tehat az uszast a varos is es a voroskereszt is tamogatja. Kb 10 szint van aki elvegzi mind a 10 szintet az mehet oktato tanfolyamra. Egy szint 6x30percbol all es egy felora 5-6 dollarba kerul amit itt a minimal orabernek felel meg. Az oktatok foleg egyetemistak akik az oktatastert egyetemi pontokat kapnak.
    A fizeto vendegek uszodaba karperecet kapnak aki viszont kisero az dijmentesen mehet be. Siman be lehet logni de nem jellemzo hogy visszaelnenek vele.
    Csak ugy kivancsisagbol megneztem mennyibe kerulnek a belepojegyek itt es Sopronban:
    Teljes napi felnottjegy kedvezmeny nelkul: $5.30CAD . Gyermek jegy (4-12) : $2.65CAD.
    Sopronban (az internetrol neztem le) : felnott: 850Ft, gyermek (3-6) 290Ft.
    Nem tudom mennyi most a dollar de szerintem az arak egyszinten vannak.”
  • 16. Jógyerek 2008. január 17. 21:18
    „egy minden napos úszó 2008.01.17 09:19
    A Vizmű igazgatójának teljesen igaza van , köszönjük hogy tudják üzemeltetik az uszodát( ilyen áron).
    Nem ártana a belépési dijakról a kedves szülőknek tájékozódni+!(országszerte!)

    Oké, oké, de akkor hasonlítsuk össze országos szinten a pénzért kapott szolgáéltatást és a környezetet is! vajon a soproni emberek miért is járnak át ausztriába strandolni? Most, strand vagy uszoda az holtmindegy. Az ár és az azért kapott minőség/szolgáltatás a mérvadó!
    papucs? Minek adnak? van nekem és viszem magammal. takarítás? A medencetérben TILOS enni! Akkor miről beszélünK?”
  • 15. anita 2008. január 17. 20:16
    „Azon gondolat jutott az eszembe, hogy ha beíratom a gyerekemet úszásoktatásra, akkor megkérdezem hogy milyen szolgáltatást tartalmaz az ár pl. uszodajegy,kísérőjegy,stb..Tehát ha az úszásoktatás árába bele van kalkulálva a "kísérő ára" akkor valóban kérdéses a 100 ft.Ez az úszásoktatás egyfajta szolgáltatás, a szolgáltató jelen esetben a Vízmű/Uszoda/.Szolgáltatást veszek igénybe.A bölcsi/ovi pedig alanyi jogon jár/közpénzen ingyenes/a művelődéshez-oktatáshoz való jog mint alkotmányos jog alapján, kérem ezt nem keverjük bele az uszoda témájához!
    Ha beíratjuk a gyermeket úszás oktatásra részletesen kell elszámolni hogy mi az ami benne van az árban, és mi az amit fizetni kell a részvételi díjon felül.Akkor ha benne van a kísérő "ára" nem kell fizetni 100Ft-ot, ha nincs akkor meg kalkulálják bele az egész úszásoktatási projektbe,tételesen fektessék le hogy pl. a szülő ez idő alatt nem használhatja az uszoda medencéjét stb..egyfajta úszásoktatási házirendet javasolnék- ezt megelőzvén kérdőíven felmérném a szülői/úszóoktatói igényeket, ötleteket,kiértékelném és kalkulálnék az árral - így nincs vita,fair play, mindenki tisztában van a jogaival és kötelezettségeivel.Nem érzi senki sem magát megalázva és nincs keserű szájíz.Az uszoda amúgy sincs jó helyzetben, mert nyaranta a soproniak az osztrák strandokon vannak....”
  • 14. Igor 2008. január 17. 19:32
    „Még megérjük azt is, hogy a bölcsödébe, ovodába is pénzt kérnek a szülőktől, ha mennek a gyerekekért! Utánuk is kell takarítani, és a fűtést is élvezik! Sőt, talán még a wc-t is használják!”
  • 13. hajjaj 2008. január 17. 18:17
    „Egy 5let: 100 Ft-nak 50 a fele...”
  • 12. Lizsu 2008. január 17. 18:14
    „A pápai uszodában is fizetniük kell a kísérőknek.
    Nem értem miért probléma ez Sopronban...”
  • 11. dani 2008. január 17. 18:12
    „Teljesen igaza van a Vízműnek. 100 ft-teljesen jelképes összeg. Főleg az úszásoktatás kölcségeihez képest. Nem kéne mindig mással takarózni...”
  • 10. thurvj97 2008. január 17. 17:50
    „No komment. Magyarok vagyunk. A kecskét is két forintért...Jogos a fenntartó követelése.”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Építési hiba vagy helytelen használat?

Sopron - Építési hiba vagy helytelen lakáshasználat? Ezt a kérdést kell eldönteniük a szakembereknek… Tovább olvasom