Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

STOP a baleseteknek! - A legkritikusabb helyszíneket vizsgálták Sopron környékén

A romló baleseti statisztika miatt a legkritikusabb helyszíneket ellenőrizték szakemberek a balesetek megelőzése érdekében.

Fekete, kiégett kör a kukoricásban. Ennyi emlékeztetett a helyszínen kedden arra a súlyos balesetre, ami szeptember végén történt a fertőhomoki leágazónál. Mint arról akkor beszámoltunk, életveszélyes sérülésekkel szállítottak a megyei kórházba egy fiatal nőt, aki autójával Röjtökmuzsaj irányából érkezett a leágazóhoz, s nem adott elsőbbséget egy Sopronba tartó kisbusznak. Az ütközést követően a személyautó az árkon át a kukoricásban landolt. Az égő autótól a kukoricatábla is lángra kapott. Ezen a helyszínen februárban is volt egy súlyos sérüléssel járó baleset.

Fotó: Magasi
Fotó: Magasi

A helyszínre kedden a megyei rendőr-főkapitányság, a Soproni Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya és a Közútkezelő képviselőivel tértünk vissza. A szakemberek azt vizsgálták, van-e olyan forgalomtechnikai megoldás, amivel megelőzhetőek lennének a fentihez hasonló balesetek.

Az elmúlt három év, valamint az utóbbi hónapok sajnálatosan gyarapodó baleseti statisztikája indokolttá tette a szakhatósági bejárást. Mint megtudtuk, ˝Új halálszakasz? Súlyos balesetek 85-ös főúton˝ című cikkünk is a problémára irányította az illetékesek figyelmét.

Elsőként a 85. számú főút fertőhomoki leágazójánál összegezték a tapasztalatokat a szakemberek. Mint Kovács Miklós, a Soproni Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője rámutatott, a helyszínen a legfőbb probléma az, hogy aki Röjtökmuzsaj felől érkezik a kereszteződésbe, nem ad elsőbbséget, pedig a szakasz belátható. Egyeztetés, javaslatok felvetése után a lassító útburkolati jelek felfestését, fényvisszaverő prizma, valamint ütközésveszélyre figyelmeztető sárga hátterű tábla kihelyezését látják indokoltnak a szakemberek. A gallyazás, mint elvégzendő feladat is felkerült arra a listára, amit a bejárást kezdeményező Zsirayné Király Márta rendőr őrnagy, a megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának kiemelt főelőadója vezetett. Az elsőbbségadás kötelező táblát még kiemeltebbé, észrevehetőbbé kell tenni, nem lóghatnak rá faágak.


Fotó: Magasi
Fotó: Magasi

A Fertőparti út Hidegség és Fertőboz közötti rendkívül balesetveszélyes szakaszát is megtekintették a bejáráson, ahol az elmúlt három évben 11 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt. Legtöbbjük súlyos sérüléssel járt. Ahogy a burkolatra lépünk, érezzük annak csúszósságát. Tabi Sándor, a városi Baleset-megelőzési Bizottság titkára elmondta, ezen a szakaszon az a legnagyobb probléma, hogy az autósok fékezéskor könnyen megcsúszhatnak. Hidegségtől egészen Fertőbozig a 70 km/órás sebességkorlátozás bevezetése, eső idején kiegészítő tábla kihelyezése lehet megoldás.

A 84-es és 85-ös főutak kereszteződése, az úgynevezett nagycenki Y elágazó is a veszélyzónák közé tartozik, ahol az utóbbi három évben hat, többségében könnyű sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt.
A bejárás állomásai között a 84-es főút Lövő belterületén lévő kereszteződése is szerepelt, ahol tavaly január óta nyolc személyi sérüléses ütközés történt. Itt a legtöbb balesetet a Zsira felől Sopron irányába, balra nagy ívben kanyarodók okozzák. Ennek oka valószínűleg az, hogy nem látják be eléggé a kereszteződést. A közútkezelő ezen a problémán úgy próbál segíteni, hogy a jobb kilátás érdekében megváltoztatják a Zsira felől érkező forgalmi sávok kiosztását. Felvetődött az a lehetőség is, hogy a későbbiekben, pályázati források bevonásával jelzőlámpás csomópontot alakítanának ki.

A 84-es és 85-ös főutak kereszteződése, az úgynevezett nagycenki Y elágazó is a veszélyzónák közé tartozik, ahol az utóbbi három évben hat, többségében könnyű sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt. A szakemberek ezt a helyszínt is megtekintették, de arra az álláspontra helyezkedtek, hogy ennél jobban nem lehet felhívni a figyelmet a kereszteződésre. Már jelenleg is szinte minden lehetséges forgalom- és biztonságtechnikai jelzést használnak, hogy egyértelmű legyen a forgalmi rend.

A tapasztalatok szerint a legtöbb baleset azért következik be, mert a Sopron irányából a 85-ös főút felé közlekedők nem adnak elsőbbséget a 84-esen a Balaton felől érkezőknek. Itt tehát csakis az eddigieknél körültekintőbb, figyelmesebb vezetéssel lehetne javítani a szomorú statisztikán.

(Mindezek mellett a fenti helyszíneken történt még számos sérülés nélküli, anyagi kárral járó közlekedési baleset, melyet a fenti statisztikák nem tartalmaznak.)

Olvasóink írták

  • 4. lolita 2011. október 13. 18:55
    „1-Nek igaza van,csak is ebböl kifolyolag törtrnnik a legtöbb baleset!”
  • 3. Lobbo71 2011. október 13. 10:16
    „Azért remélem, a 84-85ös kereszteződésben egyszer majd az egyik szakértőt tarolja le egy elbambuló román kamionos. Akkor majd rájönnek, hogy oda körforgalom kell.”
  • 2. józanparaszt 2011. október 12. 13:46
    „jellemzöen magyar megoldás: nem az utat, vagy annak vonalvezetését javítják, hanem tábláznak! attól a helyzet még veszélyes marad!”
  • 1. Csetneky 2011. október 12. 08:43
    „Jé, rájöttek hogy a balesetek többségét a figyelmetlenek okozzák, akik nem képesek megadni az elsőbbséget.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mozimaraton az Elit moziban - Nyerjen belépőjegyet!

Újabb ˝mozimaratont˝ rendeznek a soproni Elit moziban. Válaszoljon helyesen kérdésünkre, s nyerjen… Tovább olvasom