Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 21°C

Soproni tervek: Megnyitnák a Híd utcát

A költségvetés tervezete szerint idén a soproni önkormányzat az újonnan induló feladatokra 280 millió forintot költ. Ez a tavalyi összeg 42 százaléka.

A soproni képviselő-testület a február 23-i ülésén tárgyalja meg, és várhatóan el is fogadja a 2012-es év költségvetését. A tervezet részletesen felsorolja, hogy milyen új feladatokra költ az önkormányzat. Az előirányzat összege 280 millió forint, az a tavalyi keret 42 százaléka.

A főbb feladatok:

Közvilágítás
A Lehár lakótelepen leszerelt lámpák áthelyezése, Tómalomon, Brennbergbányán egy pályázat keretében új hálózatot építenénk ki.

Lakossági út és közműépítés
Az önkormányzat 2012-ben 40 millió forintos összeggel tervezi támogatni a lakossági út és közműépítéseket, A kiírt pályázat alapján a Városfejlesztési Bizottság dönt a feladatokról, a lakossági önrészről, valamint az önkormányzati támogatás tényleges összegéről.

Kerékpárút építés
Pályázati lehetőség esetén folytatódik a belvárosi kerékpárút építése. A vasútállomást kapcsolnák össze a Várkerülettel.

Híd utca megnyitás
A kisajátítási eljárást a Közigazgatási hivatal lefolytatta. Meghatározták, hogy milyen terveket kell előkészíteni és engedélyeztetni.

Új jelzőlámpás csomópont
A Táncsics Mihály utca, Faraktár utca és Wesselényi utca kereszteződésében jelzőlámpás csomópont lenne. A tervezés folyamatban van, így várhatóan idén neki is állhatnak a kivitelezésnek.

Bánfalvi út járdaépítés
A Magyar Közút Nonprofit Kft. tervezi a Bánfalvi út útburkolatának teljes körű felújítását. Indokolt lenne a járda átépítése is.

Játszóterek építése
Az önkormányzat az elbontott játszóterek pótlására, illetve az ellátatlan területeken új játszóterek kialakítását tervezik.

Nyilvános WC-k a temetőben
Jogszabályi kötelezettség alapján a temetőkben nyilvános illemhelyet kell biztosítani. A Bánfalvi temetőben, illetve a Balfi temetőben ez irányú kötelezettségnek igyekszik eleget tenni a város.

A teljes leírás a költségvetési tervezet 10-ik oldalán található és itt érhető el >>

Olvasóink írták

53 hozzászólás
  • 53. Tvrytko 2012. február 20. 12:58
    „Pistike! Biztosan nem is akartál félrelépni... Csak,hogy legyen mivel indokolnod.Nem a biciklis a gond a sok birka hobbiautós aki még WC-re is kocsival jár!1500-2000ft-os benzindíjat nekik!!”
  • 52. Pistike 2012. február 17. 20:52
    „49. soproni
    "Hidd el,hogy nem kell előlük ugrálnia senkinek,mert ügyesen kikerülnek mindenkit."

    Nem hiszem el, mert ez nem igaz! engem már gázolt el biciklis a járdán.
    De a lényeg az, hogy a biciklisnek nincs helye a járdán! De ha a biciklisek görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy a járdán közlekednek -nem tartják be a szabályokat-, akkor milyen jogon várják el a többi közlekedőtől, hogy betartsák a szabályokat?”
  • 51. prakker 2012. február 17. 14:47
    „Ártatlan Bárányka. Igazad van, írtam a körforgalomról, azonban ilyenkor illik pontosan idézni a mondatot.
    Tehát azt írtam, hogy"A Táncsics M utcánál a körforgalom kialakítása mint lehetőség, a hely miatt nem jöhet szóba" Vagyis, hogy a körforgalom megépítése valószínűleg a hely szűke miatt nem valósítható meg. (ha csak le nem bontanak egy-két épületet)”
  • 50. Karcsika 2012. február 17. 14:28
    „Re: 34-Re tudja valaki a választ?”
  • 49. soproni 2012. február 17. 13:51
    „Pistike! Csak gyalog,illetve bicajjal közlekedem,de még soha nem kellett félnem a járdán biciklizőktől. :)Hidd el,hogy nem kell előlük ugrálnia senkinek,mert ügyesen kikerülnek mindenkit.”
  • 48. Tvrytko 2012. február 17. 12:01
    „Nah olvasva a hozzászólásokat,megint van egyetértés".Nem kell ide semmi,1500ft-ra felemelni a benzin árát és mindjárt nem lesz ennyi autó a városban.Sopronban nincs távolság,jót tenne a tüdőnknek ha mindenki kerékpározna,vagy sétálna a városban,hiszen én gyalogolok vagy 10 éve.Legalább eltűnne a hobbi autós réteg is.Egészséges levegőt Sopronért!!!!”
  • 47. prakker 2012. február 17. 10:17
    „Ártatlan Bárányka. 2012.02.15.21:44. Nem emlékszem, hogy körforgalomról írtam volna. Azonban a véleményem az, hogy a Táncsics Mihály utca Faraktár utca kereszteződésébe, egy szabályozotabb forgalom irányítás kell, mert a mostani táblán, és kanyarodási szabályokon alapuló, elavult, nem a legjobb megoldás. A lámpás megoldást, ismerve a hely méreteit, jó megoldás lehetne. Lehet, hogy ettől nem lesz gyorsabb a kereszteződés áteresztő képessége, de biztonságosabb lehet. Amit szerintem, a környék forgalom át szervezésével is segíteni lehet. Tehát nem elég csak a lámpák felszerelése.
    nattomi. 2012.02.15.14:00. Információim alapján azért nem a szerviz utat választották, mert az nem a Lidl tulajdona. A Lidl-t kötelezték a jelenleg kialakított kereszteződés megépítésére.”
  • 46. Pistike 2012. február 16. 15:46
    „44. soproni

    Csak egyszer próbálj gyalogosan közlekedni a városban, természetesen a járdán, hogy tudd, miért félnek a gyalogosok a járdán közlekedő bicajosoktól.”
  • 45. vízibicikli 2012. február 16. 14:15
    „Ránézésre nehéz megkülönböztetni a járdát a kerékpárúttól, ezért is csámborognak a gyalogosok gyakran a tilosban a Deák téren, és még csak fogalmuk sincs róla. Az útszakasz elején lévő kerékpárút KRESZ táblát nem nézik, hiszen gyalogosként miért néznék; a pár száz méterenként felfestett bicaj ábrát sem veszik észre a talpuk alatt. Mindenképpen tudatosítani kéne bennük, hogy nem minden járda, ami annak látszik. Ha pedig van külön kijelölt járda egy útszakaszon (a Deák téren két járda is van, plusz a park), akkor - a KRESZ szerint, melynek nem ismeretét nem feltétlenül lehet rajtuk számonkérni - a kerékpárúton semmi keresnivalójuk nincs. Legfeljebb körülnézés és elsőbbségadás után keresztezhetik, mint az úttestet.
    Talán segítene nekik felismerni a kerékpárutakat, ha azokat két oldalt folyamatos sárga felfestés szegélyezné. Kevés pénzből is kivitelezhető lenne.”
  • 44. soproni 2012. február 16. 12:31
    „24.Ernesztó49.Csak egyszer próbálj bicajra ülni és tekerj végig pl. a Mária szobortól a Jerevánig,vagy a belvárosból a temetőig és még sorolhatnám.Természetesen az úttesten ,hogy tudd,miért félnek a bicajosok a soproni autósoktól.”
  • 43. nattomi 2012. február 16. 12:20
    „41. 1soproni 2012.02.16. 10:18 : első körben legalább a kulturált gyalogos és kerékpáros átkelést kell biztosítani minimálköltségen az említett helyen, illetve a Vándor Sándor utca másik végén, a Jereván felé is. Legalább ez legyen meg, jelenleg is sok gyalogos/kerékpáros rövidít erre. Aztán jöhetnek majd a kocsik is, de arra úgyis csak 2085-ben lesz pénz, úgyhogy addig is legalább egy apró gesztust kéne tenni a város polgárai felé, mert nem mindenki fogja azt megérni:)”
  • 42. Kukac40 2012. február 16. 11:12
    „41. 1soproni én még hozzátenném, hogy a Somfalvi utat is össze kellene kötni a 84-es úttal a pláza mögött. Így a teherforgalmat el lehetne terelni a városból. Az már csak hab lenne a tortán, ha Harkai utat is összekötnék a 84-es úttal a Huncargo környékén. Szerintem ezekkel a megoldásokkal élhetőbb lenne a város, mint a Híd utca megnyitásával.”
  • 41. 1soproni 2012. február 16. 10:18
    „"Jerevánról a Vándor Sándor utcára. Esetleg a Vándor Sándor utcát össze lehetne kötni a Besenyő zsákutca részével."
    Teljesen egyetértek.”
  • 40. Kukac40 2012. február 16. 08:23
    „37. józanparaszt Aha szóval, ha jól értem: A gyalogos bosszantja a biciklist, ezért a biciklis bosszantja az a autóst, ezért az autós bosszanja a biciklist, aki ezér bosszantja a gyalogost. Végülis világos. :)
    A Híd utca megnyitásaból valaki megint jól fog keresni, csak úgy mint a Táncsics lámpánál, vagy annó az egyirányusításnál. Ha a várkerület üzleteinek a forgalom növelése a cél, akkor miért nem nézik meg, hogy miért nem mennek az emberek oda vásárolni. Parkolással mind a mai napig gond van, az emberek nem szeretnek cipikedni több 100métert, de még sétálni sem. Arról már nem is beszélve, hogy mit is lehetne venni a várkeren (kevés kivétellel), ami máshol olcsóbb, és kényelmesebb a vásárlása. Az internetes vásárlásokról nem is beszélve, amin több 10 000Ft-ot lehet spórolni, házhozszállítással.”
  • 39. Baltazár 2012. február 16. 00:14
    „A híd utca kinyitása teljesen felesleges.Pénzkidobás semmi más. Aki nem tud a Pap rét Bem utca,vagy a Pócsi utcán ki ill.bemenni az nem is akar.
    A minap tudtam meg hogy ez a kinyitási mizéria a várkerület turisztikai célzatú hasznosításának részét képezte volna. A bevásárló turizmus külföldi buszait terelték volna egyszerűbben a belvárosba be és ki.
    Kérdem én? Hol vannak a külföldi bevásárlók? Hol vannak a buszok.Ez még 10 évvel ezelőtt ment volna ma már idejétmúlt. hagyják békén a Pap rétet.csinálják meg egy kicsit pofásabbra a volt kaszárnyát és a régi zsinagógát.

    Persze a rét végén a kaszárnya épületében is kisajátítottak minden lakást.A lakókat elköltöztették pár hírmondó maradt még .
    Kis nyúl vagyok én de ha rajtam múlna én nem tenném...”
  • 38. Pistike 2012. február 15. 23:18
    „37. Hol érdekel engem, hogy mi történik a bicikliúton? Én a járdán közlekedem GYALOG. De a biciklisek már mindent ki akarnak sajátítani...”
  • 37. józanparaszt 2012. február 15. 22:04
    „33: bocs, de ebben az esetben (Deák tér) a gyalogosok bosszantják a biacajúton a bicajosokat. Megjegyzem legalább 3 járda állna a gyalogosok rendelkezésére, mégis a kerékpárúton sasszéznak...”
  • 36. ÁrtatlanBárányka 2012. február 15. 21:44
    „prakker:
    Annyi hely van a Táncsicsban is körforgalomra, mint a Kossuth-ban. Ami szerintem elég veszélyessé teszi ott a közlekedést. Szerintem csak azért nem történik ott nap mint nap baleset, mert az emberek úgy közlekednek ott, mint ha aknamezőn járnának.
    Ha tönkreteszik a Pap rétet azért, hogy egy értelmetlen utat építsenek, akkor én nagyon pipa leszek. Tök jó az a tér, csendes, tudnak a gyerekek nyugodtan szaladgálni, biciklizni. Annak az útnak megint annyi értelme lenne, mint annak a Flandorffer utcának. A Balfi utcai körforgalom és a Lehár utca tökéletesen megközelíthető egy pontból kiindulva gyakorlatilag három irányból, MOL kút, Pócsi utca, Bem utca-Balfi utca. Minek még egy?
    Ha már mindenképpen utat akarnak építeni, akkor javasolnám hogy a LEhárt kössék össze a Balfival, elvileg van is ott egy földút. Vagy csinálják meg a Szent lélek utcát kétirányúra. Esetleg lehetne egy alagutat vagy hidat építeni a JErevánról a Vándor Sándor utcára. Esetleg a Vándor Sándor utcát össze lehetne kötni a Besenyő zsákutca részével. Ezek totál tehermentesítenék a Táncsics utcai kereszteződést.
    Persze, itt tényleg építeni kellene, és nem lenne elég pár raktárból előkapott lámpa, majd melldöngetés....
    Politika....Gusztustalan....”
  • 35. Karcsika 2012. február 15. 20:07
    „33. Pistike 2012.02.15. 16:02
    "...inkább a járdán cikáznak a gyalogosokat veszélyeztetve. Példa erre a Deák tér."

    És arra is van példa, hogy a kerékpárúton gyalogolnak, babakocsit tolnak a Deák téren.”
  • 34. Karcsika 2012. február 15. 20:05
    „Mi van a Várkerület felújításával?

    http://www.sopron.hu/Sopron/portal/front_show?contentId=21249

    http://portal.sopron.hu/Sopron/portal/front_show?contentId=21222”
53 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sopronban már elfogadható a levegő minősége

A meteorológiai előrejelzések szerint szerdától erős szél várható, csütörtökön akár viharos… Tovább olvasom