Kisalföld logö

2016. 04. 29. péntek - Péter 1°C | 15°C

Sokkal jobb lesz buszozni Sopron környékén

Negyvenhét helyközi járatos autóbuszon lesz korszerű utastájékoztatási rendszer Sopron térségében. Meg még sok minden mást is csinálnak.

A soproni helyi járatos autóbuszközlekedés után, most a helyközit korszerűsítik. A 371 millió forintos beruházás nyitó sajtótájékoztatóját szerdán tartották meg a Fertő tó mellett épülő autóbuszfordulónál.

- A fejlesztés során negyvenhét darab helyközi járatos autóbuszt látnak el korszerű utastájékoztató rendszerrel és GPS alapú nyomkövetővel - részletezte portálunknak Bodó Jenő, a Kisalföld Volán Zrt. informatikai igazgatója.

- A soproni Lackner Kristóf utcában pedig új forgalomirányító központ épül. Ezen a főpályaudvaron egy kijelzőrendszer is az utasok jobb informálódását szolgálja. Itt már a GYSEV vonatokkal kapcsolatos tudnivalók is elérhetők lesznek.

Interneten, valamint okos telefonon is hozzáférhető az az alkalmazás, amely megmutatja, hogy mikor érkeznek, indulnak az egyes járatok, illetve azok merre tartanak.

Egy autóbuszon már működik az utastájékoztatás tesztüzeme. Felvételünkön Nagy Richárd gépjárművezető. Magasi
Egy autóbuszon már működik az utastájékoztatás tesztüzeme. Felvételünkön Nagy Richárd gépjárművezető. Magasi


A beruházás része még az is, hogy kiterjesztik a forgalomirányító lámpáknál a zöld jelzés kérést, összehangolják a menetrendeket, valamint előkészítik a közlekedési szövetség létrehozását.

A városban huszonhárom helyen buszöblöket, megállókat újítanak fel, valamint négy megállóban a helyi járatokon már megszokott totemoszlopokat helyeznek el. Az egyik ilyen a Fertő tavon lesz, ahol már a hajó indulás-érkezési időpontokat is megmutatják.

 A beruházás számokban

A fejlesztés teljes költsége 371 millió forint. Ebből konzorcium önereje 15 százalék. Sopronra 18 millió forint, a Kisalföld Volánra pedig 37 millió jut. A projekt tervezett befejezési határideje 2014. december 13.


- Új fejezethez érkeztünk a tömegközlekedés fejlesztésében - mondta Fodor Tamás(Fidesz-KDNP), Sopron polgármestere. - 2014. év végére, amikor a mostani beruházás befejeződik, európaibb színvonalú lesz a közösségi közlekedés. Az önkormányzat a közel húszmillió forintos önerő mellett egy több százmillió forintos beruházással gazdagodott. Ez pedig azt is mutatja, hogy helyesen határoztuk meg a város fejlődési koncepcióját.

- Az idegenforgalom, a turizmus fellendülését is szolgálja a most elindult beruházás - mondta Firtl Mátyás (Fidesz-KDNP) Sopron országgyűlési képviselője.

 - Az egyik autóbuszvonal végállomása éppen itt a Fertő tónál van, ahol hajók indulnak Ausztria felé. Így a nemzetközi kapcsolatok is fellendülhetnek. S mindezt úgy értük el, hogy a teljes költség nyolcvanöt százalékát uniós pályázatból teremtette elő a konzorcium.

Olvasóink írták

  • 16. Freehill 2013. november 09. 12:13
    „Kukac40: szerintem mindketten kicsit elfogultak vagyunk :) Elismerem hogy én erősen buszpárti vagyok, viszont a leírásodból arra következtetek, hogy Te pedig a buszpályaudvar közelében lakhatsz, ezért sokkal inkább a negatív hatásait érzékeled, szemben a társadalom nagy többségével. A buszok nem 30 évesek, bár a helyköziek között valóban vannak régiek is (igaz, ha tele vannak, akkor 1 utasra vetítve még azok is simán verik az autókat), viszont a helyi állomány az utóbbi években sokat újult (a város ki is köti, hogy milyen - komoly - előírásokat kell teljesíteni károsanyag-kibocsátás terén). A város határába valóban járnak ki buszok, de ritkán (mivel jelentős utazási igény sincs), a telepre pedig általában 1 busz csak naponta 1-szer. Ennek sokszorosa lenne, ha minden busznak minden járat végzése után oda kéne visszamennie. Az utastájékoztató rendszer energiaigénye minimális, annál szinte bármi többe kerül. Viszont (hacsak nem a GYSEV-Jereván tengelyen utazol, ahol valóban mindig jön valami) - saját tapasztalatból is írom - irtó nagy különbség, hogy tudod -e, a 30-60 percenként járó buszod mikor fog jönni: csak 5 percet késik vagy kimaradt, esetleg már elment, kell -e alternatív megoldást keresni. A közúti közlekedés soha sem lesz 100%-osan pontos, viszont ezt a hiányosságát egy ilyen rendszer nagy mértékben tudja orvosolni, ezzel sokkal vonzóbbá válhat. Az egyénenként változó, hogy ki hogyan szeret tájékozódni. Én pl. ismeretlen helyen általában térképpel vagy internetes utazástervezővel megtervezem az utamat, és a buszon nagy segítség, ha biztosan tudom, hogy éppen hol tartok, mikor kell leszállnom. Persze nem kötelező ezt használni, valaki inkább kérdezősködik, de azt sem mindenki szeret.”
  • 15. Kukac40 2013. november 07. 21:50
    „14. Freehill Látom nagyon busz párti vagy. Nincs is ezzel baj. Mivel lényegesen többről van szó mint ácsorgásról ezért zavar. A hajnali busz túráztatások, a padlógázon levegőt termelésen át, a még befogott fékekkel tolatás és még hosszan sorolhatnám, hogy mi folyik a környéken. Többlet költség miből adódna? Egyébként is járnak ki buszok a város határaiba, pláza csak egy kézenfekvő és legegyszerűbben megvalósítható dolog. (Mondhattan volna a Tescot is.) Ebből következik, hogy több üzemanyag maradna, ha a garázsba nem a városon keresztül kell menni. Ha a buszok nem 30 évesek lennének valóban nem lehetne összehasonlítani az autókkal. Így viszont igen. Utas tájékoztatás olyan népszerű? Nagyobb költség, több energia igény, de lényegi változás ettől még nem történik. Viszont emlegetjük a környezet védelmet. Nem kis ellentmondás a kettő. Attól, hogy digitálisan van kiírva, egy ismeretlen még nem tudja, hogyan jut el egy adott utcába. Térkép nélkül kérdez, mert az a tuti. Soproni szintén kérdez, vagy tudja. Ha tudja, hogy a busza két megállóval meg van csúszva akkor az olyan nagy dolog? Kevés járatot kivéve a vasút állomás után gyakorlatilag egy útvonaluk Jerevánig.”
  • 14. Freehill 2013. november 07. 20:52
    „taimagic, Kukac40: az alapvető tévedés ott van, amikor EGY buszt EGY autóval hasonlítunk össze. Úgy persze, hogy a busz jön ki rosszabbul! Viszont ezt UTASra kell vetíteni! Tehát 1 buszt mondjuk 20-30 autóval összehasonlítani! Úgy a busz sokszorosan jobb az autónál.
    Továbbra sem indokoltátok meg, hogy a hatékony forgalomirányítás (a forgalmista pontosan látja, melyik busz hol van, mennyit késik, hol kell beavatkozni: a helyi közlekedésben ennek köszönhetően radikálisan csökkent a járatkimaradások aránya!), és a normális utastájékoztatás (a vonalat nem ismerő utasnak nem kell kérdezősködnie, hogy melyik megálló jön, vagy a megállóban mobilról meg tudja nézni, hol késik a járata, és nem a teljes bizonytalanságban kell várnia) miért lenne "hülyeséghajtás"?
    Ha a végállomások a városon kívül lennének, akkor évente több százezer km-t kellene értelmetlenül menniük a buszoknak, aminek a költségét közvetetten a lakóknak kellene viselniük. Annyira zavaró, hogy azon az 1-2 helyen ott ácsorog néhány busz?”
  • 13. Kukac40 2013. november 07. 17:28
    „11. Freehill A busz közlekedés sokkal többet árt mint hiszed csak nem szabad emlegetni. Egy busz eszik kb. 40l üzemanyagot. Ha üresen megy valamivel kevesebbet. A zajterhelésük hányszorosa egy normál autóénak? Mivel városban kevés esetet kivéve 30-nál többel nem igen mennek, így a többi közlekedő üzemanyag fogyasztása is nő. Hány busz megy keresztül a városon naponta? Tény, hogy a suliba nem kellene a gyereket mindenkinek autóval vinni, és akkor is lényegesen kevesebb dugó, és füst lenne a városba. Egyébként, mi indokolja, hogy a végállomások a városon belül vannak? Ha mondjuk a plázánál lenne a buszvég, (mindkettő) elég lenne a sima megálló hely, hátul pedig nyugodtan kimehetnének a garázsba. (Egy úton múlik.) Sopronnak 18 Milkóba kerül az újabb hülyeséghajtás. Végül is úgy is gazdag város nem számít. :) Vagy még se?”
  • 12. taimagic 2013. november 07. 13:03
    „11. Freehill 2013.11.07. 11:11 --- "mivel a környezetet elsősorban NEM a buszok szennyezik, hanem a személyautók! "

    Én a Lackner K. u.-ban lakom. A buszok után levegôt se lehet venni (kivéve a Roto-s járatokat)!!!!!! Talán jobb márkájú a busz????? A kocsik "szagát" nem érezni. Errôl ennyit!!!”
  • 11. Freehill 2013. november 07. 11:11
    „Kukac40: "Miért is kell ehhez soproni pénz? Győri vállalkozást miért támogat a város?"
    Bocs, de miről beszélsz? Sopron önkormányzata, az említett győri cég és az EU együtt támogatja SOPRON ÉS KÖRNYÉKE KÖZLEKEDÉSÉT.

    "Alapból nem értem, ha környezetvédelemről beszélnek mindig, akkor a buszvégállomások, (helyi, helyközi) mit keres még mindig városon belül? Mindkettőt ki lehet telepíteni a város szélére"
    Uhh... Éppen az segíti a környezetvédelmet, ha VONZÓ (NEM átszállásokkal szabdalt!) a közösségi közlekedés, mivel a környezetet elsősorban NEM a buszok szennyezik, hanem a személyautók! Először a személyautó-közlekedést kellene lekorlátozni, sokkal nagyobb lenne a hatása, és csakis utána merülhetne fel a közösségi közlekedés bármilyen korlátozása. Persze ha már tényleg csak a buszok szennyeznék a levegőt, akkor valóban lehetne létjogosultsága az elektromos megoldásoknak is :)”
  • 10. WeiseÖdenburg 2013. november 07. 09:42
    „9. caszablanka 2013.11.07. 09:02 Jogos a kérdés felvetés,már többször írtam hozzászólásaimban az osztrák és német gyakorlatot.A belvárosnak tekintett részeken,értem alatta a Várkerületet is,csak az utcában állandó lakosok parkolhatnak.Behajtás kijelölt városrészeken korlátozva van, sok helyen az idegenek számára értve turista stb.
    Csak egy ötlet,lehetséges számtalan megoldás. Az biztos ez a város szerkezet a megnőtt forgalmat nem képes levezetni.”
  • 9. caszablanka 2013. november 07. 09:02
    „Nem villamos, hanem trolibusz kellene a belvárosba. Trolinál csak a felsővezeték épitése kell. Ez több városban is létezik Pl. Ausztriában is, ahol azért adnak a környezetvédelemre. Ez többször beszédtéma volt a rendszerváltás után a
    Várkerület vonatkozásában , de nem lett belőle semmi. Egyébként nem tudom,hogy mennyien járnak busszal a Fertőre, szerintem ha nincs nagy esemény a többség autóval ,kerékpárral jár.
    Újból kérdezem mi lesz a Várkerület felújitása után az onnan kiszoruló - nem kedvtelésből ott közlekedő - gépjármüforgalommal. A szomszédos utcák - Szentlélek,Balfi,Hid, Patak ,stb. - még zsú
    foltabbá válnak. Erre aztán tényleg nem volt még válasz. Gondolom ezek az utcák" elbirják " ezt a nagy forgalmat.”
  • 8. taimagic 2013. november 07. 06:59
    „4. Kukac40 2013.11.06. 17:55 --- ".... Mindkettőt ki lehet telepíteni a város szélére és onnan korszerű hidrogénes, vagy villamos buszokkal bejutni a városba....."

    Egyet értek!!! Sôt! Ha már lúd.... Miért nem terveztek az új Várkerületre villamosokat mint 1900-1923 között volt!!! :-)

    Egy új polgármester tényleg NAGYON idôszer? lenne!!!!”
  • 7. zoltee 2013. november 06. 22:07
    „Szép. És akkor, ha már fejlesztünk, tessék kérem megtanulni a MENETREND szó jelentését. No és aztán be is tartani. És legfőképp nem otthagyni az utasokat a megállókban. És amúgy megbízható szolgáltatóként viselkedni. És ha ez mind megy, esetleg még tapsolok is. Bár, furcsa lenne: mert ezt nem plusz teljesítményként kellene értékelni, hanem EZ LENNE A MINIMUM!!!”
  • 6. markoni40 2013. november 06. 20:37
    „Ez mind szép és jó lesz (ha elkészül),de ezt a pénzt először meglátásom szerint a régi rozsdás minden hónapban ledöglő buszok cseréjére kellene költeni,hisz mi,utasok ha már egyszer ennyi pénzt fizetünk azért,hogy utazzunk legalább ne rozsdás kőkorszaki buszon kelljen utazni,hanem pénzünkért cserébe valami kényelmi szolgáltatást is kapjunk.Vagy mondjuk lehetne olyan buszt is vásárolni (nem feltétlenül Credo gyártmányút) ami nem minden esőzés után ázik be.”
  • 5. peti800917 2013. november 06. 19:35
    „Ez mind szép és jó, de jó lenne pl a Kistómalmi út és a főút kereszteződesénél egy megálló, hogy a sok gyereknek ne kelljen a sötétben és a rossz úton a Tarló sorig gyalogolnia Tómalmon. Az előtte lévő megálló elég kihasználatlan. Sokan örülnének neki.”
  • 4. Kukac40 2013. november 06. 17:55
    „Miért is kell ehhez soproni pénz? Győri vállalkozást miért támogat a város? Alapból nem értem, ha környezetvédelemről beszélnek mindig, akkor a buszvégállomások, (helyi, helyközi) mit keres még mindig városon belül? Mindkettőt ki lehet telepíteni a város szélére és onnan korszerű hidrogénes, vagy villamos buszokkal bejutni a városba. Ha már a városközlekedéséért felelős emberke nem ért ahhoz amit csinál, a képviselő testületben nincs egy ember aki szól neki, hogy máshol okozzon visszafordíthatatlan károkat? Ez a "fejlesztés" megint nem a soproniakat szolgálja, nem az ő érdekükbe történik. Állambácsi átvállalt némi aprót, akkor újra el kell tapsolni hülyeségre ugyan annyit? Ideje lenne újra egy igazi polgármestert választani a városba.”
  • 3. taimagic 2013. november 06. 15:20
    „Hatástanulmány készült a Fertô tavi totemoszlopról?? Nem ám zavarja majd a madarakat! :-)
    Az M85-el kellene foglalkozni, az A3-tól az M1-ig, nem evvel!”
  • 2. WeiseÖdenburg 2013. november 06. 14:07
    „1.Így igaz. Vissza vezetni a kitiltás jogintézményét.”
  • 1. Mankapunka 2013. november 06. 13:32
    „Fertő-tó felé vezető úton meg nem lehet normális körülmények között közlekedni, de van pofájuk parkolódíjat szedni egy ócska aszfaltos placcra, amit nem is ők terítettek le.

    Lassan Sopronból már csak a csőcselékkel kell fellépni, és egy könnyen élhető környék lesz, mert egy köpésre lehet hozni szebb cuccokat Ausztiából.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Galériák

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A missziós munka Gabriella régi álma volt

A nagycenki Gellért Gabriella két hetet töltött Afrikában, egy pici falu árvaházában segített,… Tovább olvasom