Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Győr-Moson-Sopron - kisalfold.hu

2014. 11. 23. vasárnap - Kelemen, Klementina

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Sopron hírei, soproni hírek > Sokkal jobb lesz buszozni Sopron környékén

Sokkal jobb lesz buszozni Sopron környékén

Negyvenhét helyközi járatos autóbuszon lesz korszerű utastájékoztatási rendszer Sopron térségében. Meg még sok minden mást is csinálnak.

kisalfold.hu - 2013.11.06. 13:03
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

A soproni helyi járatos autóbuszközlekedés után, most a helyközit korszerűsítik. A 371 millió forintos beruházás nyitó sajtótájékoztatóját szerdán tartották meg a Fertő tó mellett épülő autóbuszfordulónál.

- A fejlesztés során negyvenhét darab helyközi járatos autóbuszt látnak el korszerű utastájékoztató rendszerrel és GPS alapú nyomkövetővel - részletezte portálunknak Bodó Jenő, a Kisalföld Volán Zrt. informatikai igazgatója.

- A soproni Lackner Kristóf utcában pedig új forgalomirányító központ épül. Ezen a főpályaudvaron egy kijelzőrendszer is az utasok jobb informálódását szolgálja. Itt már a GYSEV vonatokkal kapcsolatos tudnivalók is elérhetők lesznek.

Interneten, valamint okos telefonon is hozzáférhető az az alkalmazás, amely megmutatja, hogy mikor érkeznek, indulnak az egyes járatok, illetve azok merre tartanak.

Egy autóbuszon már működik az utastájékoztatás tesztüzeme. Felvételünkön Nagy Richárd gépjárművezető. Magasi
Egy autóbuszon már működik az utastájékoztatás tesztüzeme. Felvételünkön Nagy Richárd gépjárművezető. Magasi


A beruházás része még az is, hogy kiterjesztik a forgalomirányító lámpáknál a zöld jelzés kérést, összehangolják a menetrendeket, valamint előkészítik a közlekedési szövetség létrehozását.

A városban huszonhárom helyen buszöblöket, megállókat újítanak fel, valamint négy megállóban a helyi járatokon már megszokott totemoszlopokat helyeznek el. Az egyik ilyen a Fertő tavon lesz, ahol már a hajó indulás-érkezési időpontokat is megmutatják.

 A beruházás számokban

A fejlesztés teljes költsége 371 millió forint. Ebből konzorcium önereje 15 százalék. Sopronra 18 millió forint, a Kisalföld Volánra pedig 37 millió jut. A projekt tervezett befejezési határideje 2014. december 13.


- Új fejezethez érkeztünk a tömegközlekedés fejlesztésében - mondta Fodor Tamás(Fidesz-KDNP), Sopron polgármestere. - 2014. év végére, amikor a mostani beruházás befejeződik, európaibb színvonalú lesz a közösségi közlekedés. Az önkormányzat a közel húszmillió forintos önerő mellett egy több százmillió forintos beruházással gazdagodott. Ez pedig azt is mutatja, hogy helyesen határoztuk meg a város fejlődési koncepcióját.

- Az idegenforgalom, a turizmus fellendülését is szolgálja a most elindult beruházás - mondta Firtl Mátyás (Fidesz-KDNP) Sopron országgyűlési képviselője.

 - Az egyik autóbuszvonal végállomása éppen itt a Fertő tónál van, ahol hajók indulnak Ausztria felé. Így a nemzetközi kapcsolatok is fellendülhetnek. S mindezt úgy értük el, hogy a teljes költség nyolcvanöt százalékát uniós pályázatból teremtette elő a konzorcium.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

12 következő >> végére >>> 16 hozzászólás
Moderálásra küldöm 16. Freehill 2013.11.09. 12:13

Kukac40: szerintem mindketten kicsit elfogultak vagyunk :) Elismerem hogy én erősen buszpárti vagyok, viszont a leírásodból arra következtetek, hogy Te pedig a buszpályaudvar közelében lakhatsz, ezért sokkal inkább a negatív hatásait érzékeled, szemben a társadalom nagy többségével. A buszok nem 30 évesek, bár a helyköziek között valóban vannak régiek is (igaz, ha tele vannak, akkor 1 utasra vetítve még azok is simán verik az autókat), viszont a helyi állomány az utóbbi években sokat újult (a város ki is köti, hogy milyen - komoly - előírásokat kell teljesíteni károsanyag-kibocsátás terén). A város határába valóban járnak ki buszok, de ritkán (mivel jelentős utazási igény sincs), a telepre pedig általában 1 busz csak naponta 1-szer. Ennek sokszorosa lenne, ha minden busznak minden járat végzése után oda kéne visszamennie. Az utastájékoztató rendszer energiaigénye minimális, annál szinte bármi többe kerül. Viszont (hacsak nem a GYSEV-Jereván tengelyen utazol, ahol valóban mindig jön… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 15. Kukac40 2013.11.07. 21:50

14. Freehill Látom nagyon busz párti vagy. Nincs is ezzel baj. Mivel lényegesen többről van szó mint ácsorgásról ezért zavar. A hajnali busz túráztatások, a padlógázon levegőt termelésen át, a még befogott fékekkel tolatás és még hosszan sorolhatnám, hogy mi folyik a környéken. Többlet költség miből adódna? Egyébként is járnak ki buszok a város határaiba, pláza csak egy kézenfekvő és legegyszerűbben megvalósítható dolog. (Mondhattan volna a Tescot is.) Ebből következik, hogy több üzemanyag maradna, ha a garázsba nem a városon keresztül kell menni. Ha a buszok nem 30 évesek lennének valóban nem lehetne összehasonlítani az autókkal. Így viszont igen. Utas tájékoztatás olyan népszerű? Nagyobb költség, több energia igény, de lényegi változás ettől még nem történik. Viszont emlegetjük a környezet védelmet. Nem kis ellentmondás a kettő. Attól, hogy digitálisan van kiírva, egy ismeretlen még nem tudja, hogyan jut el egy adott utcába. Térkép nélkül kérdez, mert az a tuti. Soproni szintén… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 14. Freehill 2013.11.07. 20:52

taimagic, Kukac40: az alapvető tévedés ott van, amikor EGY buszt EGY autóval hasonlítunk össze. Úgy persze, hogy a busz jön ki rosszabbul! Viszont ezt UTASra kell vetíteni! Tehát 1 buszt mondjuk 20-30 autóval összehasonlítani! Úgy a busz sokszorosan jobb az autónál.
Továbbra sem indokoltátok meg, hogy a hatékony forgalomirányítás (a forgalmista pontosan látja, melyik busz hol van, mennyit késik, hol kell beavatkozni: a helyi közlekedésben ennek köszönhetően radikálisan csökkent a járatkimaradások aránya!), és a normális utastájékoztatás (a vonalat nem ismerő utasnak nem kell kérdezősködnie, hogy melyik megálló jön, vagy a megállóban mobilról meg tudja nézni, hol késik a járata, és nem a teljes bizonytalanságban kell várnia) miért lenne "hülyeséghajtás"?
Ha a végállomások a városon kívül lennének, akkor évente több százezer km-t kellene értelmetlenül menniük a buszoknak, aminek a költségét közvetetten a lakóknak kellene viselniük. Annyira zavaró, hogy azon az 1-2 helyen ott… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 13. Kukac40 2013.11.07. 17:28

11. Freehill A busz közlekedés sokkal többet árt mint hiszed csak nem szabad emlegetni. Egy busz eszik kb. 40l üzemanyagot. Ha üresen megy valamivel kevesebbet. A zajterhelésük hányszorosa egy normál autóénak? Mivel városban kevés esetet kivéve 30-nál többel nem igen mennek, így a többi közlekedő üzemanyag fogyasztása is nő. Hány busz megy keresztül a városon naponta? Tény, hogy a suliba nem kellene a gyereket mindenkinek autóval vinni, és akkor is lényegesen kevesebb dugó, és füst lenne a városba. Egyébként, mi indokolja, hogy a végállomások a városon belül vannak? Ha mondjuk a plázánál lenne a buszvég, (mindkettő) elég lenne a sima megálló hely, hátul pedig nyugodtan kimehetnének a garázsba. (Egy úton múlik.) Sopronnak 18 Milkóba kerül az újabb hülyeséghajtás. Végül is úgy is gazdag város nem számít. :) Vagy még se?

Moderálásra küldöm 12. taimagic 2013.11.07. 13:03

11. Freehill 2013.11.07. 11:11 --- "mivel a környezetet elsősorban NEM a buszok szennyezik, hanem a személyautók! "

Én a Lackner K. u.-ban lakom. A buszok után levegôt se lehet venni (kivéve a Roto-s járatokat)!!!!!! Talán jobb márkájú a busz????? A kocsik "szagát" nem érezni. Errôl ennyit!!!

Moderálásra küldöm 11. Freehill 2013.11.07. 11:11

Kukac40: "Miért is kell ehhez soproni pénz? Győri vállalkozást miért támogat a város?"
Bocs, de miről beszélsz? Sopron önkormányzata, az említett győri cég és az EU együtt támogatja SOPRON ÉS KÖRNYÉKE KÖZLEKEDÉSÉT.

"Alapból nem értem, ha környezetvédelemről beszélnek mindig, akkor a buszvégállomások, (helyi, helyközi) mit keres még mindig városon belül? Mindkettőt ki lehet telepíteni a város szélére"
Uhh... Éppen az segíti a környezetvédelmet, ha VONZÓ (NEM átszállásokkal szabdalt!) a közösségi közlekedés, mivel a környezetet elsősorban NEM a buszok szennyezik, hanem a személyautók! Először a személyautó-közlekedést kellene lekorlátozni, sokkal nagyobb lenne a hatása, és csakis utána merülhetne fel a közösségi közlekedés bármilyen korlátozása. Persze ha már tényleg csak a buszok szennyeznék a levegőt, akkor valóban lehetne létjogosultsága az elektromos megoldásoknak is :)

Moderálásra küldöm 10. WeiseÖdenburg 2013.11.07. 09:42

9. caszablanka 2013.11.07. 09:02 Jogos a kérdés felvetés,már többször írtam hozzászólásaimban az osztrák és német gyakorlatot.A belvárosnak tekintett részeken,értem alatta a Várkerületet is,csak az utcában állandó lakosok parkolhatnak.Behajtás kijelölt városrészeken korlátozva van, sok helyen az idegenek számára értve turista stb.
Csak egy ötlet,lehetséges számtalan megoldás. Az biztos ez a város szerkezet a megnőtt forgalmat nem képes levezetni.

Moderálásra küldöm 9. caszablanka 2013.11.07. 09:02

Nem villamos, hanem trolibusz kellene a belvárosba. Trolinál csak a felsővezeték épitése kell. Ez több városban is létezik Pl. Ausztriában is, ahol azért adnak a környezetvédelemre. Ez többször beszédtéma volt a rendszerváltás után a
Várkerület vonatkozásában , de nem lett belőle semmi. Egyébként nem tudom,hogy mennyien járnak busszal a Fertőre, szerintem ha nincs nagy esemény a többség autóval ,kerékpárral jár.
Újból kérdezem mi lesz a Várkerület felújitása után az onnan kiszoruló - nem kedvtelésből ott közlekedő - gépjármüforgalommal. A szomszédos utcák - Szentlélek,Balfi,Hid, Patak ,stb. - még zsú
foltabbá válnak. Erre aztán tényleg nem volt még válasz. Gondolom ezek az utcák" elbirják " ezt a nagy forgalmat.

Moderálásra küldöm 8. taimagic 2013.11.07. 06:59

4. Kukac40 2013.11.06. 17:55 --- ".... Mindkettőt ki lehet telepíteni a város szélére és onnan korszerű hidrogénes, vagy villamos buszokkal bejutni a városba....."

Egyet értek!!! Sôt! Ha már lúd.... Miért nem terveztek az új Várkerületre villamosokat mint 1900-1923 között volt!!! :-)

Egy új polgármester tényleg NAGYON idôszer? lenne!!!!

Moderálásra küldöm 7. zoltee 2013.11.06. 22:07

Szép. És akkor, ha már fejlesztünk, tessék kérem megtanulni a MENETREND szó jelentését. No és aztán be is tartani. És legfőképp nem otthagyni az utasokat a megállókban. És amúgy megbízható szolgáltatóként viselkedni. És ha ez mind megy, esetleg még tapsolok is. Bár, furcsa lenne: mert ezt nem plusz teljesítményként kellene értékelni, hanem EZ LENNE A MINIMUM!!!


16 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...