Kisalföld logö

2017. 03. 31. péntek - Árpád 5°C | 18°C Még több cikk.

Sokan panaszkodnak a biciklisekre Sopronban

A statisztikák szerint az év első felében tizenhárom kerékpáros-baleset történt a városban. Többen arra panaszkodnak, hogy a biciklisek felelőtlenül száguldoznak. Szerintük felelősségteljesebb viselkedésre és kerékpárutakra lenne szükség.

– Sopronban is egyre több kerékpáros száguldozik felelőtlenül, balesetveszélyes helyzeteket okozva – hívta fel a figyelmet Varga Zoltán, aki egy biztosítótársaság értékesítési igazgatója. A probléma megyei vonatkozásaival korábban már foglalkozott lapunk, akkor kiderült, valóban megemelkedett a biciklisbalesetek száma.

Sopronban is sokan bicikliznek – szabálytalanul – a járdán, az jelentene megoldást, ha több kerékpárutat építenének ki a városban. Fotó: Magasi
Sopronban is sokan bicikliznek – szabálytalanul – a járdán, az jelentene megoldást, ha több kerékpárutat építenének ki a városban. Fotó: Magasi


– Az irodánk a Csengery utcában található, ahol szinte naponta szembesülök a ténnyel: az utcára kilépve csak a szerencse mentett meg a járdán sebesen közlekedő kerékpárosoktól – mondta a férfi. Hozzátette: nemcsak ő, hanem kollégái és ügyfeleik is panaszkodnak erre.

– A mai világban mindenki siet valahová, de jobban kellene ügyelni mások, jelen esetben a gyalogosok biztonságára. Az jelentene megoldást, ha több, a Deák térihez hasonló kerékpárutat építenének ki a városban, a két keréken felelőtlenül közlekedők pedig figyelmesebbek lennének – fogalmazott Varga Zoltán.

Kovács Miklós alezredes, a Soproni Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője érdeklődésünkre elmondta, Sopronban az év első felében tizenhárom bejelentett kerékpáros-baleset történt. A biciklis három esetben súlyos, hétszer könnyebb sérülést szenvedett, illetve ötször volt okozója, nyolcszor pedig résztvevője, elszenvedője az ütközéseknek.

Az elemzések alapján a rendőrség nem talált halmozódási pontokat, tehát a probléma az egész város területét érinti. A balesetek oka legtöbbször a figyelmetlenség, gondatlanság, az oldaltávolság elmulasztása, valamint a kanyarodási szabályok be nem tartása volt.
 

Olvasóink írták

78 hozzászólás
  • 78. psanyi 2012. augusztus 14. 18:25
    „Amíg nincsenek Sopronban kerépkárutak, addig a bicajosoknak nem marad más lehetősége, mint hogy a járdát használják a forgalmasabb útvonalak mellett. Kivéve ha egy eszetlen autós motorháztetőjére felkenődve szeretnék végezni.

    A kerékpárosok a járdán kevesebb balesetet okoznak, mint ahány bicajost elgázolnak, és az a tapasztalatom, hogy az ilyen esetek többségében az autós figyelmetlen. A kerékpáros meg hiába vigyázott, őt semmi nem védi, a legkisebb koccanásba is belehalhat.

    Kerékpárosként gyakran élem meg, hogy még a kevés kerékpárútról is le akarnak zavarni a gyalogosok, akik magukénak éreznek minden területet, ahol nem jár autó. Akinek nem tetszik, hogy a kerékpárosok használják a járdát, az lobbizzon a városvezetésnél kerékpárutak építését sürgetve... Olyan kerékpárutakra gondolok, melyek tényleg hasznosak lennének, és nem mondjuk a Virágvölgyön vezetnek át nap alig néhány kerekest kiszolgálva.”
  • 77. menta66 2012. augusztus 14. 09:24
    „A biciklisek baja, hogy a gyalogos a bicikliúton van, az autós meg nem figyel rá.
    A gyalogos baja, hogy a biciklis a járdán van és nem figyel rá.
    Az autós baja, hogy a biciklis szembe jön, ahol nem szabad, illetve átteker előtte a zebrán, tehát nem figyel rá.

    Igazából minden "szereplőnek" van gondja és van hibája... nincs értelme "megkeresni", melyik a legdurvább szabálytalanság és ki a hülye. Oda kellene figyelni és betartani a szabályokat, mindenkinek. Gyalogosnak, autósnak, biciklisnek egyaránt.

    Én autósként nem akarom, hogy előttem biciklizzenek át a zebrán. Gyalogosként nem akarom, hogy a gyerekemet el kelljen rántani a járdán egy biciklis elől. Autósként meg figyelek, hogy ne szorítsak le valakit, vagy gyalogosként nem sétálok a bicikliúton. Szerintem mindenki nézzen inkább gondolkodjon el, hogy mi az, amit nem csinál, de kellene és mi az amit csinál, de nem kéne. Több értelme lenne, mint itt keresni, hogy ki a hülye...”
  • 76. itov 2012. augusztus 13. 19:53
    „Hát ez elég éles vita!
    A magam részéről azokkal értek egyet akik szerint a járda a gyalogosoké, az út a járműveké. Aki nem szeret, nem akar az úton biciklizni az ne biciklizzen. Ha nagyon szeretne biciklizni akkor intézze el, hogy legyen bicikli út és azon tényleg a biciklisek menjenek ne a babakocsik!
    Remélem ezeket a hozzászólásokat a város vezetése és a rendőrség is olvassa!”
  • 75. Father 2012. augusztus 13. 18:23
    „Mai kerékpározásom alkalmával a Mátyás király utca - Besenyő utca közti szakaszon 8 azaz nyolc böszme gyalogolt a kerékpárúton. Kaszkadőrök? Öngyilkosjelöltek? Sétáljanak autópályán!”
  • 74. prakker 2012. augusztus 13. 13:56
    „mankpunkának. 54. § Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
    (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illet?leg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehet?vé teszik - a lakott területen kívüli úton, a f?útvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.

    (2) Lakott területen lev? olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

    (3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.

    (4) Kerékpárral

    a) lakott területen kívül a f?útvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

    b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad.

    A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

    (5) A kétkerek? kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem id?sebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kett?nél több kerek? kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.

    (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaver? mellényt (ruházatot) kell viselnie.

    (7) Tilos

    a) f?útvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;

    b) elengedett kormánnyal kerékpározni;

    c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;

    d) kerékpárt más járm?vel, illet?leg állattal vontatni;

    e) kerékpáron oldalra kinyúló, el?re vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezet?t a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztet? tárgyat szállítani;

    f) kerékpárral állatot vezetni.

    (8) Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés b) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok - a quad és a mopedautó kivételével - közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy

    a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni,

    b) kétkerek? segédmotoros kerékpáron utast szállítani,

    c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni nem szabad.

    (9) A három- vagy négykerek? segédmotoros kerékpárral személyt szállítani akkor szabad, ha a járm? vezet?je a 17. életévét betöltötte.

    (10) A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

    (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog-és kerékpárutat jelöltek ki a kétkerek? kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog-és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem f?útvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog-és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekb?l más nem következik - a kétkerek? kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.”
  • 73. himbi 2012. augusztus 13. 12:59
    „Mankapunkát hagyjátok! Mankapunka csak azért van itt, hogy a hülyeségeivel borzolja a kedélyeket! Fel sem szabad venni azt amit ír. Sajnos még nem jött rá arra, hogy 100 hozzászólásából talán van 2 azaz kettő ami értelmes valamennyire a többit pedig szinte kivétel nélkül mindenki leszólja! Sajnos nem jött még rá, hogy ha valakit egy fórumon szinte mindenki aki hozzászól a hozzászólásaihoz az fikázásba torkollik mert életszerűtlen dolgokat irogat! A magam részéről itt a fórumon átsiklok a hozzásztólásai felett. Nem tartom érdemesnek arra, hogy elolvassam mert sajnos csak nevetni vagy épp nagyon srni tudnék jórészükön!”
  • 72. prakker 2012. augusztus 13. 08:44
    „62. mankapunka. Akkor a járdára vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. De tényleg a hozzászólásaid többségéből az jön le, hogy szabályismeretből sürgősen vizsgáznod kell.”
  • 71. himbi 2012. augusztus 11. 21:16
    „http://bringamania.hu/cikk/kresz/17-uj-kresz-es-nem-csak-kresz-a-kerekparosok-vedelmeben”
  • 70. IkvaHírLACEE 2012. augusztus 11. 09:43
    „Nem mindegy hogy gyalogketékpárút, kerékpárút, kerékpársáv vagy kerékpáros nyom”
  • 69. bringaval 2012. augusztus 11. 09:36
    „67. brie: ha festik a kerékpárutat, akkor azt a járda rovására teszik, ezzel idézték elő a ma tapasztalható kaotikus helyzetet, amikor a gyalogos a járdán, a biciklis a festett bicikliútján nem érezheti magát biztonságban.
    A kerékpárutat építeni kell, persze csak oda, ahol a forgalom sebessége, nagysága indokolja.
    Amire gondolhattál, hogy útépítéskor festeni kéne valamit a biciklisek számára, az nem kerékpárút. Azt kerékpársávnak nevezik, amit sajnos alig-alig alkalmaznak az építők, talán mert használható, mindenki számára biztonságos és olcsó volna.”
  • 68. bringaval 2012. augusztus 11. 09:30
    „NEM kéne több kerékpárút, sőt, tulajdonképpen ALIG KÉNE. Az elülönítetten kezelt kerékpárút látótéren kívül helyezi a másik úton közlekedőket, ezzel váratlan forgalmi helyzeteket idéz elő. A rendőri ellenőrzés teljes hiánya miatt lezserségre szoktatja a bicikliseket, és ezt a gépjárművek által járt utakon is megtartják.
    Kicsit részletesebben kifejtettem a véleményemet itt: http://bringaval.uw.hu/csoki_b.php”
  • 67. brie 2012. augusztus 11. 06:50
    „Több kerékpárút kéne. Manapság nem engednék utat építeni, hogy legalább ne festenének fel kerékpárutat.”
  • 66. vízibicikli 2012. augusztus 10. 22:56
    „65. karakter
    Ez egy jó kérdés. Ott ráadásul még egy buszmegálló is van, ami elég furán venné ki magát egy kerékpárúton, hiszen úgy gyalogosan megközelíthetetlen lenne, így szerintem annak a szakasznak osztatlan gyalog- és kerékpárútnak kéne lennie - nyilván mindkét irányból.”
  • 65. karakter 2012. augusztus 10. 19:56
    „A Csengery utcában a panel épület előtt; az egyik irányból gyalog- és kerékpárút tábla van kitéve, a másik irányból kerékpárút tábla. Ha abból az irányból jövök, ahonnan a kerékpárút tábla van kitéve, lezavarhatom a gyalogosokat?”
  • 64. himbi 2012. augusztus 10. 19:32
    „Én nem bringázom járdán, de cserébe elvárom akkor azt, hogy a gyalogos ne sétálgasson a kerékpár úton és ha ott is megy és szólni merek neki (jogosan) akkor ne ő sértődjön meg és ne Ő <moderálva>on le amiért szabályosan próbálnék közlekedni!”
  • 63. tökmindegy 2012. augusztus 10. 17:49
    „55, rendülten
    "én biciklizek a járdán, de rettenetesen figyelek a gyalogosokra"
    Ilyen alapon én is autózhatnék a járdán, ha figyelek a gyalogosokra?
    Kerékpárral vagy a kerékpárúton, vagy az úttesten közlekedj, mert ezt írja elő a KRESZ! Ha ezt nem tartod be, akkor vállald az esetleges bírságot.”
  • 62. Mankapunka 2012. augusztus 10. 17:40
    „prakker

    Akkor lásd. Marcalváros 2. Tesco előtti járdák,ahol nincs úttest. Akkor ott mi a szabály?”
  • 61. Henpi 2012. augusztus 10. 16:34
    „55.rendülten
    Senki nem mondja meg Neked,hogy mivel közlekedj!De azt viszont igen,hogy hol!Mégpedig a KRESZ!
    57.Vladokumpan
    Teljes mértékben egyetértek az általad leírtakkal!!!”
  • 60. soproni 2012. augusztus 10. 14:26
    „44. sogorferenc ! A legnagyobb gond tényleg ez .”
  • 59. tmm 2012. augusztus 10. 14:17
    „A probléma nem a gyerekekkel van. Azok még nincsenek tisztában a társas lét általános és mindenre kiterjedő szabályaival. Nekem is nekem jött már biciklivel gyerek, nem kiabáltam rá, nem bántottam, nyugodtan és kedvesen elmagyaráztam neki pár mondatban mire figyeljen ha a járdán biciklizik. Amikor továbbment láttam, hogy komolyan vette és tényleg óvatosabb volt.
    A baj (mint mindig) a felnőttekkel van. Erre pedig vannak szabályok és előírások. Ha nem tartják be akkor arra is vannak konzekvenciák. Amúgy nekem annyi a véleményem, hogy a mai világban felelőtlenség nemhogy a járdán de még az úttesten is kerékpározást megengedni Kresz vizsga nélkül. Ugyanazon az úton megy ahol én kocsival, ugyanazokat a táblákat látja, de gőze nincs mit jelentenek. Régen falun meg kisebb fogalom mellett ez nem volt gond, most már az. A kerékpárosokat (akik az úton közlekednek) is Kresz tanfolyamra és vizsgára kell kötelezni és akkor látni fogják a másik fél szemével is dolgokat.”
78 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aki szolgálatnak tekintette az önkormányzatiságot

Most adom vissza a családomnak azt a szeretet, törődést, figyelmet, amelyet a húsz évnyi… Tovább olvasom