Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 9°C Még több cikk.

Sikeres kampányok

Sopronban békés, majdnemhogy példaértékű kampányt folytattak a pártok, a jelöltek tiszteletben tartották egymás személyiségét.
Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, milyen eszközöket használtak stratégiájuk megvalósítására és mindez mennyibe került. A plakátokat május 23-ig kötelesek eltávolítani a jelölőszervezetek.

Lakossági fórumok

– Stratégiánk bevált, hiszen megőriztem az időközi választáson szerzett mandátumomat – értékelt Firtl Mátyás, aki a Fidesz–KDNP jelöltjeként lett ismét Sopron országgyűlési képviselője. – A mostani kampányban kiemelt szerepet kaptak a lakossági fórumok, minden településen és lakótelepen voltam, sok emberrel találkoztam. Nagygyűlést nem tartottam. Amennyire lehetett, éltem a média által nyújtott lehetőségekkel, s készültek plakátok, szórólapok is. Ezt a kampányt lényegében magunk küzdöttük végig, ezúttal nem voltak országosan ismert nevek a vendégeim. Az előírt egymillió forintos költségkeretet nem léptem át. Azokat az utcai plakátokat, amelyeket mi helyeztünk ki, természetesen eltávolítjuk, rövid időn belül.

Személyes megkeresés

– Kampánystratégiánk a személyes megkeresésre épült – tájékoztatott az MSZP soproni kampányfőnöke, Keizler Kálmán. – Ugyanis már a 2002-es választásokon bebizonyosodott, hogy a nagygyűlések – ahol általában ugyanazok vesznek részt – kevésbé hatékonyak. Csupán egy tömegrendezvényünk volt a Jereván-lakótelepen. Négy héten át hétfőtől péntekig az utcán voltunk, beszélgettünk az emberekkel. Célzottan hirdettünk, egyszerű üzeneteket küldtünk és figyeltünk a hirdetések képi világára. A város néhány utcájában helyeztünk el a villanyoszlopokon „elefántfüleket". Stratégiánk bevált, hiszen az MSZP minden idők legjobb eredményét érte el. A költségeink belül maradtak az előírt egymillió forinton. Az „elefántfüleket" eltávolították, az önkormányzat által biztosított A-táblákat pedig már beszedték.

Szakértői fórumok

– Természetesen igénybe vettük az írott és az elektronikus sajtó által kínált lehetőségeket, voltak utcai plakátjaink, standjaink és nagy hangsúlyt fektettünk a személyes beszélgetésekre – mondotta Kóczán Zoltán, az SZDSZ elnöke. – Nagygyűlést, tömegdemonstrációt nem szerveztünk, viszont tartottunk szakértői fórumokat. Stratégiánk bevált, hiszen jelöltünk szép eredményt ért el. A kampányra csak a törvényben meghatározott egymillió forintot fordítottuk. Ennek egy részét helyben költöttük el, másik részét pedig a budapesti központban, ahol különböző anyagokat készítettek dr. Kertész Zoltánról. Miután falragaszaink és hagyományos értelemben vett plakátjaink nem voltak, ezért most nincs gondunk azok eltávolítására. Az óriásplakátokat a velünk szerződésben álló cég szereli le.

Sok sajtótájékoztató

– Az MDF a kampányban sok sajtótájékoztatót tartott – tudtuk meg Oszvald Ferenc Nándor kampányfőnöktől. – A központi irányelveknek megfelelően Sopronban is a középosztályt céloztuk meg, sikerrel, hiszen Nagy Tamás az országos átlagnál sokkal jobban szerepelt. Igyekeztünk minél több helyen megfordulni, különböző programokat szervezni és nagy hangsúlyt fektettünk a személyes találkozásokra, hitelességünkre. Mi is éltünk azokkal a lehetőségekkel, amelyek a többi párt számára is adottak voltak. Kampányköltségvetésünk szerény volt, az előzetes számítások szerint mintegy 800–850 ezer forintot költöttünk. A plakátok „eltakarításával" már nincs gondunk, mert részben mások távolították el, részben pedig a reklámcég.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hazaér a soproni társulat

A Petőfi Színház társulatának „letelepítését” tervezi az önkormányzat. Az elképzelések szerint a Lövér körúti apartmanházban tizenöt–tizenhét lakást bocsátanak a színészek rendelkezésére. Az önkormányzat a tizenöt éves működés után talált lehetőséget arra, hogy a Petőfi Színház társulata valóban sopronivá váljon. Tovább olvasom