Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 21°C Még több cikk.

Pongrácz: Önvizsgálatot várnánk a szocialistáktól

Több olyan beruházás is van, amely az előző szocialista önkormányzati ciklus hibás döntése miatt nyomja a soproniak vállát, a város költségvetését -mondta el Pongrácz Attila (Fidesz).


Az egyik ilyen beruházás a Fészek apartmanház ügye. A kiadási és bevételi adatokat nézve mintegy 600 millió forintos veszteség származik a szocialista városvezetés idején történt kockázatos, hibás, felesleges és józan ésszel szinte nem is indokolható döntésből - mondta el pénteki sajtótájékoztatóján Pongrácz Attila (Fidesz), önkományzatiképviselő.

A politikus kifejtette, a tűzoltólaktanyának kiszemelt Győri úti ingatlanok megvásárlására 2006-ban kötöttek szerződést. Utóbbi kapcsán mindenképpen elgondolkodtató, hogy miért kellett 272 millió forintért megvásárolni egy tűzoltólaktanyának lényegében alkalmatlan ingatlant, amikor egy önkormányzati tulajdonú telken –akár az ipari parkban- ekkora összegből már egy teljesen új, a tűzoltók igényeinek mindenben megfelelő laktanyát lehetett volna építeni, és a jelenlegi belvárosi ingatlant hasznosítani.

A legnagyobb horderejű mégis a Petőfi téri mélygarázs építésének ügye.
Önkormányzatunk a Legfelsőbb Bíróságig is elment, hogy visszaszerezze a soproniak pénzét. A pert megnyertük, a Legfelsőbb Bíróság pedig kimondta, hogy a szocialisták által kötött szerződés törvénytelen. Ez a beruházásuk is valóban ezer sebből vérzik, éves szinten 120-130 millió veszteséget okoz a soproniaknak.

A szocialisták zűrös soproni örökségét még a mai napig sem sikerült teljesen lezárni. Eddig valamennyi lezárult pert megnyertünk, és továbbra is azon dolgozunk, hogy érvényt szerezzünk a soproni emberek jogos érdekeinek és hogy csökkentsük az innen származó költségvetési terheket.

A szocialisták történelmi bűne, hogy eladósították az államot, az önkormányzatokat, és a családokat. Aláásták a közélet tisztaságába vetett hitet. Kalmár István helyi MSZP jelenlegi elnök alpolgármesterként részt vett a város gazdasági helyzetét hosszú távon hátrányosan befolyásoló döntések meghozatalában. Szavazatával hozzájárult a mélygarázshoz –melynek előterjesztője is volt- és az apartmanházhoz, aláírásával pedig a jogszabályellenes „jó erkölcsbe ütköző" Pozsonyi úti telek eladásához.

Ezek után az ember általában böjti körülmények között elmélkedik korábbi politikai szerepvállalásának megalapozottságáról és újra és újra sem tud szabadulni attól a bizonytalanságtól, hogy jó helyen van-e a közéletben - zárta Pongrácz Attila.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. c77 2011. március 14. 18:08
    „16
    Nem irom 2xer!!!!
    Sajnos "bennetek annyi a levegö, mint a ....ban"”
  • 20. ujidok 2011. március 13. 22:31
    „Úgy gondolom, hogy minden kérdésemet kikerül, mert nem meri véleményét ütköztetni az enyémmel.
    Lassan hiteltelenek lesznek írásai, mivel minden egyes bejegyzésében, a támadás, szidalmazás, múltra való vissza mutogatások tapasztalhatóak.
    A moderált részek pedig nem egy intelligens emberre vallanak, mivel senki nem bántotta meg itt Önt.”
  • 19. SZILAJ 2011. március 13. 21:00
    „ujidok erre nem is reagálok. <moderálva> ,. ahogy van.
    Olvasd el mit írtál és gondolkozz el rajta, utána meg röhögd ki magad!”
  • 18. ujidok 2011. március 13. 17:40
    „Kedves Szilaj

    A hitelezés elszabadulása valóban nem egy jó folyamat, de ésszerű hitel felvételek segítik a gazdaságot.
    Itt nem azzal volt a baj, hogy hitelt vettek fel!
    1. A probléma olyankor keletkezik amikor nagy mértékben erőn felül vesznek fel hiteleket, amire volt is példa.
    2. A probléma pedig az amikor az árfolyam elszabadul, megdrágul a hitelezés, és nem tudják tovább fizetni.

    Magyarországon mindenki annyi hitelt vett fel, amit éppen tudott még fizetni, de mivel elszabadult az árfolyam, így nagyon sok ember bajba került.
    Szerinted mennyivel emelkedett meg pl. azon Önkormányzatok hitel állománya, amelyek csőd közeli állapotba kerültek, azért mert Szijjártó, és Kósa felelőtlen nyilatkozata végett össze esett a Ft?
    Ezért is valóban egy másik politikai csoport a felelős?”
  • 17. SZILAJ 2011. március 13. 16:04
    „Tehát akkor röviden: Akik ide juttatták ezt az országot, azok jelenleg ellenzékiek a parlamentben.
    Akik hatalmon vannak és próbálják rendbe tenni az országot azok a "semmirekellő politikai erő".
    A naconalistákat is elutasítja , tehát a Jobbiknak sincs önnél esélye....
    Szabad a gazda?? ------ L M P ??? Mivel sajnos ez a mai étlap...
    Mellesleg ki az a "MI" akire ön állandóan hivatkozik ?
    Szerintem ez a "MI" csak egy egészen kicsi kissebbség, akik most elnyomva érzik magukat, mivel
    olyat buktak a választásokkor mint Rottenbiller. Sajnálom önt.
    Sokáig lesz még elégedetlen ebben az országban. Szokjon hozzá.”
  • 16. TancsKaszabell 2011. március 13. 10:32
    „Néhány gondolatom a 9.-11.-12.-13.sz "szösszenetekhez" mert nem igen lehet a mondókájukkal érdemben,sőt egyáltalán nem lehet , vitatkozni...mert érvtelenek,tiszteletlenek és sértőek,vagy csak egyszerűen zavarosak,mert a leírtak társadalom politikai ismeretek teljes hiányára, és a pártosságnak már debilitás számba menő hithű szolgálatára, jelen politikai, gazdasági és szociális valós helyzetünknek teljes tagadására utalnak.
    Nos!
    9.RE :
    -Nem álmodozom hanem értékeltem a helyzetünket, és az nem rózsás, sőt életveszélyes!
    -Nem a baloldal van a gödör alján hanem MI ÚGY EGYBEN VAGYUNK OTT, RÖVIDESEN!
    -A politikai esélyeink javulnak ahogy ennek a semmirekellő politikai erőnek pedig sajnos nem elég gyorsan romlanak!
    -A börtönökben azok vannak,- sajnos eléggé aránytalanul és nem pártsemlegesen-,akik oda valók!
    Csak türelem! "Mert/De jön még a többi....... kutyára is dér! "
    -Mit akarunk? Csak biztonságban akarunk élni, köztársaságban, jog és vagyonbiztonságban, szólás és vallás szabadságban és egy szekuláris tisztességes európai modern hazában!
    Ezeket MI nagyon akarjuk! Annyira akarjuk, hogy hajlandóak vagyunk küzdeni is érte!!!!
    -Mi egy olyan országban akarunk élni amelynek tisztességes és európai színvonalú jövőképe van és nem pedig kötelező államvallása........stb. sorolhatnám még bőven amit MI nem akarunk.
    Ezért!
    Elutasítjuk ezt a nacionalista, múltba forduló, vallási alapú kalandorságot ezt a szegények elleni vircsaftot,ezt az ,,forradalmi" hatalomgyakorlást amit a Fidesz és a támogatói tesznek !
    11.RE :
    -Az örömöd legyen az Öné! Mert a többiek, látom Önnek nem is számítanak.
    -Sokan jobban élnek ....de azok csaknem mind a Fidesz zsákjából ugrottak ki zsíros állásokba, beosztásokban landolva, többnyire teljesen érdemtelenül(!) ,jó megrendelésekbe,....................... rokoni, családi, baráti, elvtársi, kollégiumtársi és az Isten tudja milyen szervilis kapcsolataik alapján.
    -Az érveknek a vitában a sorsuk az, hogy megméret tettnek aztán vagy igazak vagy nem de hatnak!
    Persze ennek megértéséhez,logikus alkalmazásához kicsit több értelem kell !
    12.RE:
    Nos!
    Csak röviden mert nincs annyi hely és időm arra, hogy érv dús hozzálocsogásához részletesen válaszoljak.
    -A ,,szegényeszű"..............nos ez egy gyatra mű szó,- amelyet egy iskolázatlan vagy csak eléggé zavaros erkölcsi alapokon álló,kiforratlan jellemű fiatal ember találhatott ki-, és ezért hát szabadon értelmezem!

    Így büszkén vállalom a szegények, elesettek, az önmagukon segíteni nem tudók képviseletét akár társadalompolitikai képviseletét és bizony egyre gyakrabban anyagi támogatásukat is.
    13.RE:
    Nos!
    Két lehetőség van, egyrészt az, hogy indulatból írták(ez a valószínűbb!), ezért oly zavaros, a másik pedig valamilyen időskori deminanciára utal mert, hogy teljesen zavaros ez a vélemény,.... nem is vélemény(!), ráadásul ezt a zavaros gondolatfűzést dicséri másnál is!”
  • 15. meti 2011. március 13. 08:35
    „A visszamutogatás helyett mikor fogunk a jövőbe tekinteni?
    Mikor tudjuk meg mi a terve az önkormányzatnak, a visszaperelt ingatlanokkal, a Pozsonyi úti szemét telep, Rét utcai, István-bíró úti ingatlan?
    Koncepcióról, elképzelésről semmi információ, az idő vasfoga dolgozik, az épületek lassan az enyészeté lesznek, ezek nem tűnnek átgondolt intézkedésnek
    A per költségből hány tűzoltó laktanyát lehetett volna felépíteni, vagy az e célra megvásárolt ingatlant átalakítani?”
  • 14. ujidok 2011. március 12. 19:57
    „11.
    Választások alatt senki sem beszélt válság kormányról úgy gondolom.
    A jelen kormány azt mondta minden rendben van, és ha hatalomra kerülnek már érezhető lesz a változás.
    Nem beszéltek reformról, sem megszorításról, most pedig elismerik, hogy csak ez az út létezik.
    Azt ígérték megvédik a magán tulajdont. /magán nyugdíj/
    Állásokat ígérték / reform majd önk. szinten elbocsájtások/
    Stabilizálják az árfolyamot / érezhető most is/

    Sajnos teljesen mást mondtak, mint amely irányban kormányoznak.
    Kérdésem miért? Mikor mindenki ismerte a költségvetési alapokat?”
  • 13. taktam 2011. március 12. 18:20
    „Őszintén gratulálok Attila! Csak ez a halódó, demagóg, magyar és ország ellenes libsiszoci csapat sem olvasni, sem szöveget értelmezni nem tud... Így fejlődtek halódó progresszív libsiszocik-á.”
  • 12. c77 2011. március 12. 14:38
    „"szegényeszü hozzászólás"
    /7 8 10/”
  • 11. SZILAJ 2011. március 12. 14:34
    „Igen, én örülök hogy a Fidesz van hatalmon. Senki sem él jobban , mint 4 éve . Egy válságkormány után átvett országban egyszerűen nem lehet jobban élni, sajnos még sokáig nem.
    Azt írod : " mert nektek csak fidesz meg mszp van... " Miért? Ki van még?
    Olyanok vagytok, mint a Heller Ágnes. Az érveitek hazugságok, de azt nagyon komolyan gondoljátok.”
  • 10. aztapaszta 2011. március 12. 13:12
    „szilaj remélem örülsz, hogy a fidesz van hatalmon... remélem jobban élsz mint 4 éve... remélem a mostani város-vezetéssel együtt fogsz elhúzni melegebb éghajlatra... annyi önkritikád van, mint a fidesznek... 5-10 év múlva is az lesz a szlogen, mertagyurcsány, mertazmszp, mertabajnai... azért van itt ez az ország, mert nektek csak fidesz meg mszp van... azért azt el kell ismerned, hogy az elmúlt 5 évben 3-4-szer akkora lett Sopron adóssága, mint előtte volt... és nem a mélygarázs, meg a deáktér miatt... de ha nem így van, akkor csak írogasd mertagyurcsány, mertazmszp, mertabajnai”
  • 9. SZILAJ 2011. március 12. 12:32
    „Ne álmodozz TancsKaszabell! Ha Fidesz népszerűsége csökkeni fog, akkor is többszöröse lesz az MSZP-dének!
    Olyan mélységekből kritizáljátok a Fideszt , hogy esélyetek sem lesz a következő 8-12 évben behozni azt.
    Gondolkozzatok el inkább , miért tartotok itt a gödör alján.... Hogy kerültetek ide?
    Amíg ezt az önvizsgálatot nem végzitek el magatokon, kár minden szóért...
    A börtönök a ti politikusaitokkal van tele. Mit akartok ti egyáltalán??”
  • 8. TancsKaszabell 2011. március 12. 08:10
    „Kedves Pongrácz Attila úr (Fidesz)!
    Határozottan úgy vélem Ön eltévedt az önök által létrehozott súlyos, nehezen kezelhető valóban riasztó helyzetben, amit akkor ismertek fel amikor megtudták, hogy azok akik a hitelek felvételére kapacitálták önöket, azok most nem segítenek, sőt!!! Ettől megriadt/megriadtak és össze vissza beszél/beszélnek és vádaskodik/vádaskodnak!
    Nem hiszem, hogy jelen helyzetünkben egy már meghaladott kormányzati időszak vezetőinek, vagy a város korábbi önkormányzatának kellene itt sürgős önvizsgálatot tartania!
    Bár még az jórészt most is hátra van, úgy egészében.
    De azt igen, mert tudom, látom, hogy azok akik kilenc hónapja ezt az országot vezetik, vagy azok akik ezt a várost öt-hat éve vezetik azoktól igen csak elvárnám az önvizsgálatot, tekintettel az ország jelenlegi állapotára, vagy a városunk jelenlegi gazdasági helyzetére nézve.
    Tehát!
    Ha majd kimászunk a ,,gödörből" ahova az önök áldásos tevékenysége miatt is kerültünk és az ország is elkerüli azt a csapdát amit az önök pártja állított ,,forradalmi" rendezkedésével,-most is ezen ,,munkálkodik"-, az országban, de a megítélésünkben is, akkor tarthatunk önvizsgálatot de nem olyan fideszes sanda módon, ahogy önök szokták, hanem tisztességesen, minden eddigi kormányzati/önkormányzati tevékenységet mérlegre téve.
    Pl. megvizsgálni javaslom Járai, Szijjártó, Kósa, és a többi munkatársuk, párttársuk közéleti és kormányzati szintű tevékenységének gazdasági következményeit....vagy a felvett hitelek tételes, kellően transzparens felhasználását városunk esetében....sok-sok példa van még!
    Szerintem jó ideig el leszünk foglalva ezzel a munkával, mert ha hiszik ha nem erre sor fog kerülni!
    Sokan ebben az országban,leginkább azok akik erre a semmirekellő pártra szavaztak reménykedve tekintettek a jövőbe. Bevallom még én is reménykedtem, hogy ennek a stabil politikai támogatásnak a birtokában az önök pártja nekilát és végrehajtja mind azt a reformot amit galád jövőteláruló módon meggátolt, szimpatizánsai pedig szabotálták ahol csak módjukban állt.
    Akik a már összegyűjtött tapasztalataik alapján döntöttek a szavazáskor féltek,tartottak ettől a semmirekellő párt hatalomra kerülésétől. Nem ok nélkül!
    Mert ez a párt egy semmit meg nem bocsájtó, mindent tagadó, együttműködésre képtelen, gyalázkodó, a szélsőjobbot becstelen célból sumák módon felhasználó, a válságban félreálló, némely egyház vallási hegemonikus törekvéseit támogató politikai erőtől semmi jót nem várt, ezt a magatartást tanúsította az elmúlt nyolc év alatt.
    2,7 millió szavazat.... cudarul becsapták őket! Lassan mind rádöbben arra, hogy becsapták őket.
    Akik eleve ezt várták tőlük azok sem örvendeznek mert itt recseg ropog minden a városban és az egész országban is.
    Én is és még sokan mások is most riadtan, ledermedve figyelnek és türelmük egyre fogy.

    Az önök semmirekellő pártjának a támogatottsága pedig elkezdett csökkenni,....nos régen tudjuk egy kis hógolyóból lesz a lavina....”
  • 7. Biczi_László 2011. március 11. 21:13
    „Azért megkérdem itt is, ki tudja, hátha...
    Szóval jó-jó, akkor tartsunk önvizsgálatot, ezt értem, de mi a véleménye a városvezetésnek az iskolákról és a kórházról? Tudniilik, hogy szerintük mi legyen velük?! Tényleg csak azért kérdem, mert ők vannak hatalmon egyrészt itt Sopronban, immár több mint 4 éve és most már országosan is, lassan 1 éve.”
  • 6. SzImike 2011. március 11. 20:01
    „Mi is kérünk önvizsgálatot, de nem csak az MSZP-től, hanem a kedves FIDESZ-től is.”
  • 5. fickó 2011. március 11. 19:41
    „istván51 teljesen igaza van ezzel a hozzá állással küldtek nagyon sok embert padlóra”
  • 4. 1soproni 2011. március 11. 19:32
    „http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/11/a_kormany_megbuktatna_a_koltekezo_varosvezetest/”
  • 3. Ovinkor 2011. március 11. 19:20
    „Minden bizonnyal történtek hibák, de 10 MILLIÁRDDAL mégis csak a Fidesz növelte meg az adósságot.”
  • 2. istván51 2011. március 11. 18:58
    „Pongrác ur! melyik több???? A 600 millio vagy a 7 miliárd amit a fidesz féle városvezetés vett fel kölcsönként.erről beszéljen.Az elmult 5 évben nem az MSZP vezette a várost,vagy mégis?!Vagy minden jo mit őnök csináltak,és minden rossz mit a másik.Önök akkor sem szavazták meg még azt sem ami jo volt,és most sem teszik,mert az az elmélet hogy a másikét nem támogatjuk még akkor sem ha esetleg okos dolgot mond.Hol van a multhéten egy másik képviselőtől származo együttmüködés.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VOLT fesztivál: jön a My Chemical Romance, Sum 41 is

A már korábban bejelentett nevek mellett a My Chemical Romance, a Sum 41, a The Ting Tings, a… Tovább olvasom