Kisalföld logö

2018. 04. 20. péntek - Tivadar 12°C | 23°C Még több cikk.

Peresztegi mentős tragédia: `az úttal nincs baj`

Pereszteg - A szerdai, halált okozó mentőbaleset újra fókuszba állította a 85-ös főútvonal peresztegi szakaszát, ahol feltűnően sok baleset történik. A kisalfold.hu fórumán is sokan bírálták az út minőségét. A szakember azonban állítja: az úttal nincs baj.

Csütörtök 15 óra 40 perc 

"A 85. számú főút Fertőszentmiklós–Pereszteg közötti szakaszának korszerűsítése 2000 őszén készült el. Kedvezőbb vonalvezetést alakítottunk ki, kiszélesítettük az útpályát, a padkát. A települések bejáratához forgalomlassító szigetek kerültek, hosszabb lett az utat szegélyező villanyoszlopsor is" – mondta el a Kisalföldnek Szirányi Ákos, a Közútkezelő megyei igazgatója.

"A sofőrök többsége él is e lehetőséggel"

"Tábla figyelmeztet a lassításra, emellett előzési tilalom van érvényben a szakaszon. A legtöbb balesetet mégis a helytelenül megválasztott sebesség okozza. A forgalomlassító szigetet megelőző 300 méteres szakaszon az elmúlt öt évben 15 személyi sérüléssel járó – többnyire pályaelhagyásos – baleset történt; 2 halálos, 3 súlyos és 6 könnyű sérülttel.

Az út az engedélyezett 90 km/h sebességnél gyorsabb közlekedésre is alkalmas, és a sofőrök többsége él is e lehetőséggel. A Pereszteget jelző tábla a forgalomlassító sziget előtt áll, ennek vonalától 50 kilométer/óra a megengedett sebesség.

"Ez okozhatja a tragédiákat"

Ám a jelentős sebességtúllépéssel érkező autósok nem képesek lelassítani a szigetig, és az azt követő íven elveszítik uralmukat a járművük felett, ez okozhatja a tragédiákat – reagált a felvetésekre Szirányi Ákos.

Az út kezelője mindezek miatt nem is tervezi, hogy a meglévőkön túl óvintézkedéseket vezetne itt be, de azt megfontolják, miként tudnák még figyelemfelkeltőbbé tenni a jelzéseket.

Korábban

Agyagosszergényből szállított beteget Sopronba a kapuvári mentőszolgálat egyik járműve, amikor szerdán reggel 8 és 9 óra között - eddig tisztázatlan okból - árokba borult Pereszteg belterületén. A jármű a település Fertőszentmiklós felőli részén, a forgalomlassító sziget után egy villanyoszlopot döntött ki és és jelzőtáblákat sodort el, majd megpördülve az útra merőlegesen, oldalára fordulva állt meg.

A mentőben szállított beteg - egy 89 éves agyagosszergényi férfi - a helyszínen életét vesztette, őt kísérő feleségét, valamint a mentőápolót a soproni mentők a soproni Erzsébet-kórházba szállították. Az autó sofőrje ép bőrrel saját lábán szállt ki a roncsból, őt megfigyelésre szintén kórházba szállították.

Galéria a helyszínről

- A jármű vélhetően a kanyar ívét nem tudta tartani, és a sofőr elveszítette uralmát az autó felett, így következhetett be a baleset - mondta el a helyszínen a kisalfold.hu-nak a kirendelt baleseti parancsnok, Németh Róbert őrnagy.

Az Országos Mentőszolgálat regionális igazgatója, Puskás Tivadar szintén a helyszínre érkezett. Tőle megtudtuk, a mentőápolót felső, az elhunyt férfi hozzátartozóját alsóvégtag-töréssel szállították kórházba.

A hozzátartozók a balesetről értesülve szintén Peresztegre siettek. Elmondták, a 89 éves bácsi nem volt súlyos beteg, egy a közelmúltban elkapott influenzaszerű kór döntötte ágynak. Mivel sokáig feküdni kényszerült, tüdeje feltelt vízzel, emiatt kellett kórházba szállítani. Ám arra, hogy ilyen tragédiába torkollik az út, nem számítottak.


A 85-ös főút Peresztegi és környező szakaszán nem ritka, sőt egyre gyakoribb a kisodródásos baleset. 2005-ben egy budapesti család halt meg itt, 2006-ban egy soproni apa és 33 éves fia veszítette életét, de 2007-re is jutott tragikus kimenetelű baleset. A legutóbbi, vasárnapi baleset nyomai - ez szerencsére nem vált végzetessé - még látszanak, az út mentén egyre több a kereszt. 

Cikkünk kisalfold.hu fórumán egy hozzászóló arra gyanakszik, hogy a mentőautón nem volt téli gumi, ez okozhatta a balesetet. – A mentőgépkocsi (az OMSZ mentőkocsijai általánosságban) téli közlekedésre alkalmas, „négy-évszakos" gumiabroncsokkal vannak felszerelve. A gumiabroncsok állapotát folyamatosan ellenőrzik, az elmúlt években egyetlen olyan mentőbaleset sem történt Magyarországon, melynek oka a szakértői vizsgálatok szerint a gumiabroncsok minősége, vagy állapota lett volna – tájékoztatta portálunkat Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és pr igazgatója.

A rendőrség hivatalos közleménye szerint február 4-én 8 óra 35 perckor a 85-ös főút 65-66 km szelvénye között egy influenzás beteget Agyagosszergényből Sopronba szállító mentőautó sofőrje a balra ívelő útkanyarulatban az uralmát elvesztette a jármű felett, jobb oldalra kisodródott és nekiütközött egy beton villanyoszlopnak. Ennek következtében a gépjármű kipördült és oldalára fordulva az árokba került.

A mentőautó vezetője könnyebb, a mentőápoló valamint a beteg hozzátartozója súlyos sérüléseket szenvedett. A beteg, a 89 éves agyagosszergényi férfi a helyszínen életét vesztette. A baleset körülményeit a rendőrség igazságügyi mérnök és orvos szakértő bevonásával vizsgálja.


Nagyobb térképre váltás
Baleset Peresztegen: mentőautó borult az árokba.

 

Olvasóink írták

81 hozzászólás
  • 81. Tonxy 2009. február 16. 22:20
    „Vagy ma egy vw transporter. A rendőrök meg egy kanyarral odébb ülnek a vw borában sötétkék körbefoliázott és mérnek ott ahol már ugysem csuszik ki senki. Ha legalább egy 100m-rel előrébb mennek lehet hogy a jelenlétükkel megakadályoznak egykét balesetet.”
  • 80. Zsoké 2009. február 11. 09:35
    „Intel!
    Jah és mesélhetsz nyugodtan :)”
  • 79. Zsoké 2009. február 11. 09:07
    „Intel!
    Ha Te tudsz nekem a következő 20évre 150-200eFt-ért (vagy többért mind a mostani) melót én szívesen átmegyek oda..
    Sajnos a mai világba örülünk,hogy van munkák,és nem utolsó sorban szeretem amit csinálok..
    (hozzátenném nem azért,mert szirénázhatok..)
    és kikérem magamnak,hogy pocskondiázd a kollégáimat,és engem..
    Én jó gépkocsivezetőnek (és nem sofőrnek) tartom magamat,de fix megbízható munkahelyet több fizetésért nem tudok,de ha Te annyira tudsz szívesen várom ajánlatodat a emailcímemre..”
  • 78. btr 2009. február 10. 14:17
    „Részvétem az elhunyt családjának! Itt nem arról van szó, hogy kit mennyiért vesznek fel gépkocsit vezetni.
    Hanem arról, hogy aki ezt a fajta munkát végzi, az felelősségteljesen tegye! Nem köpdösni kell egymást, hanem a szabályokat mindenkinek be kellene tartani, ez alól a megkülönböztetett járművek vezetői sem kivételek!
    Valamint nem árt ismerni a reá bízott jármű menet tulajdonságait! Az is lehet, hogy a gépkocsivezető rosszul lett!”
  • 77. xen 2009. február 08. 21:52
    „????????????”
  • 76. xen 2009. február 08. 20:23
    „NIncs baj? Ott a BMW az árokban................”
  • 75. Nanu 2009. február 07. 17:37
    „Te kis andersen :) Tudod van aki nem mindenben a pénzt látja, lehet máshol is dolgozni az igaz, de van amiért érdemes a mentőknél dolgozni, de te ezt úgysem értenéd meg :) Ha meg arra vered magad h rájöttél ki a hibás gratulálok.. kárörvendő fax..”
  • 74. Intel 2009. február 07. 17:15
    „Aki jó söfőr az talál máshol munkát, ahol nem 80.000Ft-ot keres.
    Azért mradjunk annyiba, hogy tudnák mesélni...

    Viszont majd a vizsgálat kideríti, hogy ki volt a hibás...”
  • 73. Imcsi 2009. február 07. 13:18
    „Intel! Két kérdés: Milyen az átlagos vezetési stílus? Mik a jó gépkocsivezető ismérvei?”
  • 72. Nanu 2009. február 07. 08:51
    „Intel akkor te egy tudatlan barom vagy ha így gondolod..”
  • 71. Intel 2009. február 07. 02:52
    „Minden a gépkocsi vezetőn múlik...
    Egy dolgot nem szabad elfelejteni, hogy rengeteg ilyen autót vezető ember vezetési stílusa átlagon aluli...
    A jó gépkocsi vezetők nem havi 80.000Ft-ért dolgoznak, hanem komolyabb helyeken vezetnek...”
  • 70. Taeryuk 2009. február 06. 23:20
    „rázó 2009.02.04. 12:28

    Rázó, te is egy okostojás lehetsz a sok közül.
    Akkor most felvilágosítalak az bitumenes- kavicsos nevezhetném akár milyen csíkokról személyedet.
    A felhozott utszakaszon ( Ágfalva elött ) az nem tudatosan készült igy, hol láttál te már ilyet?
    Nem ez volt a cél, hanem igy sikerült. Történt hogy, ezt a nevezhetném- valamit- méghozzá EU-s pénzekből ami nem egy- két millió forint, ősz derekán készítették hidegben, s egy hét használat után a kavicsok az út szélére kerültek, eredményezve ezt a , ha szavaddal élhetek- csikós- utat. Nem kis bosszuságot okozva ezzel az uton haladó autosoknak akiknek számtalak kavicsfelverődést kapott járgányának alváza és karosszériája.
    A balesetek azért történtek ott a kanyarban, mert sok vagány csávó meg akarta mutatni, hogy Ö bizony be tudja venni a kanyart 100-al is, ill. természetesen elözésbe is kezdenek ott, hogy még élvezetesebb legyen az egész. Magad körül csináljál rendet, utánna beszéljél.”
  • 69. avargapista 2009. február 06. 17:58
    „Nem csak az út a hibás. Ha valaki szállításból, fuvarozásból él, nem vesz használhatatlan gumit a kocsijára. A főnöki autókra telik téli gumi, akik ráérnek, ahol viszont menni kell oda csak a gagyi-gumi kerül. Miért lenne pénz a munkaeszközre, a biztonságra? Se kiegészítő fényjelzés, se láthatósági mellény, se munkaruha, se fényvisszaverő a mentőre, sőt ha a mentősök megveszik, leszedetik velük.(forrás:mentők fóruma) Szerintem a balhé 2/5-e az úté, 2/5-e az OMSZ-é 1/5-én meg osztozik a sofőr a körülményekkel és egyébbel.”
  • 68. kackac 2009. február 06. 12:09
    „Valóban, a kanyar a hibás, mint mindig.”
  • 67. Nahááát 2009. február 06. 11:53
    „Elég gyakran járok arra, legutóbb tegnap. Koradélután mentem Győrből Sopronba, késő este a ködös, nyálkás úton jöttem vissza. Nem értem a hozzászólókat, mi a gond ott az úttal? Szerintem a gond az, hogy sok ember nem képességei és az autója állapotának megfeleően választja meg a sebességet.”
  • 66. MTT 2009. február 06. 10:08
    „Majd most ráverik a balhét a mentősre, az út meg tökéletesen jó, -mint köztudott Magyarországon mindenütt-
    így tehát csakis és kizárólag az a kérdés, egyáltalán, minek autózunk, lehetne menni gyalog, akkor nem történne ilyen baleset....Vicc”
  • 65. ungi 2009. február 06. 09:59
    „Ancsa! Napi szinten jarok erre, es en is azt mondom, nincs az utnak baja! A baj az emberek fejeben, es a közlekedesi moralban van. Lassito sziget elött kinn van az elözni tilos tabla, a lakottterület kezdetet jelzö tabla, tehat 50 a megengedett sebesseg. Ha ennyivel megy valaki, meg ha le van fagyva sem csuszik meg. Persze ahhoz teli gumi is kellene!”
  • 64. kackac 2009. február 06. 07:44
    „És most mondjunk el egy imát azért, aki közülünk elsőként fogja követni az elhunytat.
    Ámen”
  • 63. avargapista 2009. február 05. 23:02
    „"Mindenkit érhet baleset..." ez a mottó.
    Akkor néhány tény. A sofőr fiatal, viszonylag rutinos, nem volt még vezetési tréningen. Az ápoló szakképzett. Ami eldönti hogy kell-e NÍ-NÚ az a beteg állapota. A beteg nem csak influenzás volt, hanem más, sújossabb baja is volt. Öszinte részvétem a családnak. Úgy döntöttek hogy kell a kéklámpa, sziréna. Elég lehetett a hangszínváltóra pillantani csak és már megtörtént a baj. A kocsi hangtechnikája a sofőrtér közepén van, amit még a hosszúkezű emberek sem érnek el könnyen. Csak egy pillanat. És akkor a "ha"-k:
    - Ha lett volna a sofőr téningen talán más lett volna a kimenetel, mert a lent említett másik mentős volt ilyenen. (11.hsz)
    - Ha van az autón csak TÉLI gumi, szintén zenész.
    - Ha a lassító 20m-el odább kerül a 10 baleset után...
    A mentődolgozó, a rendőr, a tűzoltó ha elmegy ilyen vezetési pályára, megköszönik, ha megköszönik( az Ő érdeke), de ki nem fizetik. Évente, másfélévente mehet talán 1 sofőr ilyen helyre. Az M+S gumi nem mindig jó ilyen helyzetben, kevés. Hol vannak a csúcstechnikák? (ESP, kormányról vezérelhető hang, stb). Sajnálom az ápolót, a hozzátartozót, a sofőrt és aki még ott fog balesetet szenvedni.”
  • 62. zeta62 2009. február 05. 22:24
    „A "gyengébbek " kedvéért:
    A cikk címe nem az út sérüléséről szól, hanem annak minőségéről, amit itt sokan bíráltunk, s akár elismerik, ( nem fogják, mert az a felelősséget is felvetné) akár nem, kritikán aluli....
    Olvasni, olvasni...”
81 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pötyi: szerelmet old-köt, üzletemberek faggatják a jövőről

Sopron - Boszorkányok márpedig léteznek. Legalábbis beszélgetőtársam azt állítja, ő ennek született,… Tovább olvasom