Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Per kezdődhet rossz sírkő miatt

A fogyasztóvédelmi felügyelőséghez is eljuttatta panaszát a peresztegi Vas Kálmán, aki a megye egyik sírkövesének munkájával elégedetlen. A cég nem működik együtt a békéltető testülettel sem, így neve annak feketelistájára is rákerülhet.

– Áprilisban bíztam meg a fiatalembert egy családi sírkő felújításával. Már az első találkozáskor átadtam neki százezer forint előleget, de a munka így is csak többhetes késéssel készült el, silány minőségben. Az alap sokkal vékonyabb, mint általában lenni szokott, s nincs lejtése az emlékműnek, így komoly esély van arra, hogy télen szétfagy, ha csapadék éri. A csaknem háromszázezer forintos végösszegről számlát sem kaptam – mérgelődött a nyugdíjas, akinek a legnagyobb sérelme, hogy a vállalkozó nem reagál megkeresésére, nem veszi fel a telefonját, s nem javítja ki a hibákat.

Vas Kálmán elégedetlen a sírköves munkájával. Fotó: Magasi Dávid
Vas Kálmán elégedetlen a sírköves munkájával. Fotó: Magasi Dávid


A férfi több fórumot megjárt panaszával, ennek ellenére még nem térítették meg a kárát. Az eset kapcsán annak jártunk utána, ilyenkor mit tehet az ember, hol kaphat valódi segítséget, s a megbízás előtt hogyan tájékozódhat az általa kiválasztott cég előéletéről, referenciáiról.

Horváth László, az ügyben eljáró békéltető testület elnöke elmondta, a testület úgy döntött, amennyiben a vállalkozó nem javítja ki a hibákat, vissza kell állítania az eredeti állapotot, s a teljes összeget vissza kell fizetnie a megbízónak. A cégvezető azonban a határozatot tartalmazó levelet nem vette át, a meghallgatáson nem jelent meg. Hozzátette, az említett céggel kapcsolatban rengeteg panasz érkezett a szervezetükhöz, ami egyébként a fogyasztóvédelmi hatóság mellett működik és egyéni panaszokkal foglalkoznak. Tavaly Győr-Moson-Sopronban 357 esetben kellett eljárniuk, idén is hasonló a nagyságrend.

– Célunk, hogy a fogyasztói jogvitát egyezséggel zárjuk le. Akkor van gond, ha a bírált vállalkozás nem működik együtt velünk. Ilyenkor egyetlen eszközünk a nyilvánosság marad. A fogyasztóknak azt javaslom, mielőtt megbíznak valakit egy munkával, tekintsék meg a bekeltetes.hu honlapot, ami egyfajta feketelistaként működik. Pozitív lajstrom is van, a megbízható vállalkozásokról a fogyasztóvédelmi hatóság oldalán vagy a kamarák, ipartestületek honlapjain olvashatnak – fogalmazott az elnök.

Az elnök szerint olvasónknak a pénz visszaszerzésére egyetlen eszköze a polgári peres eljárás maradt, a bíróság a döntésnél a békéltető testület ajánlását is figyelembe veszi.

Olvasóink írták

  • 5. qqriq39 2011. november 15. 15:43
    „A vélemény szabad!Mégha ezt a gimesgránit nehezen is viseli.A napilap megjelentette Vas úr véleményét,nem jelentette meg a mi véleményünket,majd megjelentette a gimesgránit véleményét.Vas úr valóság-élményében a gimesgránit nem jóhírű,a mi valóság-élményünkben a gimesgránit nem jóhírű,a gimesgránit valóság-élményében a gimesgránit jóhírű.A szabad vélemények aránya-tartalma nyújt egy informatív képet az olvasónak, - aki felnőtt,és majd eldönti,hogy miképp mire használja ezt.A napilap ott hibázott,hogy (ki tudja milyen alapon) szűrte a véleményeket.Gimesgránit úr sokmindent megtehet,azt azonban nem,hogy a rajta kívüli embereknek a szabad véleményalkotást megtiltsa,- még akkor sem,ha ez rá nézve nem hizelgő.”
  • 4. gimesigranit 2011. november 15. 14:20
    „A találgatások elkerülése érdekében szeretnénk rögzíteni, hogy a cikk a Gimesi Gránit Kft.-ről szól és az abban foglaltak - eltekintve azon körülménytől, hogy Vas Kálmán Úr a megrendelőnk - minden valóságtartamot nélkülöznek.

    Nagyon sajnáljuk, hogy a megkérdezésünk nélkül és a véleményünket meg nem hallgatva jelentették meg a jóhírnevünket sértő cikket, lehetőséget sem adva számunkra, hogy az olvasók objektív és valós képet kapjanak egy olyan helyzetről, melynek valós ábrázolása az újság kötelezettsége lett volna.

    Belátjuk, hogy a valóság leírása nulla hírértékkel bír és valamivel meg kell tölteni a hasábokat, de azt nem, hogy mért másoknak komoly erkölcsi és anyagi károkat okozva kell a példányszám növelésére törekedni.

    A sérelmes és valótlan állításokra tekintettel jogi képviselőnkön keresztül a napilap szerkesztőségét helyreigazításra kértük, illetve Vas Kálmán úr ellen pedig személyiségi jogaink megsértése miatt peres eljárást indítottunk.

    Gimesi Gránit Kft.”
  • 3. Csetneky 2011. november 14. 19:48
    „Amíg nem ad számlát a jóember, nem fizetek neki egy vasat sem. Papír nélkül egyáltalán miel bizonyítja, hogy miben állapodtak meg és mennyiért. Hosszú lesz az a polgári per.”
  • 2. barca10 2011. november 14. 16:01
    „Kedves NoBo!
    Ha megnézed azt a honlapot, amit említenek, akkor kiderül egyértelműen, hogy igen, G.-ről van szó. Tavaly ővele csináltatták meg anyósomék a régi sírok felújátását, hát nem lett köszönet benne. Három sírról beszélünk, az egyiknek a fejfájára rakattak gránitlapot. Mire lementek megnézni az elkészült munkát el volt törve a sarka a lapnak, felhívta őket apósom, majd jó pár hetes könyörgés után megjavították. Hogy hogyan, az más kérdés. Egyszerűbb lehetett ez a megoldás: nem kicserélték a gránitlapot, hanem egyszerűen ráragasztottak mégegyet, ami már el van törve. Szóval nem tudom, milyen minőségű az anyag, de egy sz--r az egész. Egy biztos, hogy mi soha többet nem fogunk vele dolgoztatni, de az ismerősöket is le fogom beszélni róla.”
  • 1. NoBo 2011. november 14. 12:46
    „Korrekt lenne a többi hasonló céggel szemben, ha meg lenne nevezve....
    Gondolom a G. az”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagycenk: Öt év alatt négy választás

Új, vagy a régi lesz a polgármester? Kik ülnek a képviselői székben Nagycenken? Kedden eldől, a… Tovább olvasom