Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 9°C | 11°C Még több cikk.

Pályaépítés gőzerővel

A Sopron-Szombathely vasútvonal gőzerővel zajló modernizálása mérföldkőhöz érkezett: tegnap mutatták be azt a gyorsátépítő vonatot, amely Európában a maga nemében a legkorszerűbb technológiát képviseli.

Dr. Fehérvári László, a GySEV Rt. vezérigazgatója, dr. Józan Tibor vasútigazgató, továbbá a Sopron-Szombathely vasútvonal felújítását és villamosítását végző kivitelező cég ügyvezetője, Söptei Józsefné Bükfürdőn sajtótájékoztató keretében jelentették be, a nagyszabású munkálatokat osztrák gyártmányú – szakmai szempontból a legmodernebb technológiájú – gyorsátépítő vonat segíti. A 150-300 méteren belül tetszőleges hosszúságúvá összeállítható pályaépítő szerelvény másfél milliárd forintba került.
Az osztrák gyártó cég menedzsmentje, a magyar közlekedési tárca vezető tisztségviselői, az érintett települések polgármesterei és az Európai Unió magyarországi delegációjának szakmai képviselői az elhangzott ismertetők után a helyszínen ismerkedhettek meg a berendezés sokoldalú munkájával.

A magyarországi vasútépítés eddig nélkülözte az Európában ma már szinte kizárólagosan alkalmazott gyorsátépítő technikát. A hazai nagy vasúti projekteknél korábban külföldről bérelt gépekkel hajtották végre a rekonstrukciót. Az első, Magyarországra gyártott gyorsátépítő szerelvény egyidejű vágánybontásra, átépítésre, sínmeghagyásos vasúti aljzatcserére és új vágány létesítésére tervezték.
A GySEV által üzemeltetésre átvett Sopron-Szombathely közötti vasúti pálya elavult, ezért a vonatok biztonsági okokból több szakaszon csak jelentős sebességkorlátozással közlekedhettek. A vasútvonal modernizálása, villamosítása több okból is igen nagy jelentőségű: a régió ezzel kapcsolatos vasúti személy- és áruszállítási tervei számos esetben nemzetközi szintű közlekedéspolitikai döntést igényelnek.
A GySEV Rt. – megvizsgálva a pályafelújítással kapcsolatos pénzügyi és a műszaki lehetőségeket – olyan megoldást talált, hogy az egész vonalon a pályasebességet a korábbi döcögős tempóról minimum 60 kilométeresre, de a legzsúfoltabb pályaszakaszon – Bük és Szombathely között – 80 kilométeresre emelhetik. A most zajló pályafelújítás színvonala megengedné a vonatok 100 kilométeres sebességét is, ám mindez további biztosítóberendezések üzembe állítását igényelné. Ezen a szakaszon a pálya hézagmentes lesz, megszűnik a sínkötések okozta zaj.
A vágányzár augusztus 23-ig tart, a személyforgalmat vonatpótló buszokkal bonyolítják le. A Bük-Sopron vonalszakaszon mintegy 5200 darab tönkrement talpfát cserélnek ki vasbetonaljra. A pálya modernizálásával egy időben a villamos felsővezeték is megépül a vonal teljes hosszán. A munkák jelenlegi állása szerint nem lesz akadálya annak, hogy a terveknek megfelelően a felsővezetéket ez év december közepén feszültség alá helyezzék. A villamosított vasúti pályán a korábbi menetrendhez képest közel húsz perccel lehet hamarabb eljutni Sopronból Szombathelyre.
A vonal felújítása és villamosítása összesen mintegy 3,2 milliárd forintba kerül.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Padokat a terekre!

Sopron köztereit kívánja a Szövetség Sopronért Egyesület feldíszíteni a meghirdetett… Tovább olvasom