Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

Osztrák buszokon utazhatunk?

Győr–Sopron - Az osztrák közlekedési cégek ugrásra készen állnak, hogy részt vállaljanak a helyi és a helyközi autóbuszos személyszállításban. A megye több városát már „kinézték" maguknak, de konkrét ajánlatot még nem tettek.

Lehet, hogy közeli az az idő, amikor már nem valamelyik Volán-társaság autóbuszán utazunk, hanem egy osztrák cégén? Ez néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt, uniós tagságunk azonban ebben is változást hozhat. Hogy kinek az autóbuszán zötykölődünk majd, az helyben az önkormányzatokon múlik, a távolsági járatok esetében pedig a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumon.

Az biztos, hogy az osztrák közlekedési cégek ugrásra készen állnak, hogy betörjenek a magyar piacra, elsősorban a nyugati területeken.
Pócza Mihály
Pócza Mihályt, a Kisalföld Volán vezérigazgatóját nem lepte meg a hír, hogy az osztrák cégek előzetes tapogatózásokat folytatnak a megyében (és máshol is), de konkrétumokról nem tud.
 
– Társaságunknak a soproni önkormányzattal a helyi tömegközlekedésre 2010-ig van a szerződése, a győrivel pedig 2012-ig – részletezte Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója. – A távolsági járatokra ugyancsak 2012-ig szóló érvényes megállapodásunk van a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal. Ezekig az időpontokig nem valószínű, hogy más cég lépne a helyünkbe, de elvben elképzelhető, ha partnereink megfelelő indokkal felmondják – féléves határidővel – a szerződést. Erre most nem látok okot. Hogy mi lesz  2010, illetve 2012 után, arra nem tudok válaszolni.


– Ez nyílt titok, pontos és megbízható információink vannak. Azt azonban tudni kell, hogy például a helyi tömegközlekedés biztonságos fenntartása az önkormányzatok kötelessége és felelőssége, tehát ők kötnek szerződést az autóbuszos vállalatokkal, legyenek azok magyarok vagy külföldiek – tette hozzá a vezérigazgató.

Kérdés az is, mi lesz a Volán-társaságokkal, ugyanis még mindig nincs olyan nyilvánosságra került konkrétum, amely a lehetséges privatizációjukat érintené, pedig már évek óta napirenden van értékesítésük. Közben az is felmerült, hogy az önkormányzatok vennék át a Volán-társaságok állami tulajdonban lévő részvénycsomagjait (több helyen azonban vannak munkavállalói és kisrészvényesek is), annak érdekében, hogy megőrizzék befolyásukat a tömegközlekedésben, a viteldíjak megállapításában. De ez az elképzelés is lekerült a napirendről. Bárhogy is alakul a „volánosok" sorsa, az biztos, a megyékben meglévő monopolhelyzetük megváltozik, előbb-utóbb szembe kell nézniük a konkurenciával. 

Olvasóink írták

  • 8. csabazs 2007. december 10. 15:44
    „martinbácsi, hogy jön a buszhoz a kisalföld cimű napilap?”
  • 7. laci 2007. december 08. 18:19
    „Igazad van Gabi!

    Ha évekkel ezelőtt nem kezték volna el kitekerni a magyar vállalkozók
    nyakát,itt is működhetne,és IDE FIZETNÉK AZ ADÓT.Legnagyobb magyar betegség az irigység.Nem engedjük mert esetleg meg tudna belőle élni a családjával együtt.
    Nekünk el kell tartani ezer vizsgáztatót, ellenőrt,diszpécsert,semmirevaló mihaszna semmihez nem értő trógert.Ezért nem fog előre menni itt soha semmi.
    De majd magyarországon úton útfélen ellenőrizni fogják őket,és el megy még az élettől is a kedvük nem a magyar munkától.Itt aki dolgozna azt sem engedik mert húsz féle ellenőrzést kap egy évben
    és ellehetetlenítik.”
  • 6. laci 2007. december 08. 18:06
    „20 évvel ezelőtt tanfolyamon voltam Bécsben egy közlekedési cégnél,
    egy 30 ékörüli asszony dolgozott az irodában egész délelőtt,nekünk 10 órakor főzött (15 személyre kávét) fél 12-kor elment a 10 fős szerelő brigádnak ebédért (nem HACCP rendszerű éthordókkal),megte
    ritett,elmosogatott,majd délután 4 óráig visszaült az irodába.
    2 éve jártam ott még mindíg igy működik. Ezért éri meg.Nincs sok semmire való intézkedés.”
  • 5. Gabi 2007. december 08. 18:04
    „Már épp ideje volt, elég volt a baloldali Kisalföldből!”
  • 4. martinbácsi 2007. december 08. 15:56
    „http://movar.fidesz.hu/index.php?CikkID=83073

    Konkurenciát kap a KISALFÖLD,a a Széles Gábor-féle Magyar Hírlap megyei verzióját. Mit szóltok ehhez?”
  • 3. Mayer 2007. december 08. 12:52
    „Ha annyira veszteséges a tömegközlekedés (lásd vont, busz) akkor miért éri meg az osztrákoknak? Nem hüjék (direkt pontos J). Nálunk azért veszteséges, hogy így olcsóbban lehet kiprivatizálni. A "haver" cégét meg könnyebb támogatni, könnyebben lehet a pénzecskét is kivenni.
    Mayer”
  • 2. Kim 2007. december 08. 08:16
    „Szerintem a buszjegy árát nem az határozza meg, hogy mennyibe kerül a fenntartás, (ne gyertek mindenféle közgazdasági számítással, hogy márpedig igenis az határozza meg az árat) hanem hogy mennyiért lehet eladni. Jöjjenek az osztrák buszok - akkor verseny lesz. Talán végre egy pont ahol elönyt jelent az EU.
    A villany a piacnyitással úgyis drágább lesz, emlékszünk még mit mondott kormányunk mikor az ellenzék a villamosipar extraprofitjáról kérdezte? - Már dolgoznak rajta, nyitott kapugat dönget az ellenzék.
    Szóval jöjjenek a labancok és a bécsi buszok, legyen végra valódi verseny!”
  • 1. Oscar 2007. december 08. 08:05
    „Addig míg nem lesznek EU-s bérek addig ide osztrák nem jön mert nem tudná olyan olcson üzemeltetni mint amilyen most.Kb háromszor drágább ausztriában a városi menetjegy mint nálunk. Vagy úgy csinálják mint Kohn bácsi az üzletével , eakinek vasárnap volt a nyereséges ,miért? mert nem nyitott ki.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Változtatási tilalom a sopronkőhidai területen

Sopronkőhida - Változtatási tilalmat rendeltek el a Sopronkőhida és a Tómalom között fekvő… Tovább olvasom