Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Osztályozzák a pedagógusokat

Néhány héten belül befejeződik a pedagógiai ellenőrzést végző szakemberek képzése, vizsgáztatása. A Pedagógus Szakszervezet szerint minőségi körülmények kellenek a minőségi oktatáshoz.

Néhány héten belül befejeződik a pedagógiai ellenőrzést végző szakemberek képzése, vizsgáztatása – tudtuk meg Simon Györgytől, a soproni Széchenyi-gimnázium tanárától, aki Budapesten az Oktatási Hivatal munkatársaként a leendő mesterpedagógusok és szakértők vizsgáztatásában vesz részt.

Idén tavasszal kezdődött az életpályamodell bevezetése keretében az értékelő szakemberek képzése. Közel ötezer szakértő kezdi meg a munkát januártól: órákat, foglalkozásokat látogatnak minden intézménytípusban, az óvodától az általános iskolán át a középiskolákig. A folyamatban nemcsak a pedagógusokat értékelik, hanem az intézményeket és a vezetőket is. A cél, hogy egységes és nyilvános szempontok alapján külső ellenőrzési és értékelési rendszer valósuljon meg. Mindezt az életpályamodellel együtt vezetik be, amelynek jelentősége a tanárok teljesítményarányos bérezésében is megmutatkozik. A januártól kezdődő országos program összesen mintegy 150 ezer embert érint. Az Oktatási Hivatal 2015 januárjától évente mintegy 30 ezer pedagógus, ezer intézmény és intézményvezető ellenőrzését tervezi.

Vörzsönits Kinga tanár: ˝Érthetetlen számunkra, hogy az iskolákban miért kell rendre szembenéznünk az alulfinanszírozottsággal.˝
Vörzsönits Kinga tanár: ˝Érthetetlen számunkra, hogy az iskolákban miért kell rendre szembenéznünk az alulfinanszírozottsággal.˝


Simon György, aki Sopronban az elsők között kapta meg mestertanári minősítését, fontosnak érzi, hogy a kollégák és a közvélemény is pontos képet kapjon erről a feladatról. – A világ legeredményesebb oktatási rendszereiben fejlett értékelési rendszereket működtetnek, épp ez az egyik magyarázata annak, hogy magas teljesítményre képesek – tette hozzá. – Fontos, hogy a kollégák megértsék: nem ellenük, hanem értük kerül bevezetésre mindez, hiszen itt a lehetőség, hogy mindazt az értékes munkát, amit évek-évtizedek óta végeznek, bemutathassák, és azt végre értékeljék, elismerjék.

– Az alapgondolattal egyetértünk, de érthetetlen számunkra, hogy az iskolákban miért kell rendre szembenéznünk az alulfinanszírozottsággal, miért kell minden, a napi munkát segítő apróságért kuncsorogni. Nagyobb anyagi forrásra lenne szükség, hogy a minőségi oktatók minőségi oktatásra legyenek képesek – mondta mindezzel kapcsolatban Vörzsönits Kinga, a Pedagógusok Szakszervezete soproni járási titkára. – Vannak olyan iskolák, ahol a leghatékonyabb nevelést-oktatást biztosító programok, például a tantárgyi táborok, erdei iskolák sincsenek benne a költségvetésben. Az említett, fejlett értékelési rendszereket a hasonlóan színvonalas körülmények biztosításával kellene kiegészíteni, ami valóban sikeressé tehetné a pedagógiai munkát.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kinek a fa, kinek a szemete

A Bánfalvi út város felé eső részén az út menti fákról lehullott levél összeseprése, az elszáradt ágak eltakarítása a lakókra marad – panaszolta Szalai Klára. Tovább olvasom