Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Ön szerint: Legyen-e még egy vágány Sopron és Győr között?

Ahhoz, hogy a személy-, és teherszállításban tartani lehessen a szolgáltatás minőségét, elengedhetetlen a vasútvonal kapacitásának növelése.

A GYSEV Zrt. 2012. év elején elindította a Győr – Sopron – Bécs vasúti korridor hazai szakaszán a kétvágányúsítási és pályakorszerűsítési munkák előkészítési, tervezési munkáit.

Ennek keretében a vasúttársaság megbízásából felmérést végez a soproni lakosok közlekedési szokásairól a COWI Magyarország Kft. A közvélemény-kutatást a soproni polgármesteri hivatal is támogatja. A következő három héten a kérdezőbiztosok lakásukon kereshetik fel a Sopronban élőket. A felmérés során az utazási szokásokról, helyváltoztatási útvonalaikról kérdezik a soproniakat – a kérdőíveket név nélkül, anonim módon töltik ki.

A kérdőíves kutatás eredményeként a kétvágányúsítási projektet előkészítő tanulmányok, tervek a soproni lakosság igényeinek leginkább megfelelő közlekedési infrastruktúra kialakítását tudják majd megcélozni.

A kétvágányúsításra azért van szükség, mert a Győr – Sopron vasútvonalon közlekedő nagyszámú IC, gyors és személyvonat mellett ez a szakasz hazánk egyik legnagyobb teherforgalmat lebonyolító vasútvonala. Ahhoz, hogy a személy-, és teherszállításban tartani lehessen a szolgáltatás minőségét, elengedhetetlen a vasútvonal kapacitásának növelése.

A korszerű, átépített vasúti pálya kisebb zaj és rezgésterhelést jelent a vasútvonal környezetében élők számára. 160 km/h sebességű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya építését tervezi a GYSEV, amely lehetővé teszi, hogy a vonatok gyorsabban, pontosabban és sűrűbben közlekedhessenek, jelentősen lecsökkentve a menetidőket.

Az utasforgalmi létesítmények korszerűsítése az utasok kényelmét szolgálja: Magas, esztétikus burkolatú peronok a könnyebb ki és beszállás érdekében, amelyeket biztonságos, liftekkel felszerelt gyalogos aluljárókon keresztül érhetnek el.
Az állomásokon, megállóhelyeken korszerű, automatizált vizuális és hangos utastájékoztató rendszer létesülhet, amely valós idejű utazási információkat nyújt az utazók számára.

A projekt tekintettel lesz a Sopron város által tervezett új autóbusz pályaudvar megépítésére is, mely által Sopron vasútállomáson egy új, ún. intermodális csomópont jöhet létre, kényelmes átszállási lehetőségeket biztosítva.

A felméréshez a GYSEV Zrt. ezúton is kéri a soproniak támogatását!

Olvasóink írták

49 hozzászólás
  • 49. Csabazs 2012. március 04. 21:20
    „Igen legyen!Talán ezzel munkahely lehetőségek teremtődnek!”
  • 48. koczanz 2012. március 04. 19:37
    „Kell a második vágány és kell minden ésszerű fejlesztés. A GYSEV üzleti szellemiségét ismerve meg fog térülni, sőt további terjeszkedést fog indukálni! Lendületben a GYSEV, nem szabad fékezni!!!”
  • 47. egon1 2012. március 04. 14:19
    „Ha már évekkel ezelőt elkészült volna ,akkor is késő lenne ! Nem az lesz a meglepő hogyha megépítik ,hanem azon vannak az emberek kiakadva,ami most történk ezen a frekventált szakaszon,előfordul hogy ezen a rövid szakaszon,10-15 percet várakoznak a szerelvények,normális esetben ez a Sopron-Fertőszentmiklós közötti távnak felel meg !”
  • 46. oaxacaca 2012. március 04. 14:12
    „Tisztességes utat esetleg lehetne kérni?”
  • 45. józanparaszt 2012. március 04. 12:45
    „egy értelmes beruházás!”
  • 44. Tündenéne 2012. március 04. 11:01
    „34. Dwatson 2012.03.03. 10:29

    "Tudja-e valaki hogy mennyi pénzbe került az enesei elkerülő,és ebből hány kilométer vasút épülhetett volna?"

    Ezzel rossz nyomon jár. Egyrészt vannak helyzetek, amiket képtelenség vonattal megoldani (pl. mert ahova megy az ember, oda nem jár a vonat :) ), másrészt azért nem mindegy, hogy Enesén az ember háza előtt 5 méterrel mekkora forgalom bonyolódik.”
  • 43. macizoli 2012. március 04. 07:18
    „Ige! Igen!
    Jelenleg 2 óra menetidő jut 90 kilométerre! Ez nagyon gáz!!!
    Már 20 éve meg kellett volna lépni a fejlesztést.Egy úton legalább kétszer félre teszik(várakoztatják) a szerelvényt a szemből érkező miatt.”
  • 42. urbaniastapista 2012. március 03. 22:15
    „#30.
    Fertőboztól átvezetik a Szombathelyi vonalra, és csak az az egy vonal jön be a városba. Akkor a Győri úti híd felesleges lesz:
    http://www.gymsmo.hu/index_portal.php?hlid=4713
    Így a most épülő aluljáró északi felére sem lenne szükség ... , de az már épül.”
  • 41. Pistike 2012. március 03. 20:20
    „38. Kuvasz

    "az állomásközi helyett térközi közlekedés szinte ugyanannyit tud, mint a kétvágányú."

    A kétvágányú térközi közlekedésnél egyszerre mindkét irányba közlekedhetnek vonatok (egyik irányba az egyik, másik irányba a másik vágányon) tehát pont kétszer annyit tud, mint az egyvágányú.”
  • 40. vlajos43@gmail.com 2012. március 03. 17:54
    „A kohéziós alapokról annyit, Magyarországnak 2013-tól megszűnik. Ausztriának már régóta nincs és a GySEV vonala Ebenfúrtig tart. Persze a kisajátításokat se feledjük el-”
  • 39. bgabri 2012. március 03. 16:17
    „persze legyen,csak egy új helyen.elég nehéz elviselni a zajt napi minimum 80 járat,éjjel meg a tehervonatokat.”
  • 38. Kuvasz 2012. március 03. 16:00
    „Tökéletes biztosítóberendezés és az állomásközi helyett térközi közlekedés szinte ugyanannyit tud, mint a kétvágányú.
    A 160 km/h-s sebesség felesleges, ha lassan minden nagyfánál megállnak az IC szerelvények is.
    Az utasforgalmi berendezésekről írt bekezdés csak álom.”
  • 37. vitriol2 2012. március 03. 11:21
    „néha az egy is sok”
  • 36. Tapmancs 2012. március 03. 10:58
    „Ingyensör is legyen!”
  • 35. Dwatson 2012. március 03. 10:34
    „32. Paragulis
    "mint tudjuk a kiegészítő félsorompó nem betontömbökből készül és hülye emberek akkor is lesznek,ha 100 évig egy sem születik."
    Ez biztos hogy így van!”
  • 34. Dwatson 2012. március 03. 10:29
    „Ahogy az üzemanyagárak emelkednek,lehet hogy idejét múlt lesz az autópálya néhány évtized múlva ha elkészül,mert visszakényszerül az ember a vasútra,és ha így lesz,akkor érdemes már most elkezdeni a lerakni a síneket!
    Tudja-e valaki hogy mennyi pénzbe került az enesei elkerülő,és ebből hány kilométer vasút épülhetett volna?”
  • 33. OCC 2012. március 03. 08:40
    „Szerintem semmi nem indokolja, egyenlőre......
    A vasúti teherszállítás drágább mint a közúti addig nincs miről beszélni, és ne feledkezzünk meg arról sem hogy sajnos Sopron már nem ROLA állomás már régóta.....
    A személyszállítás persze sokkal jobb lenne, de mint tudjuk abban nincs pénz............”
  • 32. Paragulis 2012. március 03. 08:07
    „26. sogorferenc 2012.03.02. 23:38
    Hagyjuk most az anyagiakat,tegyünk egy sétát a biztonság felé.
    Jelen helyzetben a 160 km/ó sebességű pályákon előírás a szintbeli kereszteződésekben mindkét forgalmi sávot le kell zárnia a fénysorompót kiegészítő félsorompónak.Ebből következik elvileg nőne a biztonság,de mint tudjuk a kiegészítő félsorompó nem betontömbökből készül és hülye emberek akkor is lesznek,ha 100 évig egy sem születik.
    Ha az anyagiak megengedik akkor igen csak jó dolog a kétvágányú pálya.Nem csak gyorsabb rajta a közlekedés,de nagyságrendekkel csökken a baleseti veszély/vasúti/.Mondom, Én aki 37 évet mozdonyt vezettem és valami rálátásom azért van a dolgokra.”
  • 31. Kukac40 2012. március 03. 07:43
    „Legyen! Nem kérdés.”
  • 30. SzImike 2012. március 03. 07:22
    „Nagyon jó az elgondolás és környezet kímélő. Csak egy kérdésem lenne. Más irányból fogják megközelíteni mindkettő vágánnyal a várost, vagy a jelenlegi mellé telepítik a másikat? Ha az utóbbi, akkor bővítik a győri úti vasúti hidat?”
49 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lett nagyköveti látogatás Sopronban

Sopronban tett látogatást Veronika Erte, a Lett Köztársaság budapesti nagykövete. A diplomatát a… Tovább olvasom