Kisalföld logö

2017. 11. 22. szerda - Cecília 4°C | 11°C Még több cikk.

Olvasóink véleménye az új soproni buszmenetrendről

Olvasóink buszmenetrenddel kapcsolatos véleményeit továbbítjuk az illetékesek felé. Csokorba szedtük a legfontosabbakat.
 

A hozzászólásokban, valamint e-mailben is több megjegyzés érkezett a soproni, helyközi menetrend változással foglalkozó írásunkra. A felmerült javaslatokat szedtük össze, amelyeket továbbítottunk az önkormányzat felé. Bízva abban, hogy az illetékesek adott esetben megfontolják olvasóink véleményét.

Persze, azt is tudjuk, tökéletes menetrend nem létezik, mert akkor mindenki taxival közlekedne. Ám mint, ahogy Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója fogalmazott, szükséges a finomhangolás. Alább, ezen finom hangokat közöljük.

Az online@nyugatmagyar.hu e-mail címre érkezett:

Rá is térnék a lényegre. Ez az új menetrend valami borzasztó. Nem értem hogy egy buszra hogyan férnek rá az emberek ágfalváról meg Sopronból....most hogy jön az iskola még 2 busz sem lesz elég hogy mindenkinek legyen hely. Remélem, hogy szeptember 1től vissza áll a régi rend, mivel a mostani helyzetet senki nem szereti...!!
Üdvözlettel:
Egy bosszankodó utas

Ugyancsak e-mailben kaptuk az alábbi észrevételt:

Sajnos idén sem sikerült Sopronkőhidán rendezni a buszmenetrendet, mely szerint már évek óta várják a lakók, hogy talán napközben is indul helyi, azaz 13-as buszjárat. Felháborítónak tartom, hogy egy 4 km-re levő helységbe óránként, hétvégén esetleg másfél óránként jár busz. Úgy gondolom, hogy mivel már Tómalom és Jánostelep is teljesen kiépült, szükség lenne napközbeni helyijáratokra is. Nem mindenki rendelkezik autóval és egyéb járművekkel. Higgyék el, nem magam miatt kampányolok Önöknél már hónapok óta, hanem a sok nyugdíjas és kisgyermekes anyuka miatt is, ugyanis a Fertőrákosi buszokra az idősek nehezen szállnak fel, főleg, ha bevásárolnak, a babakocsis anyukák pedig van, hogy egyáltalán nem tudnak felszállni, mivel a Fertőrákosi buszok erre alkalmatlanok. Hétvégén pedig egyáltalán nincs helyi járatunk.
Úgyhogy mi itt nem vagyunk elégedettek az új menetrenddel!

Hozzászólóink írták:

10, vagy 15 kilométer?

A kópháziak nagyon is érdeklődnek az új Balf felé közlekedő busz iránt, de a 10 km-es bérletük nem elég erre a járatra, vagy felháborodnak, vagy megsértődnek, de 15 km-es bérletet nem vesznek. Másik, hogy reggel 7:45-re ér be a busz, ami a legtöbb középiskolásnak egy nagy rohanás lesz (régen 30-ra ért be a busz, volt idő átszállni)

7-es busz valóban bemehetne az Aranyhegyi lakóparkba legalább este néhányszor

21-es (Ágfalva) busz megáll az Unimas-nál, meg utána 30 méterrel szintén az Unimas-nál??

Mennyibe kerül egy megálló?

A menetrend katasztrófa. A várkerületen a Jereván felé elmegy egyszerre 3 busz aztán fél órát semmi. Ez óriási. A buszjegyről meg ne is beszéljünk 1 megálló 300 forint. A Lővérekig tejes út is 300 forint Négy ember oda-vissza út 2400 forint. Ha autóval megyek Lővérek oda-vissza 10 km kb. 6-7 dl benzin osztva néggyel ha négyen megyünk ki lehet számolni és nem vagyok időhöz kötve. Mikor jön mikor megy vagy elment.

Ágfalvi lakópark: Rossz a menetrend?

Én itt lakom az Ágfalvi lakóparkban és ilyen rossz menetrenddel még nem találkoztam! A busz Ágfalva felöl hol óra-10-kor,hol óra- 24-kor jön, tehát a kiadottól eltérően korábban vagy később (a későbbi nem annyira bosszantó). A felszállási lehetőség katasztrofális lesz rossz idő esetén! Gumicsizmát oszt a VOLÁN ingyenesen eső esetén? Korábban legalább időnként körbe ment a busz a városon, 12-es jelzéssel)Mostantól a közel 300ft-os jeggyel kb. 3km-t utazom, míg a Löverekből a Jereván lakótelepig (kb. 12km),vagy vissza egy jeggyel átszállás nélkül megtehetném, ha ott laknék! A vasútállomásig pl. egy taxi majdnem ennyi pénzért kivisz!(2 menetjegy-570Ft).Amúgy csatlakozom az előttem szólóhoz, mert ősztől az iskolások és más lakóparki lakosok a pénzükért állóhelyet kapnak!

11-es járat új útvonalon

Sajnálatos módon a 11-es helyi járat vonalán nem veszik figyelembe, hogy mekkorát fejlődött ez a városrész.

(Gondolok az Apáca kert beépítésére, és a Lehár F. utca és a folyó közti lakópark beépítésére) Többszörösére emelkedett a lakosság , gyermekek és fiatal családok szám, a 90-es évek óta.

A busz menetrendje viszont nem változott a délelőtti órákban még mindig óránként közlekedik, sajnos sokszor előfordul, hogy késik vagy kimarad annak ellenére, hogy csak óránként jár.

Iskola idején nagyon zsúfolt a busz és még a kórházháznál is nagyon sokan szállnának fel, mert a 20-as busz ritkán jár vagy a Tescóhoz megy.
Annyit szeretnénk legalább elérni, hogy délelőtt induljon a Jerevánról 8.25-kor is busz a Thököly térre, mert elkísérjük a gyerekeket oviba, iskolába, nyilván a 7.55 órakor induló busszal nem tudunk vissza jönni és 1 órát kell várakozni, mert a következő busz csak 8.55-kor jön .
Valamint nagyon jó lenne, ha a déli óráktól már félóránként közlekedne, 12.25-or már indulna a Thököly térre is busz.

A gyerekeket délben elhozzuk az iskolából, oviból és szintén várni kell 13 óráig, mert nincs busz előbb.

Talán meglehetne oldani, hogy a 20-as helyi járat amikor nem megy ki a Tescóhoz feljönne a Thököly térre.

Foglalkozzanak a 15-ös járattal is

A 15-ös busz közlekedését kellene felülvizsgálni, már többen jeleztük, de hiába .....

16-35 kor (!!!!) eljön az utolsó a Lőverek felől, uszodából, sportpályáról ezután már nem tudnak hazajönni busszal a gyerekek az Ív utca felé !

Olvasóink írták

  • 12. orion1 2011. szeptember 06. 00:01
    „A 21-es busz Ágfalvára csuklós busz lesz minden iskolai napon (Sopron 06:40, Ágfalváról vissza 7:05, Sopronba 07:25)”
  • 11. nemethr 2011. szeptember 03. 11:10
    „Survive Kisalföld Volán, azaz juss haza Sopronból Ágfalvára

    Kezdjük ezzel:
    Kivonat a ,,Kisalföld Volán Zrt Minőségpolitikájából"
    http://www.kvrt.hu/index.php?hlid=19

    ,,A szolgáltatások minőségének folyamatos fejlesztésével elérni a társaság vevőinek a szolgáltatásokkal szemben elvárt igényeinek kielégítését."
    Van hova fejleszteni... A megfogalmazás első része nem zárja ki a visszafejlesztés lehetőségét sem, de a második rész már inkább, ugyanis a vevők (busszal utazók) jogos igényeit sérti, ha a járatszám, az adott régióban egyre növekvő lakosszám ellenére csökken.
    Konkrét felvetésem, hogy az Ágfalva-Sopron viszonylatban közlekedő autóbusz új menetrendjéből miért vették ki a 21:40-kor induló járatot? Ez volt a vevők elvárt igénye? Ugye nem?
    Az Önök vállalatát a TÜV NORD CERT GmbH tanúsította (2014-ig!). Utaztak ők a buszjáratokon? Egyáltalán az urak busszal járnak? Aligha tartanák normálisnak a tanúsítók, hogy az utas szerencsétlen esetben 2 órát is várakozzon a következő buszra, míg vére hazajuthat.
    A minap esett meg velem ez a tanulságos történet:
    Egy barátaimmal kellemes beszélgetést félbehagyva igyekeztem elérni a megszokott 21:40-es ágfalvi buszt. A Kossuth úti megállóban próbálkoztam. Első feladat meggyőződni arról, hogy tényleg jön-e a busz.
    Egy újabb KVZrt vállalás:
    ,,Biztosítani az utazóközönség teljes körű informálását arról, hogy mely területeken, milyen szolgáltatásokat, milyen szolgáltatástartalommal várhatnak el társaságunktól."
    A menetrendet kb. 2m-es magasságban helyezték el. Szürke apró betűk, világítás zéró. Felmászom egy stabil kuka tetejére és az arra járó autók fényénél próbálom kisilabizálni milyen sorsot rendelt számomra a minőségtanúsított KVZrt (szerencsére rendőrök nem jártak arra). Jön a meglepetés: szokásos esti busz kimarad. Megoldás: Taxit hívok. 2 perc múlva jön, beülök, beszélgetünk. Hamar kiderül, nem én vagyok az egyetlen áldozat. Több bosszankodó utas is lendített az egyébként igen szakszerűen dolgozó taxisok üzletén. Fizetek. Taxis mondja: így lesz a 300Ft-os buszjegyből 2000Ft. Hát igen mondom. Taxis: Mi legalább jövünk és szolgáltatunk.... Ezzel váltunk el.. Őket ki tanúsítja? Hát az utas. Ha jól csinálja, hívom, fizetek, ha nem, akkor nem hívom. A Volán helyett kit lehet hívni? Hát erről van itt szó kérem. Nincs igazi minőségi verseny, sem kényszer. A GmbH-k meg jó pénzeket keresnek, amit szintén a buszjegyekből fizetünk meg.
    Megoldás: rá kellene szoktatni a gazdagabb embereket a buszozásra. Biztosan nem kelen a részűn várakozniuk két órát. Felhívnák a megfelelő embert, aki vigyázba vágná magát és intézkedne...”
  • 10. Mrsziszko 2011. augusztus 29. 19:00
    „GeryM41: nem nem vittek el győrbe egyetlen egy soproni buszt se. győrből hoztak 2 csuklós credot a 14-es vonalhoz és a régi ikarus 260-as amelyik a 14-es vonalon közlekedett azt is átvette a helyközi járat.”
  • 9. loner 2011. augusztus 29. 15:11
    „A buszmenetrend is olyan mint a városban minden. Átgondolatlan, ad.hoc. intézkedések. Ha a Volánnál nincs rá ember aki átgondolva összeállithatja a menetrendet, esetleg, kölcsönkérhetnek a Városházáról embereket, hisz ott annyi szakértő dolgozik.....”
  • 8. IkvaHírLACEE 2011. augusztus 29. 13:29
    „Az egész város buszközlekedését át kellene variálni, átszámozni, új járatokat indítani, járatsűrűséget növelni, és tényleg, ne legyen az, hogy Híd utcában például 3 perc alatt elmegy 4 busz, utána fél óráig semmi. Illetve ha meg lehetne oldani, ne legyenek már ki-be dőlő buszmegálló táblák, illetve a parkolókat is úgy oldják meg, hogy két busz is beférjen egymás mögé kényelmesen (pl Mátyás Király utca, Fapiac...)”
  • 7. kandra81 2011. augusztus 29. 12:25
    „beleptem-mel egyetértek. A sopronkőhidai buszjárattal kapcsolatban csak annyit, hogy a fertőrákosit kellene bővíteni, akár csuklós busszal, akár két autóbusszal, ugyanis számtalanszor utaztam már Rákosra, a kőhidaiak akkor is felszálltak a fertőrákosi buszra, ha éppen mögötte jött a 13-as helyi járat,csak azért mert a rákosi esetleg 2 perccel előbb odaér. Úgyhogy a kőhidainak így semmi értelme, hétvégén meg mivel nincs, így is, úgy is a rákosival közlekednek.”
  • 6. naplopo 2011. augusztus 29. 12:11
    „Én egyetlen dolgot nem értek a menetrendben:
    Ha az van kiírva, h óra 24 perckor van mondjuk az Erzsébet-utcában, akkor a buszsofőr miért indul el óra 22-kor?
    miért nem lehet VÁRNI egy megállóhelyen? Ha az van kiírva, h 24-kor indul az Ezsébet-utcában, akkor ha előbb ér oda, várjon akár X percet is, h a menetrend menetrend legyen! - ezzel is tervezhetőbbé téve az utazást. Mert ha nincs utas egész úton, akkor a busz végigsuhan a városon, és lehet, h lekésed, pedig te időben ott állnál a buszmegállóban...”
  • 5. GeryM41 2011. augusztus 29. 11:23
    „Egyetértek az első hozzászólóval. A város busz közlekedésében továbbra is a legnagyobb baj hogy a buszjáratok 95%-a Várkerület, Jereván útvonallal végződik. Szerintem jelenleg az egyik legértelmesebb buszjárat a 22-es, mivel az átszeli a várost (de jelenleg napi 1 pár közlekedik...), ehhez hasonló, a várost átszelő buszjáratokra lenne szükség és nem Jereván végállomásos tömkeleg...
    A mostani menetrend csak egy foltozgatás, szépítgetés a korábbihoz képest, pedig egy teljesen új menetrend kéne.
    Felmerült bennem továbbá az a kérdés, ha több vonalat helyközi buszokkal látnak el, akkor merre dolgoznak az új utastájékoztatóval felszerelt korábbi helyi buszok? Csak nem elvittek párat Győrbe, hisz ott is jelenleg ugyan ez a projekt van kiépítés alatt... Érdemes lenne ennek utánajárni kedves Kisalföld!”
  • 4. gmentes 2011. augusztus 29. 10:46
    „Mostanság már nem buszozom, de fiatalabb koromban naponta használtam a helyi járatokat. Számomra már akkor is furcsa volt, hogy 5 percen belül elment 5 járat, majd 20 percig semmi (a Csengeri utcától a Jereván lakótelepig értem). Ha valaki éppen lemaradt, jobban járt, ha neki lódult gyalog, mint hogy megvárja a következő járatot. Esőben és zord időben ez elég <moderálva>! Már réges-régen körjáratokat kellett volna bevezetni, amik átellenes vagy egyirányba indulnának, de sűrűbb időközönként (az 1-es és 2-es járatoknál ez sikerült is). Igazából csak fel kéne ülni a buszokra az illetékeseknek és kipróbálni, hogy adott helyről, adott helyre hogyan is tud eljutni. Tanulságos lenne. Sopron kisváros, minek ennyi külön vonal.
    Tény, hogy a jegy nem olcsó, sőt a bérlet sem, mert két felnőtt kocsival olcsóbban jön ki. Na persze csak ha a benzint nézzük. A kocsit meg is kell venni, a szervizelésről meg már ne is beszéljünk. 3-4 millás autó árából egy darabig el lehet buszozgatni.”
  • 3. Mrsziszko 2011. augusztus 29. 10:37
    „Pár dolog amit nemtudnak! Az Ágfalvi lakoparkból szeptember elsejétől ugyanugy fognak reggel járni az iskolajáratok DE a 21-es számú busz nem 7.05 hanem 6.58 kor indul 16-os számmal és a 16 os utvonalán közlekedik. A 22-es busz ugyan ugy fog közlekedni! 7.25 kor indul és megy a tescoig.!! Elösször utána kellene járni mielött prédikálnak!”
  • 2. beleptem 2011. augusztus 29. 10:35
    „Kőhidához annyit, hogy tudtommal a 13as mellett ott van a fertőrákosi busz is, ami Kőhida mellett a tómalmi elágazásnál és a Jánostelepnél is megáll. A rákosi busz kb. óránként jár, így a problémát nem értem.
    Talán annyi, hogy a rákosi busz bemehetne a Tómalomra is, mert esőben/hidegben nem egy kellemes dolog (főleg gyerek, idős) annyit sétálni befelé.
    Így akár össze is lehetne vonni a 6-os, 13-as és fertőrákosi járatokat, ellenben sűrűbben közlekednének. Anyagilag ez semmi pluszterhet nem jelentene a társaságnak, sőt !”
  • 1. xxyy 2011. augusztus 29. 09:37
    „Véleményem szerint nem csak a buszok indulás idejével és gyakoriságával vannak problémák, hanem az útvonallal is. Egyseges mindent átfogó változásokra lenne szükség. Rengeteg városszéli új lakóövezet, pl. Lehár, Ív utca, Kőszegi út, Harka, Tómalom, Ágfalvi út, Virágvölgy környéke és még párat sorolhatnánk, amik nagyon jó környékek a város terjeszkedésére, de sajnos a közlekedés nem megoldott. Épülni épülnek, meg drága pénzért megvehető, de a közlekedés sajnos nem megoldott. Autó nélkül az ember (családos vagy önálló) egyszerűen nem tud közlekedni. És akinek van is autója nagy nehézségek árán tudja cska megoldani, hogy na az egyik gyerekért erre kell menni a másikért addigra aztán várjon egyik a másikra órákat, hogy együtt este hazatudjunk menni kocsival.... Stb.
    Azért gondolom, hogy ez a legnagyobb probléma mert miért kell minden busznak, legyen az bár melyik, a Várkerületen meg a Lacknek kr. u. felé befejezni a körét??!! Ráadásul 50-100 méterenként megállnak!!!!!
    Miért ne mehetne egyik erre, másik arra és akkor sokkal több útszakasz le lenne fedve.
    Szerintem ezen lenne érdemes elgondolkodni, és minél előbb javítani.
    És minek kellenek a digitális menetrendek?! Inkább vennének kevésbé füstölgő buszokat, korszerűsítenék azokat. Télen leesik 1 cm hó és meg áll a busz közlekedés, mert anniyra rossz gumiik vannak. Szerintem ez fontosabb, mint egy digitális útvonal jelző rendszer.
    Talán többen használnák a buszt, kevesebb autó lenne, több biciklis, élhetőbb város.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A bor ünnepe, jókedv s kis vihar Balfon - fotók

Vidámság, jó hangulat, kicsiknek és nagyoknak szóló, színes szórakoztató programkavalkád várta a… Tovább olvasom