Kisalföld logö

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 27°C Még több cikk.

Nem várnak az aluljáróval

Sopron - „Az elmúlt egy év során értünk el sikereket, ugyanakkor nagyobb eredmények is születhettek volna, ha ennek nem szab gátat a gyengülő állami finanszírozás" – összegzett Havas András, a fejlesztési ügyekért felelős soproni alpolgármester.
– Alpolgármester úr! Sokak szerint lelassult a város fejlődése, az eltelt egy év során semmiféle látványosabb eredmény nem született. Mi a válasza erre a felvetésre? – kérdeztük Havas Andrást.

– Ezek a kritikák alaptalanok – felelte az alpolgármester. – Egyrészt igen rossz költségvetési állapotot örököltünk, a működési bevételeinket meghaladták a működési kiadások. Ezen túlmenően jelentős hitelállomány is nehezítette mozgásterünket. Éppen ezért az elmúlt egy év legnagyobb eredményének azt tartom, hogy sikerült – kézzelfogható haszonnal járó – szemléletváltást realizálnunk a költségvetést illetően. Így a bevezetett ösztönző-korlátozó intézkedéseink jóvoltából nem kellett felvennünk azt az 1,6 milliárd forint hitelt, amelyet a 2007-es költségvetésbe beállítottunk. Már csak emiatt is köszönetet mondunk minden intézmény- és cégvezetőnek, valamint a városháza köztisztviselőinek az együttműködésért. Másik oldalról a pályázati kiírások elhúzódása miatt negatívumként könyveltük el, hogy a pályázati önrészre tartalékolt sok százmillió forintnak csak kisebb hányadát használhattuk fel. Emellett az új városvezetés sokat dolgozott a Deák tér, továbbá a Széchenyi-gimnázium ügyében, s a csatornázási program is folyamatosan haladt-halad. Azt viszont sikernek tartjuk, hogy míg az előző ciklusokban rendre többletköltségeket kellett megszavazni a városi beruházásoknál, az általunk megkövetelt keményebb költségelszámolásnak köszönhetően ilyenre idén még nem került sor.

– Ugyanakkor például a nagy forgalmú és balesetveszélyes helyekre betervezett két új körforgalmú csomópont megépítése elmaradt. Mi ennek az oka?

– Sokan úgy gondolják, hogy az elkerülőút pláza fölötti részén, továbbá a Virágvölgy kereszteződésénél tervezett körforgalmi csomópont az önkormányzat miatt nem valósult meg, holott ez nem igaz. A közút kht. kezelésében lévő utakon a körforgalmak eddig is a város és a közútkezelő közös beruházásaként jöttek létre; míg Sopron idén is biztosította e két körforgalomhoz szükséges önrészt, a közút kht. a hozzávaló ötven százalékot nem. Ez az oka annak, hogy a létesítmények elkészítéséhez még csak hozzá sem foghattunk. Az önkormányzat ettől függetlenül azokon a kritikus helyeken, ahol viszonylag kisebb ráfordítással súlyos közlekedési problémák várnak megoldásra, önerőből is áldoz. Így például az elkerülőút és a Rákosi utca kereszteződésében jelzőlámpára bízzuk majd a közlekedés irányítást. Reméljük, a kivitelezés néhány hónapon belül megvalósulhat.

Havas András: A lehetőségeinket most kell megragadnunk, nem valamikor a távlati jövőben.

– A Kőszegi úti aluljáró esetében felvetődött a gondolat: előbb várjuk meg a győri vasút Fertőboz–Kópháza közötti összekötését, mert ezáltal kiiktathatjuk a kórháznál a győri vonalat. Így rövidebb aluljáróra lenne szükség. Hosszabb aluljáró, nagyobb pénz, kisebb aluljáró, kevesebb pénz...

– A város erre azt mondja: az adott térség közlekedési problémáit már régóta meg kellett volna oldani. Most erre sikeresen pályáztunk. Sopron nyerte a pénzt, a projekt pedig részét képezi a GYSEV Sopron–Szombathely–Körmend-vasútvonal fejlesztésének. Örülünk minden ésszerűsítésnek, amit a vasúttársaság az állammal karöltve megvalósításra érdemesnek tart, de hangsúlyozom, nem a tervezés alatt lévő, és a 2010-ig létrejövő aluljáró helyett! A várost ugyanis ma kell élhetőbbé tenni, arra nézve pedig semmi garancia nincsen, hogy a közeli években megszüntetik a szóban forgó vasúti szakaszt. A lehetőségeinket most kell megragadnunk, nem valamikor a távlati jövőben.

– Milyen jövő előtt áll Sopron, ami a fejlesztéseket illeti?

– Az önkormányzat egyre kevesebb pénzhez jut, a választók ugyanakkor egyre több olyan feladatot várnak el tőlünk, amelyekhez állami források szükségeltetnek. Arra törekszünk, hogy ötletességgel, ésszerűséggel és elkötelezettséggel minél nagyobb anyagi erőt teremtsünk elő, s azokat a leghatékonyabban használjuk fel. Sopron minden szakágban felkészült a fejlesztésre, hiszen a város pénze akkor hasznosul a legjobban, ha ennek többszörösét kitevő támogatások jönnek hozzá. Elképzeléseinknek csak a pályázati rendszer szabhat határt. Például a belváros rekonstrukciója, a belvárosi kerékpárút éppúgy terveink között szerepel, mint az északnyugati összekötőút megépítése, a hulladékgazdálkodási program, illetve az úthálózat korszerűsítése.

Olvasóink írták

  • 1. joco 2007. november 18. 11:51
    „Alpolgármester uracska! valoszinü maradt volna pénz, ha nem pereskedésre ment volna el az a sok adófizető forint.Csak az a baj, hogy az urak nem olvasnak ujságot, nem olvasnak hozzászolásokat, csak a saját berkeiken belül dicsérgetik egymást, hogy" ej milyen jók vagyunk"”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megkapták az engedélyt

Sopron - Használatbavételi engedélye ugyan van már a Family Centernek, de még nem dőlt el, hogy… Tovább olvasom