Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 21°C Még több cikk.

Nem álltak meg a vonatok Petőházán

˝Kedden reggel Győrbe, a munkahelyemre utaztam volna a Petőházáról 6 óra 16-kor induló gyorsvonattal. Az állomáson viszont csak egy lerobbant vonat állt˝ – írta egyik helybéli olvasónk.

˝Ehhez később érkezett egy mozdony, a vonat aztán Győr irányába el is ment. Csak egy óra múlva tájékoztatott a hangosbemondó, hogy 76 percet késik Sopronból a gyorsvonat, amire vártam. Ami a legfelháborítóbb, hogy a mintegy másfél órás késéssel feltűnt vonatunk a fertőszentmiklósi és a petőházi állomás között félúton megállt. Amikor viszont elindult, megállás nélkül továbbhajtott. Így aztán csak a 8.14-es vonatra szállhattunk fel, amivel 9.27-kor értünk Győrbe. Kérdezem: miért nem állt meg a gyorsvonat Fertőszentmiklóson, illetve Petőházán? Ezenfelül hiányolom az utazóközönség tájékoztatását is.˝

Olvasónk panaszával kapcsolatban a vasúttársaság személyszállítási igazgatója, Feldmann Márton részletezte: a Győr felé tartó személyvonat mozdonya Petőházán 5 óra 18 perckor meghibásodott. A segélymozdonnyal a szerelvény 6 óra 24-kor indult tovább Győrbe. A panaszos utas felszállhatott volna erre a vonatra, bár ő nyilván a gyorsvonattal szeretett volna utazni, ezért nem tette. Kedden a kora reggeli órában egy másik hiba is hátráltatta a vonatforgalmat. Fertőbozon az állomás biztosítóberendezésének távvezérlése vált működésképtelenné, ezért az IC és a gyorsvonat Sopronból jelentős késéssel indulhatott. Az IC a Győrig utazókat Soprontól szállította pótjegy nélkül, azonban Fertőszentmiklós és Petőháza állomásokon nem állt meg a késés minimalizálása érdekében. A műszaki problémákat tetézte egy operatív szervezési hiba is: az IC után elindított gyorsvonat Kapuvárig jegyvizsgáló nélkül közlekedett, így utasokat nem szállíthatott, ezért nem állt meg Fertőszentmiklóson és Petőházán. ˝A panasz és a kritika jogos. A GYSEV Zrt. nevében utasunk elnézését kérjük, s mindent elkövetünk, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő˝ – zárta a személyszállítási igazgató.

Olvasóink írták

  • 18. Drew 2010. szeptember 30. 19:05
    „Az IC pedig megállt Szentmiklóson.”
  • 17. zeta62 2010. szeptember 30. 18:57
    „12. Goldmund 2010.09.30. 14:20
    Világos!
    De ha van az állomáson személyzet? Mert Fertőszentmiklóson, úgy tudom, van.
    Ahol nincs (Petőházán úgy tudom, nincs), leszáll a mozdonyvezető, körülnéz, visszaszáll (esetleg dudál egyet a biztonság kedvéért) és indul.

    HANGSÚLYOZOM, EBBŐL RENDSZERT NEM LEHET CSINÁLNI, DE KIVÉTELES HELYZETBEN MIÉRT NE TEHETNE MEG ENNYIT?

    Igaza van támogatónak. Ugyanis Murphy törvényei működnek. Kiszáll, megnézi, rendben van, és mire visszamászik, valaki még érkezik, és az induló vonat alá esik, jobb esetben mellé, és csak a zománc megy le róla. A mozdonyvezetőt hónapokig ráncigálnák érte, és a bíróság el is meszelné.
    Ki merné ezek tudatában utasításba adni neki, írásban? Ki MERNÉ vállalni a felelősséget???”
  • 16. zoltee 2010. szeptember 30. 16:09
    „Így csinálja egy korrekt közlekedési vállalat, a Kisalföld Volán példát vehetne róla.

    Hibáztak, elismerte, indokolta, és közben azért finoman jelezte: a kedves olvasó, ha nem kényelmeskedett volna, akkor szépen felülhetett volna a személyre, és ha kicsit késve is, de normális időben beérhetett volna.

    Az viszont nem egyértelmű nekem a cikkből, se a Feldmann úr nyilatkozatából, se az olvasó írásából, hogy az utastájékoztatással mi volt a probléma: ha azt a GySEV közölte, hogy a gyors mennyit késik, és ezáltal javasolta az utasoknak, hogy menjenek a személlyel, akkor szerintem jogtalan a panasz.

    Ha az utastájkékoztatásban volt probléma, és ez nem volt egyértelmű, az valóban a vasút hibája. De én hiszek abban, hogy Ők ezt orvosolni fogják.

    Gerinces, korrekt, megbízható cég: ez a GySEV!

    Kisalföld Volán: vajh´ lesz belőled valaha is hasonló???”
  • 15. támogató 2010. szeptember 30. 15:09
    „7,
    sajnos de. tetszik, vagy nem, ez van.

    8,
    pl. szombathely - kőszeg. mert ott nem végeznek kereskedelmi tevékenységet a vonaton.

    10,
    nem csak azt, hanem pl. az ajtók bezárt állapotát is. a gysev német kocsijai esetében ez távvezérléssel és mágneses rögzítéssel működik, a mávnál már nem. a többi kocsi nem is képes ilyesmire. mire a mozdonyvezető végiggyalogol, lehet, hogy kiugrik a viking a bokorból, és lerámolja a mozdonyról a cuccot. vagy a kedves (értsd: tudálékos, kíváncsi, felelőtlen és türelmetlen) utas újra nyitogatni kezdi az ajtókat, mert az ablakból nem lát. ne adj´ isten, ezt a fal felőli oldalon teszi meg. mint ahogy sajnos nagyon gyakran az pont petőházán előfordul. én is mindkét tükröt figyelem, mert vannak bátor (vagy inkább botor) versenyzők, akik ebből sportot űznek...

    13,
    mindig vannak darwin-díjra önjelölt jelentkezők. ;)”
  • 14. orchis 2010. szeptember 30. 15:05
    „Azt, hogy ezt van, tudomásul kell venni. Azt, hogy a vasúton mi miért hogy van szabályozva, kívülálló ne ugassa, mert f...-ja sincs hozzá. Ettől persze lehet nem jól szabályozva valami.

    Amit hiányolok: kevésnek tartom az elnézéskérést. Feldmann úr intézkedhetne a póruljárt utasok menetdíjának visszatérítése ügyében például. És mindjárt készségesebb lenne a megértés...”
  • 13. miracle 2010. szeptember 30. 14:25
    „goldmund
    Szerintem is túl van lihegve, de ez van. Olyan dolgokra is hoznak szabályt, amiknek az esélye alatta van egy, a józan ész által elfogadottnak tartott esélynél.”
  • 12. Goldmund 2010. szeptember 30. 14:20
    „Világos!
    De ha van az állomáson személyzet? Mert Fertőszentmiklóson, úgy tudom, van.
    Ahol nincs (Petőházán úgy tudom, nincs), leszáll a mozdonyvezető, körülnéz, visszaszáll (esetleg dudál egyet a biztonság kedvéért) és indul.

    HANGSÚLYOZOM, EBBŐL RENDSZERT NEM LEHET CSINÁLNI, DE KIVÉTELES HELYZETBEN MIÉRT NE TEHETNE MEG ENNYIT?”
  • 11. miracle 2010. szeptember 30. 14:06
    „Mert előlről a mozdony ablakából (vagy mellől) nem látni hátra 100 méterre 5 fokos szögből, hogy minden rendben van-e.”
  • 10. Goldmund 2010. szeptember 30. 13:53
    „A jegyvizsgáló ilyenkor ugye azt ellenőrzi, hogy a fel- és leszállás befejeződött. De ha más ellenőrzi, (hangsúlyozom, KIVÉTELES HELYZETBEN, 2 ÁLLOMÁSON!), az miért nem megfelelő?

    Azt egyébként értem, hogyha ez a szabályzat, akkor a beosztott jobb meggyőződése ellenére sem tesz másként, mert utána nem megdicsérik, hogy megoldotta a helyzetet, hanem felelősségre vonják, hogy nem tartotta be a szabályzatot.
    Nyilván a szabályzatba kéne némi rugalmasságot beleépíteni, hogy a kivételes helyzeteket kezelni tudják.”
  • 9. miracle 2010. szeptember 30. 13:34
    „Goldmund
    Azért, mert a vonatot a jegyvizsgáló meneszti megállás után.”
  • 8. miracle 2010. szeptember 30. 13:33
    „Tudomásom szerint Mo-on is közlekedik kalauz nélküli vonat, igaz, kisebb forgalmú vonalakon.
    Az IC-t kellett volna megállítani, máskor ez azt hiszem ilyen helyzetben így is szokott lenni.
    Az is igaz, hogy a vasút kegyetlenül agyon van szabályozva, ami a rugalmasság rovására megy.”
  • 7. Goldmund 2010. szeptember 30. 13:32
    „Azt magyarázd el, kérlek, hogy az általam vázolt megoldás miért nem lett volna biztonságos.

    Mert az nem magyarázat, hogy ezt írja a szabályzat, pont.”
  • 6. támogató 2010. szeptember 30. 12:24
    „goldmund,
    jó, hogy a biztonságot végig nagy betűvel írtad. a te - és persze többi más embertársad - nyamvadt élete miatt van ez így. tessék megérteni, hogy itt más dimenziók vannak, melyhez olyan szabályozás kell, amilyen van. igaz, nem mindig (vagy lassan) követi a technikai fejlődést, de azért már nem annyira vacak a helyzet, mint a modern biztosítás nélküli időkben.
    magyarországon jegyvizsgáló nélkül személyvonat nem közlöködhet. pont. nálunk szerencsésebb fejlődéstörténetű országokban, mint pl. ausztriában is csak bizonyos feltételek teljesülésekor nem kell "kalauz" a vonatra. ha érdekel, szívesen elmagyarázom.”
  • 5. támogató 2010. szeptember 30. 12:18
    „csetneky,
    igazad van. ennyi rugalmasság és szervezőkészség szorulhatott volna ott és akkor az irányításba. elfelejtették, esetleg meg sem fordult a fejükben. feldmann úr bocsánatot kért. legközelebb majd gondolnak rá.”
  • 4. Goldmund 2010. szeptember 30. 10:52
    „A vasút nagy gondja épp az, hogy agyon van szabályozva és minden hülye intézkedést azzal indokolnak, hogy a BIZTONSÁG miatt.
    Részletesen leírtam, hogyan lehet BIZTONSÁGOSAN megoldani a kérdést.

    Persze, ha a mozdonyvezetőnek, meg az állomás személyzetének leesik a karikagyűrű az ujjáról attól, hogy KIVÉTELES HELYZETBEN egy kis apróságot megtegyen, ami elvileg nem dolga, akkor tényleg nem lehet megoldani a kérdést.”
  • 3. Csetneky 2010. szeptember 30. 10:34
    „Ha megállt volna az IC - a speciális helyzetre való tekintettel - Petőházán és Fertőszentmiklóson is, összesen maximum 4 perccel késett volna többet. Viszont nem szívatta volna meg az ott várakozókat. Többek között az ilyen húzások miatt hanyagolom as vasutat.”
  • 2. támogató 2010. szeptember 30. 10:22
    „ha az utasítás azt mondja, hogy fehér, akkor az az. és nem szürke egy kicsit sem.
    ez nem közút, hogy "majd ha rendőrt látok, lassítok és bekötöm magam". értsétek már meg!”
  • 1. Goldmund 2010. szeptember 30. 10:16
    „"A műszaki problémákat tetézte egy operatív szervezési hiba is: az IC után elindított gyorsvonat Kapuvárig jegyvizsgáló nélkül közlekedett, így utasokat nem szállíthatott, ezért nem állt meg Fertőszentmiklóson és Petőházán."

    Ha már ennyi hiba összejött, lehetett volna rugalmasabban kezelni a szabályt: attól, hogy nincs kalauz a vonaton, attól még a vonat tud menni, biztonságosan közlekedni. Az állomásokon pedig egy kis odafigyeléssel (urambocsá a mozdonyvezető kiszáll a mozdonyból ellenőrizni, van-e még le- és felszállás) meg lehetett volna oldani a kérdést (egyébként Fertőszentmiklóson van állomás-személyzet, egyedül Petőházán kellett volna a mozdonyvezetőnek figyelnie erre).
    Egyébként ha a gyorsvonat ennyit késett, akkor ez valószínű továbbgyűrűzött Bp. felé is. :-(((((”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A parkolási helyzet miatt demonstrálnak Sopronban

A Gazda utca lakói demonstrációt szerveznek október 1-jén, pénteken délután 4-től este 6 óráig az… Tovább olvasom