Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 14°C | 27°C Még több cikk.

Negyvenmillióból épülhet a kerékpárút Sopronban

A városházán Fodor Tamás polgármester és Horvát Jácint, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség ügyvezető igazgatója aláírta a Hubertusz út–Major köz–Szent Mihály utca közötti belterületi kerékpárút-építés nyertes pályázatának támogatási szerződését.
Az Európai Unió támogatásával megvalósuló kerékpárút teljes hossza 2020 méter, melyből az új építésű szakasz 588 méter. A fennmaradó szakaszokon nyomvonal-kijelölést, felfestést és táblázást végeznek el.

A két kilométeres kerékpárút összköltsége 40,9 millió forint, melyből az önkormányzati önrész 6,1 millió forint.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. nattomi 2010. április 03. 12:09
    „egysoproni_ 2010.04.02. 18:09: Most egy kicsit elfoglalt vagyok, de kösz a címet, majd menni fog a mail.”
  • 35. nattomi 2010. április 03. 12:08
    „roberta 2010.04.02. 18:17: helyesbítek: a balfi úti körforgalom mellett épült kb. 200 méter térköves gyalogkerékpárút. Érdemes megnézni, a semmiben kezdődik, a semmiben végződik. Tipikus példája a hazai kerékpárutaknak. A másik dolog amit mondtál a bevásárlóközpontokról: nekem mindig a JYSK-kel van problémám, kerékpárral szinte lehetetlen megközelíteni. Megkockáztatom, hogy szabályosan közlekedve nem is lehet. Többek között ez a gond a kerékpárutakkal. Hiába megy az úttest egyik oldalán, ha én pont a másik oldalra akarok menni.”
  • 34. egysoproni_ 2010. április 02. 20:50
    „33. levi-levi!
    A 24- hozzászólást nem én írtam-. A kioktatás és lehurrogás távol áll tőlem ezért elnézést kérek tőled és mindenitől akit megbántottam!. Sajnos itt csak írás van amit hangban, más elmondani. Más a hangsúly, más az egész szituáció. A felfestett sárga sík is biztonságot ad az lehet, de sajnos a magyar autóstársadalom és a kerékpártársadalom sok dolgozt nem tud vagy nem akar tudni és ezért részesítem előnyben a bringa utat a sávval szemben. Ha sopronban lennének kerékpár sávok abban 1000%, biztos vagyok, hogy az ott parkoló autóktól használhatatlan lenne mint ahogy sok esetben a kerékpárúton is a gyalogosokat és a babakocsis kiismamákat kell kerülgetni.”
  • 33. levi-levi 2010. április 02. 18:33
    „25.egysoproni
    Fórumon lehet véleményt írni, egymást meghallgatni, beszélgetni. Legtöbb estben így is van,
    Megfigyeltem, hogy te mindig lehurrogod és kioktatod a másikat, mint tetted az én estemben is 24.-25.
    Hidd, el én is tudom mi a különbség a kerékpárút és sáv között, de a semminél jobb a kerékpár sáv, sokat kerékpározok át a szomszédba és a felfestett sárga csík is nagy biztonságot ad.”
  • 32. roberta 2010. április 02. 18:17
    „Felmérte valaki merre zajlik a legnagyobb kerékpár forgalom?
    Tapasztalatom szerint, legtöbb turista a Pozsonyi vagy Balfi útról érkezik a városba , és nincs kerékpár út de még sáv sem , pedig a Balfi úti körforgalom nem régen épült , úgyszintén a Pozsonyi úti is , elfeledkeztek a kerékpárosokról. A sáv is nagy segítség lenne a semminél sokkal jobb!
    A virágvölgyben képviselő lakik aki kerékpárral közlekedik? -nem mondom, hogy oda nem kell , de ha nincs pénz, akkor mérlegelni kellene hol is fontosabb a kerékpárút építése.
    Nagyon sokunknak nincs autója, a bevásárló centrumokat jól kiépítették a város szélére, az ALDI megközelítése gyalogosan kerékpárosan életveszélyes!!!( még helyijárat sincs odáig) Talán ide fontosabb lenne a járda és kerékpárút vagy sáv kiépítése, abból a 40 millióból, nem lehetne ide is lecsípni. lenne mit javítani a körháztől a tescoig is .”
  • 31. egysoproni_ 2010. április 02. 18:09
    „30. nattomi!
    A fórumozást soha nem vitának véltem hanem beszélgetésnek. Felőlem folytathatjuk, emailben. Írhatsz az ezredesdoki@freemail.hu címre.”
  • 30. nattomi 2010. április 02. 11:02
    „"Ugyanakkor nem feltétlen kell a Csengeri úton tekerni" -- bizonyos helyeken éppen az általad írt ok miatt jogilag nem is szabad, mert van mellette kerékpárút.
    "míg egy bringaútra azért (még) cdsak csak nem" -- menj el Fertőbozra vagy Kópházára, az ott lévő (gyalog)kerékpárútra rendszeresen ráparkolnak kocsival, sokszor teljes szélességben elfoglalva!
    Bécsben azért a kerékpárutak mellett nyitott kerékpársávok is vannak szép számmal, pedig jóval nagyobb az autós forgalom, mint Sopronban. Nem kell bemutatnod, éltem kint és kerékpárral közlekedtem a városban. Bécsben is találkozni pongyola megoldásokkal: néhol pl. csak felfestettek egy csíkot a meglévő járdára, de a járda minősége nem megfelelő. Ne felejtsd el, hogy Bécsben sokkal szélesebbek az utcák, és elfér akár egy-egy kerékpárút is az út MINDKÉT oldalán! Nálunk mindig csak az úttest egyik oldalára tesznek kerékpárutat, így kerékpárosként a másik oldaltól el vagy zárva! Itt is igaz, hogy a szigorú értelemben vett bécsi belvárosban nincs kerékpárút.
    "Fontosabb kerékpáros úti célok" -- ezzel megint nem értek egyet. Miért nem mehet egy kerékpáros akárhová? Miért csak néhány uticélja lehet?
    "A kerékpáros hálózat legyen összefüggő, ne legyen szükség leszállásra, kiemelt szegélyek, lépcsők, magassági akadályok ne legyenek." -- na pont ez ami nem valósult meg idáig Sopronban! Még a Deák téri kerékpárúton is rosszul rakták le a szegélyeket az úttesttel való találkozásoknál! De tucatnyi más akadályt/hibát fel lehetne sorolni. Sajnos a hazai jogi környezet nem teszi lehetővé a kerékpárutak opcionális használatát, így rá vagy kényszerítve, hogy azon menj, még akkor is, ha járhatatlan.
    Örülök neki, hogy Sopronban van még valaki, aki szívén viseli a kerékpárosok ügyét. Szívesen folytatom a vitát e-mailben/személyesen. Időszerű lenne agy soproni kerékpáros érdekvédelmi szervezet alakítása, rendszeres találkozások, ötletelés, lobbizás. Hogy tényleg olyan beruházásokra kerüljön sor, ami valóban a kerékpárosok érdekét szolgálja.”
  • 29. egysoproni_ 2010. április 01. 19:23
    „28. nattomi !
    A Színház utca tele van parkoló autókkal és forgalom is akad...
    A városban azért sok helyern lehet kerekezni gond nélkül az út szélén. Ugyanakkor nem feltétlen kell a Csengeri úton tekerni mivel ott van a Deák téri bringa út aminek a folytatása a Csengeri úton a Körházig megy. A kerékpár utakat azért részesítem előnyben a bringa sávval szemben mert a sávra sak csak rájat ilyen olyan jármű míg egy bringaútra azért (még) cdsak csak nem.
    A szomszédos Bécsben meghatározott kritériumok alapján választják ki a megépítendő kerékpárút fajtáját. A hetvenes évek óta fejlesztik a város kerékpárút hálózatát. Az új fejlesztések indokoltságát éves szintű forgalomszámlálás előzi meg. Folyamatos forgalomszámlálást végeznek a meglévő kerékpárút hálózaton is. Talán nem meglepő, hogy a legzordabb téli hónapokban is milyen sokan kerékpároznak a jól megépített kerékpárút hálózaton.Talán ezt is fontolóra kellene venni. A jogalkotó, felételezem az életszerűségre alapozva jeleníti meg új fogalomként a nyitott kerékpársávot.
    Ez egy olyan terület az úttesten, amely ugyan a kerékpárosok védelmét (biztonságos közlekedését) biztosítja, ugyanakkor az úttest jobb és hatékonyabb kihasználása érdekében erre a területre, bizonyos esetekben ráengedi a többi járművet is. Na ezért jobb véleményem szerint a kerékpár út mert oda nem hajt be egyéb más jármű. A gépjárműforgalomtól csak burkolati jellel elválasztott sáv a kerékpárososok
    számára.
    Egy vagy kétirányúak lehetnek. Jobb az egyirányú.
    Az elválasztás legkisebb szélessége 0,25 m, ebből a felfestés 0,10 m.
    Szélessége:
    o egyirányú forgalomra: 1,00 m
    o kétirányú forgalomra: 1,80 m
    o fal, kerítés mellett: + 0,25 m
    Megint csak a kerékpűr út mellett tenném le a voksomat.
    A kerékpár utak tervezésüknél a kerékpáros áramlatokból (a kerékpáros áramlási mátrixokból), a
    keresztmetszeti forgalmi és a baleseti adatokból kell kiindulni a település általános vagy részletes rendezési tervében. Fontosabb kerékpáros úti célok: iskolák, koncentrált munkahelyek, piacok, közintézmények, szabadidős létesítmények, idegenforgalmi célpontok. A kerékpáros hálózat legyen összefüggő, ne legyen szükség leszállásra, kiemelt szegélyek, lépcsők, magassági akadályok ne legyenek. A közterületi tárolóhelyekről is gondoskodni kell.”
  • 28. nattomi 2010. április 01. 15:20
    „egysoproni_ 2010.04.01. 00:32:

    "A városban az út szélén mindenhpol lehet kerekezni" - úgy látszik nem egy városról beszélünk;) Sopronban az utak széle tele kátyúkkal, aknafedelekkel. Ezeket általában kerülgetni kell, ha az ember kímélni akarja magát és a kerékpárját. Arról ne is álmodj, hogy a városvezetés felszabadítja a parkolóhelyeket, azt hiszem kitörne a forradalom:) Színház utcában 0 autósforgalom van, akkor meg minek kell kerékpárút? Egyetlen gond vele, hogy egyirányú. Széchenyi téren is a kerékpársávot támogatom, balra kanyarodó sávba való besorolást segítő kerékpáros sávval és előretolt kerékpáros felállóhellyel. Persze itt is vannak aknafedelek, úgyhogy kellően széles sáv kell. Pláza felé nem járok, de arra felőlem lehet kerékpárút. És igen, a Tesco felé menőt is meg lehetne normálisan csinálni, mert jelenleg az útpadkán lehet csak biciklizni. Jó lenne észrevenni, hogy a kerékpárút gyakran nem segíti, hanem korlátozza a kerékpárral közlekedni óhajtókat. Sopron soha nem lesz Amszterdam, mások az adottságai! (Megjegyzem, az amszterdami óvárosban sincsenek kerékpárutak, csak azon kívül). Ez nem azt jelenti, hogy Sopron városának ne legyen kerékpáros koncepciója! Igenis legyen és az újonnan kialakuló városrészeknél azt vegyék figyelembe! A "kerékpárút biztonságosabb, mint a kerékpársáv" kijelentéseddel sok kerékpáros vitába szállna...”
  • 27. info2009* 2010. április 01. 15:11
    „Nagyszeru. Szerezzuk be a gazmaszkokat is, mert aki Sopronban setal vagy biciklizik, megfullad a kemeny es geokocsi egestermekektol. Ha pedig a varos szelen levo vikendhazak korul tamad az allampolgaroknak kedve bicajozni, ott jo ha siszemuveget is feltesz, hogy ne csipje a szemet a gaz es szemetegetes fustje, persze jo ha van tuzolto keszulek is, igy nem kell az estleges (rendszeres) bozottuz elotasahoz tuzoltokat hivni.
    Szoval, ha arra akarjuk osztonozni a helyi lakokat es a turistakat, hogy biciklire szalljanak, akkor a levego minoseget is javitani kell, mert Sopron levegoje minosithetetlen a fekete fustoket okado kemenyek miatt illetve a megszamlalhatatlan tranzit gepkocsi es teherauto miatt. Kulon dijat kellen szedni minden trazit jarmutol (hasonloan a londoni belvaroson athalado jarmuvekhez) es igy talan lehetne oket szepen lassan atiranyitani mondjuk Kophazan... A teli buzben, csak a hatar tuloldalan lehet melyeket lelegezni...”
  • 26. c7 2010. április 01. 13:23
    „Sch...e. Tegnap "attamel a drótszamaram". Voltatok Hegykö és Higegség között bringázni? Akkor most lehet próbálni. A "zacsi" fáj.”
  • 25. egysoproni_ 2010. április 01. 00:32
    „24. levi-levi!
    Az út szélére felfesteni egy csíkot vagy új utat építeni az nagy különbség. Az egyik kerékpár sáv a másik pedig kerékpár út! A kerékpár út biztonságosabb közlekedést tesz lehetővé mint egy kerékpár sáv!

    16. nattomi !
    A meglévő utakat ne tegyék kerékpározásra alkalmassá. A városban az út szélén mindenhpol lehet kerekezni, de én akkor is a kerékpár útra szavazok mert ott nem az autók közt kell tekernem hanem a többi kerékpáros közt (és néhány eltévelyedett gyalogos közt amire haragszom is) Az, hogy bizonyos befolyó pénzek hova mennek el azt nagyon szigorú ellenőrzéssel kellene figyelni. Nagyon szigorúan kellene egy pályázatot elbírálni és nem azt nézni, hogy ki kinek a zsebeit tömi eg annak a bizonyos 41 millió Ft 10- 20%-ával!
    Ha ezen a kb. 2 kmes szakaszon 30 db azaz harmincdb táblát kell kihelyezni darabját 200 ezer Ftért az akkor is még csak 6 millió Ft a 41 millióból. Egy sárga csíkot felfesteni arra a bizonyos kb. 1.5 kmre nem lehet több mint szintén 6 millió Ft és akkot még csak 12 milliónál járunk. A maradék szakasz amit meg is kell építeni (588m) nem kerülhet 29 millió Ftba ezt nem hiszem el. Már sak annak fényében sem, hogy a fenti 2x 6 millió Ft is szerintem erősen lett számolva.
    A Deák téri kerékpár út a véleményem szerint igenis ki van használva és ahogy itt a jóidő egyre többen használják is (én télen is használtam) Ha több kerékpárút lenne méginkább kerekeznének a soproniak! A Széchenyi tér páros oldalán ha megszűnne a parkolás és ha megszűnne a Színház utcában is és a jelenleg ott parkoló járművek lemennének a mélygarázsba parkolni (a tulajdonosoknak ezzel max. 5 percnyi sétálást előidézve) akkor ezen a jó 1 km-es szakaszon is lehetne egy kerékpár út elkerülve az Ógabona téri és Széchenyi téri gépjárműforgalat és ezzel az esetleges balesetek esélye is jelentősen csökkenne. A Széchenyi tér Hűségzászlójától a volt Hoffmann ciukrászdáig terjedő szakaszra gondolok.
    A Jerevánon a Plázától (Lackner út) is szerintem megoldható lenne egy kerékpárút és a Teleki Pál út elején a széles járdán Kerékpár út és járda (iagz ennek nemigen avgyok híve, de még mindig jobb mint az autók közt cikázni) kivitelezése. A kagylós benzinkúttól elég széles a járda a szobros körforgalomig (páros oldala a Teleki Pálnak) majd pedig a Lottózó oldalán folytadódhatna ahol szintén széles járda van majd pedig visszacsatlakozhatna a Révai utcába a Szt Imre Templom felé ahol a Plázáig szintén kerékpár út van (igaz csak a hidig leaszfaltozva)
    A Csengeri úti bringa út pedig folytatódhatna a Postaüzemek felé a város határába ahol mindössze a Csengeri úti körforgalomtól (buszváró) a Vasuti felüljáróig kelene aszfaltozni míg ennek az útnak a másik felén úgyis járda van, tehát a gyalogos forgalomtól elkülönülten lehetne kerekezni”
  • 24. levi-levi 2010. március 31. 22:27
    „40millió nagyon sok pénz, biztos nem lehetne olcsóbban??
    Szélesebb utakat és felfesteni a kerékpárosok számára is !
    Az osztráknál működik nálunk miért nem?
    Mi ilyen jól állunk anyagilag?
    Megígérte a város vezetése, hogy Balf Sopron -Paprét között kiépítik a kerékpár utat, mikor?”
  • 23. nattomi 2010. március 31. 20:00
    „IkvaHírLACEE 2010.03.31. 14:31 : Sajnos nálunk ez nem mindenhol megoldható, ugyanis a soproni utak széle általában teli van aknafedelekkel, amelyeken nem túl kellemes biciklizni. Sokszor pedig az út szélén parkolóhelyek vannak. Balf felé milyen kerékpárút halad?”
  • 22. Father 2010. március 31. 14:57
    „"9. hozzászólás 1soproni 2010.03.30. 15:32

    Hogy jött ki ennyire?
    20méternél elfogyna a lóvé."

    Igen, rosszul számoltam. Ezek az átkozott nullák...”
  • 21. IkvaHírLACEE 2010. március 31. 14:31
    „Ausztriában az divat, hogy ha széles az úttest, felfestenek egy csíkot az út széle felé, és a vonaltól a szegélyig az a kerékpárút. Kérdem én, miért ne lehetne így megoldani itt is például azt, hogy a Tesco felé haladó, Balf felé haladó és a Tómalom felé haladó kerékpárutakat ÖSSZEKÖSSÉK ?”
  • 20. soproni 2010. március 31. 13:15
    „13.Testvérek lennénk?”
  • 19. Hozzászóló 2010. március 31. 12:19
    „#11. A gyalogos társadalom is elvárja, hogy legyenek járdák és zebrák, mégse fizetünk (még) járda és zebraadót, meg gyalogos jelzőlámpa adót sem. A gépjárművel kapcsolatos adók pedig messze nem útépítésre folynak, ugyanis az útalapot már réges régen megszüntették.”
  • 18. nattomi 2010. március 31. 00:36
    „Itt valamivel több információ érhető el, mellékelve van egy miniatűr térkép is:
    http://portal.sopron.hu/Sopron/portal/front_show?contentId=14367
    Reméljük nem lehetetlenítik el vele nagyon a kerékpáros közlekedést.”
  • 17. nattomi 2010. március 31. 00:18
    „homersimpson 2010.03.30. 21:32: Igen, ez a cikk konkrétan már megjelent kétszer pár hónappal korábban, kb. ugyanezzel a tartalommal, csak akkor még nem volt benne az (egyébként felháborító) összeg. Legalább egy Google mapses térképet raknának be a tervezett nyomvonalról. Egyelőre nem tudjuk megítélni, hogy megéri-e ennyi pénzt kiadni érte, mert semmit nem tudunk a tervekről. Sajnos a korábbi tapasztalatok nagyon negatívak: ott van például a már említett kópházi kerékpárút esete, de akár Sopronban is akad bőven negatív példa elhibázott kerékpárúra.”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatvanmilliót költ az E.ON korszerűsítésre Sopronban

Sopronban idén több mint 60 millió forintot költ az E.ON hálózatfelújításra, -rekonstrukcióra. Az év… Tovább olvasom