Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 7°C Még több cikk.

Munkahelyet kereső buszsofőrök

Megye - A Kisalföld Volánnál bevezetett új munkarend miatt távozó sofőröket fiatal buszvezetőkkel pótolták. A cserélődés főként Sopronra jellemző, ahol a sofőrök mintegy tizede mondott fel az elmúlt hónapokban.
A Kisalföld Volán Zrt.-nél az uniós előírásoknak megfelelően tavaly nyáron új munkarendet vezettek be. Ennek értelmében az autóbusz-vezetők szabadnapjainak száma jelentősen lecsökkent. Míg korábban egy teljes ledolgozott műszak után – hozzávetőlegesen 19 óra – egy vagy két pihenőnap jutott, most már naponta, váltott műszakban dolgoznak.

Nyáron Sopronban sokan még csak fontolgatták, hogy felmondanak, mára azonban a helyközi üzletágtól sorra távoznak azok a tapasztalt sofőrök, akik tíz-tizenöt éve vezetnek. Ki nyugdíjba megy, ki felmond. Lapunk információi szerint a munkavállalók egytizede mondott fel, sokan nyugdíjba mentek és most is többen tervezik, hogy munkahelyet váltanak. Hiányzik a családi költségvetésből az a 15–20 ezer forint, ami a változások miatt kiesik. Ilyen munkarend mellett ugyanis nem tudnak másodállást vállalni.

Az elmúlt fél év tapasztalatai azt mutatják, hogy a Kisalföld Volánnál jellemzően Sopronban mondanak fel a legtöbben a változás miatt. Fotó: Magasi Dávid

– A cégtől tavaly összesen száztízen távoztak, főként azért, mert jelentősen szigorodtak a nyugdíjazás feltételei – mondta el érdeklődésünkre Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója. – A munkaidő-átszervezést valóban visszalépésként élik meg a buszvezetők. Az elmúlt fél év tapasztalatai azt mutatják, hogy jellemzően Sopronban mondanak fel a legtöbben a váltás miatt. Győrben ez a hatás alig érezhető, Székesfehérváron pedig csupán egy-két ilyen eset fordult elő. Hozzá kell tenni, az uniós előírásokat kötelező volt bevezetni. A ledolgozott órák száma ugyanakkor nem nőtt. Az is igaz, hogy az új szolgálati beosztások még nem alakultak ki teljesen és idő kell ahhoz, hogy megszűnjenek az aránytalanságok, azaz minden gépkocsivezető naponta közel azonos időt dolgozzon.


Több mint félmillió lehet a jogosítvány

A Kisalföld Volán Zrt. folyamatosan indít buszsofőri képzést. Míg a korábbi években jellemzően egy-egy tanfolyam indult, most akár kéthavonta kezdenek kurzust. A jogosítvány megszerzése után az új munkatársnak vállalnia kell, hogy legalább három évig nem mond fel, ellenkező esetben vissza kell fizetnie a képzés költségét. Ez pedig meghaladja a félmillió forintot.

Olvasóink írták

  • 9. Erney 2013. március 07. 08:46
    „Kisalföldes gépkocsivezetők?!
    Náluk nagyképűbb társaság csak a Vasi és a Volánbuszos galeri!
    A legegyszerűbbek a Bakony Volánosok, már az öltözködésük is rettenetes. Egyesek olyanok, mintha az istállóból érkeznének a reggeli melóba. Van egyenruhájuk, és "tök jól néz ki hozzá a sportcipő". A nyakkendő hiánya komoly gond a vezetőségnél, de az összhatás; az le van szarva.
    Tudom, nagyon sokat és régóta buszozom a munkámnál fogva.
    A többi cégnél sem egyszerű a buszos-menő-király.
    Egyébként tök mindegy, a buszvezető, mindig buszvezető marad; ahol tud, ott rohan, fut be a feletteséhez, hogy felnyomja a kollégáját ezért vagy azért.
    Piszkos egy wamzer társadalom,a nyakkendős, kiszolgáltatott műmájerek sokadalma.
    Soproni kollégák? Hát persze, hogy sok minden nem szimpatikus, ami itt van Magyarországon, kivétel a bejelentett állás. Sokkal jobb napi 70,.EUR -ért maszekolni és járni erre-arra a Fertő-tó és Eisenstadt között. Na persze ezzel a vezetőség is tisztában van kb. 6 éve, hogy lehet menni és mennek is a srácok, akiknek lehetősége volt, van.
    Mi ebben az újdonság? Ez nem a buszos hibája, hanem a Gyurcsány-Orbán, KÉZ, KEZET MOS POLITIKAI FOLYAMATNAK!
    És még lehetne folytatni, hogy milyen tarifák vannak ide-oda, ha valaki idő előtt szeretne távolsági járatra kerülni, melyik cégnél megy ez a "susmus", -mert nem mindegyiknél lehet ilyet játszani.
    Sok-sok játék és alattomosság van ezen a területen is, de hol nincs?!
    Ez Magyarország, EZ A BALKÁN KÖZEPE, A BALKÁN MÉRGE!!!”
  • 8. motorlaci 2008. szeptember 28. 20:23
    „Kedves barátaim! Amig egy buszvezető munkabére kevesebb , mind a szemétszedő autó vezetőjének, addig miröl is beszélünk?”
  • 7. joco 2008. február 15. 16:24
    „Cseter János Úr/Elvtárs:Mi köze a mult rendszernek a mostani Volános problémához?Itt a cikk probált valami "gondról "irni, de a valodi problémáig nem jutott el.Egyszerü lett volna : a Volános soföröket illet volna megkérdezni.”
  • 6. Oscar 2008. február 15. 08:22
    „mirror. Próbáltál már 1 héten keresztűl 3 kor felkelni? A buszsofőr ha délelöttös akkor 3 kor kel. Aztán szabadnapodon intézheted a postát.Hóban jégben télen nyáron vasárnap ünnepnap meg mindig tisztán józanul pihenten jókedvűen , pénzel utassal busszal bánni,mindenre figyelni , gondolod hogy túl vagyunk fizetve?Túlóra a szabi terhére had ne soroljam.”
  • 5. franciakulcs 2008. február 14. 20:02
    „Sok igazság elhangzott itt,a lényeg viszont az hogy sok olyan soför dolgozik osztott fordán akik a lakóhelytöl távol kénytelenek felvenni a szolgálatot. Ez a megoldás sokaknak orákkal röviditi meg a szabadidejét ami nem tartozik bele a szolgálati idöbe.Az igy ledolgozott napok száma többeknél meghaladja a 8órai munkás havi(22nap átlagba)munkanapját.Az átlag havi ledolgozott oraszám 200körül van ami összevetve a gyári munkással több ,a fizetés viszont majdnem hogy egyezö.Ezek után nem kell csodálkozni hogy sokan munkahelyet váltanak.A létszámhiány miatt szinte naponta változtatnak a beosztáson,a kevés szabadnapra meg szabadságot irnak ki.Az igazság az hogy teljes mértékben el értéktelenedett a buszsoför munkája, abszolot nem fizetik és nem becsülik meg a soföröket.Az érdekképviselet nincs abban a helyzetben hogy valamit is elérjen. A privatizácio szele lengedez a volánok körül és ez rányomja a bélyegét az egész közlekedtetésre.”
  • 4. Öcsi 2008. február 14. 14:22
    „mirror te bunkó vagy”
  • 3. mirror 2008. február 14. 10:01
    „ezt most biztos ide szántad?”
  • 2. Cseter János 2008. február 14. 09:39
    „Régi jól bevált szokást vették úra elő! Ugyan is a fenti megkötés szinte éh bérért is lehet dolgoztatni embereket évekig! Hisz úgy sem mernek felmondani. Az sok családnál anyagi katasztrófát jelentene szintén évekig. Így volt ez a lakáshoz való hozzájuttatás idején is! Ezért sem emelkedhetett a múlt rendszerben a dolgozók bére. Sőt voltak annyira alantas vezetők is akik, direkt e miatt hagyták ki a béremelésből a szerződötteket,és az új belépők sokkal több bért kapotak mint az évek óta ott dolgozók ugyan azért a munkáért! Az aranygyűrüs elvtársak tejhatalma mindent felűlmúlt! Vajon ma is ez áll fenn? Vagy csupán nincs olyan szakszervezet mint a vasutnál van? Igaz lehet, hogy van munkás tanács az elvtársi leszármazott körökből? Az is jó az érdekvédelemre!”
  • 1. mirror 2008. február 14. 09:25
    „amint kiderül a cikkből is, csak a feketén maszekolni járó országosan is híres empatikus, udvarias, segítőkész és GYEREKBARÁT soproni sofőröknek okoz elviselhetetlen fájdalmat a változás...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Reggelre kipakolták az őrizetlenül hagyott presszót

Sopron - Otthagyta a pultos az egyik éjjel-nappal nyitva tartó soproni presszót, miután… Tovább olvasom