Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Miért nem dudált a vonat?

A hangjelzés használatát a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott rendelet szabályozza.

– Ha minden átjárónál dudálna a mozdony, akkor valószínűleg nem történnének tragédiák a vasúti átjárókban – mondta Aradi Tibor soproni nyugdíjas.

– Régen ez bevált szokás volt, de öt-hat éve már nem használnak hangjelzést a mozdonyvezetők. Pedig ahol történt a baleset, még kanyar is van, tehát mindenképpen indokolt lett volna kürtöléssel is jelezni a vonat érkezését.

Rázó Lászlótól, a GYSEV szóvivőjétől megtudtuk, a hangjelzés használatát a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott rendelet szabályozza. E szerint a mozdonyvezető akkor köteles hangjelzést alkalmazni, ha a fénysorompóval biztosított vasúti átjáróban a sorompó nem működik.

Emellett akkor is, ha valamely személy-, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok ezt megköveteli. A sajnálatos csütörtöki balesetnél azonban mind a fénysorompó, mind pedig a félsorompó tilos jelzést mutatott. A mozdonyvezető valószínűleg hangjelzést alkalmazott volna, ha látja a gyalogos közlekedését, de mivel a férfi nem a vezetőállás felőli oldalról lépett az útátjáróba, nem észlelte őt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Balesetek a 84-es főúton: egy személy beszorult az autóba

Két közlekedési baleset is történt hétfőn reggel a 84-es főúton. Sopronnál, a határ felé, valamint… Tovább olvasom