Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Miből fizeti ki a GYSEV a MÁV Cargo rá eső üzletrészét?

Sopron - Csak azt követően kell döntenie a GYSEV-nek a MÁV Cargóban szerzett részesedéséről, ha az unió versenyhivatala jóváhagyja a magyar vasúti árufuvarozó cég privatizációját. A döntést követően hat hónap áll rendelkezésükre, hogy megváltsák tulajdonrészüket.
Újabb hullámokat vet a MÁV Cargo értékesítése. Mint ismert, a céget az osztrák állami tulajdonban lévő Rail Cargo és a GYSEV vásárolta meg. Eddig úgy tudtuk, a többségi magyar tulajdonú vasúttársaság tízszázaléknyi részesedéssel bírhat majd a konzorciumban, de ez az arány változhat.

Ugyanakkor ma még kérdéses, miből fizet a GYSEV tízmilliárd forintot, amennyiben tízszázalékos lesz a részesedése, ugyanis a cégnek nincs ennyi mozdítható tőkéje.

– Az Európai Unió reményeink szerint a nyár vége felé hozza nyilvánosságra a MÁV Cargo vásárlásával kapcsolatos állásfoglalását – tájékoztatott dr. Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója. – Amennyiben jóváhagyják az üzletet, akkor hat hónap áll rendelkezésünkre, hogy eldöntsük, huszonöt százalék plusz egy szavazat tulajdonrészünk legyen, vagy tíz százalék, esetleg nulla. Természetesen a maga idejében foglalkozni kell azzal, hogy mekkora részesedést szerzünk a MÁV Cargóban. Erről azonban az előbbiek miatt érthetően még nincs döntés, azt a menedzsment hozza meg a tulajdonosok (a magyar állam hatvan, az osztrák állam harmincnégy, az osztrák Speditions Holdingé hat százalékot birtokol a társaságban) beleegyezésével.

A GYSEV jövedelmezőségét az árufuvarozás biztosítja, ezért vesznek részt a MÁV Cargo privatizációjában. Fotóillusztráció: Magasi Dávid
A GYSEV jövedelmezőségét az árufuvarozás biztosítja, ezért vesznek részt a MÁV Cargo privatizációjában. Fotóillusztráció: Magasi Dávid

Dr. Székely Csaba kifejtette, a GYSEV a vasúti szállítási piac aktív szereplője, két legnagyobb partnere a MÁV Cargo, illetve a Rail Cargo Austria. Ezért is döntött úgy a vasúttársaság, hogy részt vesz ebben a privatizációs ügyletben.

Sokan attól félnek, a GYSEV Zrt., pontosabban tulajdonosai részvényekkel fizetnek a MÁV Cargo tulajdonrészéért, s ezáltal jelentősen csökken a magyar tulajdonarány a zrt.-n belül. A másik lehetőség, hogy hitelfelvételre vagy valamilyen más kölcsönre szorul a nagy múltú társaság.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leállt a távfűtés

Sopron - A lakossági fogyasztók körében tegnap Sopronban leállt a távfűtés, így mintegy 6200… Tovább olvasom