Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Megkérdeztük az utca emberét a villámházasságok okáról

A házasságok rövidülnek, mint tavasszal az éjszakák, a hírességek között pedig szinte minden napra jut egy válás. Megkérdeztük az utca emberét, mi az oka az egyre kevesebbet bíró párkapcsolatoknak.

Szinte tegnap volt, amikor Liptai Claudia és Ördög Nóra telefröcsögte a bulvárlapokat arról, hogy mennyire szerelmes párjába, akivel annak rendje és módja szerint egybe is keltek. Aztán alig telt el pár hónap, vagy egy év, hipp-hopp el is váltak. Persze nemcsak a hírességek frigye, de az „átlagházasságok" sem tartanak mostanában a sírig, kinek ne lenne válófélben lévő húszas-harmincas éveit járó ismerőse... Az „utca embere" szerint magunkat okolhatjuk leginkább a növekvő számú válásért:

Zsanett, 19
A sok munka sajnos nem kedvez a családi életnek, márpedig utcára kerülni senki sem szeretne, ezért hajlamosak vagyunk többet lenni a munkahelyünkön a kelleténél. Az embernek választania kell a karrier és a család között, és kevés időt szentelni apárkapcsolat ápolására.

Tímea, 25
Jómaga a hosszútávú párkapcsolat híve vagyok. Az ember akkor válassza házastársul a másikat, ha szereti annyira, hogy le tudja vele élni az életét. Páromat – aki már a férjem – 10 éve ismerem, eszembe se jutna elválni!

Sándor, nyugdíjas
Az az igazság, hogy az emberek keveset törődnek egymással. Ez nemcsak a baráti, de a párkapcsolatokra is igaz. Sajnos a családunkban is van erre példa, a fiam és a menyem épp válnak. Nem szabadna, hogy a munka a család rovására menjen!

Balázs, 19
A hírességek házasságára sajnos a hírnév és a sajtószereplések is „ártalmasak". Minden percüket nyilvánosság előtt töltik, a bulvárlapok azt is megírják, ha lemennek a boltba. Kapcsolataikat eltúlozzák, összeboronálják őket más „sztárokkal". Ezt pedig - mint bármely más párkapcsolat - az övék is megsínyli.

István, 70
A kor hozta megával a sok válást. A hagyományos értékrend helyét átvette valami más, az embereknek minden fontosabb lett, mint a családjuk. Pedig idős korban látja igzán az ember, mit veszít, ha nincs aki viszontszereti őt.

Tényleg minden második házasság válással végződik? A hírességek még hamarabb beadják a válókeresetet? Ön egy sztárral élt, aki elhagyta? Vagy ön hagyott valakit faképnél? Mi a véleménye? Írja meg!

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Judytka 2009. február 18. 20:44
    „Nem élek sztárral,és nem kívánok váltani. :)
    Sajnos valóban sok házasság csődbe megy...Felfokozott az élettempó,ingerültek vagyunk,rohanunk a megélhetés után,túl sok inger ér minket...de ez nem lehet ok arra,hogy ez pont a családon csapódjon le.Szerintem az embernek tudnia kell,hogy "meddig mehet el"!Mi az ,ami nem megy a család rovására!(ez minden téren értendő)Sőt,éppen hasznára váli k!A család a legkisebb,legmeghittebb közösségünk,egy intim szféra,ahova jó hazamenni,akikkel jó együtt lenni!(legalábbis így kellene,hogy legyen)Ezt óvni,és táplálni kell,és,hogy ez jól működjön,naponta tennünk kell érte.Magától semmi sem "funkcionál"jól,legfeljebb vegetál.(az meg lassú halál,posvány..)
    Az ember mérlegel,hogy egy válással mit,kit veszíthet.Természetesen nem kell mindenáron menteni egy kapcsolatot,mert lehet,hogy éppen ezzel okozunk a másikban,a gyermekeinkben kárt(magunkról nem is szólva)
    De felelőtlenül ugrálni sem lehet.
    Úgy érzem,hogy egy jól működő kapcsolathoz szeretet,tolerancia,és bizalom kell.Tudni kell élni,és élni hagyni!”
  • 20. k 2009. február 18. 18:36
    „7. hozzászólás PrettyWoman
    Egyet értek veled, még ha hosszú lére eresztetted is a mondókád :)”
  • 19. pancser 2009. február 18. 16:25
    „17-nek! Semmi nem zárható ki tudom én is pro és kontra. Nem nagyon szoktam azzal foglalkozni ki hogyan teszi tönkre az életét, de a gyerekeket sajnálom.
    PettyWoman! A társadalmi elvárások maga a környezet amelyben élünk. Egyáltalán nem biztos a kiközösítés, csak sokan úgy érzik. Házaspárok között szólóban lenni akkor is páriának érzi magát az ember ha van felesége és mondjuk betegsége miatt nincs jelen, pedig egyáltalán nem biztos, hogy megszólják. Jobb párban élni tartósan, mint páratlanul, kettő ember több mint egy. Az az érzésem, sokan túl sokat várnak a házasságtól és úgy érzik, hogy nem tudnak ennek a követelményeknek megfelelni, vagy a másikkal szemben támasztanak túlzott igényeket. A másik, hogy a fogadalom a közös életre az legyen komolyan véve, ehhez pap sem kell, csak egymásnak fogadják meg keményen. A házasságot és a tartós párkapcsolatot karban kell tartani. Ha túl sok a feszültség, vegyenek ki egy nap szabit csináljanak valamit közösen, igen jó ha kilépnek a környezetükből az ismeretségi körükből. Akkor majd rájönnek, hogy mindenki idegen, csak egymásra számíthatnak. Nem árt egy egy jól időzített meglepetés sem. Egyszerű dolgok ezek, de a kapcsolatok semmiségek miatt romlanak el és szinte a semmivel lehet rajtuk javítani!”
  • 18. kubizo 2009. február 18. 15:07
    „11-re Bóknak szántam, mivel teljesen osztom a véleményedet.Mindig tetszik, ha valaki gondolkodik tettei előtt és nem csak a társadalmi elvárásoknak akar megfelelni.Még egyszer hölgyem, hódolatom!”
  • 17. soproni 2009. február 18. 14:14
    „pancser!
    Nincs igazad szerintem,mert nem csak a konzervativ családokból kirepült fiatalok házassága lehet tartós,boldog és szilárd .Viszont a konzervativ családokból kikerültek közt is sok az elvált szülők gyermekeként felnövő utód.
    Az én véleményem ez lenne:Itt a legnagyobb baj azzal van,hogy nem tudnak együtt élni hosszú távon,mert most már nem veszik olyan komolyan házasságot,mint szüleink és nagyszüleink idejében volt.A falusi nagymamám mindig azt mondta" egy asszonynak elég nagy a köténye ahhoz,hogy mindent eltakarhasson".Elmúlik a szerelem , a varázs és azt hiszik egy másik kapcsolatba menekülve ott majd minden szebb és jobb lesz!Természetesen ott is csak pár évig...de sebaj,akkor lehet megint újat keresni.A másik,hogy a nők nem tűrik,ha megalázzák őket és nem akarnak szenvedni az agressziv férjtől.Sajnos még mindig vannak olyan férfiak,akik azt hiszik,hogy azért házasodtak,hogy legyen valaki aki ellássa a családot,dolgozzon és végezze a házimunkát.Kevés olyan ismerősöm van,aki besegít a családi tevékenységekbe,hogy felesége válláról levegyen némi terhet.Természetesen sok férfinek erre nincs is ideje,hisz dolgoznia kell reggeltől-estig,hogy eltartsa a családját,ami ugye ismét csak a problémát vonzza,hisz az anyuka egész nap egyedül,egyszer csak elege lesz és elgondolkodik azon,hogy érdemes volt-e e férjhez mennie,ha mindig egyedül van és rá hárul az összes teher.Az anyagi viták miatt is sok a válás,mert a kilátástalan helyzetben levő párok egyre többet veszekednek,egymást hibáztatva a tehetetlenségükért. Aztán beszéhetnénk még azokról is akiket a vadászösztön hajt és kiváncsi természetűek,(legyen az nő,vagy férfi)hisz a harmadik megjelenése fölött a mai párok már nem húnynak szemet,mint annyi sok minden fölött valamikor szüleink és nagyszüleink idejében. Talán ennek is köszönhető,hogy a mai házasságok zöme válással végződik.”
  • 16. pancser 2009. február 18. 13:40
    „Valaki mondta valamikor:"Ahol az érintetlenség nem érték, ott a hűséget sem becsülik sokra"! Mint mindenben viselkedésünket a környezet határozza meg, így a párkapcsolatban is. Megfigyeltem, hogy elvált szülők lánya, már a harmadik generációnál is csak félcsalád! Viszont, konzervatív össztartóbb családokkal rendelkező klánok leszármazottai is jórészt szilárd kapcsolatban élnek. Akiknél szilárd kötelék hagyománya hiányzik, az könnyen megzavarodik zsinórmérték híján és élettársi kapcsolatból, magányba vagy más rossz kapcsolatba evickél! Jó házasságok pedig vannak és lesznek is!”
  • 15. tricse 2009. február 18. 12:24
    „Én betiltanám a házasságot!

    :)”
  • 14. 5454 2009. február 18. 12:13
    „Hát tan´kérem van benne valami igazság-lárifári-a 8.hsz-nek! 2009-et írunk és nem az álltalános alsó tagozat utólsó padjában ülünk!!! Tudom hülye vagyok üljek le 1-es!
    kackac:már ketten vagyunk!
    hát tan´kérem régebben már hasonló témában pengét váltottunk és emlékszel???????
    bocsi:nem bántani akarlak csak míg más meg nem talál keményebb szavakkal!!!!!!!”
  • 13. kackac 2009. február 18. 11:46
    „Senki sem tökéletes!
    Például nekem sincs egy hibám sem.”
  • 12. jockey 2009. február 18. 11:11
    „A normális emberek esetében szerintem is az önzőség, illetve a média által reklámozott szingliség és karriervágy lehetnek a fő okok. Az úgynevezett sztárok esetében teljesen nyilvánvaló, hogy még a saját szemükben sem ért sz@rt sem a magánéletük, bármit megtennének, hogy írjanak, vagy beszéljenek róluk. Az én szememben ez szánalmas, de hát ez az én bajom.”
  • 11. PrettyWoman 2009. február 18. 11:04
    „MTT! Nagy igazság van soraidban. Kubizo! Érdekelne, hogy az első mondatodat szó szerint, vagy idézőjelben értsem?
    Lárifári! Abban tényleg igazad van, hogy sajnos mindig hosszú lére eresztem a mondókám. Próbálok változni, már kapok rá szurikat, szedek gyógyszert, talán majd lassan változik a dolog. (Egyszer megjavulok én!!!) Viszont ha figyelmesebben elolvasnád a hozzászólásaimat, rájönnél, hogy nem dicsőítem magam. Itt sem tettem. Egy tételt jegyeztem meg az élettörténetemből, azt hiszem. A többi a véleményem. Egyébként nem szoktam fényezni magam, elég nagy öniróniával, időnként maró öngúnnyal rendelkezem. Itt is pont arról írtam, hogy én nem rendelkezem az átlag magyar ember toleranciaképességével, az enyém sokkal alacsonyabb. Pont ezért tettem úgy (vagy nem tettem), ahogy leírtam.
    Bocs, hogy a Te tűrőképességedet meg én tettem próbára. Szép napot neked is!”
  • 10. Szilágyi_Zsolt 2009. február 18. 09:27
    „Lárifári! Tudod, a hozzászólás lehetősége azért van, hogy mindenki a saját szemszögéből közelíthesse meg a dolgokat. Előtted is nyitva a pálya. Ha meg nem érdekel, amit más ír, ne olvasd el, aztán meg van oldva a dolog.”
  • 9. kubizo 2009. február 18. 09:21
    „7-nek.Azért még nem veszett el minden, amikor ilyen értelmes véleményt is olvashatunk, még hihetünk az emberi értelemben.......Annyival egészíteném ki, hogy a házasságokra, a lehetőségek és hátrányok számának változása is rányomta bélyegét, teljesen természetesen, hiszen amiben élünk, az hatással van ránk.”
  • 8. lárifári 2009. február 18. 09:20
    „PrettyWoman 2009.02.18. 08:57 !

    Elég visszataszító,hogy minden hozzászólásodban magadat dicsőíted,akármi is legyen a téma!Nem lehetne egyszer úgy hozzászólni,hogy közbe tudd,hogy senki sem kíváncsi az életregényedre?”
  • 7. PrettyWoman 2009. február 18. 08:57
    „Viszont az is elgondolkodtató, hogy ha valaki felméri, hogy a házasság nem neki való, vagy még nem érett rá, akkor meg szembe kell néznie a társadalom haragjával és előítéleteivel. Tudom, mert én magyar viszonylatban roppant későn mentem férjhez. Igaz, ezzel nem bántottam senkit (szemben azzal a sok nővel, aki a hagyományos eszközökkel még ma is kikényszeríti a férfiből a házasságot). Mégis állandóan ki voltam téve a csesztetésnek, hogy "mikor mész már férjhez", "miért nincs férjed", stb. Pedig ha jól belegondolunk, senkinek semmi köze hozzá, de hát Magyarországon vagyunk. Én pl. nem szoktam érdeklődni senki magánélete iránt sem, még akkor sem, ha számomra teljesen érthetetlen valami (pl. valaki egyedül pasi nélkül már a negyedik gyereket szüli, stb.).
    Egyébként meg az a véleményem, hogy nem vagyunk egyformák. Igen, a házasság megmentése érdekében lehet kompromisszumokat hozni, de az nem biztos, hogy boldogít. A házasság talán megmenthető, de boldogtalan marad benne az ember. Én egyébként - kövezzenek meg - nem vagyok házasságpárti. Sok a válás? Mihez képest? Ha azt nézzük, hogy mennyi rengeteg rossz házasság van, akkor még talán kevés is a válások száma. De hát ezernyi oka van, hogy együtt maradnak a felek: anyagi ellehetetlenülés, gyerekek, közös ingatlan, nagy szegénység, nagy gazdagság, kényelem, szégyenérzet (főleg nőknél), félelem, hogy nem látja a gyerekeit (főleg férfiaknál). Szóval én nagyon kevés jó házasságot láttam életemben. A szüleim és rokonságomban látott házasságok nem sok kedvet csináltak hozzá. Én meg ismerem a saját tűrőképességeim határait. Ha túl sok kompromisszumot kéne hoznom, nem lennék boldog és tuti, hogy elválnék. Nem tehetek róla, ilyen vagyok. De ha valaki nem boldog mellettem, én őt is bármikor elengedem. Senkit sem fojtanék meg, vagy zsarolnék, hogy maradjon velem.”
  • 6. MTT 2009. február 18. 08:47
    „A hajtás, a rohanás, mind-mind lecsapódik ott, ahol két ember együtt él. Hiába is akarod elkerülni a konfrontációt, néha sikerül, néha nem. Ilyenkor már a kapcsolat is sérül. Aztán szép lassan beleszövik a valós, de eddig nem olyan fontosnak tartott sérelmeket, és kész is a romlásnak ítélt kapcsolat...Ez akkor a legszebb, amikor (általában mindig akad) egy harmadik előszeretettel hallgatja meg a panaszkodó párodat, aki figyeli a szavait, míg te esetleg hulla fáradtan éppen otthon pakolod a mosógépet és eleged van a világból meg belőle is. Máris kész a válás. Jobbítani, menteni, ápolni a kapcsolatot, - nem igen van idő. Sajnos.”
  • 5. kackac 2009. február 18. 08:46
    „A férj kómába esik, a felesége pedig minden áldott nap a beteg ágyánál ül. Amikor a férfi végre felébredt a kómából, megérezte a felesége közelségét, és könnyekkel telt szemekkel suttogni kezdett neki:
    - Édesem, egyszerűen hihetetlen, hogy mindig velem voltál, jóban, rosszban is. Ott voltál, amikor teljesen leégtem anyagilag, és támogattál. Ott voltál, amikor az üzletem csődbe ment. Ott álltál az én pártomon, amikor tartozásom volt. Itt maradtál velem, amikor elvesztettük a házunkat. Itt voltál velem, csendben az oldalamon, amikor az egészségem romlani kezdett. Tudod mire jöttem rá?
    - Mire, drágám? - kérdezi a nő kedvesen.
    - Arra, hogy nem hozol nekem szerencsét!”
  • 4. kackac 2009. február 18. 08:41
    „Egy fickó meg szeretett volna házasodni, de mivel három olyan lány is akadt, aki tetszett neki, egy módszerre volt szüksége, amivel eldönthette, hogy melyikük lesz az ideális számára. Így aztán mindhármuknak adott ezer-ezer dollárt, és figyelte, hogy mi lesz a reakciójuk. Az első lány fodrászhoz, kozmetikushoz, meg egyéb szépítkezésre specializálodott szakemberhez ment, majd azt mondta:
    - Lám, mennyire szeretlek, azt akartam, hogy a lehető legszebbnek láss engem.
    A második horgászfelszerelést, nagy színes TV-t, videót, és egy teljes hónapra elegendő sörkészletet vásárolt, mondván:
    - Nagyon szeretlek, és azt szeretném, hogy Te mindennél és mindenkinél jobban érezd magad.
    A harmadik befektette a tőzsdén a maga 1,000 dollárját, részvényeket adott és vett, opciós meg egyéb határidős ügyleteket kötött, és megsokszorozta az eredeti összeget:
    - A pénzt a közös jövőnk megalapozására fordítjuk majd, és hosszú, boldog házassagunk lesz.
    A srácot teljesen lenyűgözték a lányok, és csak nagyon nehezen tudott választani közülük.
    Végül, hosszas gondolkodás és elemzés után...
    ... a legnagyobb mellűt választotta.”
  • 3. Szilágyi_Zsolt 2009. február 18. 08:36
    „40 év szocialista rombolása, majd a rákövetkező 20 év nyakló nélküli liberalizmus vetése lassan beérik. Egyetértek Istvánnal, valamint a két hozzászólóval: eltűnt a hagyományos értékrend, mindenki azonnal akar mindent (ez nagyon jól megfigyelhető azon is, hogy milyen sokan vesznek hitelből dolgokat), és lássuk be, nagyon önzőek lettek az emberek.”
  • 2. osztógép 2009. február 18. 07:29
    „túl egoistává váltak az emberek, mindenki csak magával foglalkozik, hogy neki jó legyen...
    a nők férfiasak, a férfiak nőiesek lettek...”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Biczi László: Nincs pénz a mélygarázsra!

Sopron - A mélygarázs kifizetésére egyetlen fillér sincs, a 2009-es költségvetésben nem szerepel… Tovább olvasom