Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 19°C Még több cikk.

MDF: Szabad utat a fuvarozóknak!

Sopron - Az árufuvarozóknak nagy problémát jelent, hogy mind a mai napig nem használhatják a soproni elkerülőutat, ezáltal a határátkelőt sem – mondta el keddi sajtótájékoztatón Oszvald Ferenc Nándor (MDF).

– A Sopront elkerülő út már tizenöt éve elkészült, de húsz tonna feletti teherautók még sem közlekedhetnek rajta – fogalmazott Oszvald Ferenc Nándor. – A kamionok így az osztrák–magyar határt Kópházánál léphetik át. Ez a több tíz kilométeres kerülő a fuvarozóknak jelentős többletköltséget okoz.

Pruzsinszky Tamás, az MDF Pénzügyi-gazdasági Munkacsoportjának tagja hozzátette, gazdasági és környezetvédel mi szempontból is kívánatos lenne, ha a teherautók is közlekedhetnének az elkerülőúton. Az MDF soproni szervezete felveszi a kapcsolatot a város vezetésével annak érdekében, hogy kerüljenek le a súlykorlátozó táblák.

– Tényleges megoldást azonban az M85-ös főút megépítése jelentené – zárta a sajtótájékoztatót Szakonyi Imre, a párt környezetvédelmi munka csoportjának vezetője.

Olvasóink írták

  • 15. DtF 2009. július 31. 11:25
    „A nyilvánosan megszólaló közszereplő felelőssége mindig nagyobb, mint az átlagemberé, mert közéleti befolyása révén szavai az embereket erősebben befolyásolják, mint a ,,szomszéd Pista bácsi" véleménye. Különösen így van ez egy politikai párt esetében, amelyről fel kell tételeznünk, hogy egy sajtótájékoztatón akkor hallatja a hangját, ha komoly oka van rá. Bizonyára kikérte előtte szakértők véleményét és legalább választóival is megvitatta. Ezen oknál fogva a soproni MDF nyilatkozatát komolyan kell vennünk.
    Mit szeretne elérni az MDF? Hogy a jelenlegi elkerülő úton a 10 tonnánál nehezebb járművek is áthaladhassanak, ezáltal útjuk rövidebb legyen.
    Nézzük a javaslat következményeit:
    1.) Csaknem minden nehéz jármű, amely eddig Kópházánál lépte át a határt ez után az elkerülő utat fogja használni. Mivel az út a városmagtól néhány száz méterre északra halad, az uralkodó szél a légszennyezést okozó anyagokat főleg a tőle délre fekvő lakóterületekre és általánosan az egész városra szállítja. A nehéz járművek zaj és rezgés hatásai a környezetben élőket tovább terhelik.
    2.) A rövidebb szállítási távolság miatt a járművek környezeti kibocsátásai és a fuvarozók költségei csökkennek.
    A két következményhalmaz mindegyike egy-egy értéket képvisel. Ha az elsőt választjuk, akkor Sopron lakóinak egészségét kevésbé tartjuk fontosnak, mint a globális környezetterhelést és a fuvarozók profitját. A második esetben viszont a fuvarozók a profitjuk egy részét ,,átengedik" egy kisváros lakói egészségének védelmére.
    Fogadjuk el, hogy az MDF a globális környezetvédelem és a fuvarosok profitja mellé állt (még egyszer mondom: bizonyára alapos megfontolás alapján).
    A Deák tér Fórum Városvédő Egyesület azonban ezt az álláspontot semmiképpen sem követi. Mi arra kérjük a fuvarosokat, hogy mondjanak le profitjuk egy részéről - különösen a soproniak és Sopron környékiek - azért, hogy városunk egy kicsit tisztább lehessen.
    Varga Gábor
    DtF elnöke”
  • 14. mézgaaladár 2009. július 23. 10:24
    „Abból gondolom, hogy a (levitézlett) MDF egyik frontembere a tisztelt Oszvald úr. A pártok pedig olyanok, hogy hűséges kiszolgálóikat védik és valamiképpen támogatják (bizottsági helyek, stb.) Azt pedig alig akarom elhinni, hogy a városban járván-kelvén feltűnt az MDF-nek, hogy mennyi szerencsétlen kamion akar az Ágfalvi útról Ausztriába jutni és ezért kerülőre kényszerül. Nekem mindenesetre a soproni polgárok egészsége a legfontosabb, márpedig szerintem és ebben megegyezünk, ha kimehetnek Kelénpataknál a kamionok, akkor több kamion zúdulna át a városon füstöt eregetve, mint amennyinek most a városból kerülőutat jelent Kópháza. Na ez a különbség. Sopron geográfiai helyzete és a meglévő úthálózat pedig jelenleg csak osztrák kerülőút kijelölését engedi meg. Ez is tény. Tehát szerintem ez most a jelenlegi feltételeknek mellett a legideálisabb megoldás. Tehát ez nem kicseszés az osztrákokkal, hanem a földrajzi helyzetből és a meglévő úthálózatból fakadó helyzet. Lehet Oszvald úr a tisztességes és hiteles politikára törekszik, de sajnos aki az MDF lehallgatási botrányairól hallott, az ezt nehez hiszi. Akkor nem MDF színekben kellene mutatkozni.”
  • 13. oszvald.ferenc 2009. július 22. 19:17
    „Kedves mézgaaladár (és ficere)

    nem tudom, miből gondolja, hogy én a párt védett és fizetett embere lennék, sőt a kamionosokl sem kaptam egy árva fillért sem.
    Abban egyetértünk, az M9 lenne a legjobb. Amiben neme gyezünk: én őgy gondolom, a környezetszennyezés nem ismer határokat, nincs osztrák oldal, meg magyar: a 40 km kerülő, az 40 km kerülő - ennyi: Persze azzal egyet is lehetne érteni, hogy az oszrákok "megérdemlik a Rába szennyezés miatt", na de ez a gondolkodás vezet ahhoz, hogy mindenki a szomszéd elé önti a szemetét - ha más bunkó, én is az leszek jelszóval.
    Kedves ficere, a kamionforgalomról nem ír, így gondolom akkor tényleg nem nagy a terhelés...A fuvarozók ugyanúgy választópolgárok, mit Ön, vagy én, és ha abban a helyzetben lennék - nem vagyok választott politikus - már rég az M9-ért lobbyztam volna (azt persze csak Pesten érdemes). Mögöttem semmilyen pénzügyi, vagy érdekcsoport nem áll, nem esetem az ilyesmi

    Üdvözlettel:

    Oszvald Ferenc”
  • 12. SzImike 2009. július 22. 18:37
    „Tisztelt mézgaaladár!

    Elnézésüket kérem, hogy ilyen későn tudtam reagálni a sok hozzászólásra, de nagyon lefoglal a civil életben betöltött két vezető pozícióm, a Mozgáskorlátozottak és Siketek Soproni SE, valamint a Soproni Állat- és Természetvédők Egyesülete. Munkahelyem mellett teljes mértékben lefoglal a két szervezet irányítása.
    Nyílván észrevételünket/javaslatunkat a Magyar Közútkezelő KHT. majd megvizsgálja és szakmailag elbírálja, véleményezi. Úgy gondolom, hogy sokat segítene, ha az Ágfalva-soproni határátkelő közötti összekötő útszakasz megépülne és esetleg a határkilépőn a kamion forgalom is átereszthetővé válna.
    Célunk ezzel az lenne, hogy minél rövidebb távot tegyenek meg a városban a kamionok és teherautók.

    Köszönöm hozzászólásaikat!

    Tisztelettel:
    Szakonyi Imre”
  • 11. mézgaaladár 2009. július 22. 09:39
    „Tisztelt Szakonyi úr, a hozzászólások legelején ezzel kellett volna kezdeni. Ugyanakkor nem tudom létezik-e olyan megoldás, mely csak a Sopronban munkát végző kamionokat engedné át a Kelenpataknál? Erre szerintem nincs mód. Így felvetés logikusnak tűnik ebben az esetben, de kivitelezhetetlen.”
  • 10. SzImike 2009. július 21. 21:48
    „Tisztelt Hozzászólók! Kedves Olvasók!

    Szakonyi Imre vagyok az MDF soproni szervezetének tagja, több civil szervezet vezetője is. Sajnos elég félreérthetően jött le a sajtó hasábjain javaslatunk. Az eredeti sajtóanyagunkban egyértelmű, hogy mi a Sopronban munkát végző kamionokra gondoltunk, akik például az Ágfalvi útról indulva, keresztül kell, hogy menjenek a városon, ha ausztriába - a kópházi határállomás alkalmas a forgalom áteresztésére - akarnak kijutni. Ez plusz környezeteszennyezés, plusz pénz (üzemanyag), valamint plusz útdíj (amit ausztriának fizetnek). Az ésszerűtlenségre akartuk felhívni a figyelmet és nem a máshonnan érkezett kamionokat szeretnénk átvezetni a városon. Sajnos a sajtótájékoztatóknak a hátránya az, mivel az újságírónak kötött terjedelme van, nem mindig a mondani való lényege jön le.

    Tisztelettel:
    Szakonyi Imre”
  • 9. mézgaaladár 2009. július 21. 14:54
    „Oszvald Ferenc, én nem vagyok egyik párt védett embere sem, nem vagyok anyagilag független, ezért ne kérd számon, hogy védem magam. Ettől még az ötlet elmebeteg. A mostani kerülőút megvédi Sopron lakosságát egy nagyobb zajtól, szennyezőanyagkibocsátástól. Egy ilyen felvetésre ne várd, hogy komoly érvekkel fognak veled vitatkozni. Nézz már magadba és ismerd el, egy szűk gazdasági csoport érdekét teszed a közérdek elé. Amíg nincs meg az m9, addig kérlek ne erőlködj, addig nem időszerű a dolog. Hacsak nem a Huncargo fizeti a 2010-es kampányodat...”
  • 8. ficere 2009. július 18. 13:05
    „Nagycenkről írok!
    Mi egy politikus dolga,kötelessége?Képviselni az őt megválasztók érdekeit.Most a kérdés:a fúvarozók voltak a megválaszói az MDF soproni politikusainak?Szerintem a sima "polgárok",akik élhető környezetet szeretnének,ahogy lehetséges:tehát tessenek lobbizni az M9 ügyében mert nagyon gyorsan el lehet veszíteni azt a keservesen összeszedett 5-6 %-ot!(nem az MVF-ről "Magyar Vállalkozók Fóruma"-ról van szó?)
    Ki vagy kik állnak a háttérben? Érdekelne.”
  • 7. Virgács1 2009. július 17. 21:01
    „Azt azért ne felejtsük el, hogy Sopron felett van a legnagyobb légi forgalom is, a kerozin égésterméke nagyon káros az egészségre, miért kellene ezt tovább fokozni, nem hiányzik az utakon lévő. A Csernobil-ból is mi kaptunk a legtöbbet, ha még titkolták is, a Nyugat-magyarországi Egyetem tanulmányait meg lehet nézni.
    Kérném, hogy mielőtt döntés születne az egészség legyen az elsődleges szempont, nagyon sok a rákos beteg.”
  • 6. FREDDY/S 2009. július 17. 17:09
    „1993-ban épülhetett volna elkerülő út a megépült tehermentesítő helyett 3 - 5 km-re északra, de ezt akkor nem vették figyelembe az "illetékesek", nemde...”
  • 5. oszvald.ferenc 2009. július 17. 14:51
    „Kedves hozzászólók,

    akárhogy is nézzük, a 30-40 km kerülőút nagyobb környezeti és gazdasági károkkal jár. Az, hogy kinek a zsebére megy a válaszom: a fuvarozó vállalkozókéra - elsősorban. Szedhetnénk mi is útdíjat az osztrákok helyett, szóval így már az adófizetők zsebére is megy. Én értem az aggódókat, és nem véletlenül mondtuk, hogy a végleges jó megoldás a gyorsforgalmi elkerülőút (M85 helyett, helyesen: m9) megépítése lenne.
    Elszomorít a hozzászólások hangneme. Lehet egyet nem érteni, érvelni is (ebből igen keveset láttam), a becsmérlő szó - pláne álnéven - a hozzászólót minősíti, kedves mézgaaladár. Csak egy kérdés és várom a jobbító szándékú hozzászólásokat: a nagycenkieket, kópháziakat hallotta valaki reklamálni, vannak cikkek, útlezárások a nagy forgalom miatt? Pedig ott ezek a kamionok átmennek...

    Maradok tisztelettel:

    Oszvald Ferenc”
  • 4. LAZA 2009. július 17. 12:13
    „Hát mit is mondjak?
    Az itt vázolt elképzelés nem tartozik a helyi legsikerültebb ténykedéseik kőőzé.
    Talán Nagy Tamás nem is tud róla.Nehezen elképzelhető ugyanis számomra,hogy ilyen eszement őtlethez a nevét adná.
    Kik? hol? és mit is takarítanának meg a városunknak?
    Osztrák testvéreink minden szemetét csőstül kapjuk most még ettől a néhány kilométernyi környezetszennyeződéstől is mentesítsük Őket?
    Hát ezt nagyon meg kéne tudni indokolni s ha nem menne sürgősen elfelejteni ezt az eszement javaslatot.”
  • 3. mézgaaladár 2009. július 17. 09:33
    „Szerintem elmebeteg, aki a tehermentesítő úton, a városon át akarja a kamionokat terelni! Ezzel lehet Ausztriában csökken a levegőszennyezés, de nő Sopronban. Egy törpe párt, törpe agyú emberei!”
  • 2. Virgács1 2009. július 15. 15:46
    „Ez hol elkerülő!? Majdnem, hogy átmegy a városon. Én nem szeretném, hogy arra járjanak a nagy teherautók, főleg a nagyobb kereszteződések miatt sem.
    Ez megint valakinek a zsebébe táncoló összegről szól?
    Környezetvédelem, röhej.”
  • 1. PaPa 2009. július 15. 07:16
    „Ki vagy mi az mdf? van még ilyen párt? Kérdezném milyen környezetkímélő megoldás, ha olyan útra terelnek kamionokat ahol eddig nem volt? Kinek lenne ebből megint zsebíbabája?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kutyát mérgeztek meg ismét Harkán

Ismeretlenek ismét megmérgeztek egy kutyát Harkán. Ezúttal egy kis tacskó vált a gonoszság… Tovább olvasom