Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Marketing nélkül maradnak a borosok?

Forrás hiányában a működésképtelenség szélére kerülhet a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.

A Soproni borvidéken hasonló néven 2001 óta működik a Bormarketing Műhely Kft., ám ez utóbbi léte nincs veszélyben.

Bajban van a 2005-ben alapított Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. A szervezet háromhavi bérrel tartozik a dolgozóinak, kintlévősége eléri a 11 millió forintot. A szervezet idén belföldön 402 millió, külföldön 172,5 millió forintot költött bormarketingre, a borvidékek pedig 385 millió forintra pályáztak a helyi marketingcélok – elsősorban rendezvények – megvalósítására. A kft. azért kerülhet a tönk szélére, mert a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium nem írta ki a működéshez szükséges pályázatot.

Rigler Zsolt
Rigler Zsolt

A Soproni borvidéken létrehozott Bormarketing Műhely Kft.-re is kihatással lehet az országos szervezet körüli helyzet. Bár a két szervezet neve közel azonos, egymástól függetlenül működnek. Attól, hogy megszűnhet az országos kft., a soproni cég még tovább működhet. Rigler Zsolt ügyvezető igazgató szerint szükség van a marketingre, ugyanis a bornak nem csupán a többi itallal – sör, pálinka – kell versenyeznie, hanem a külföldi importtal is.

– Az ágazat gerince esik ki, amennyiben nem folytatja tovább munkáját a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. – fogalmazott Rigler Zsolt. – A borral kapcsolatos országos rendezvényeket, mint például a Borszerda, a Magyar bor mindenkor vagy a Fröccskultúra, az országos kft. szervezte. Jelen pillanatban nem tudjuk, hogy jövőre ezek közül melyek valósulnak meg és melyekhez csatlakozhatunk. A helyzetünket nehezíti, hogy kevés az információ a pályázati lehetőségekkel kapcsolatban is. Idén egyébként három főállású munkatárssal mintegy tizenötmillió forintból népszerűsíthettük a Soproni borvidéket.


Öt érmet nyertek a soproni rozék

A XI. alkalommal megrendezett Országos Rozé Borversenynek Kunszentmiklós adott otthont. A Töltl Pincészet és a Vincellér MPS Kft. borászai 2009. évi soproni kékfrankos rozé újboraikkal aranyérmet nyertek. Ezüstéremmel lett gazdagabb a Taschnervin Kft. kékfrankos-pinot noir rozéja. Bronzérmekkel jutalmazták a Vinex Kft. 2008-as és 2009-es kékfrankos rozéit, valamint elismerésben részesült Iváncsics Zoltán merlot rozéja is.

Olvasóink írták

  • 3. Cerwin 2009. december 11. 18:44
    „Kár lenne, ha megszűnne. Egyre jobbak a soproni borok, néhányuk már világhírű. Kell a marketing!”
  • 2. FREDDY/S 2009. december 11. 10:48
    „Amit elvetettek azt most szépen le is arathatják, nemde...”
  • 1. látó 2009. december 11. 10:38
    „Természetesen "a jó bornak is kell a cégér",mindez ma is aktuális, de néhány apróságra azért felhívnám a figyelmet!
    KIKET is képvisel(het) a Bormarketing Kht, a "kékfrankos fővárosában" vajon nemcsak azt a kb. 10-15 nagytermelőt, akik lenyomják a felvásárlási árakat és aminek következtében a soproni "határ" úgy néz ki, hogy a régi boros gazdák forognak a sírjukban!
    Vajon ha majd a "láthatatlan kéz" véghezvitte ,,küldetését" és csak a 10-15 nagytermelő árulhatja portékáját, akkor is ilyen büszkék leszünk-e erre a címre?
    Ami Riegler úr tevékenységében tetszik, azaz hogy ügyesen használja a médiát, jóval nagyobb teret kap, mint tevékenységének valódi súlya, ez pedig a mai világban higgyék el nem egyszerű!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gospeldalok fekete és fehér torkokból

Nem mindennapi felkérést kapott a Sopron Gospel együttest. December 16-án együtt koncertezhetnek… Tovább olvasom