Kisalföld logö

2017. 04. 29. szombat - Péter 4°C | 13°C Még több cikk.

Magasabb bírságok a sofőröknek

Győr-Moson-Sopron - A közlekedési balesetek számának csökkenése érdekében hozott rendeletet május 1-jétől alkalmazza a rendőrség.
A rendőrség már évekkel korábban szorgalmazta az objektív felelősség elvének bevezetését, ami az év elején hatályba lépett. A hatóságok már azóta alkalmazhatták volna, de május 1-jéig türelmet adnak az autósoknak, hogy megismerjék a szabályozást. Szabálytalanság esetén addig levelet küldenek az üzembentartóknak, amelyben közlik: elsejétől mennyit kellene fizetniük.

Mint azt a Kisalföld január 17-én már megírta, amennyiben nem állapítható meg a szabálysértő kiléte, automatikusan a tulajdonos kapja meg a bírságot közigazgatási határozatban. Ez ellen nyolc napon belül élhet kifogással, ezen időn belül kell bizonyítania, hogy ellopták az autóját vagy jogszerűen – menet- vagy fuvarlevéllel, illetve kölcsönszerződéssel bizonyíthatóan – más használja. Amennyiben nem sikerül érvényt szerezni a bírságnak, az visszaszáll a tulajdonosra, s annak összege akár a 300 ezer forintot is elérheti.

Az objektív felelősség elve mellett nő a kiszabható pénzbírságok nagysága is, a legalacsonyabb összeg 30, a legnagyobb 300 ezer forint. A legmagasabb bírságot 100 kilométer per óra megengedett sebesség alatt – lakott területen, illetve főúton – akkor szabják ki, ha azt 150 százalékkal lépi túl az autós. Ha egy „harmincas" táblánál 46-tal halad az autós, már 40 ezer forintja bánja. Ennyit kell fizetnie annak, aki a „negyvenes" táblánál 61 kilométer per órával halad. Az autópályán kiszabható bírságokat korábban közöltük.

A piroson való áthajtás vasúti átjárónál 300 ezer, ugyanez a szabálysértés közúti jelzőlámpa tilos jelzésénél 100 ezer forintba kerül majd. A természetvédelmi terület védelmében, ha valaki engedély nélkül hajt be oda, 100 ezer, ha fokozottan védett területen közlekedik, 300 ezer forint a bírság. A „Behajtani tilos!" tábla tilalmának megszegése 50 ezerrel büntetendő.

Háromszázezer forint bírságra számíthat, aki figyelmen kívül hagyja a vasúti átjáróban a tilos jelzést. Fotó: Bertleff András
Háromszázezer forint bírságra számíthat, aki figyelmen kívül hagyja a vasúti átjáróban a tilos jelzést. Fotó: Bertleff András

Egy győri ügyvéd az Alkotmánybírósághoz fordult, mert szerinte az objektív felelősség elvének törvényi szabályozása több ponton is sérti az alkotmányt. Az ügyvéd úgy véli, az üzembentartó egyáltalán nem kap lehetőséget arra, hogy kimentse magát, ha a járművel balesetet okoznak vagy szabálytalankodnak. Sérül az ártatlanság vélelmének alapelve is, ami szerint amíg nem lehet bizonyítani valakinek a felelősségét egy ügyben, addig nem is vonható felelősségre.

A rendőrség az Alkotmánybíróság döntését várja, ami szerint majd kidolgozzák a rendelet végrehajtásának szabályozását.

Olvasóink írták

  • 18. oscar 2008. május 24. 10:08
    „Lásd ,Kapuvár,”
  • 17. oscar 2008. május 24. 10:06
    „Kérdezem Én ,ki vizsgálja meg a táblák szakszerű kihelyezését, akkor mikor olyan táblákat helyeznek ki mint a 10 t összsúlyt meghaladó tehergépkjárműnek mg. vont. lassu járműnek behajtani tilos, kivéve autóbusz. Amig ilyen táblákat kihelyeznek addig minde tábla szakszerű kihelyezését megkérdőjelezem.”
  • 16. orgona 2008. április 20. 00:34
    „Elöször is megkellene vizsgalni a tablak biztos elhelyezeset mert szerintem sok tabla nem jogszerüen van lerakva!A bünteteshez anyit ,aki vezet az ismerje a kresszet,s a szabalyokat!aki megszegi büntessek meg ami jogos,hiszen sokan indekszelni sem tudnak stb!”
  • 15. kovacsm8 2008. április 12. 22:42
    „Ez egy rohej. Nyugat-Europaban nincsenek ilyen buntetesi osszegek. Majd lesz meglepetese a kulfoldi turistanak, aki meg soha nem latott bunteteseket kap majd. Az biztos, hogy tobbszor nem jon Magyarorszagra.
    Talan ez a cel(?), mar nem csak a magyar ipar es mezogazdasag nem letezo (hala az "Unionak" es a "kapitalizmusnak"), az utolso penzforrasnak is annyi, ha a turistak is elmaradnak a lehetetlen kozlekedesi buntetesek miatt.
    A kozigazgatas, rendorseg, orvosok lesznek azok a jovoben, akiknek munkajuk es beveteluk lesz, szemben a birka, rabszolga es kiszolgaltatott neppel. Ebredjunk mar fel!!!”
  • 14. Cerebellum 2008. április 12. 10:04
    „pan.cser!!!! "A vasúti átjáróba sorompót kell állítani. ez a megoldás."!!! Ez nem megoldás lenne, hanem akadálymentesítés azoknak a csökkent szellemi képességűeknek akik képtelenek megállni egy sorompó nélküli vasúti kereszteződésben a piros lámpa ellenére. Még mindig nem azt mondom, hogy nincs mit változtatni, de ha többen tartanák be a kreszt( körforgalom használata, jobbkéz szabály, kanyarodási szabály, forgalomirányító lámpák jelzései,elsőbbségadás a tömegközlekedési eszközöknek, stb...) kicsit zökkenőmentesebben lehetne közlekedni. Mert nem hiszem, hogy a rendszer hibája lenne az amikor egy nő vagy egy szerencsétlenebb fószer a körforgalomba nem mer behajtani amíg abban járművet lát(és nem egy ilyennel találkoztam már sajnos).”
  • 13. pan.cser 2008. április 12. 00:42
    „A hozzászólásokból úgy általában kivehető, hogy legtöbben az agresszív magatartás, az eszement gyorshajtás megszűnését vélelmezik a szigorítástól. Erre nem fog sor kerülni sajnos, viszont majd retteghet az átlag, a normális, ha véletlenül elbambul és mondjuk Győrújfaluban a 30 helyett 40-el meglódul a kocsija, mire észbekap ez a tisztességes helybéli vagy más közlekedő már 40 ezer FT-ja bánja. Nem jól van ez így. ÁLLÍTOM AZ SZIGORÍTÁS A SZABÁLYSZEGÉSEK SZÁMÁNAK NÖVEKEDÉSÉT VONJA MAGA UTÁN, akárcsak gombamódra szaporodó 30-as táblák! Akkor meg minek? Újabb morálrombolásnak, mert amit nem lehet, nehéz, értelemetlen betartani azt nem tartják be csak ha rendőrt látnak. Azt meg magam is szorgalmasan jelzem, ha ilyet látok!”
  • 12. pan.cser 2008. április 12. 00:27
    „Aktív közlekedőnek! Vagy nincs jogosítványod, vagy pénzt kapsz az ütődött törvény dicséretéért. A büntetésekből akarja a kormány az államháztartást javítani? Minek kell a főútvonalakat kidekorálni 30-as táblákkal? A büntetések összege köszönő viszonyban sincs a keresetekkel, vagy te annyit keresel, hogy nem gond. Bárki belecsúszhat egy brutális büntetésbe, remélem te a legelsők között! A VASÚTI ÁTJÁTRÓBA SOROMPÓT KELL ÁLLÍTANI! Ez a megoldás! Van olyan kanyar a megyében, hogy simán be lehet venni 100-al, ma kipróbáltam de 30-as tábla van kirakva. Tessék 30-ra lassítani a 86-os uton, ahol 10 kamion meg egymás után, két kamion között, nem biztos, hogy a tisztelt törvénytisztelő "aktív közlekedő" épségben hazatér. Azt a sok töfejűt aki ezeket a szabályokat megalkotta, felszerelném kamerával mert látni akarom hogyan fullad bele saját piszkába. Hoppá, bizonyos szinttől felfelé kísérettel lehet száguldozni! Téged "aktív közlekedő" igenis büntessenek meg gyorshajtásért, meg csőlátásért!”
  • 11. Cerebellum 2008. április 11. 19:58
    „...folytatva a délutáni okfejtést. Ma délután a 82-es főúton jöttam haza nagyszüleimtől(21 vagyok). Egy kereszteződésnél(előttem kb 200 méterrel) kikanyarodott egy teherautó. Én elvettem a lábam a gázról, tudván, hogy úgy is lassítanom kell, hiszem kanyarodósávokkal teli úton előzni tilos(elméletileg), a záróvonalról nem is beszélve ami a kereszteződést megelőzi 300 méterrel. Lényeg a lényeg, hogy engem beelőzött egy 4es golf kb 130al, mert a nagymenő baromarcúnak sürgűsen meg kell mutatnia a macájának az anyósülésen, hogy ő a fasza gyerek. amint elment mellettem felpattant az autójáról egy kavics ami telibe kapta a szélvédőmet. egyenlőre csak egy 50Ft-os nagyságú területen látszik repedés, de 2 éve ilyen miatt kellett cserélnem az egész szélvéfőt(300ezer Ft-ért). Mindez a 82-es főút Pannonhalmi keteszteződésénél. Arra járók tudják mettől meddig tart a záróvonal és miért. Kérdem én: nekem ki fogja megfizetni a káromat ami egyértelműen a szabálytalankodó hiábájából történt????...álljak ki az út mellé trafipaxal és büntessek amíg összejön az összeg???”
  • 10. gyula5 2008. április 11. 14:48
    „widéki te vagy egy falusi köcsög”
  • 9. mtt 2008. április 11. 14:46
    „T.Matriné, az Ön hozzászólásai,- nem csak ezen a fórumon, többször volt alkalmam olvasni,- fröcsögnek a politikától. Nem lehetne egyszer, hogy az adott vita téma legyen a hozzászólásainak tárgya? Üdvözlöm.
    T. Hozzászólók! Nekem is az a véleményem, hogy ezt a kérdést mér rég szigorítani kellett volna, bár aki notórius szabálytalankodó, az az is marad. Saját bőrünkön tapasztalhatjuk, milyen balesetek okozói az ilyen ámokfutók. Igenis, büntessenek szigorúan, ha kell, akár a bokorból is.”
  • 8. Kobak 2008. április 11. 14:13
    „Egyet értek a sebességkorlátozással a balesetveszélynek fokozottan kitett helyeken. Iskolák, játszóterek közvetlen környezetében keskeny utcákban.
    A felüljárókon én is indokolatlannak tartom az 50-es sebességhatárt ( de itt és így lehet kaszálni.....)
    Matrinénak igaza van. Már az iskolában el lehetne kezdeni a KRESZ oktatását. Jobban ki lehetne szűrni, hogy ki alkalmas gépkocsi vezetésre és ki nem.
    Én még ATI-s Ladán tanultam. Ma beül a tanítvány az oktató lízingelt kocsijába, aki a tandíjból fedezi az autó részleteit és retteg minden kereszteződésnél.... Mit tanul?
    Rendőri ellenőrzés: gyorshajtás (ok), mobiltelefon (ok), agresszív vezetők ( ????)
    Még egyszer sem hallottam arról, hogy a vezetésre alkalmatlan sofőröket szűrték volna!!!
    Ezzel is sokat segíthetnének egy város zökkenőmentes közlekedésén!”
  • 7. Cerebellum 2008. április 11. 13:32
    „Azért mert valahol 30as tábla van nem a rendőrt kell bántani, hanem a közlekedési felügyeletet hiszen ő helyezi ki a táblát. Ahhoz a rendőrnek semmi köze. A rendőr csak ellenőrzi, hogy betartják-e. Node kérdem én: hol van baj azzal, ha megbüntet a rendőr egy gyórshajtót aki nem veszi figyelembe a sebességkorlátozást? Ilyen alapon üssem el a zebrán közlekedő gyalogost, mert azt is csak poénból mondják, hogy el kell engedni? Az autósok többsége a jogosítvány megszerzése után pár nappal már a táblákat sem ismeri, mégis ők vannak mindig felháborodva és ők hőbörögnek a legtöbbet. A tisztességes, szabályosan közlekedő autós meg el van nyomva. Tény, hogy vannak olyan pontjai győrnek is ahol felesleges az 50es korlátozás(pl: mártírok hídja, fehérvári híd, ipar úti híd...stb.), de azért azt se felejtsük el, hogy a Szent István úton a Kölcseynél gyerekek rohangálnak össze-vissza mégsincs sebességkorlátozás.
    A közlekedésmérnököket kellene piszkálni, nem a rendőrt.
    Igen is jogos a büntetés ha valaki megszegi a szabályt(különben a gyilkost se zárják börtönbe, mert a törvény csak poénból íródott), és sokkal keményebben kellene büntetni(külföldön bevált).”
  • 6. widéki 2008. április 11. 13:09
    „Ez nem más, csak egy újabb bőr a "gazdag" autóstársadalomról! A többi csak duma, a rendőrök meg továbbra is bokorban bujkáló köcsögök!”
  • 5. pacsi bácsi 2008. április 11. 13:05
    „Aktív közlekedővel részben egyetértve azt azért elmondanám, hogy a baj az egésszel az, hogy szinte kizárólag csak a gyorshajtás tetten érhető. Rengeteg olyan esemény történik a közlekedésben, mely igazából következmény és bizonyíték nélkül marad. Ilyen az én vesszőparipám, hogy a balra kanyarodó sávba előremegy a bunkója, hogy zöldnél bevágjon az első egyenesen haladó elé, mert derogál végigállnia a sort.”
  • 4. Matriné 2008. április 11. 11:47
    „Nem elég az, hogy a rendőrök zöme egyetértene azzal, hogy már az iskola első évétől a nyolcadikig közelezőennkellene tanítani a KRESZT, sőt vizsgázni illene belőle4 De továbbmenve a középiskolákban folytatni kellene és meg kellene adni a jogosítványt mire érettségizik!
    Presze ez sok "oktatónak" a maszekolását és bevételi forrását venné el! Igaz így nem lehetne jogosítványt venni sem a "fekete piacon"!
    Ebben az országban az üzlet az üzlet! Nem az a fontos, hogy valaki hol és ,hogyan vette a jogosítványát! Lényeg a büntetés és nem a megelőzés!”
  • 3. aktív közlekedő 2008. április 11. 11:17
    „Miért van az, hogy folyamatosan csak a felháborodásoknak adunk hangot?! Állandóan a rendőri állományt tudják a kedves fórumozók firtatni! Igenis bűntessenek! Akkor talán ki meri engedni az ember a gyerekét az utcára. A gyorshajtókra igenis ráfér a bírság, de akkora, amibe belerokkan. Lakott területen belül 50 a megengedett, ha más tábla ezt nem szankcionálja. És elég az 50km/h, és ha fékezni kell az arogáns közlekedési morállal rendelkező sofőrök miatt, épp elég megállni. És mi van akkor, ha gyerek lép le az útról, és pont a sajátunk? Akkor meg azt mondjuk, hogy hol vannak ilyenkor a rendőrök? De lehet, hogy ha 50-el menne az illető, akkor meg tudott volna állni időben? Miért van az, ha Németországban járok például, akkor az autósok mindenféle szívbaj nélkül megállnak, ha gyalogos akar átmenni az úton, nálunk meg lehet, hogy 10 percet is áll a zebrán, mire megáll egy autós, hogy elengedje?! ha betartanánk az alapvető közlekedési morált - itt beleértve azért a gyalogost is! - nem lenne semmi baj.”
  • 2. matriné 2008. április 11. 09:49
    „Ez a kormány nem képes tisztességes termelő munkát adni a lakósságnak így a bevételét ott szedi ahol a legkönnyebb!Csoda, hogy a gyalogosokat még nem vámoltatja, ha nem úgy közleketnek, ahogy a KRESZ előírja! Pedig itt is arathatnának bőven! Sőt a feleslegessé vált "Vizit és napidíj" autómatákat még gyártatni kellene és kihelyezni a lakások kijárait ajtaja elé! Aki kiakar lépni az útcára annak "utca díjat" kellene fizetni ez is milyen jó bevétel lenne e kormánynak! Hogy még ez nem jutott eszükbe? Hisz Öket semmiért sem mlehet felelősségre vonni e rendszerben!”
  • 1. G.P 2008. április 11. 06:50
    „Nem is lenne ezzel a szigorított bírósággal semmi gond, hogyha a rendőrség tényleg ott ellenőrizne, ami balesetveszélyes . De úgyse ez lesz. Kiállnak majd a falvak tábláihoz, ahol még házak sincsenek, és ott gyűjtik a lóvét.
    Azért még arra is kíváncsi leszek, hányak fognak majd karambolozni, mert olyan gyakran nézik a kilométerórát, hogy már nem is a vezetésre figyelnek.

    Még egy utolsó gondolat. Szerintem már visszaszokhatnánk a lóra, szekérre, mert annyi 30-as tábla van ebbe az országban, hogy tényleg nem érdemes autót tartani. :-)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Félelem nélkül az oroszlán szájában

Az oroszlán egyszer átharapta a felkarját, legutóbb a szemét kellett műteni egy „munkahelyi… Tovább olvasom