Kisalföld logö

2017. 02. 28. kedd - Elemér 7°C | 15°C Még több cikk.

Ma startol a második futam

Nyolcvan autómatuzsálem részvételével, Sopronból tegnap indították a Mister Classic 2006-os nemzetközi veteránautó-túrát.
Nyolcvan autómatuzsálem részvételével, Sopronból tegnap indították a Mister Classic 2006-os nemzetközi veteránautó-túrát. Az 1976 előtt gyártott kocsik második  futama ma reggel 8-kor kezdődik a Győri úti Mercedes-szalonnál.

– Tíz évvel ezelőtt, egy London melletti roncstelepen pillantottuk meg azt az 1966-ban Angliában gyártott MG Mitged típusú autót, amelyet 1500 fontért – gyakorlatilag néhány százezer forintért – vásároltunk meg. A kocsi zömét szó szerint kosarakban hoztuk haza – mesélte Berta István budapesti vállalkozó és felesége, Emese, akiket elsőként indított útnak nemzetiszín zászlajával Bartos Jenő versenybíró.

Ragaszkodnak hozzá

– Noha igen rossz állapotban volt az autó, lelki szemeinkkel már láttuk, milyen lesz, ha felújítjuk – tette hozzá Berta István. – A motorja 1100 köbcentis, s noha alig 34 lóerős, a kocsi még mindig képes a százhúszas tempóra. A ralikon már kétszer is szakaszgyőzelmet arattunk vele. A kis autót semmi pénzért nem adnánk oda, miként az 1961-es BMW-nket, s az 1942-ből származó Willys MB Jeepünket sem. 

Többéves munka

– Ennek az 52 lóerős, 110 kilométeres végsebességű Mercedesnek az az érdekessége, hogy 1950-ben készült, de a ’30-as évek technológiájával, a formáját tekintve is – mondta kocsijáról Jász Iván budapesti értékesítési vezető, aki Hesz Tamás kollégájával indult a túrán.
– Ennek az az oka, hogy a németek a háború után a romok alól összeszedett gépekkel kezdték el az autógyártást, a fejlesztésre csak később gondolhattak. Többéves munkával restauráltuk a kocsit, amely – mindent beleszámítva – legalább tizenötmillió forintba került.

Tizenhat időmérő állomás

A túrán – többek között – 1961-es Skoda Felícia, 1957-es Austin, 1959-es Porsche, Opel, s megannyi más neves márka bizonyította: öreg autó nem vén autó, ha megfelelően gondozzák. Csendes Lajos, a Mister Classic helyettes versenyigazgatója érdeklődésünkre elmondta: a kétnapos ralin tizenhat időmérő állomás méri az autók idejét. Működtetnek titkos ellenőrző pontokat is, hogy távlerövidítésre ne csábulhasson el senki. Olyan etapokat is kialakítottak – néhány tíz vagy száz métertől kezdve a 22 kilométeresig bezárólag –, amelyeket másodpercre, illetve percre pontosan kell teljesíteniük a sofőröknek.

A rali ma reggel 8-tól, percenkénti indítással Sopron, Pomogy, Illmitz, Nickelsdorf, Mosonmagyaróvár, Lipót, Csorna, Fertőendréd, Nagycenk, Sopron útvonalon halad.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szüreti napok holnaptól

Az Iváncsics Pincészet 2003-as évjáratú kékfrankosa lett a győztese annak a borversenynek, amely Sopron 2006-os zászlósborát volt hivatva kiválasztani. Rigler Zsolt, a Bormarketing Műhely Kht. ügyvezetője és Almássy László, a Pro Kultúra Kht. idegenforgalmi igazgatója elmondta: az ötödik, jubileumi Sopron Város Kékfrankosa kitüntető címért idén 18 gazda és pincészet 24 bora versenyzett. Tovább olvasom